מה קרה לקו הרכבת המהיר אשדוד-ראשל"צ-ת"א?

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
האמת שאפשר כל עוד לא עושים לסירוגין הלוך-חזור-הלוך-חזור

זה אולי יעזור להקטין את האיחורים שנגרמים היום בקו, אבל האם
מישהו יכול לומר שהחישמול יעזור לדחוף יותר מ-8 רכבות בשעה (4 בכל כיוון) במסילה הבודדת?
החישמול לא ישנה את העובדה שמסילה אחת משמשת לרכבות הנוסעות בכיוונים מנוגדים.
האמת שאפשר כל עוד לא עושים לסירוגין הלוך-חזור-הלוך-חזור
אם למשל זמן הנסיעה במסילה הבודדת הוא 6 דקות (לעומת 7 היום), אז אפשר להעביר 6 רכבות בשעה לכל כיוון (במחזוריות לו"ז של 20 דקות) כך (לעומת 4 רכבות בשעה שעוברות היום לסירוגין):
&nbsp
00 עד 06 - הלוך
03 עד 09 - הלוך
09 עד 15 - חזור
12 עד 18 - חזור
20 עד 26 - הלוך
23 עד 29 - הלוך
וכו'
 
באופן מעשי, מבחינת הנוסעים, זה לו"ז של שלוש רכבות בשעה

האמת שאפשר כל עוד לא עושים לסירוגין הלוך-חזור-הלוך-חזור
אם למשל זמן הנסיעה במסילה הבודדת הוא 6 דקות (לעומת 7 היום), אז אפשר להעביר 6 רכבות בשעה לכל כיוון (במחזוריות לו"ז של 20 דקות) כך (לעומת 4 רכבות בשעה שעוברות היום לסירוגין):
&nbsp
00 עד 06 - הלוך
03 עד 09 - הלוך
09 עד 15 - חזור
12 עד 18 - חזור
20 עד 26 - הלוך
23 עד 29 - הלוך
וכו'
באופן מעשי, מבחינת הנוסעים, זה לו"ז של שלוש רכבות בשעה
כל שתי רכבות צמודות הן למעשה רכבת אחת מפוצלת מבחינת הנוסעים.
זה דומה לשני אוטובוסים של קו 480 שיוצאים זה אחר זה ברצף.

אבל לאחר השלמת מסילת השרון, יכול להיות הגיון בלו"ז כזה כאשר אחת משתי הרכבות הצמודות מגיעה ממסילת הירקון או נוסעת אליה והשניה מביניהן מגיעה ממסילת השרון או נוסעת אליה.
אם באמת יהיה אפשר ליישם לו"ז כזה, זה יאפשר להגדיל את התדירות בכל כיוון בלולאה משתי רכבות לשלוש ובקטע הדרומי יאפשר לקיים רכבות מהירות שמדלגות על תחנות.
 

alantan

New member
נכון, מבחינת הנוסעים באיילון זה לא מוסיף הרבה אבל כמו שהוספת

באופן מעשי, מבחינת הנוסעים, זה לו"ז של שלוש רכבות בשעה
כל שתי רכבות צמודות הן למעשה רכבת אחת מפוצלת מבחינת הנוסעים.
זה דומה לשני אוטובוסים של קו 480 שיוצאים זה אחר זה ברצף.

אבל לאחר השלמת מסילת השרון, יכול להיות הגיון בלו"ז כזה כאשר אחת משתי הרכבות הצמודות מגיעה ממסילת הירקון או נוסעת אליה והשניה מביניהן מגיעה ממסילת השרון או נוסעת אליה.
אם באמת יהיה אפשר ליישם לו"ז כזה, זה יאפשר להגדיל את התדירות בכל כיוון בלולאה משתי רכבות לשלוש ובקטע הדרומי יאפשר לקיים רכבות מהירות שמדלגות על תחנות.
נכון, מבחינת הנוסעים באיילון זה לא מוסיף הרבה אבל כמו שהוספת
זה מוסיף המון מבחינת השלוחות השונות שמתאחדות באיילון ומתפצלות אחריו. יש גם הגיון בכך שיש רכבת מהירה יותר שיוצאת 3-2 דקות לפני רכבת מאספת אז ממילא הן תצטרכנה לעקוב אחת אחרי השניה באיילון.
 

Ccyclist

Active member
אם יעברו למערכים יוכלו לפצל אותם בהגנה ולחסוך סלוטים.

נכון, מבחינת הנוסעים באיילון זה לא מוסיף הרבה אבל כמו שהוספת
זה מוסיף המון מבחינת השלוחות השונות שמתאחדות באיילון ומתפצלות אחריו. יש גם הגיון בכך שיש רכבת מהירה יותר שיוצאת 3-2 דקות לפני רכבת מאספת אז ממילא הן תצטרכנה לעקוב אחת אחרי השניה באיילון.
אם יעברו למערכים יוכלו לפצל אותם בהגנה ולחסוך סלוטים.
במקרה כזה המהירה תהיה המערך הקדמי והאיטית האחורי. בחזור כנראה שהרכבת האיטית הקודמת והמהירה הבאה שעצרו במשה דיין יאוחדו בהגנה.
&nbsp
הכוונה כמובן למערכים עם חיבור אוטומטי.
&nbsp
&nbsp
 
אבל התכנון של זה לא יהיה פשוט בגלל שבקו הלולאתי המתוכנן

נכון, מבחינת הנוסעים באיילון זה לא מוסיף הרבה אבל כמו שהוספת
זה מוסיף המון מבחינת השלוחות השונות שמתאחדות באיילון ומתפצלות אחריו. יש גם הגיון בכך שיש רכבת מהירה יותר שיוצאת 3-2 דקות לפני רכבת מאספת אז ממילא הן תצטרכנה לעקוב אחת אחרי השניה באיילון.
אבל התכנון של זה לא יהיה פשוט בגלל שבקו הלולאתי המתוכנן
שני הכיוונים תלויים זה בזה.
הרכבות יוצאות בכיוון אחד מאשקלון וחוזרות למשה דיין ובכיוון שני להיפך, כלומר: הגיוני שכל רכבת בקו תהיה בחלק הדרומי בכיוון אחד מהירה (בכיוון מ/ל אשקלון) ובכיוון השני מאספת (בכיוון מ/ל משה דיין) ולא פשוט לתכנן את הלו"ז כך שזה יעבוד.
אם הקו יהיה מפוצל כך שתהיה לו תחנת קצה צפונית זה יהיה פשוט יותר.
 

alantan

New member
המאספות לא חייבות להגיע עד לאשקלון... אפשר לתכנן לו"ז כזה

אבל התכנון של זה לא יהיה פשוט בגלל שבקו הלולאתי המתוכנן
שני הכיוונים תלויים זה בזה.
הרכבות יוצאות בכיוון אחד מאשקלון וחוזרות למשה דיין ובכיוון שני להיפך, כלומר: הגיוני שכל רכבת בקו תהיה בחלק הדרומי בכיוון אחד מהירה (בכיוון מ/ל אשקלון) ובכיוון השני מאספת (בכיוון מ/ל משה דיין) ולא פשוט לתכנן את הלו"ז כך שזה יעבוד.
אם הקו יהיה מפוצל כך שתהיה לו תחנת קצה צפונית זה יהיה פשוט יותר.
המאספות לא חייבות להגיע עד לאשקלון... אפשר לתכנן לו"ז כזה
כאשר הויסות מתקיים בקצוות הדרומיות.
 

alantan

New member
טוב, אני מסכים איתך שיש בעיה בגלל הלולאה...

אבל התכנון של זה לא יהיה פשוט בגלל שבקו הלולאתי המתוכנן
שני הכיוונים תלויים זה בזה.
הרכבות יוצאות בכיוון אחד מאשקלון וחוזרות למשה דיין ובכיוון שני להיפך, כלומר: הגיוני שכל רכבת בקו תהיה בחלק הדרומי בכיוון אחד מהירה (בכיוון מ/ל אשקלון) ובכיוון השני מאספת (בכיוון מ/ל משה דיין) ולא פשוט לתכנן את הלו"ז כך שזה יעבוד.
אם הקו יהיה מפוצל כך שתהיה לו תחנת קצה צפונית זה יהיה פשוט יותר.
טוב, אני מסכים איתך שיש בעיה בגלל הלולאה...
בלי ויסות בכפר סבא נורדאו, נראה הרכבות תחזורנה לתל אביב לפחות שבע דקות מאוחר מדי לסלוט שלהן. אבל למה בעצם לא לווסת את הרכבות בכפר סבא נורדאו? הן יכולות להמתין שם 10-13 דקות, מה שגם יעזור להתאוששות במקרה של תקלות.
 

Ccyclist

Active member
עדיף לווסת בראש העין צפון כי זה נותן גישה למסילה המזרחית.

טוב, אני מסכים איתך שיש בעיה בגלל הלולאה...
בלי ויסות בכפר סבא נורדאו, נראה הרכבות תחזורנה לתל אביב לפחות שבע דקות מאוחר מדי לסלוט שלהן. אבל למה בעצם לא לווסת את הרכבות בכפר סבא נורדאו? הן יכולות להמתין שם 10-13 דקות, מה שגם יעזור להתאוששות במקרה של תקלות.
עדיף לווסת בראש העין צפון כי זה נותן גישה למסילה המזרחית.
בעתיד תתאפשר החלפה לקווי המסילה המזרחית ובהווה ניתן לשלוח רכבות עודפות ללוד או להביא רכבות נוספות מלוד לנקודת הויסות הזו.
 

alantan

New member
יכול להיות. מנגד, ויסות בנורדאו זו פשרה שתאפשר מתן שירות טוב

עדיף לווסת בראש העין צפון כי זה נותן גישה למסילה המזרחית.
בעתיד תתאפשר החלפה לקווי המסילה המזרחית ובהווה ניתן לשלוח רכבות עודפות ללוד או להביא רכבות נוספות מלוד לנקודת הויסות הזו.
יכול להיות. מנגד, ויסות בנורדאו זו פשרה שתאפשר מתן שירות טוב
לנוסעים מכפר סבא לפתח תקווה ובני ברק, ואם יש רק שני רציפים בראש העין, לא תרצה לחסום את המסילה המזרחית עם רכבת עומדת...
&nbsp
מצ"ב תמונה של לו"ז לדוגמא שבניתי על פי זמנים משוערים באמצעות ציוד EMU.
&nbsp
חוץ מוויסות של 11 דקות בכפר סבא, יש גם דקת המתנה נוספת בהגנה ובסבידור.
ה-turnaround במשה דיין הוא 13 דקות.
באשקלון יש לרכבת רק 3 דקות לחיוג (אבל לנהג רצוי לתת 23 דקות כאשר נהג שני מחכה בקצה הצפוני של הרציף כדי לקחת פיקוד באופן מיידי עם הגעת הרכבת).
&nbsp
כדי להפעיל את הלו"ז הזה יש צורך ב-14 מערכים (עם מערך או שניים נוספים למקרה הצורך).

 
שים לב שלפי מפת 2020:

יכול להיות. מנגד, ויסות בנורדאו זו פשרה שתאפשר מתן שירות טוב
לנוסעים מכפר סבא לפתח תקווה ובני ברק, ואם יש רק שני רציפים בראש העין, לא תרצה לחסום את המסילה המזרחית עם רכבת עומדת...
&nbsp
מצ"ב תמונה של לו"ז לדוגמא שבניתי על פי זמנים משוערים באמצעות ציוד EMU.
&nbsp
חוץ מוויסות של 11 דקות בכפר סבא, יש גם דקת המתנה נוספת בהגנה ובסבידור.
ה-turnaround במשה דיין הוא 13 דקות.
באשקלון יש לרכבת רק 3 דקות לחיוג (אבל לנהג רצוי לתת 23 דקות כאשר נהג שני מחכה בקצה הצפוני של הרציף כדי לקחת פיקוד באופן מיידי עם הגעת הרכבת).
&nbsp
כדי להפעיל את הלו"ז הזה יש צורך ב-14 מערכים (עם מערך או שניים נוספים למקרה הצורך).
שים לב שלפי מפת 2020:
הרכבות מאשקלון פונות למסילת הירקון וחוזרות דרך מסילת השרון והרצליה למשה דיין
והרכבות ממשה דיין ממשיכות להרצליה ולמסילת השרון וחוזרות דרך מסילת הירקון דרומה עד לאשקלון.
הפוך מהלו"ז שתיכננת.

 

Ccyclist

Active member
המפה מראה רכבות לכיוון, כל קו הוא למעשה דו כיווני.

שים לב שלפי מפת 2020:
הרכבות מאשקלון פונות למסילת הירקון וחוזרות דרך מסילת השרון והרצליה למשה דיין
והרכבות ממשה דיין ממשיכות להרצליה ולמסילת השרון וחוזרות דרך מסילת הירקון דרומה עד לאשקלון.
הפוך מהלו"ז שתיכננת.
המפה מראה רכבות לכיוון, כל קו הוא למעשה דו כיווני.
 
נכון ועדיין הרכבות שמתחילות באשקלון נוסעות קודם למסילת

המפה מראה רכבות לכיוון, כל קו הוא למעשה דו כיווני.
נכון ועדיין הרכבות שמתחילות באשקלון נוסעות קודם למסילת
הירקון ולאחר מכן למסילת השרון והרכבות שמתחילות במשה דיין נוסעות קודם למסילת השרון ולאחר מכן למסילת הירקון.
רואים את זה במפה באופן ברור.
 

alantan

New member
אכן כן - יש אפשרות להפוך את הכיוון, זה לא משפיע על החלק

שים לב שלפי מפת 2020:
הרכבות מאשקלון פונות למסילת הירקון וחוזרות דרך מסילת השרון והרצליה למשה דיין
והרכבות ממשה דיין ממשיכות להרצליה ולמסילת השרון וחוזרות דרך מסילת הירקון דרומה עד לאשקלון.
הפוך מהלו"ז שתיכננת.
אכן כן - יש אפשרות להפוך את הכיוון, זה לא משפיע על החלק
הקריטי של הלו"ז שהוא לגבי ציר האיילון חד-המסילתי.
 
מכיוון שכבר יש קו אחד שמקשר ללא החלפה בין אשקלון, אשדוד

אכן כן - יש אפשרות להפוך את הכיוון, זה לא משפיע על החלק
הקריטי של הלו"ז שהוא לגבי ציר האיילון חד-המסילתי.
מכיוון שכבר יש קו אחד שמקשר ללא החלפה בין אשקלון, אשדוד
ויבנה לבין הרצליה, יש הגיון בכך שהרכבות מאשקלון יפנו למסילת הירקון.
 

alantan

New member
אכן. לחזק את עמדתך, המעבר בין שני הקווים בלו"ז המוצע

מכיוון שכבר יש קו אחד שמקשר ללא החלפה בין אשקלון, אשדוד
ויבנה לבין הרצליה, יש הגיון בכך שהרכבות מאשקלון יפנו למסילת הירקון.
אכן. לחזק את עמדתך, המעבר בין שני הקווים בלו"ז המוצע
המוצע דורש רק 3 דקות המתנה (בשביל הנוסעים מבת ים/חולון), כך שבין כה וכה הנוסעים הללו יוכלו להחליף לזרוע השניה.
 

alantan

New member
הנה הלו"ז לפי המתווה שבמפת 2020 (עם יותר רכבות לשעה כמובן)

שים לב שלפי מפת 2020:
הרכבות מאשקלון פונות למסילת הירקון וחוזרות דרך מסילת השרון והרצליה למשה דיין
והרכבות ממשה דיין ממשיכות להרצליה ולמסילת השרון וחוזרות דרך מסילת הירקון דרומה עד לאשקלון.
הפוך מהלו"ז שתיכננת.
הנה הלו"ז לפי המתווה שבמפת 2020 (עם יותר רכבות לשעה כמובן)

 

Ccyclist

Active member
עדיף שהמהירה תצא קודם כי במצב ההפוך היא נתקעת מאחורי האיטית.

הרכבות האיטיות יכולות לסיים בראשל"צ משה דיין ולכן אין בעיה
שהמהירה תצא מת"א אחרי האיטית ותגיע למשה דיין כ-3 עד 4 דקות אחרי האיטית, דבר שמאפשר לתושבי בת ים חולון שרוצים לנסוע דרומה לעבור לצד השני של הרציף במשה דיין, כמו שעושים בבנימינה. בדומה בכיוון ההפוך כאשר הרכבת האיטית יוצאת ממשה דיין צפונה כ-3 עד 4 דקות אחרי המהירה.
&nbsp
אבל צריך תזמון טוב, דיוק ומשמעת...
&nbsp
בעתיד הרחוק הרכבות האיטיות תוכלנה להמשיך לתוואי 431.
&nbsp
הבעיה נותרה מספר הסלוטים באיילון - ברגע שתהיה מסילה כפולה באיילון יהיה ניתן להפעל במתכונת כזו.
עדיף שהמהירה תצא קודם כי במצב ההפוך היא נתקעת מאחורי האיטית.
כשיש איחור של האיטית והמהירה נמצאת מאחוריה ללא יכולת עקיפה המהירה נאלצת לעצור מאחורי האיטית אף אם אין לה תחנות הורדה.
&nbsp
במצב ההפוך המהירה יוצאת בפער של 5 דקות לפני האיטית ועד שהיא מגיעה לסןף הקטע המשותף הפער יכול לגדול ל15 דקות ומעלה כאשר האיטית נוסעת למעשה ב Wake (שובל? מונח ימי לזרם המים שמאחורי כלי שייט ממונע) של המהירה והמרווח ביניהן גדל בהתמדה ככל שהמהירה מדלגת על תחנות הביניים.
&nbsp
בהתאם ללו"ז נוסעים ממסילת חולון לדרום יוכלו לעלות להגנה לרכבת המהירה הנוכחית או להשתמש בקו האיטי למשה דיין ולעלות על המהירה הבאה.
 

alantan

New member
נכון, אבל הדבר בא על חשבון הנוסעים דרומה מבת ים חולון

עדיף שהמהירה תצא קודם כי במצב ההפוך היא נתקעת מאחורי האיטית.
כשיש איחור של האיטית והמהירה נמצאת מאחוריה ללא יכולת עקיפה המהירה נאלצת לעצור מאחורי האיטית אף אם אין לה תחנות הורדה.
&nbsp
במצב ההפוך המהירה יוצאת בפער של 5 דקות לפני האיטית ועד שהיא מגיעה לסןף הקטע המשותף הפער יכול לגדול ל15 דקות ומעלה כאשר האיטית נוסעת למעשה ב Wake (שובל? מונח ימי לזרם המים שמאחורי כלי שייט ממונע) של המהירה והמרווח ביניהן גדל בהתמדה ככל שהמהירה מדלגת על תחנות הביניים.
&nbsp
בהתאם ללו"ז נוסעים ממסילת חולון לדרום יוכלו לעלות להגנה לרכבת המהירה הנוכחית או להשתמש בקו האיטי למשה דיין ולעלות על המהירה הבאה.
נכון, אבל הדבר בא על חשבון הנוסעים דרומה מבת ים חולון
אם 4 דקות אינן מספיקות, אפשר גם להרחיב ל-6.
 

benshap2

New member
יש לך נתונים על מספר הנוסעים דרומה מבת ים חולון

נכון, אבל הדבר בא על חשבון הנוסעים דרומה מבת ים חולון
אם 4 דקות אינן מספיקות, אפשר גם להרחיב ל-6.
יש לך נתונים על מספר הנוסעים דרומה מבת ים חולון
לדעתי מי שרוצה להגיע מבת ים וחולון לבאר שבע מעדיף לנסוע להגנה ולהחליף לרכבת המהירה.
זה משאיר אותנו רק עם מי שנוסע לתחנות הביניים. יש כאלו...השאלה היא כמה.
אישית התחנה היחידה שיוצא לי לראות שיורדים בה אנשים בבקרים היא וולפסון (וראשון לציון), בשאר תחנות הביניים זה לא קורה, ואני מאוד בטוח בלהניח שבכיוון ההפוך זה דומה.
&nbsp
זו שאלה מאוד טובה, האם לתת לתושבי חולון ובת ים רכבת כל 15 דקות במקום כל 20 דקות שווה את כל הפגיעה בנוסעי הקו מדרום לראשון לציון.
&nbsp
לדעתי, כמו שבשעות 6:30-8:00 בימי ראשון, מפעילים את כל רכבות הקו מאשקלון או ב"ש וצפונה, ניתן לעשות זאת גם ביתר שעות השיא.
ויודע מה, עזוב 4.
תן לי 3 רכבות בשעה מאשקלון או באר שבע, שאחת מהן מהירה, ועוד אחת עד/מ ראשון.
&nbsp
תשאל כל מי שנוסע בקו הזה, על הרכבות למשה דיין או ממשה דיין יש בין רבע לחצי מהנוסעים ברכבות שממשיכות דרומה יותר\ בשעות השיא.
&nbsp
 

alantan

New member
אין לי נתונים ואני נוטה להסכים עם ההשערה שהם מעטים

יש לך נתונים על מספר הנוסעים דרומה מבת ים חולון
לדעתי מי שרוצה להגיע מבת ים וחולון לבאר שבע מעדיף לנסוע להגנה ולהחליף לרכבת המהירה.
זה משאיר אותנו רק עם מי שנוסע לתחנות הביניים. יש כאלו...השאלה היא כמה.
אישית התחנה היחידה שיוצא לי לראות שיורדים בה אנשים בבקרים היא וולפסון (וראשון לציון), בשאר תחנות הביניים זה לא קורה, ואני מאוד בטוח בלהניח שבכיוון ההפוך זה דומה.
&nbsp
זו שאלה מאוד טובה, האם לתת לתושבי חולון ובת ים רכבת כל 15 דקות במקום כל 20 דקות שווה את כל הפגיעה בנוסעי הקו מדרום לראשון לציון.
&nbsp
לדעתי, כמו שבשעות 6:30-8:00 בימי ראשון, מפעילים את כל רכבות הקו מאשקלון או ב"ש וצפונה, ניתן לעשות זאת גם ביתר שעות השיא.
ויודע מה, עזוב 4.
תן לי 3 רכבות בשעה מאשקלון או באר שבע, שאחת מהן מהירה, ועוד אחת עד/מ ראשון.
&nbsp
תשאל כל מי שנוסע בקו הזה, על הרכבות למשה דיין או ממשה דיין יש בין רבע לחצי מהנוסעים ברכבות שממשיכות דרומה יותר\ בשעות השיא.
&nbsp
אין לי נתונים ואני נוטה להסכים עם ההשערה שהם מעטים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה