מה קרה שלא הבאתם את המאמר של הגאון הענק יעקב צלאל?

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
מה קרה שלא הבאתם את המאמר של הגאון הענק יעקב צלאל?

מה קרה שלא הבאתם את המאמר של הגאון הענק יעקב צלאל?
על כך שכמעט כל הפרוייקטים שישראל כץ אחראי עליהם, הרק"ל בגוש דן,
רכבת העמק, הרכבת לכרמיאל, הקו המהיר A1 לירושלים הם בזבוז כספי ציבור
והם מיותרים.

זה התפרסם היום או אתמול בגלובס.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001060330#fromelement=hp_firstarticle
 

easylivin

New member
גרוע מזה: לאחרונה ישנה "הצפה" של מאמרים נגד תח"צ בתקשורת

מה קרה שלא הבאתם את המאמר של הגאון הענק יעקב צלאל?
על כך שכמעט כל הפרוייקטים שישראל כץ אחראי עליהם, הרק"ל בגוש דן,
רכבת העמק, הרכבת לכרמיאל, הקו המהיר A1 לירושלים הם בזבוז כספי ציבור
והם מיותרים.

זה התפרסם היום או אתמול בגלובס.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001060330#fromelement=hp_firstarticle
גרוע מזה: לאחרונה ישנה "הצפה" של מאמרים נגד תח"צ בתקשורת
שמתחילה להריח כמו עוד קמפיין מאורגן נוסף, שכמוהו ראינו כבר כמה במהלך השנים, אם כי לא בתקופה האחרונה... והנה גם פייגלין למשל בא וכותב "תמכתי בעבר ברכבת", בעקבות אותם קמפיינרים שהזינו אותו "בנתונים מספריים". והקמפיינרים שמלינים שוב, בפעם המי-יודע-כמה על "רמת המינוע הנמוכה בישראל" (כאילו שזה דבר רע ולא נקודה טובה לשימור, שדווקא מחזקת את הצורך בהשקעה בתשתיות תח"צ במדינה).

ובחיי, קובי, אני כבר מוכן לתחום על כל הדברים שכתבתם כאן לאחרונה על הליברטנים: עם כל הימניות (המתונה, כך מסתבר) שלי, האנשים האלה מתנהגים כמו דתיים קיצוניים במלוא המובן... נתונים מספריים הם הדבר שהכי פחות מעניין אותם ברגע שהם שומעים על משהו "ממשלתי" או אפילו "ציבורי" - זהו, רואים אדום בעיניים - נוסו על נפשכם, "קומוניסטים ארורים" (למשל, כאלה שחושבים שלא כל תשתית הציבורית צריך או אפשר בכלל להפריט).
 

down under

New member
לשם שינוי שים לב הפעם לתגובות (טוקבקים)

גרוע מזה: לאחרונה ישנה "הצפה" של מאמרים נגד תח"צ בתקשורת
שמתחילה להריח כמו עוד קמפיין מאורגן נוסף, שכמוהו ראינו כבר כמה במהלך השנים, אם כי לא בתקופה האחרונה... והנה גם פייגלין למשל בא וכותב "תמכתי בעבר ברכבת", בעקבות אותם קמפיינרים שהזינו אותו "בנתונים מספריים". והקמפיינרים שמלינים שוב, בפעם המי-יודע-כמה על "רמת המינוע הנמוכה בישראל" (כאילו שזה דבר רע ולא נקודה טובה לשימור, שדווקא מחזקת את הצורך בהשקעה בתשתיות תח"צ במדינה).

ובחיי, קובי, אני כבר מוכן לתחום על כל הדברים שכתבתם כאן לאחרונה על הליברטנים: עם כל הימניות (המתונה, כך מסתבר) שלי, האנשים האלה מתנהגים כמו דתיים קיצוניים במלוא המובן... נתונים מספריים הם הדבר שהכי פחות מעניין אותם ברגע שהם שומעים על משהו "ממשלתי" או אפילו "ציבורי" - זהו, רואים אדום בעיניים - נוסו על נפשכם, "קומוניסטים ארורים" (למשל, כאלה שחושבים שלא כל תשתית הציבורית צריך או אפשר בכלל להפריט).
לשם שינוי שים לב הפעם לתגובות (טוקבקים)
למאמר הבזוי להחריד (לא הזוי ולא סתם בזוי אלא אשכרה בזוי להחריד)
של אותו אלעק כתב תחבורה.

