מה שלום הרכבת בסעודיה?

מצב
הנושא נעול.

seffic

New member
מה שלום הרכבת בסעודיה?

מה שלום הרכבת בסעודיה?
ישנו אתר מעניין בעיברית בנושא תובלה יבשתית, הסוקר גם התפתחות ושידרוג מערכות של מסילות רכבת באיזורנו ובאירופה. כולל עדכונים על סלילת קוים חדשים. אפשר להתפוצץ מהקו של 1700 ק"מ המתוכנן בסעודיה ואלפי הק"מ של הקוים בטורקיה, ורק אצלנו משלוחה מסכנה של כמה קילומטרים לכפר סבא, עושים סיפור שלם כמו פרויקט לאומי וכו´. לאכול ת´לב מקנאה!
 
תוכניות למסילות ברזל במזה"ת

מה שלום הרכבת בסעודיה?
ישנו אתר מעניין בעיברית בנושא תובלה יבשתית, הסוקר גם התפתחות ושידרוג מערכות של מסילות רכבת באיזורנו ובאירופה. כולל עדכונים על סלילת קוים חדשים. אפשר להתפוצץ מהקו של 1700 ק"מ המתוכנן בסעודיה ואלפי הק"מ של הקוים בטורקיה, ורק אצלנו משלוחה מסכנה של כמה קילומטרים לכפר סבא, עושים סיפור שלם כמו פרויקט לאומי וכו´. לאכול ת´לב מקנאה!
תוכניות למסילות ברזל במזה"ת
נפתח בתודה לבבית על הקישור המעניין והחשוב. ועתה, בדיקת מציאות - בעולם בכלל, ובמזה"ת בפרט, ישנה נטייה להגזמה משמעותית בדיווחי העיתונות ובהודעות המזינות אותם. אנחנו רואים את זה מדי יום בעיתוני ארצנו, וגם בלי הרקע המודיעיני שלי אני יכול לומר לכם באופן ברור שבארצות השכנות המצב הרבה יותר גרוע. כך, דווח בהרחבה ובהתלהבות על חנוכת מנהרת הרכבת התת-מימית בין שני חלקיה של איסטנבול (האירופאי ובאסיה) בשעה שכיום היא עדיין בשלבי תכנון מוקדם בלבד (דרך אגב, זזה שכבר למעלה משלושים שנה הם מדברים על המנהרה הזאת לא מנע מהתורכים להקים שני גשרי כביש מפוארים ופקוקים באותו מקום). וכך, צריך לקחת בעירבון מוגבל גם את הדיווחים המופלאים מסעודיה. תוכניות גרנדיוזיות להקמת רשת מסילות ברזל מרשימה ומפותחת שם כבר הוצגו והועלו לפני עשורים רבים, כשאחת מגולות הכותרת היא כמובן המסילה שתחצה את כל חצי האי, מדמאם במזרח, דרך ריאצ´ ועד מכה וג´דה במערב (גולת הכותרת השנייה היא הקמת ´רכבת חג´אזית´ חדשה ממכה לירדן ולסוריה - אל תעצרו את נשימתכם). כדוגמה לדיווחים המוגזמים והמוקדמים, אני מצרף סריקה של מפה שפורסמה בגליון דצמבר 1977 במגזין הבינלאומי הותיק והמכובד Railway Gazette International במסגרת כתבה, שנראית אפילו היום עתידנית, אודות חיבור רשתות המסילות במזרח התיכון (לא כולל ישראל, כמובן). מי שמעוניין בפרטים נוספים ובעותקים מכתבה זו ומכתבות נוספות שהפרסמו בנושאים כאלו מאז וגם לפני, מוזמן לפנות אלי דוא"לית (אורן, אל תיעלב - פשוט מדובר ביותר מדי קבצים גדולים מדי ומעט מדי זמן אישי פנוי לטיפול בנושא)
 

david80

Member
מנהרה תת ימית באיסטנבול?

תוכניות למסילות ברזל במזה"ת
נפתח בתודה לבבית על הקישור המעניין והחשוב. ועתה, בדיקת מציאות - בעולם בכלל, ובמזה"ת בפרט, ישנה נטייה להגזמה משמעותית בדיווחי העיתונות ובהודעות המזינות אותם. אנחנו רואים את זה מדי יום בעיתוני ארצנו, וגם בלי הרקע המודיעיני שלי אני יכול לומר לכם באופן ברור שבארצות השכנות המצב הרבה יותר גרוע. כך, דווח בהרחבה ובהתלהבות על חנוכת מנהרת הרכבת התת-מימית בין שני חלקיה של איסטנבול (האירופאי ובאסיה) בשעה שכיום היא עדיין בשלבי תכנון מוקדם בלבד (דרך אגב, זזה שכבר למעלה משלושים שנה הם מדברים על המנהרה הזאת לא מנע מהתורכים להקים שני גשרי כביש מפוארים ופקוקים באותו מקום). וכך, צריך לקחת בעירבון מוגבל גם את הדיווחים המופלאים מסעודיה. תוכניות גרנדיוזיות להקמת רשת מסילות ברזל מרשימה ומפותחת שם כבר הוצגו והועלו לפני עשורים רבים, כשאחת מגולות הכותרת היא כמובן המסילה שתחצה את כל חצי האי, מדמאם במזרח, דרך ריאצ´ ועד מכה וג´דה במערב (גולת הכותרת השנייה היא הקמת ´רכבת חג´אזית´ חדשה ממכה לירדן ולסוריה - אל תעצרו את נשימתכם). כדוגמה לדיווחים המוגזמים והמוקדמים, אני מצרף סריקה של מפה שפורסמה בגליון דצמבר 1977 במגזין הבינלאומי הותיק והמכובד Railway Gazette International במסגרת כתבה, שנראית אפילו היום עתידנית, אודות חיבור רשתות המסילות במזרח התיכון (לא כולל ישראל, כמובן). מי שמעוניין בפרטים נוספים ובעותקים מכתבה זו ומכתבות נוספות שהפרסמו בנושאים כאלו מאז וגם לפני, מוזמן לפנות אלי דוא"לית (אורן, אל תיעלב - פשוט מדובר ביותר מדי קבצים גדולים מדי ומעט מדי זמן אישי פנוי לטיפול בנושא)
מנהרה תת ימית באיסטנבול?
אם כן, רק נותר לחבר את מסילות רכבת ישראל למסילות של ירדן ואז יהיה קשר מסילתי ישיר בין תל אביב מרכז סבידור לקופנהגן!
 
קישור מסילתי לאירופה

מנהרה תת ימית באיסטנבול?
אם כן, רק נותר לחבר את מסילות רכבת ישראל למסילות של ירדן ואז יהיה קשר מסילתי ישיר בין תל אביב מרכז סבידור לקופנהגן!
קישור מסילתי לאירופה
תיקום גיאוגרפי קל: הדרך המסילתית ההגיונית לאירופה תהיה דווקא דרך לבנון - כלומר, ע"י בנייתו מחדש של קו חיפה-בירות-טריפולי (פלוס קטע קטן שכבר נמצא בתחילת השיקום מגבול סוריה לטריפולי) שמרביתו הלבנונית הרוסה לחלוטין. אם מתעקשים על מעבר דרך דמשק אזי אפשר להסתפק בשיקום הרכבת החג´אזית מחיפה לדרעא שבסוריה ומשם צפונה לדמשק או שיקום הקו לבירות ומשם מזרחה על קו בירות-דמשק ההרוס עד לדמשק או עד לריאק שממנה נמתחה פעם מילה צפונה לסוריה דרך הבקעא, אבל בכל מקרה לא דרך ירדן ובכל מקרה כל הרשת הלבנונית המפוארת לשעבר הרוסה לחלוטין כיום. (דרך אגב, ידעתם שבערים בירות, טריפולי, דמשק וחלב היו בעבר רשתות חשמליות עניפות? הם גם עשו את הטעות שבחיסולן, והיום הסורים שוברים את הראש כבר כמעט שלושים שנה איך לממן מטרו בדמשק ובחלב שבקושי יעזור להקל את גודש המטורף שם. אביתר, ספר להם חוויות מבירות)
 

four seasons

New member
מה דעתכם על חיבור...

קישור מסילתי לאירופה
תיקום גיאוגרפי קל: הדרך המסילתית ההגיונית לאירופה תהיה דווקא דרך לבנון - כלומר, ע"י בנייתו מחדש של קו חיפה-בירות-טריפולי (פלוס קטע קטן שכבר נמצא בתחילת השיקום מגבול סוריה לטריפולי) שמרביתו הלבנונית הרוסה לחלוטין. אם מתעקשים על מעבר דרך דמשק אזי אפשר להסתפק בשיקום הרכבת החג´אזית מחיפה לדרעא שבסוריה ומשם צפונה לדמשק או שיקום הקו לבירות ומשם מזרחה על קו בירות-דמשק ההרוס עד לדמשק או עד לריאק שממנה נמתחה פעם מילה צפונה לסוריה דרך הבקעא, אבל בכל מקרה לא דרך ירדן ובכל מקרה כל הרשת הלבנונית המפוארת לשעבר הרוסה לחלוטין כיום. (דרך אגב, ידעתם שבערים בירות, טריפולי, דמשק וחלב היו בעבר רשתות חשמליות עניפות? הם גם עשו את הטעות שבחיסולן, והיום הסורים שוברים את הראש כבר כמעט שלושים שנה איך לממן מטרו בדמשק ובחלב שבקושי יעזור להקל את גודש המטורף שם. אביתר, ספר להם חוויות מבירות)
מה דעתכם על חיבור...
קו רכבתי בין ישראל לטרקיה באמצאות מעבורת שהרכבת נכנסת אליה, האם זה ראלי?, כמה זמן יקח למעבורת לעשות את הדרך בין נהרייה לטורקיה? האם קיימים חיבורים כאלה בעולם באמצאי דומה? אין סיכוי למסילה דרך ירדן וסוריה לפני שתהליך השלום יתחדש ובכל מקרא יעברו כמה שנים לישום כזה וחיבור באמצאות מעבורת יכול להתייסם יחסית מהר,
 

david80

Member
השאלה היא...

מה דעתכם על חיבור...
קו רכבתי בין ישראל לטרקיה באמצאות מעבורת שהרכבת נכנסת אליה, האם זה ראלי?, כמה זמן יקח למעבורת לעשות את הדרך בין נהרייה לטורקיה? האם קיימים חיבורים כאלה בעולם באמצאי דומה? אין סיכוי למסילה דרך ירדן וסוריה לפני שתהליך השלום יתחדש ובכל מקרא יעברו כמה שנים לישום כזה וחיבור באמצאות מעבורת יכול להתייסם יחסית מהר,
השאלה היא...
מדוע צריכה הרכבת לעלות על המעבורת? אלא, רכבת ישראלית שנוסעת מנמל אדנה (טורקיה) לעיר כלשהי במרכז אירופה (שממנו ניתן להחליף רכבת ולהגיע לכל אירופה ואסיה) והרכבת מפליגה במעבורת לישראל מדי פעם רק לשם תחזוקה. במקביל אפשר לשפר את זמני ההפלגה מחיפה לטורקיה או ליוון ע"י החלפת המעבורות האיטיות לסנפריות מהירות או לרחפות (אשמח אם מישהו יוכל לספק מידע או למצוא אתרים לגבי מהירות מירבית של רחפות).
 

four seasons

New member
מדוע שירדו מהרכבת...

השאלה היא...
מדוע צריכה הרכבת לעלות על המעבורת? אלא, רכבת ישראלית שנוסעת מנמל אדנה (טורקיה) לעיר כלשהי במרכז אירופה (שממנו ניתן להחליף רכבת ולהגיע לכל אירופה ואסיה) והרכבת מפליגה במעבורת לישראל מדי פעם רק לשם תחזוקה. במקביל אפשר לשפר את זמני ההפלגה מחיפה לטורקיה או ליוון ע"י החלפת המעבורות האיטיות לסנפריות מהירות או לרחפות (אשמח אם מישהו יוכל לספק מידע או למצוא אתרים לגבי מהירות מירבית של רחפות).
מדוע שירדו מהרכבת...
מדוע שהרכבת לא תכנס למעבורת/רחפת ותמשיך נסיעתה לארופה וגם תחזור ישנם שלושה שאלות... א. מה ההבדל בזמן בין נסיעה במעבורת/רחפת מול נסיעה על פסים האם הקיצור דרך הים מחסה על ההפרש...? ב. האם יש קשרים בין ישראל לטורקיה שיאשרו מעבר של רכבת ישראל בטורקיה..? ג. האם רוחב הפסים בארץ זוהה לאירופה...? לדעתי חיבור באמצאי כזה יותר טוב מבחינת איכות הסביבה מגשר או מנהרה... אני גם מניח שהמרחק גדול יותר מהמנהרה שנכרתה בקו לונדון פריס...
 

david80

Member
רוחב המסילות בארץ ובאירופה היא...

מדוע שירדו מהרכבת...
מדוע שהרכבת לא תכנס למעבורת/רחפת ותמשיך נסיעתה לארופה וגם תחזור ישנם שלושה שאלות... א. מה ההבדל בזמן בין נסיעה במעבורת/רחפת מול נסיעה על פסים האם הקיצור דרך הים מחסה על ההפרש...? ב. האם יש קשרים בין ישראל לטורקיה שיאשרו מעבר של רכבת ישראל בטורקיה..? ג. האם רוחב הפסים בארץ זוהה לאירופה...? לדעתי חיבור באמצאי כזה יותר טוב מבחינת איכות הסביבה מגשר או מנהרה... אני גם מניח שהמרחק גדול יותר מהמנהרה שנכרתה בקו לונדון פריס...
רוחב המסילות בארץ ובאירופה היא...
1435 מ"מ, אם כי יש כמה קוים בעיקר קצרים בעלי רוחב צרים יותר. לגבי שאלות א´ ו-ב´ אני מחכה לתשובות מחן, אביתר ואחרים!
 
רכבת מישראל לאירופה

מדוע שירדו מהרכבת...
מדוע שהרכבת לא תכנס למעבורת/רחפת ותמשיך נסיעתה לארופה וגם תחזור ישנם שלושה שאלות... א. מה ההבדל בזמן בין נסיעה במעבורת/רחפת מול נסיעה על פסים האם הקיצור דרך הים מחסה על ההפרש...? ב. האם יש קשרים בין ישראל לטורקיה שיאשרו מעבר של רכבת ישראל בטורקיה..? ג. האם רוחב הפסים בארץ זוהה לאירופה...? לדעתי חיבור באמצאי כזה יותר טוב מבחינת איכות הסביבה מגשר או מנהרה... אני גם מניח שהמרחק גדול יותר מהמנהרה שנכרתה בקו לונדון פריס...
רכבת מישראל לאירופה
א. לגבי התועלת שבשליחת רכבת מישראל לאירופה בדרך הים, ראו הודעה אחרת שכתבתי בשרשרת זו. ב. אני מניח, אולם לא יודע בוודאות, ששירות רחפות מודרני בין ישראל לתורכיה, שיוכל לעבור לכל אורך הדרך בנתיב הקצר ביותר האפשרי מבחינה ימית (כלומר, ללא ויכוחים על ריבונות ימי 15 מייל ימי מערבית לסוריה, לדוגמה) יהיה מהיר יותר ויעיל יותר להעברת נוסעים מאשר רכבת דמיונית שתצא מחיפה ותסע לתורכיה דרך בירות, טריפולי, חמץ, חלב וכיו"ב. במידה וייבנה קו למהירות גבוהה (300 קמ"ש ומעלה) הרי שמשוואה זו תשתנה, אולם העלות הדרושה תהיה הרבה יותר מאסטרונומית, ואין לכך כיום כל צידוק כלכלי נראה לעין. ג. בסוגיית הקישור המסילתי האפשרי בין ישראל לתורכיה כבר דנתי בהודעה קודמת בשרשרת זו. אתם מוזמנים לחזור ועיין בה, ולשאול שאלות הבהרה, כמובן. ד. רוחב המסילות (לא ´רוחב הפסים´ - הרי יש בכל מסילה שני פסים) בארץ כיום הוא זהה לזה של הרשת הלאומית בתורכיה ולזה של מרבית הרשתות הלאומיות במרכז ובמערב אירופה. הרשתות של חצי האי האיברי (ספרד+פורטוגל) מכילות כמעט אך ורק מסילות בעלות רוחב רחב יותר (למעט שני קווים מהירים חדשים בספרד) וגם הרשתות של ברה"מ לשעבר ועוד מדינות הקשורות אליהן - כמו פינלנד, לדוגמה, כוללות מסילות רחבות, אם כי ברוחב שונה מזה האיברי. ה. אין בכלל מה להשוות בין המרחק הימי בין ישראל לתורכיה (יותר מ-500 ק"מ) לבין אורך המנהרה בין בריטניה לצרפת (הרבה פחות מ-50 ק"מ).
 
מעבורות רכבת

מה דעתכם על חיבור...
קו רכבתי בין ישראל לטרקיה באמצאות מעבורת שהרכבת נכנסת אליה, האם זה ראלי?, כמה זמן יקח למעבורת לעשות את הדרך בין נהרייה לטורקיה? האם קיימים חיבורים כאלה בעולם באמצאי דומה? אין סיכוי למסילה דרך ירדן וסוריה לפני שתהליך השלום יתחדש ובכל מקרא יעברו כמה שנים לישום כזה וחיבור באמצאות מעבורת יכול להתייסם יחסית מהר,
מעבורות רכבת
אמנם מעבורות שמובילות רכבות הן עובדה קיימת ונפוצה כבר מתחילת המאה הקודמת, אבל התועלת היחידה בהן היא במרחקים קצרים יחסית, וכשאין תחרות של ממש מצד אמצעים אחרים. המפורסמות ביותר היו אולי אלו שבין בריטניה לצרפת, אולם מזמן לא פועלות, ואיבדו כל סיכוי להופיע שוב לאחר פתיחת המנהרה. כמובן שאין כל טעם להפעיל מעבורת רכבת בין ישראל לתורכיה - הרי זמן הנסיעה יהיה בלתי תחרותי בעליל. מי שמעונין לשוט באניה (אפילו אם היא רחפת מהירה) יהיה מוכן גם להחליף מהרכבת לאותה אניה (בתחנת חיפה מרכז יש מגע הדוק בין התחנה למסוף הנוסעים של נמל חיפה). אני שוב מבהיר - למרות האקזוטיות שבעניין, אין כל צורך במעבורת רכבת בין ישראל לתורכיה. המטרה בקישור המסילתי לאירופה היא להעביר סחורות ונוסעים, ולא רכבות. אם אין קישור מסילתי, הרי שיותר זול, יעיל, ומהיר להעביר את אותו מטען באמצעים אחרים - בים באוויר וביבשה - ולא להסתבך עם אופרציה חסרת תכלית.
 

four seasons

New member
תודה. הייתי שמח לדעת...

מעבורות רכבת
אמנם מעבורות שמובילות רכבות הן עובדה קיימת ונפוצה כבר מתחילת המאה הקודמת, אבל התועלת היחידה בהן היא במרחקים קצרים יחסית, וכשאין תחרות של ממש מצד אמצעים אחרים. המפורסמות ביותר היו אולי אלו שבין בריטניה לצרפת, אולם מזמן לא פועלות, ואיבדו כל סיכוי להופיע שוב לאחר פתיחת המנהרה. כמובן שאין כל טעם להפעיל מעבורת רכבת בין ישראל לתורכיה - הרי זמן הנסיעה יהיה בלתי תחרותי בעליל. מי שמעונין לשוט באניה (אפילו אם היא רחפת מהירה) יהיה מוכן גם להחליף מהרכבת לאותה אניה (בתחנת חיפה מרכז יש מגע הדוק בין התחנה למסוף הנוסעים של נמל חיפה). אני שוב מבהיר - למרות האקזוטיות שבעניין, אין כל צורך במעבורת רכבת בין ישראל לתורכיה. המטרה בקישור המסילתי לאירופה היא להעביר סחורות ונוסעים, ולא רכבות. אם אין קישור מסילתי, הרי שיותר זול, יעיל, ומהיר להעביר את אותו מטען באמצעים אחרים - בים באוויר וביבשה - ולא להסתבך עם אופרציה חסרת תכלית.
תודה. הייתי שמח לדעת...
כמה זמן נערכת נסיעה כזו בין נהרייה לטורקיה באמצאות מעבורת או רחפת, הפעלת קו כזה יכולה לתת פתרון לאנשים שלא מסוגלים לטוס או לא מעוניינים לטוס מסיבות מסויימות ואפילו אם מדובר בלילה שלם, אני חושב שזה שווה את הזמן כחלק מטיול, ביקור או נסיעה עיסקית, זה נראה גם יותר זול, אין את השקעת הממון, הזמן והמצב המסובך בין ישראל, לבנון, סוריה (תהליך השלום התקוע) בכדי לבנות מסילות, ההוצאה היחידה הנראית לעיין היא רכישת שני מעבורות או רחפות שיעשו שתי נסיעות לכל כיוון ביום...סתם תהייה...
 

david80

Member
ואני הייתי שמח לדעת יותר על רחפות!

תודה. הייתי שמח לדעת...
כמה זמן נערכת נסיעה כזו בין נהרייה לטורקיה באמצאות מעבורת או רחפת, הפעלת קו כזה יכולה לתת פתרון לאנשים שלא מסוגלים לטוס או לא מעוניינים לטוס מסיבות מסויימות ואפילו אם מדובר בלילה שלם, אני חושב שזה שווה את הזמן כחלק מטיול, ביקור או נסיעה עיסקית, זה נראה גם יותר זול, אין את השקעת הממון, הזמן והמצב המסובך בין ישראל, לבנון, סוריה (תהליך השלום התקוע) בכדי לבנות מסילות, ההוצאה היחידה הנראית לעיין היא רכישת שני מעבורות או רחפות שיעשו שתי נסיעות לכל כיוון ביום...סתם תהייה...
ואני הייתי שמח לדעת יותר על רחפות!
אין לי שמץ של מושג על נתונים של רחפות ויש לי הרבה שאלות פתוחות: א. מהם המהירויות המירביות של רחפות שונות (נוסעים/מעבורתית/צבאית)? ב. מהם (והאם יש) החסרונות של רחפות לעומת מעבורות וסנפריות? ג. האם רחפות יותר זולות בצריכת האנרגיה לעומת כלי שייט אחרים? ד. האם רחפות מסוגלות להתגבר על הגלים הכבדים של הים התיכון? ה. האם המצאת הרחפת היא הצלחה? ו. האם בכלל קיים מושג "רחפת רכבתית"?
אם מישהו יוכל למצוא לי אתר ואפילו בגרמנית, ייקח לי קצת פחות זמן להירדם בלילות...
 

ד בוכמן

New member
מסכים עם חן

מעבורות רכבת
אמנם מעבורות שמובילות רכבות הן עובדה קיימת ונפוצה כבר מתחילת המאה הקודמת, אבל התועלת היחידה בהן היא במרחקים קצרים יחסית, וכשאין תחרות של ממש מצד אמצעים אחרים. המפורסמות ביותר היו אולי אלו שבין בריטניה לצרפת, אולם מזמן לא פועלות, ואיבדו כל סיכוי להופיע שוב לאחר פתיחת המנהרה. כמובן שאין כל טעם להפעיל מעבורת רכבת בין ישראל לתורכיה - הרי זמן הנסיעה יהיה בלתי תחרותי בעליל. מי שמעונין לשוט באניה (אפילו אם היא רחפת מהירה) יהיה מוכן גם להחליף מהרכבת לאותה אניה (בתחנת חיפה מרכז יש מגע הדוק בין התחנה למסוף הנוסעים של נמל חיפה). אני שוב מבהיר - למרות האקזוטיות שבעניין, אין כל צורך במעבורת רכבת בין ישראל לתורכיה. המטרה בקישור המסילתי לאירופה היא להעביר סחורות ונוסעים, ולא רכבות. אם אין קישור מסילתי, הרי שיותר זול, יעיל, ומהיר להעביר את אותו מטען באמצעים אחרים - בים באוויר וביבשה - ולא להסתבך עם אופרציה חסרת תכלית.
מסכים עם חן
אין כל תועלת בהעברת רכבות מישראל לטורקיה במעבורות. במיוחד עם עושים מעבר מהיר ונוח מהרכבת לרחפת או לספינה ואחר כך חזרה לרכבת אחרת אם צריך. אין כל תכלית בלהעביר רכבות מפה לשם וסתם לסרבל ולייקר את כל התהליך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה