מה קרה לביוץ שלי החודש?

מה קרה לביוץ שלי החודש?

אנחנו אמורים לבצע החודש החזרת מוקפא אחרון- על בסיס ביוץ טבעי
ביצעתי את זה כמה פעמים והביוץ שלי תמיד הגיע בזמן, ביום 13-14, עם רמות E2 יפות לפני (600-800) וLH שעולה יום לפני (ל50)
החודש שום דבר לא זז ואני תוהה אם זה קשור לסבב הקודם- שהוציא אולי את הגוף מאיזון

בסבב ההחזרה האחרון ביצענו החזרה על בסיס הורמונלי (3 אסטרופם קרינון אחד ופרוגסטרון ריטארד כל 5 ימים) שלא הצליחה, אבל לראשונה בחיי המחזור לא הגיע יום לאחר הבטא השלילית והתעכב לפחות 3 ימים. לאחר שלושת הימים האלה, ובגלל שהיה לי תור לצילום רחם שהיה חבל לפספס, הרופא שלי רשם לי פרוברה (פרוגסטרון) לחמישה ימים כדי לדחות את המחזור עוד קצת (שלא יפריע לצילום הרחם)
המחזור הגיע לבסוף שלושה ימים לאחר סיום הפרוברה (9 ימים לאחר המועד בו היה אמור להגיע בפועל)- הוא היה רגיל, לא חזק במיוחד, טיפה ארוך ממה שאני רגילה

לאחר סיום המחזור התחילו לי הכתמות כל יום, אמנם בכמות קטנה, אבל זה לא משהו שקורה לי בד"כ. במקביל (ובהתאמה?) גם הE2 שלי לא עולה והיום, יום 12 למחזור, הרמה שלו היא 287 (בסבב קודם של ביוץ טבעי הוא הגיע ביום 12 ל877 ולמחרת בייצתי)

אני מתארת לעצמי שמדובר בעיכוב ובסוף הביוץ יגיע באיחור, אבל עולה לי המחשבה- האם כדאי "לבזבז" את המוקפא האחרון שנשאר לי על ביוץ משובש? יש קשר בכלל, בין סיכויי קליטת עובר לבין ביוץ ומחזור שיצא קצת מאיזון באותו חודש? או שאני מגזימה והגוף הוא לא מכונה- ובסופו של דבר, גם איחור (אולי של כמה ימים, אולי יותר...) בביוץ הוא דבר נורמלי מידי פעם?

תודה
 

נועה312

New member
היי

אני גם חושבת שהאיחור בביוץ נובע מתוספת הפרוברה וכנראה נוצר שיבוש החודש והביוץ יגיע יותר מאוחר. לגבי אם כדאי להחזיר החודש או לא הייתי מוסיפה שאלה באירוח למעלה..
 
תודה! כן, זו כנראה הפרוברה

מעניין שהיא חזקה כל כך. תוספת פרוגסטרון בשלל צורותיו לא זרה לי בכלל (קרינון, גסטון, פרוגסטרון ריטארד) וזה לא שיבש לי את המחזור או הביוץ
מצד שני- שאלתי את הרופא למה בעצם לא לוקחים את הפרוברה כתמיכה לאחר החזרה (נראה שהיא משפיעה עלי הרבה יותר מהתמיכות האחרות, ויש לי נטיה לפרוגסטרון נמוך גם עם תמיכה) והוא ענה שמחקרים הראו שתמיכה בבליעת כדורים אפקטיבית פחות מתמיכה וגינלית. שזה הגיוני אם חושבים על זה (ספיגה דרך הקיבה לעומת ספיגה ישירה לרחם)
 

ענבל ח1

New member
היי. גם לי זה קרה

אצלי אחרי הפרייה עם המון הורמונים, בחודש שעבר עברתי סבב טבעי על מנת להחזיר מוקפאים והפלא ופלא, הביוץ החליט שהוא דופק איחור אופנתי של יותר משבוע... במקום לבייץ סביב יום 17 בערך, בייצתי ביום ה-25 נראה לי. זה הצריך הרבה סבלנות והרבה מעקבים אבל בסוף הביוץ הגיע במלוא תפארתו וזה לא מנע ממני להחזיר את העוברים. הרופא לא אמר דבר על כך שלא כדאי להחזיר אותם, למרות שביני לבין עצמי גם תהיתי כמוך. כשראיתי שהוא לא התרגש מזה, ושהגוף מבייץ כמו שצריך, אז פשוט החזרתי כמתוכנן.
בהצלחה מותק.
 
חתיכת איחור אופנתי...


מעקבים עד היום ה25... הייתי משתגעת בדרך.... כבר עכשיו מחרפן אותי שהאחיות בקופת החולים רואות אותי וישר זוכרות שאני בודקת הורמונים לIVF.... שונאת שרופאים ואנשי צוות רפואי זוכרים אותי, זה אומר שהגעתי אליהם הרבה יותר מידי פעמים

&nbsp
איך הלך הסבב המאוחר הזה? את מחכה לבטא שלו? אם כן- בהצלחה!

&nbsp
&nbsp
 

בלונד23

New member
ברור כשמש שזה קשור לפרוברה

המחזור הטבעי שלך לא התקיים החודש, הוא שובש עם ההורמונים ולכן אין לצפות שהכול יתנהל כרגיל.
נסי פעם הבאה לא ליטול תרופות להסדרת המחזור, לי אישית תרופה כזו פעם שיבשה את הכול למשך יותר מחודשיים. עשתה לי דימומים מטורפים. מה לא היה לי כתוצאה מזה, אל תשאלי איזו תסבוכת.
 
תודה! אוף, זה מבאס


הרופא שלי טען שזה אותו דבר כמו קרינון- פרוגסטרון, רק בבליעה (למרות שקרינון ממש לא מצליח לדחות אצלי מחזור, אז או שהקרינון לא עושה אצלי את העבודה שלו או שהפרוברה הרבה יותר חזקה)
&nbsp
אני אף פעם לא נוטלת תרופות להסדרת מחזור, בד"כ גם אין צורך ואני מעדיפה לתת למחזורים להגיע בטבעיות
בפעם הספציפית הזאת, קבעתי תור לצילום רחם, כשהייתי בטוחה שהמחזור יסתיים כמה ימים לפניו, ודווקא הפעם זה לא קרה והיה חבל לדחות את התור (כנראה האסטרופם בהחזרה האחרונה עשה את זה. פעם אחרונה שאני נוטלת אסטרופם- החלטתי לעשות ניסיון בודד ולבדוק אם זה יעזור איכשהו לקליטה. מעכשיו- רק החזרות טבעיות)
&nbsp
אני לא בטוחה שההחזרה ההורמונלית לא אחראית גם לחלק מהבלאגן הזה (הרי את הביוץ הקודם בעצם "ביטלנו" עם האסטרופם. זה גם עושה בלאגן לא קטן בגוף)
&nbsp
את היית מוותרת על החודש הזה מבחינת החזרה? או שהיית מחכה שיגיע הביוץ הטבעי באיחור ומחזירה כרגיל?
בסופו של דבר, סביר להניח שהביוץ מתעכב בכמה ימים ויגיע בקרוב (ההורמונים אצלי נוטים לזנק בבת אחת לפני ביוץ). מחר נעשה גם אולטראסאונד ונראה מה מצב הרירית והזקיק.... נקווה לטוב
 

Rמחכה7

New member
בגלל ההורמונים...

הרבה פעמים אחרי סבב הורמונלי הגוף משתבש
&nbsp
גם ללא נטילת פרופבה
&nbsp
קורה, מעצבן, חלק מחיים של מטופלות פוריות
&nbsp
ולשאלתך האחרונה, כדאי להתייעץ עם הרופא , הייתי מחזירה בחודש בו הנתונים הם אופטימליים
אם את מבייצת טבעי אולי כדאי לחכות חודש נוסף ולתת למערכת להתאפס
אבל זו שאלה לרופא
&nbsp
&nbsp
בהצלחה רבה
 

בלונד23

New member
אין לי עצות

אני לא מבינה בהחזרת מוקפאים, אף פעם לא החזרתי מוקפאים. אף פעם לא לקחתי אסטרופם.
הכדורים האלה להסדרת המחזור ניתנו לי לפני שנים רבות ע"י איזו רופאה. לקחתי אולי 3 כדורים וזרקתי לפח כי הם עשו לי סחרחורת. אח"כ היה לי בלגן.
בעצם אולי הבלגן היה מהחלפת גלולות אז... בכל אופן, כדור הורמונלי כלשהו גרם לי לדימומים כאלה ולרירית עבה כל כך, שבUS הטכנית אז שאלה אותי אם עברתי הפלה. הרופאים לא חשבו שזה מהכדורים וחשבו שאולי יש לי משהו, ורצו שאעשה בדיקות חודרניות (היסטרוסקופיה) לראות ממה הדימומים. רק רופא אחד חכם אמר לי שזה מההורמונים בכדורים ושצריך לחכות כמה שייקח וזה יסתדר מעצמו. הלכתי אליו לייעוץ פרטי.
הרופא ההוא אמר מה שמנחה אותי עד היום - לא לעשות שום בדיקה חודרנית ברחם בלי הצדקה ממש טובה! לא לגעת במה שעובד ולא לקלקל. הוא אמר שבדיקות כמו היסטרו' וצילום רחם עלולות לפגוע ברחם. ובאמת לא עשיתי שום בדיקה חודרנית והגוף הסתדר מעצמו.
אני באמת דוגלת בלא לקחת הורמונים חזקים מדי ולא ללא סיבה ממש טובה, לא לעשות בדיקות חודרניות אלא אם ממש ממש יש יסוד סביר להניח שיש בעיה בדיוק שם. לא לעשות סתם בדיקות, כמו שהוא הסביר לי אז, כי הרופאים ידם קלה על ההדק.
אצלי, כל תרופה הורמונלית משבשת הכול, מצברוח, דימומים, בלגנים גדולים וזו הסיבה שאני חושבת טוב טוב מה לקחת וכמה לקחת ומעדיפה להנמיך מינון אם יש ספק.
 
למעלה