רובן המוחץ פשוט עוקצות/יורדות/מגדפות אותו, כמו שצריך.
 

easylivin

New member
חוששני שב-ynet זה היה נראה אחרת...


לשם שינוי שים לב הפעם לתגובות (טוקבקים)
למאמר הבזוי להחריד (לא הזוי ולא סתם בזוי אלא אשכרה בזוי להחריד)
של אותו אלעק כתב תחבורה.

רובן המוחץ פשוט עוקצות/יורדות/מגדפות אותו, כמו שצריך.
חוששני שב-ynet זה היה נראה אחרת...
 

yuviran

New member
שהמדינה תסבסד רכב חינם לכל אזרח

מה קרה שלא הבאתם את המאמר של הגאון הענק יעקב צלאל?
על כך שכמעט כל הפרוייקטים שישראל כץ אחראי עליהם, הרק"ל בגוש דן,
רכבת העמק, הרכבת לכרמיאל, הקו המהיר A1 לירושלים הם בזבוז כספי ציבור
והם מיותרים.

זה התפרסם היום או אתמול בגלובס.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001060330#fromelement=hp_firstarticle
שהמדינה תסבסד רכב חינם לכל אזרח
ותבטל את כל האוטובוסים והרכבות לאלתר. עם הגידול בתאונות הדרכים והפיכתה של כל המדינה לפקק אחד גדול, פשוטו כמשמעו, יהיה פה כיף
 

easylivin

New member
להוזים האלה יש טיעון חדש: "בקרוב יהיו מכוניות רובוטיות".

שהמדינה תסבסד רכב חינם לכל אזרח
ותבטל את כל האוטובוסים והרכבות לאלתר. עם הגידול בתאונות הדרכים והפיכתה של כל המדינה לפקק אחד גדול, פשוטו כמשמעו, יהיה פה כיף
להוזים האלה יש טיעון חדש: "בקרוב יהיו מכוניות רובוטיות".
על זה שרכבות למשל מופעלות כבר שנים ועשרות שנים בצורה אוטונומית לחלוטין, ועל זה שרכבות הן בטוחות הרבה יותר באופן אינהרטי מכל מכונית עתידנית - על פניו נראה שהם לא שמעו (ואולי לא רוצים לשמוע, כי רכבות הן דבר "ציבורי" - זאת אומרת, איכס).

יש ברצינות גם כאלה שמרחיקים לכת ומציגים בתור טיעון את "העובדה" שבקרוב יהיו לכולנו מכוניות מעופפות... בחיי, קראתי את זה שחור על גבי לבן בתור טיעון נגד תחבורה ציבורית!


אז כמובן אל תבואו אליהם עם טענות קצת יותר מורכבות, כמו למשל חיסכון בהוצאות לציבור בכלל וחיסכון באנרגיה (ובזיהום) בפרט, הרי "בקרוב יהיו מכוניות שייסעו על מים" וכו'...
 

Ccyclist

Well-known member
לטעמי, כבעל מניות בגוגל, המכונית הרובוטית תהיה ציבורית

להוזים האלה יש טיעון חדש: "בקרוב יהיו מכוניות רובוטיות".
על זה שרכבות למשל מופעלות כבר שנים ועשרות שנים בצורה אוטונומית לחלוטין, ועל זה שרכבות הן בטוחות הרבה יותר באופן אינהרטי מכל מכונית עתידנית - על פניו נראה שהם לא שמעו (ואולי לא רוצים לשמוע, כי רכבות הן דבר "ציבורי" - זאת אומרת, איכס).

יש ברצינות גם כאלה שמרחיקים לכת ומציגים בתור טיעון את "העובדה" שבקרוב יהיו לכולנו מכוניות מעופפות... בחיי, קראתי את זה שחור על גבי לבן בתור טיעון נגד תחבורה ציבורית!


אז כמובן אל תבואו אליהם עם טענות קצת יותר מורכבות, כמו למשל חיסכון בהוצאות לציבור בכלל וחיסכון באנרגיה (ובזיהום) בפרט, הרי "בקרוב יהיו מכוניות שייסעו על מים" וכו'...
לטעמי, כבעל מניות בגוגל, המכונית הרובוטית תהיה ציבורית
אני בסמארטפון אז אין לי זמן ללפש את זה אבל קראתי ספקולציות בעיתונות הבריטית לפיה תעשיית הרכב מעריכה שבעידן המכונית האוטומטית לא יצטרכו 90% ממספר הרכבים הקיימים כי במקום לחנות כל היום הרכבים יתפנו לנוסע הבא. זה מודל שיהיה בהכרח ציבורי ולא פרטי כי מי ירצה שרכבו הפרטי יסתובב עם זרים כל היום.
&nbsp
למסלולים הבינפרבריים שבהם התח"צ הקיימת כיום כושלת זהו פתרון אפשרי אם זה יהיה בקנה מידה של מיניבוס משותף, אבל במסלולים העיקריים למרכזי הערים עדיין יצטרכו קיבולת גבוהה יותר ואינני רואה איך יחליפו מערכות המסיעות אלף נוסעים כל 2 דקות בין כל שתי תחנות נתונות (קיבולת של מטרו)
 

tsd91

New member
לא חשבו על שעות העומס?

לטעמי, כבעל מניות בגוגל, המכונית הרובוטית תהיה ציבורית
אני בסמארטפון אז אין לי זמן ללפש את זה אבל קראתי ספקולציות בעיתונות הבריטית לפיה תעשיית הרכב מעריכה שבעידן המכונית האוטומטית לא יצטרכו 90% ממספר הרכבים הקיימים כי במקום לחנות כל היום הרכבים יתפנו לנוסע הבא. זה מודל שיהיה בהכרח ציבורי ולא פרטי כי מי ירצה שרכבו הפרטי יסתובב עם זרים כל היום.
&nbsp
למסלולים הבינפרבריים שבהם התח"צ הקיימת כיום כושלת זהו פתרון אפשרי אם זה יהיה בקנה מידה של מיניבוס משותף, אבל במסלולים העיקריים למרכזי הערים עדיין יצטרכו קיבולת גבוהה יותר ואינני רואה איך יחליפו מערכות המסיעות אלף נוסעים כל 2 דקות בין כל שתי תחנות נתונות (קיבולת של מטרו)
לא חשבו על שעות העומס?
כשכולם צריכים לצאת לעבודה/בית ספר/משחק גולף באותה שעה? מה יהיה אז? עדיין יצטרכו תח"צ. לא חשבו על כך שיותר זול אוטובוס אוטונומי מאשר רכב פרטי אוטונומי?
&nbsp
בקיצור: בבל"ת. הרכב האוטונומי יגזול את פרנסת המוניות ויפתור את בעיית ה-"last mile", וזהו.
&nbsp
לכן, רכבים שכאלה יהיו כלכליים בד"כ בתוך ערים גדולות (מטרופולין ת"א, אולי גם מטרופולין חיפה ומסופקני לגבי ירושלים), שהתנועה בהן ערה 24/7 (או 24/6), ויש בה מעמד ביניים וגבוה גדול.
&nbsp
אין תחליף לתח"צ מסובסד, קבוע ויעיל.
&nbsp
דיבורים על רכבים מעופפים לא ראויים (עדיין) לדיון. נדבר כשיהיה דגם עובד.
 

Ccyclist

Well-known member
בבריטניה יש שיטות נגד צפיפות בשעות העומס - תימחור.

