מה רצתה נעמי שמר לומר בשיר "בארץ להד"ם"?

Wordwise

New member
מה רצתה נעמי שמר לומר בשיר "בארץ להד"ם"?

אשמח לשמוע ניתוח לשיר: בארץ להד"ם בארץ להד"ם, נשמע תמיד הדם של נבל וקתרוס וחלילים וחרש על ידם, בארץ להד"ם מכים תופי געגועים גדולים קח אותי עכשיו לשם, דרך לא אדע אל ארץ זו חמדתי - ארץ להד"ם בארץ להד"ם, פורחים בכל הודם פרחי החמנית וההדר בארץ להד"ם, יורדים במועדם השלג והטל והמטר קח אותי עכשיו לשם... בארץ להד"ם, פוסע לו אדם ואור גדול זרוע על יומו וכל תינוק נרדם, בארץ להד"ם וארץ להד"ם בחלומו קח אותי עכשיו לשם...
 

aiziq

New member
חל איסור לפרסם יצירה בלי היתר של יוצרה!

זהו לא חוק של הפורום אלא חוק מדינה. להבא נא להסתפק בקישור (לינק) ולא להפר זכויות יוצרים פה על גבי הפורום. תודה, איציק.
 

Wordwise

New member
מצטער, לא ידעתי. להלן הקישור ממנו לקחתי:

http://www.shiron.net/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=343&wrkid=530
 

Wordwise

New member
בכל אופן, מישהו יכול לעזור?

האם יש בשיר ביקורת? הבעת אכזבה? מה כוונת המשוררת?? תודה!
 

aiziq

New member
ארץ זו חמדתי

המשוררת משתמשת במילה זו (zu) ובמקור, במקרא, שלא כמו בימינו, המילה הזאת היא חלופה למילה 'אשר', כלומר : ארץ שחמדתי. מכיוון שהארץ הזו על פי המשוררת היא ארץ נחמדת סביר להניח שיש כאן כיסופים והשתוקקות ולאו דווקא הבעת ביקורת, אלא אם מבקשים לשמוע מתוך הלאו את הכן, כלומר שהמשוררת מתאווה אל ארץ שלא מתקיימת (להד"ם- לא היו דברים מעולם) כי היא נמצאת בארץ שמתקיים בה ההיפך הגמור וכל מה שקיים בארץ להד"ם לא מתקיים עכשיו כאן. ומכאן כן משתמעת ביקורת ומתשמעת אכזבה. את ההכרעה בעניין הזה תתן הטונציה בעת ההקראה הקולית או בעת הביצוע של הזמרת (מירי אלוני ביצעה את השיר עד כה אם זכרוני אינו מטעני). אם נשמע בקולו של מגיש השיר נימת אכזבה וביקורת נבין שכך הוא מפרש את השיר ואם נשמע בקולו נימה אחרת- נבין אחרת
איציק.
 

דק1

New member
הסבר קצר

ראשית היות והגירסה שהעלת אינה מנוקדת שים לב כי המילה האחרונה בשורה הראשונה "הדם" = ההד שלהם. זהו פיזמון על כן החריזה מאד. נושא השיר הוא ארץ דמיונית ארץ שאינה לא קיימת. לפי הסיום של השיר כל אחד עוד מינקותו שואף להגיע לאותה ארץ בה הכל טוב המוזיקה מתנגנת עונות השנה במועדן אין בצורת וכו'. בפיזמון החוזר הדוברת מבקשת "שהוא" יקח אותה עכשיו אל אותה ארץ דמיונית. מי הוא אותו "הוא" אין רמז בשיר (טוב זה פזמון כאמור) וכל קורא רשאי להחליט אם היא פונה לאהובה או לבורא עולם או... לנהג המונית בה היא נוסעת
כך על פי הבנתי.
 

דק1

New member
זהו פיזמון על כן החריזה מאד. צריך להיות

זהו פיזמון על כן החריזה מאד חשובה.
 

Maja the Naked

New member
אצלי זה מתקשר

לחלום הנצחי על "ארץ עוץ". Somewhere over the rainbow Way up high There's a land that I heard of Once in a lullaby Somewhere over the rainbow Skies are blue And the dreams that you dare To dream really do come true
 
למעלה