מה קרה לעדשה שלי? כתמים ושריטות שלא מתנקים

  • פותח הנושא r2m
  • פורסם בתאריך

r2m

Member
נראה כמו שריטות או לחות פנימית. ניתן לתיקון?..
 

קבצים מצורפים

  • 8931BD2A-6DA9-4C42-989B-2D2F26F7371D.jpeg
    8931BD2A-6DA9-4C42-989B-2D2F26F7371D.jpeg
    KB 687.9 · צפיות: 3
נראה כמו הצטברות אדים בחלק הפנימי של העדשה. דבר כזה יכול לנבוע מחשיפת עדשה לאינה מוגנת בפני מים ללחות ו/או מעברים קיצוניים בין חום/קור.

זה לא קל לניקוי בעיקר אם זה על אלמנט פנימי, יש כל מיני טיפים לאיך לנסות לספוג את הלחות שאין לי מושג עד כמה הם עובדים - חפש בגוגל Lens fog או Lens condensation.

אם כבר התחיל להתפתח עובש (Fungus) המצב הרבה יותר גרוע וגם הניקוי יהיה הרבה יותר מורכב. אם ״השריטות״ שאתה מציין נראות כמו קורי עכביש - יתכן שכבר התפתח עובד כי אין סיבה שיהיו שריטות על אלמנטים פנימיים.

הכי טוב נראה לי שתיגש עם העדשה לחנות שיש לה שירותי תיקון עדשות/מעבדה (למשל ארליך) שיבדקו במה מדובר ויתנו לך הצעת מחיר לניקוי/תיקון.

בכל מקרה כדאי לבדוק כמה שיותר מהר כי הנזק יכול להחמיר בלי טיפול בבעיה.

תהיה גם מוכן נפשית לכך שאולי לא ישתלם לתקן את העדשה ותצטרך לקנות חדשה (או משומשת).
 

r2m

Member
אז פתחתי את העדשה, לא כל כך מסובך, וניקיתי טוב טוב מהצד הפנימי, הלחות איננה אבל הקווים ממש לא יורדים, יכול להיות שהאלמנט האחרון בשרשרת עשוי משני אלמנטים מוצמדים והקווים נמצאים ביניהם? כי לא נראה לי הגיוני ששפשוף נמרץ (אחרי שכבר הבנתי שזה או ניקוי או לפח) לא מזיז להם!
 
Canon 75-300 בת 25 שנה
1. נראה שיש המון סרטונים ביוטיוב של איך לנקות עדשות כאלו מבפנים https://www.youtube.com/results?search_query=Canon+75-300+fungus

2. נראה שבעדשה אכן יש שני אלמנטים מודבקים - יש כאן טענה שאולי הקווים נובעים מהיפרדות הדבק האופטי בין האלמנטים, אבל אין כאן פתרון להפרדת האלמנטים: https://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=1198065

3. עוד אפשרות היא לחפש עדשה דומה באיביי אבל במצב לא תקין (למשל שהפוקוס לא עובד - אבל בלי נזק בחלקים האופטיים) ולהחליף את החלקים הרלוונטיים בעדשה שלך.
 
אני הייתי ממליץ על מצלמת הזהב ברחוב אלנבי לתיקון עדשות אבל במחיר של עדשה כזו חדשה נראה לי שהתיקון לא כדאי
 

r2m

Member
ולכן אני אומר להיות או לחדול. לא אכפת לי לקלקל אותה כי היא לא שווה אחרת
אולי אנסה להפריד בין האלמנטים או לעשות את המדריך שלמעלה
 
למעלה