לא חשבו על שעות העומס?
כשכולם צריכים לצאת לעבודה/בית ספר/משחק גולף באותה שעה? מה יהיה אז? עדיין יצטרכו תח"צ. לא חשבו על כך שיותר זול אוטובוס אוטונומי מאשר רכב פרטי אוטונומי?
&nbsp
בקיצור: בבל"ת. הרכב האוטונומי יגזול את פרנסת המוניות ויפתור את בעיית ה-"last mile", וזהו.
&nbsp
לכן, רכבים שכאלה יהיו כלכליים בד"כ בתוך ערים גדולות (מטרופולין ת"א, אולי גם מטרופולין חיפה ומסופקני לגבי ירושלים), שהתנועה בהן ערה 24/7 (או 24/6), ויש בה מעמד ביניים וגבוה גדול.
&nbsp
אין תחליף לתח"צ מסובסד, קבוע ויעיל.
&nbsp
דיבורים על רכבים מעופפים לא ראויים (עדיין) לדיון. נדבר כשיהיה דגם עובד.
בבריטניה יש שיטות נגד צפיפות בשעות העומס - תימחור.
למשל - אם מחר אני רוצה לעלות על רכבת שתביא אותי ללונדון לפני 9 בבוקר אשלם מחיר גבוה יותר ממי שיעלה על רכבת שתגיע לשם בשעות השפל. אם ברשותי כרטיס רשת בכלל אחסוך שליש גם על מחיר השפל בתנאי שהנסיעה תתחיל אחרי 10 בבוקר. יש אופציה זולה אף יותר שאינני משתמש בה - מחיר לכרטיס ספציפי לרכבת ספציפית - שאינני ממליץ למי שאינו יכול לדייק ב200%.
&nbsp
אני כותב ממדינה בה רכבים אוטונומיים ניסיוניים נוהגים בכביש כבר מינואר. זה לא המכונית המעופפת שלא המריאה מאז שנות החמישים (יתכן שהרחפנים יתפתחו בעתיד, אבל המרחב האווירי פה מאד צפוף) אלא כלי קיים שצבר מיליוני קילומטרים בארה"ב, נוסע על האוטובאהן הגרמני, ומפותח במקביל גם ביפן ודרום קוריאה. בניגוד לכל אותן פנטזיות על מסילה אישית לכל רחוב מדובר במשהו שנועד להשתמש בתשתית קיימת ומסוגל להתגבר על בעיית החנייה שהיא אחת הבעיות העיקריות של הרכב הפרטי.
&nbsp
במסלולים החישוריים העיקריים אפילו אוטובוס אוטונומי לא יצליח להתגבר על הצרכים של קו מטרו עמוס אבל העולם אינו חישורי בלבד. אני יכול להביא דוגמאות למקומות שהם 10-20 דק ממני ברכב אבל יותר משעה מהציר הראשי הקרוב לביתי (ואף שעתיים אם אגיע לציר בקו השעתי שעובר כאן במקום ללכת 20 דקות או לבקש הקפצה). מערכת מבוססת דרישה בזמן אמת שבונה את עצמה על שיתוף נסיעות ברכבים משותפים תהיה הפתרון היעיל ביותר לעולם המפורבר.
&nbsp
בנסיעה ללב אזור עירוני צפוף יתכן שעדיף לאמצעי כזה לעצור בשולי המרכז ולאפשר לנוסעיו לעבור לתחבורת ההמונים בעלת הקיבולת הגדולה יותר.
&nbsp
לפעמים בנסיעה בינעירונית שבה התדירות או הלו"ז מוגבל (אותה נסיעה שאחרי 18 שנות סירוב גרמה לי ללמוד לנהוג) ישנה קבוצת נוסעים מאותו האזור לאותו היעד - כרוכב תמיד הייתי צריך לקחת את אופני שהם אמצעי 3 הקילומטר האחרון שלי לאזור המיועד ובדיבור הסידור מול הנמצאים שם או ממה שהנוסעים בכסאות הגלגלים אמרו לשומר עלה פעם אחר פעם שיעדנו משותף למרות שלאורך הקו ישנן תחנות רבות. מיניבוס משותף דרך אפליקציה היה חוסך לנו את כל תחנות הביניים בדרך, ומאפשר לנו שעת יציאה נוחה יותר. לדעתי קיצו של כל מה שאינו תדיר ולכן מדיר את הנוסע מהתח"צ לרכב הפרטי קרוב לקיצו.
&nbsp
אני מניח שאוכל למסגר את הרשיון מתישהו בין 2020 ל 2025.
 

darkshadow1

New member
זה לא לחלוטין נכון.

לא חשבו על שעות העומס?
כשכולם צריכים לצאת לעבודה/בית ספר/משחק גולף באותה שעה? מה יהיה אז? עדיין יצטרכו תח"צ. לא חשבו על כך שיותר זול אוטובוס אוטונומי מאשר רכב פרטי אוטונומי?
&nbsp
בקיצור: בבל"ת. הרכב האוטונומי יגזול את פרנסת המוניות ויפתור את בעיית ה-"last mile", וזהו.
&nbsp
לכן, רכבים שכאלה יהיו כלכליים בד"כ בתוך ערים גדולות (מטרופולין ת"א, אולי גם מטרופולין חיפה ומסופקני לגבי ירושלים), שהתנועה בהן ערה 24/7 (או 24/6), ויש בה מעמד ביניים וגבוה גדול.
&nbsp
אין תחליף לתח"צ מסובסד, קבוע ויעיל.
&nbsp
דיבורים על רכבים מעופפים לא ראויים (עדיין) לדיון. נדבר כשיהיה דגם עובד.
זה לא לחלוטין נכון.
היתרון התיאורטי האדיר של הרכב האוטונומי הוא הקטנת מרחק הביטחון: נהגים אנושיים צריכים לשמור על מרחק ביטחון גדול יחסית מהרכב שלפניהם כדי למנוע התנגשות. לכן, כשצפיפות הרכבים לקטע כביש עולה- בהכרח תהיה האטה בתנועה (כי מרחק הביטחון קטן). רכבים אוטונומיים לעומת זאת צריכים מרחק ביטחון קטן בהרבה- כך שבאופן תיאורטי אם כל הרכבים בארץ היו אוטונומיים, הפקק באיילון יכל להתקדם במהירות של 50-60 קמ"ש במקום 10-15 קמ"ש.
 
וזה מה שאני כתבתי על זה

להוזים האלה יש טיעון חדש: "בקרוב יהיו מכוניות רובוטיות".
על זה שרכבות למשל מופעלות כבר שנים ועשרות שנים בצורה אוטונומית לחלוטין, ועל זה שרכבות הן בטוחות הרבה יותר באופן אינהרטי מכל מכונית עתידנית - על פניו נראה שהם לא שמעו (ואולי לא רוצים לשמוע, כי רכבות הן דבר "ציבורי" - זאת אומרת, איכס).

יש ברצינות גם כאלה שמרחיקים לכת ומציגים בתור טיעון את "העובדה" שבקרוב יהיו לכולנו מכוניות מעופפות... בחיי, קראתי את זה שחור על גבי לבן בתור טיעון נגד תחבורה ציבורית!


אז כמובן אל תבואו אליהם עם טענות קצת יותר מורכבות, כמו למשל חיסכון בהוצאות לציבור בכלל וחיסכון באנרגיה (ובזיהום) בפרט, הרי "בקרוב יהיו מכוניות שייסעו על מים" וכו'...
וזה מה שאני כתבתי על זה
כאן
 

Ccyclist

Well-known member
מספר הערות לפוסט:

וזה מה שאני כתבתי על זה
כאן
מספר הערות לפוסט:
לדעתי ישנו ניסיון להכין את הציבור ולרכך אותו לקראת החדרת אמצעי התחבורה הזה לשימוש, ולכן מדברים על טווח ארוך יותר, או מעצבים מכוניות "קטנות" כשהמערכת מסוגלת לנהוג ברכב רגיל בכביש מהיר, ועל הדרך משחררים חלקים מהטכנולוגיה הזו כ"אמצעי עזר לנהג". כאשר אתה מתייחס למכונית הקטנה של גוגל כאילו היא שיאה של הטכנולוגיה זה אינו נכון משום שהטכנולוגיה הותאמה למכוניות מהירות בהרבה כולל אאודי שעשתה מסלול מירוצים בזמן מכובד.
&nbsp
אצלי בבית יש ויכוח בין תפישת העולם שלי בנושא (רכבים אוטונומיים לחלוטין על בסיס מונית או מונית משותפת / שירות כנהוג בארץ עם היתרון של תיכנון ממוחשב של המסלול ושילוב נוסעים בדרך) לבין איך שבעלי מבין את העניין (לטעמו תהיה זליגת טכנולוגיות איטית של אמצעים כמו שמירת נתיבים אוטונומית או שמירת מרחק ובלימה אוטונומית כאשר ה"נהג" עדיין ינהג ברכב) אבל זה בעצם ההבדל בין מי שרואה את עצמו כנוסע גם אחרי שעבר בטסט ראשון, ובין מי שנוהג מגיל העשרה ולא רוצה שיקחו ממנו את ההגה.
&nbsp
לגבי הסעות תלמידים: אין סיבה שהרכב האוטונומי יהיה שייך דווקא למשפחה ולא יהיה כזה שפועל עבור בתי הספר בבוקר (בייחוד בישראל בה הלימודים מתחילים ב8 ומקומות העבודה ב9, בניגוד לבריטניה בה שניהם מתחילם ב9). מיניבוסים שיסעו לבתי התלמידים הן לפי מיקום והן לפי שכבת גיל יאפשרו ל-5-10-20 ילדים לנסוע ביחד ללא ליווי מבוגר או אולי עם סייעת / מורה. בכיתה א' בשנות ה80 כבר נסעתי באוטובוס לבית הספר בחלק אחר של גילה, וזה היה קו רגיל שבהמשך המסלול היה יוצא את השכונה ונוסע העירה. אני מניח שיהיה אפשר להשתמש במנגנון כפול של כרטיסים חכמים עם פרופיל תלמיד, ומצלמה שמזהה (כפי שממילא הרכב החכם מזהה את סביבתו) כדי שלא יכנסו להסעה מבוגרים זרים.
&nbsp
לגבי פריקת נוסעים והעלתם בלב העיר או בתחנות התח"צ גדול הקיבולת למרכזה: הפתרון כבר קיים ומשמש מוניות. כל שנחוץ הוא מפרץ ייעודי במקום מרכזי.
&nbsp
לגבי העומס בכבישים: הרכב האוטונומי וודאי יצוייד לא רק במפה אלא בעידכוני תנועה נוסח וייז או TomTom, וידע אם שווה להמתין בפקק או אם ישנה אלטרנטיבה מהירה יותר. אם מודל הבעלות הוא שיתופי רכב שהביא נוסעים למרכז העיר ואינו נחוץ יותר יוכל לסור לאזור חנייה חיצוני יותר (גני התערוכה למשל) לתקופת זמן מסויימת ולהמשיך ליעדו הבא אחרי שתסתיים שעת העומס.
&nbsp
המערכת שהכי דומה לזה היא מערכת המוניות ומוניות השירות בארץ. יצא לי לנסוע במונית רגילה על בסיס שיתוף עם נוסעים לאותו היעד, לעצור בדרך לנוסע שהיה בדרכו לאותו הכיוון, או שקו שירות עושה עיקופון קצר לאנשהו כדי להקל על מספר נוסעים. יש שאלות בטיחות בנסיעה עם זרים אבל אמצעים כמו מצלמה, פרופילי משתמשים (למשל - רכב הביתה בלילה שאוסף רק נוסעות, רכב לבית הספר שאוסף רק ילדים וכדומה) ובמקרה שממש צריך - חלוקת המיניבוס למספר תאים נפרדים אפשר להתגבר על זה גם ללא נוכחות נהג אנושי.
&nbsp
ובנוסף יש בניהול הממוחשב של העניין בשורה לחובבי התחבורה הלינארית - במקום שמי שקובע מסלולים מלמעלה יקבע ש"אין דרישה" על בסיס שכולל בין השאר הדרת רגליים מקווים שאינם תדירים מספיק או רשת קווים שמשרתת מרכז עירוני אך מפקירה את אזורי התעשייה - מידע הדרישה האמיתי והממוחשב יקל על מי שצריך לתכנן מסלולים להבין מהם צרכיו האמיתיים של הציבור ולהוסיף קווים לינאריים במסלולים שבהם הכלים העומדים לרשותו כיום אינם רואים את הדרישה אך מגרשי החנייה מלאים בה.
 
מה קרה? ראיתי את הכותרת,והבנתי שזה לא שווה את ההתייחסות...

מה קרה שלא הבאתם את המאמר של הגאון הענק יעקב צלאל?
על כך שכמעט כל הפרוייקטים שישראל כץ אחראי עליהם, הרק"ל בגוש דן,
רכבת העמק, הרכבת לכרמיאל, הקו המהיר A1 לירושלים הם בזבוז כספי ציבור
והם מיותרים.

זה התפרסם היום או אתמול בגלובס.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001060330#fromelement=hp_firstarticle
מה קרה? ראיתי את הכותרת,והבנתי שזה לא שווה את ההתייחסות...
 

bralor4247

New member
מזועז מרמת הכותבים בגלובס

מה קרה שלא הבאתם את המאמר של הגאון הענק יעקב צלאל?
על כך שכמעט כל הפרוייקטים שישראל כץ אחראי עליהם, הרק"ל בגוש דן,
רכבת העמק, הרכבת לכרמיאל, הקו המהיר A1 לירושלים הם בזבוז כספי ציבור
והם מיותרים.

זה התפרסם היום או אתמול בגלובס.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001060330#fromelement=hp_firstarticle
מזועז מרמת הכותבים בגלובס
פשוט מאמר נגד הציבור, נגד פיתוח, נגד השר הוא רק בעד לתקוף ולהיות ממורמר.
לא ברור מדוע גלובס נותנת יד למאמר כזה, אני מחרים את גלובס מרגע זה.
 
למה "מזועז"?


מזועז מרמת הכותבים בגלובס
פשוט מאמר נגד הציבור, נגד פיתוח, נגד השר הוא רק בעד לתקוף ולהיות ממורמר.
לא ברור מדוע גלובס נותנת יד למאמר כזה, אני מחרים את גלובס מרגע זה.
למה "מזועז"?

גלובס, כמו כל יתר העתונים בישראל, שייך לאיש עסקים (פישמן).
ככזה, הוא מבטא את מה שפישמן רוצה לומר.
ה"עתונאים" המתחזים אינם אלא יחצ"נים שמוציאים קומוניקטים שנראים כמו כתבות.
כך זה בידיעות, מעריב, מקור ראשון, ישראל היום, הארץ... כך זה גם בחדשות 10 וערוץ 2, אגב.
אין שום סיבה להתייחס ברצינות לאף אחד מכלי התקשורת הפרטיים במדינה.
(למרבה הצער כלי התקשורת הציבוריים עוד יותר גרועים, שם אין יד מכוונת כלל והיחצ"נים החיצוניים שמשרתים גם הם אנשי עסקים שולטים מבחוץ ב"עתונאים" (למעשה יחצ"נים פנימיים) ומכתיבים להם מה לומר).
מקור המידע האמין היחיד שיש בארץ הוא פורום תח"צ.
 

tsd91

New member
אדם שחושב שירושלים וחיפה הם "פריפריה" - כסיל, לא פחות

מה קרה שלא הבאתם את המאמר של הגאון הענק יעקב צלאל?
על כך שכמעט כל הפרוייקטים שישראל כץ אחראי עליהם, הרק"ל בגוש דן,
רכבת העמק, הרכבת לכרמיאל, הקו המהיר A1 לירושלים הם בזבוז כספי ציבור
והם מיותרים.

זה התפרסם היום או אתמול בגלובס.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001060330#fromelement=hp_firstarticle
אדם שחושב שירושלים וחיפה הם "פריפריה" - כסיל, לא פחות
שיתבע אותי דיבה.
&nbsp
הוא כותב: "במשך שש שנות כהונתו כשר התחבורה יזם מר כץ לא מעט פרויקטים מסילתיים מיותרים, עתירי תקציבים ומעוטי תפוקה. אולם עד כה אף אחד מהם לא בוצע במרכז עירוני הומה כתל-אביב. הרכבת הקלה בירושלים החלה לפעול בעת כהונתו, אך לא בוצעה תחת אחריותו וכמוה גם לא המטרונית בחיפה, כך שנחסך ממנו זעם ההמון, אם משום שלא נשא באחריות אישית ואם משום שהפרויקטים הללו בוצעו בפריפריה".
&nbsp
כסיל. ירושלים היא לא פריפריה, היא ביתם ומקום עבודתם של מאות אלפי ישראלים. חיפה היא לא פריפריה, והמטרונית היא כלי תחבורה מהחשובים בארץ.
&nbsp
אגב, מי יכול להצביע על הפגיעה הקשה והמכאיבה בערכי הטבע שגרמה הרכבת לכרמיאל? כסיל.
&nbsp
ההשוואה בין רכבת לרכב פרטי כמדד ליעילות הרכבת לירושלים - היא טיפשית, ובנוסף לכך - שקרית. יעידו על כך כל התקועים בכביש 1 מידי בוקר בפקקים ההזויים מ/לירושלים. הרכבת לירושלים היא ללא ספק אחד הקווים היותר כלכליים (so to speak, כי רכבת אינה פרוייקט כלכלי ישירות, אלא כלכלית בזכות תרומתה העקיפה למשק) שהוקמו אי-פעם במדינת ישראל.
&nbsp
אגב, השערה ספקולטיבית: מסילת נעמן-כרמיאל תרשום שיאי תח"צ באם תוארך (כמתוכנן) עד לראש פינה וקרית שמונה. אלו אזורים בארץ שמסלולי הכבישים הנוראיים שלהם יתנו עדיפות מרשימה לרכבת על-פני כל כלי תחבורה אחר (כולל טיסה למחניים...).
 

darkshadow1

New member
המסילה אולי שווה הארכה עד ראש פינה- אבל לא עד קרית שמונה.

אדם שחושב שירושלים וחיפה הם "פריפריה" - כסיל, לא פחות
שיתבע אותי דיבה.
&nbsp
הוא כותב: "במשך שש שנות כהונתו כשר התחבורה יזם מר כץ לא מעט פרויקטים מסילתיים מיותרים, עתירי תקציבים ומעוטי תפוקה. אולם עד כה אף אחד מהם לא בוצע במרכז עירוני הומה כתל-אביב. הרכבת הקלה בירושלים החלה לפעול בעת כהונתו, אך לא בוצעה תחת אחריותו וכמוה גם לא המטרונית בחיפה, כך שנחסך ממנו זעם ההמון, אם משום שלא נשא באחריות אישית ואם משום שהפרויקטים הללו בוצעו בפריפריה".
&nbsp
כסיל. ירושלים היא לא פריפריה, היא ביתם ומקום עבודתם של מאות אלפי ישראלים. חיפה היא לא פריפריה, והמטרונית היא כלי תחבורה מהחשובים בארץ.
&nbsp
אגב, מי יכול להצביע על הפגיעה הקשה והמכאיבה בערכי הטבע שגרמה הרכבת לכרמיאל? כסיל.
&nbsp
ההשוואה בין רכבת לרכב פרטי כמדד ליעילות הרכבת לירושלים - היא טיפשית, ובנוסף לכך - שקרית. יעידו על כך כל התקועים בכביש 1 מידי בוקר בפקקים ההזויים מ/לירושלים. הרכבת לירושלים היא ללא ספק אחד הקווים היותר כלכליים (so to speak, כי רכבת אינה פרוייקט כלכלי ישירות, אלא כלכלית בזכות תרומתה העקיפה למשק) שהוקמו אי-פעם במדינת ישראל.
&nbsp
אגב, השערה ספקולטיבית: מסילת נעמן-כרמיאל תרשום שיאי תח"צ באם תוארך (כמתוכנן) עד לראש פינה וקרית שמונה. אלו אזורים בארץ שמסלולי הכבישים הנוראיים שלהם יתנו עדיפות מרשימה לרכבת על-פני כל כלי תחבורה אחר (כולל טיסה למחניים...).
המסילה אולי שווה הארכה עד ראש פינה- אבל לא עד קרית שמונה.
המרחק בין כרמיאל לראש פינה פחות או יותר זהה למרחק בין ראש פינה לקרית שמונה- כלומר הארכה של המסילה עד קרית שמונה תעלה לפחות מאות מיליוני שקלים ותספק שירות לכמות תושבים קטנה יחסית שבכל מקרה לא במיוחד סובלים מכבישים פקוקים.
במקרה הספציפי הזה כנראה עדיף להקים מסילת רכבת עד אזור ראש פינה, ולשדרג את כביש 90 בקטע שבין ראש פינה לקרית שמונה.
 

amit1270

New member
גם עד ראש פינה זה לא "שווה" לפי ההיגיון הזה,

המסילה אולי שווה הארכה עד ראש פינה- אבל לא עד קרית שמונה.
המרחק בין כרמיאל לראש פינה פחות או יותר זהה למרחק בין ראש פינה לקרית שמונה- כלומר הארכה של המסילה עד קרית שמונה תעלה לפחות מאות מיליוני שקלים ותספק שירות לכמות תושבים קטנה יחסית שבכל מקרה לא במיוחד סובלים מכבישים פקוקים.
במקרה הספציפי הזה כנראה עדיף להקים מסילת רכבת עד אזור ראש פינה, ולשדרג את כביש 90 בקטע שבין ראש פינה לקרית שמונה.
גם עד ראש פינה זה לא "שווה" לפי ההיגיון הזה,
אבל יש מי שיטענו שליישובי ספר מגיע יותר, והעניין הוא ערכי ולא רק כלכלי.
&nbsp
אגב, המרחק מראש פינה לקריית שמונה דומה למרחק מכרמיאל לראש פינה, אבל הטופוגרפיה שונה לגמרי.
 
נכון, וגם כי ראש פינה היא צומת דרכים לצפת,הגולן, וקריית שמונ

המסילה אולי שווה הארכה עד ראש פינה- אבל לא עד קרית שמונה.
המרחק בין כרמיאל לראש פינה פחות או יותר זהה למרחק בין ראש פינה לקרית שמונה- כלומר הארכה של המסילה עד קרית שמונה תעלה לפחות מאות מיליוני שקלים ותספק שירות לכמות תושבים קטנה יחסית שבכל מקרה לא במיוחד סובלים מכבישים פקוקים.
במקרה הספציפי הזה כנראה עדיף להקים מסילת רכבת עד אזור ראש פינה, ולשדרג את כביש 90 בקטע שבין ראש פינה לקרית שמונה.
נכון, וגם כי ראש פינה היא צומת דרכים לצפת,הגולן, וקריית שמונ
מתחנת הרכבת העתידית בראש פינה יהיה אפשר לצמד לקווי אוטובוס מתואמים שנוסעים לישובים הנ"ל וכמובן לעוד ישובים בסביבה. הארכה לקריית שמונה הרבה פחות דחופה כאשר יש כביש רב מסלולי ואוטובוס תדיר שמתואם עם הרכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה