מה קורה עם התחבורה הציבורית בחיפה בחג?

מצב
הנושא נעול.
בדיוק, גם בלונדון ובניו יורק לנהגים יש מנוחה

הסיבה הזו מתנפצת לאור העובדה שחלק נכבד מהנהגים בחברות התח"צ
אינם יהודים.
אף אחד לא טוען שהתחבורה הציבורית בשבת ובחגים צריכה להיות "מורחבת" או בנפח של יום חול.
יכולים למצוא מספיק נהגים שאינם יהודים ונהגים יהודים שכן מעוניינים לעבוד בשבתות וחגים (בשכר גבוה יותר) מבלי למנוע מנהגים שרוצים מנוחה וזמן איכות עם משפחה וחברים בשבתות וחגים ליהנות מכך.
שיתנו לנהגים להחליט.
אבל זו לא הגישה של המימסד במדינה. הגישה היא שגם אם הנהג מוסלמי, נוצרי, הינדי, בודהיסט או אתאיסט, אסור לו לנהוג אוטובוס בקו תח"צ בשבת ובחג בכל מקום שבו המדינה לא רוצה שיפעל קו כזה.
בדיוק, גם בלונדון ובניו יורק לנהגים יש מנוחה
הצורך של הסבתא שאין ברשותה רכב לבקר את נכדיה, של בני העשרה והעשרים לבלות ולחזור בשלום, והרצון שלי ללכת לים או לבריכה ביום החופשה השבועי שלי מבלי להוציא הון על מוניות, גוברים על האידיליות האוטופיות של יום מנוחה משותף לכל המדינה.

אפשר לקיים תחבורה ציבורית בשבת בעזרת הנהגים שמעוניינים בזה, כמו שתחבורה ציבורית מתקיימת בטוקיו בפריז בלונדון ובניו יורק.
 

mister K

New member
היצע העבודה בשבת קטן מהביקוש בקרב הנהגים

בדיוק, גם בלונדון ובניו יורק לנהגים יש מנוחה
הצורך של הסבתא שאין ברשותה רכב לבקר את נכדיה, של בני העשרה והעשרים לבלות ולחזור בשלום, והרצון שלי ללכת לים או לבריכה ביום החופשה השבועי שלי מבלי להוציא הון על מוניות, גוברים על האידיליות האוטופיות של יום מנוחה משותף לכל המדינה.

אפשר לקיים תחבורה ציבורית בשבת בעזרת הנהגים שמעוניינים בזה, כמו שתחבורה ציבורית מתקיימת בטוקיו בפריז בלונדון ובניו יורק.
היצע העבודה בשבת קטן מהביקוש בקרב הנהגים
כיום במקומות בהם מופעלת תח"צ בשבת, יש יותר נהגים שרוצים לעבוד מאשר סידורים פנויים.
אף אחד לא מחוייב לעבוד. התירוץ הזה פשוט נדוש.
 

אורי404

New member
אני ברב הדברים מסכים איתך, עמוד השדרה

הסיבה הזו מתנפצת לאור העובדה שחלק נכבד מהנהגים בחברות התח"צ
אינם יהודים.
אף אחד לא טוען שהתחבורה הציבורית בשבת ובחגים צריכה להיות "מורחבת" או בנפח של יום חול.
יכולים למצוא מספיק נהגים שאינם יהודים ונהגים יהודים שכן מעוניינים לעבוד בשבתות וחגים (בשכר גבוה יותר) מבלי למנוע מנהגים שרוצים מנוחה וזמן איכות עם משפחה וחברים בשבתות וחגים ליהנות מכך.
שיתנו לנהגים להחליט.
אבל זו לא הגישה של המימסד במדינה. הגישה היא שגם אם הנהג מוסלמי, נוצרי, הינדי, בודהיסט או אתאיסט, אסור לו לנהוג אוטובוס בקו תח"צ בשבת ובחג בכל מקום שבו המדינה לא רוצה שיפעל קו כזה.
אני ברב הדברים מסכים איתך, עמוד השדרה
אני בהחלט נוטה להסכים עם הדברים, שכתבת.
בעניין הפסקה האחרונה - לפני מספר ימים פורסם באתר "מטרופולין" על הפעלת קווי אוטובוסים פנימיים בטירה במהלך השישי-שבת. לאחר מכן (אלא אם דברים השתנו מאז), ההודעות ירדו ואותם שני קווים ירדו מהאתר.
כך, שנראה שהייתה כוונה רצינית להפעיל בסביבה, שאינה יהודית. מעניין באמת מהי הסיבה לשינוי. האם בגלל נושא השבת או אולי סיבה אחרת. אולי טירה שייכת במירכאות או לא במירכאות לאשכול נתניה-חדרה, שמפעילה "קווים" ולא לאשכול השרון הדרומי, שמפעילה "מטרופולין".

מבחינת הפעלת תחבורה ציבורית; יש את מוניות השירות, שהן תחום אפור. יש את הרכבות הקלות (ירושלים ולצורך העניין ה"כרמלית" בחיפה, שהיא פוניקולר), יש את "רכבת ישראל" ויש את האוטובוסים.
ב"רכבת ישראל" יש הסכמים מאורגנים ועל פניו, פחות יש מה לדאוג לזכויות העובדים. לצד זה יש עובדים בחברות האבטחה, שאני מקווה לחשוב, שיש להם הסכם קיבוצי. אם אין, כמובן אני מקווה, שיהיה כזה.
בירושלים אני לא בטוח, שיש הסכם כזה.
לנהגי האוטובוסים (ולא בתוך חברות האוטובוסים עצמן, שבחלקן הגדול זה לא קיים), אין הסכם קיבוצי. לדעתי מוטב לכתוב הסכם כזה, שיותר ייטיב לעבודה של הנהגים. זה יכלול סעיפים בתחומים שונים בכלל (למשל חובה לקרן השתלמות) ובעניין עבודה בימי המנוחה. רק לאחר מכן, יהיה לדעתי ראוי לדבר על הפעלת תחבורה ציבורית בימים נוספים.
 
לפי כרטיסי החופשי-חודשי החדשים של קווים בטירה,טייבה וקלנסווה

אני ברב הדברים מסכים איתך, עמוד השדרה
אני בהחלט נוטה להסכים עם הדברים, שכתבת.
בעניין הפסקה האחרונה - לפני מספר ימים פורסם באתר "מטרופולין" על הפעלת קווי אוטובוסים פנימיים בטירה במהלך השישי-שבת. לאחר מכן (אלא אם דברים השתנו מאז), ההודעות ירדו ואותם שני קווים ירדו מהאתר.
כך, שנראה שהייתה כוונה רצינית להפעיל בסביבה, שאינה יהודית. מעניין באמת מהי הסיבה לשינוי. האם בגלל נושא השבת או אולי סיבה אחרת. אולי טירה שייכת במירכאות או לא במירכאות לאשכול נתניה-חדרה, שמפעילה "קווים" ולא לאשכול השרון הדרומי, שמפעילה "מטרופולין".

מבחינת הפעלת תחבורה ציבורית; יש את מוניות השירות, שהן תחום אפור. יש את הרכבות הקלות (ירושלים ולצורך העניין ה"כרמלית" בחיפה, שהיא פוניקולר), יש את "רכבת ישראל" ויש את האוטובוסים.
ב"רכבת ישראל" יש הסכמים מאורגנים ועל פניו, פחות יש מה לדאוג לזכויות העובדים. לצד זה יש עובדים בחברות האבטחה, שאני מקווה לחשוב, שיש להם הסכם קיבוצי. אם אין, כמובן אני מקווה, שיהיה כזה.
בירושלים אני לא בטוח, שיש הסכם כזה.
לנהגי האוטובוסים (ולא בתוך חברות האוטובוסים עצמן, שבחלקן הגדול זה לא קיים), אין הסכם קיבוצי. לדעתי מוטב לכתוב הסכם כזה, שיותר ייטיב לעבודה של הנהגים. זה יכלול סעיפים בתחומים שונים בכלל (למשל חובה לקרן השתלמות) ובעניין עבודה בימי המנוחה. רק לאחר מכן, יהיה לדעתי ראוי לדבר על הפעלת תחבורה ציבורית בימים נוספים.
לפי כרטיסי החופשי-חודשי החדשים של קווים בטירה,טייבה וקלנסווה
כנראה שהערים הללו שייכות לאשכול נתניה-חדרה של קווים.
[URL]http://www.kavim-t.co.il/content/page.asp?maincat=1&catId=1&pageid=68[/URL]

ולגבי הסכם קיבוצי, אתה עושה התנייה גורפת ומכלילה. הסכם קיבוצי יכול להיות בגוף מעסיק שהעובדים בו מתאגדים. לא בכל אחת ממפעילות התח"צ העובדים התאגדו.
אבל בא נבחן בצורה פרטנית וממוקדת: האם אתה דואג לזכויות העובדים באגד ובדן?
אם באגד ובדן הבעיה הזו לא מהותית, חלק נכבד מהבעיה שאתה מציג לגבי הרחבת ימי הפעילות, נפתר, כי כשאנו מדברים על תחבורה ציבורית בשבת, אנחנו מדברים בעיקר על תחבורה ציבורית שאגד ודן מפעילות - בתוך גוש דן, בירושלים, במטרופולין חיפה ותחבורה בינעירונית שנשלטת בעיקר על ידי אגד.
נכון שגם לקווים, מטרופולין, אגד תעבורה, אפיקים, נתיב אקספרס, מטרודן, והחברות הנצרתיות יש קווים שצריכים לפעול בשבת (לסופרבוס פחות, גלים ממילא מפעילה בשבת, ואת החברה של רמת הגולן אפשר בנושא הזה בשלב הזה להזניח), אבל אם הנושא הזה זה מה שמפריע לך, אז בא נתמקד באגד ובדן.
למה צריך לחכות למשיח הקיבוצי על מנת שקווים ראשיים של אגד ודן בגוש דן, בירושלים, בראשון לציון, בנס ציונה, ברחובות, בחדרה, בין ת"א לירושלים, בין ת"א וירושלים לחיפה, בין ת"א וחיפה לחדרה ולצפון, בין אשקלון לת"א, בין באר שבע לירושלים, בין אשדוד לירושלים, בין נתניה לירושלים, יפעלו בשבת.
ולמרות הדאגה שלך מתנאי עובדים במטרופולין, אפיקים ונתיב אקספרס, למה צריך לחכות למשיח על מנת שערים גדולות כמו באר שבע, אשדוד ונתניה יחוברו לת"א בשבתות?

אני לא מצפה לפתור בבת אחת את כל הבעיות ולא מצפה שבן רגע תהיה תחבורה ציבורית בשבת בכל רחבי המדינה. את הרכבת אני בכלל שם בצד, כי לדעתי עד שלא יוכח (באמצעות קווי אוטובוס) שיש ביקוש גדול לתח"צ בשבת, המדינה לא תפעיל רכבות בשבת. בשלב שני אני בהחלט חושב שקו נהריה-עכו-קרית מוצקין-חיפה-בנימינה-חדרה-נתניה-הרצליה-ת"א-נתב"ג-לוד-קרית גת-באר שבע צריך לפעול בשבת.

אבל התנאי שאתה מציב, שדרך אגב פועל דווקא בכוון ההפוך למה שאתה חותר לו, זה למעשה תנאי שקובר את הנושא תחת מעטה של דאגה סוציאלית.
המצב בפועל הוא שאי הפעלת האוטובוסים גורם לכך שדווקא מוניות שירות, שתנאי העבודה בהן ודאי פחות מוסדרים ופחות מסודרים מאשר אצל מפעילות האוטובוסים, מחזיקות בעיקר הפעילות בשבת.
אם הנושא הזה כל כך חשוב לך אז ראוי שתדאג בראש וראשונה לנהגי מוניות השירות, שתנאי העבודה שלהם הרבה פחות מוסדרים מאלה של נהגי האוטובוסים.
 
אני לא מציע לעבור לשום משטר אחר

אז מה אתה מציע? לעבור למשטר אחר?
האם עדיף לעבור למשטר דיקטורי, שיחייב הפעלת תחבורה ציבורית מורחבת בשבת, גם אם, למעשה מעט מאוד בעד?

אני רואה את זה מזווית שונה, שבה פחות עובדים צריכים לעבוד בשבת ובחג ובמקום זה יכולים לנוח או להיות בזמן איכות עם משפחה וחברים.
ובבקשה, שלא יסיקו מסקנות לא נכונות. אני לגמרי סולד מהמדיניות של המפלגות החרדיות, כך שממש אין לי עניין להתחנף אליהם או לרצות אותם ואת אחרים. אני באמת חושב על מה, שכתבתי למעלה יותר על מנוחה ליותר עובדים בשבת ובטח ובטח בחגים.
אני לא מציע לעבור לשום משטר אחר
אני מציע רק להישיר מבט ולומר את הדברים באומץ, יש כאן כישלון של הדמוקרטיה כאשר במשך שנים רבות העם רוצה שינוי והפוליטיקאים לא מביאים אותו. אני מאמין שקמפיין שידבר על הפרדוקס הזה במונחים של כישלון השיטה הדמוקרטית יש בכוחו להכריח את הפוליטיקאים להתייחס לדברים (היום כץ מתעלם לגמרי) ולשנות.
&nbsp
ניצן אמר נכון, הדמוקרטיה צריכה לדאוג אפילו לחלק קטן ממנה, גם אם הוא מהווה מיעוט, קל וחומר כאשר הסקרים מראים שיש רוב ברור וחד משמעי שרוצה תחבורה ציבורית בשבת.
 
צודק, אפשר בתור התחלה להפיץ את הטקסט שרשמת?

הפתרון היחיד הוא מחאה חילונית נרחבת
אחרי 66 שנה הגיע הזמן להחליף תקליט ולהתחיל להיאבק. אני רוצה לראות את הפוליטיקאים ממשיכים להתעלם אחרי כמה הפגנות סוערות מול הכנסת. רק כך זזים דברים במדינה הזאת.
בשנים האחרונות היו כבר כמה נושאים בהם חילונים עמדו על הרגליים האחוריות וניצחו. למשל סוגיית שעון הקיץ וגם סוגיית המרכולים בתל אביב, בה אני משוכנע שניצחון החילונים מובטח.
אבל לצערי בסוגיית התח"צ החילונים פשוט אדישים ולא מפחידים יותר מדי את חברי הממשלות מאז קום המדינה. אותם ראשי ממשלה ושרים אשר מפחדים דרך קבע מהזעם החרדי ומהמפלגות החרדיות והדתיות, גם כאשר הן לא בממשלה. הרי זה לחלוטין עניין של אגו דתי-חרדי ולא סוגייה שבאמת תגרום נזק כלשהו לדתיים. בייחוד כשכבר כיום יש קווים הפועלים בשבת דרך קבע במקומות מסויימים.
הייתה לפני שנתיים בערך הפגנה אחת בתל אביב בה השתתפו כ-1,000 איש. גם אני הייתי שם וזו הייתה הפגנה לא רעה, רק חבל שלא היה לה המשך.
הרבה אנשים לא מבינים עד כמה הסוגייה הזו חשובה. לדעתי זוהי הסוגייה השנייה בחשיבותה בין סוגיות הכפייה הדתית בישראל, אחרי עניין הנישואין והגירושין. הרבה יותר חשובה למשל מגיוס בחורי הישיבות. אבל כשיש גם חילונים שיש להם סטיגמות כאלו ואחרות נגד אוטובוסים והנושא לא ממש בראש מעייניהם כי יש להם רכב פרטי, אז כך זה נראה. אלה שבאופן כללי נגד אוטובוסים או שאלה שאומרים שמוניות שרות הן הפיתרון, מתוך חוסר הבנה מוחלט וחוסר ראייה לתווך ארוך, הם שגורמים את הנזק הגדול ביותר למאבק.

צריכים לקום פוליטיקאים אמיצים כדי לשים סוף אחת ולתמיד לאיוולת הזאת שקיימת במדינת ישראל מאז הקמתה, מתי שעדיין לא היה מושג בכלל עד כמה תחבורה ציבורית תהיה חשובה בעתיד. אבל בינתיים כולם פחדנים וכדי להחדיר בהם את האומץ, הציבור החילוני חייב להראות את כוחו במחאה שתרעיד את הכנסת והתקשורת. לא מחאה רופסת שתתנהל רק באינטרנט ובאמצעות מכתבים מטופשים שרק מעלים גיחוך על פניהם של שרי התחבורה לדורותיהם. בינתיים לצערי זה לא ממש קורה והאדישות היא זו ששולטת. זאת למרות ההתנגדות הרחבה לעוצר התח"צ בשבת בקרב רוב תושבי המדינה.
אותה אדישות היא זו שגורמת לפוליטיקאים לעמוד בניגוד לרצון רוב אזרחי המדינה בסוגייה הזו, אשר מוקרבת באופן מסורתי לטובת סוגיות אחרות ולטובת יחסים תקינים עם פוליטיקאים דתיים וחרדים, לכל צרה שלא תבוא על הממשלה. זו אחת הסוגיות הבודדות בה קיים מצב כזה והנזק הנגרם מכך הוא כמובן עצום.

אנשים חייבים לצאת מהקונספציה שבה הם שבויים, להבין שתח"צ 24/7 זה הכרח ולהתחיל להיאבק, להפגין ולעשות רעש. כל עוד יש פה שלטון שרוב נבחריו עדיין לא מונעים משליחות דתית משיחית, זה אפשרי.
לעולם לא תהיה פה תחבורה ציבורית יעילה ולעולם לא יהיה מעבר מאסיבי מתחבורה פרטית לציבורית, כל עוד התחבורה הציבורית לא פועלת 24/7. זה תנאי בסיס לכינון תח"צ יעילה לכולם ולא רק כזו שמיועדת למי שאין לו ברירה. כל הפוליטיקאים שבוחרים להתעלם מהעובדה הזאת וממשיכים להתפאר בכך שהם משפרים את יעילות התח"צ, הם צבועים במקרה הטוב ושקרנים במקרה הגרוע.
צודק, אפשר בתור התחלה להפיץ את הטקסט שרשמת?
 

laei49

New member
רק בחיפה?

זה משום שהמטרונית הייתה אמורה לפעול גם בראש השנה
אבל לפני שנה ברגע האחרון לפני החג, התעורר איזה בלוגר דתי משועמם שהחליט לעשות מזה בלאגן וגרם לביטול ההפעלה בחג לאלתר, לרעת כולם.
ההפרדה הזאת בין שבת וחג היא דבר שקיים רק בחיפה. בשאר חלקי הארץ שבתות וחגים הם היינו הך מבחינת משרד התחבורה: הטלת עוצר מוחלט על כל שירותי התח"צ למעט מוניות.
רק בחיפה?
 
אכן מעצבן ומרגיז, כך הדתיים והליכוד כולאים אותנו.

מה קורה עם התחבורה הציבורית בחיפה בחג?
הובטח שהמטרונית תעבוד 7 ימים בשבוע כולל שבתות וחגים אבל זה מה שכתוב בעמוד הפייסבוק שלהם
להלן לוח זמנים לראש השנה תשע"ה:
בהתאם להנחית משרד התחבורה, המטרונית לא תפעל בחג עצמו.
הנסיעה האחרונה בקו 1 ביום רביעי ה 24.9.12 תצא בשעה 16:48.
הנסיעות האחרונות בקווים 2 ו- 3 יצאו ב 16:20.
ביום שישי ה 26.9.12 יתחיל קו 1 בלבד לנסוע בשעה 20:00.
קווים 2 ו- 3 יחדשו את נסיעותיהם בצאת השבת בהתאם לתדירות הרגילה.

בברכת שנה טובה וחג שמח!

איזה מין דבר זה ואיך לעזאזל אפשר להגיע למקומות אחרים?
גם אגד לא עובדים, זה תמיד היה ככה באגד? אני לא כל כך נוסעת באוטובוסים...
אכן מעצבן ומרגיז, כך הדתיים והליכוד כולאים אותנו.
 

mister K

New member
לא רק הליכוד, גם ממשלות השמאל עשו בדיוק את אותו הדבר.

אכן מעצבן ומרגיז, כך הדתיים והליכוד כולאים אותנו.
לא רק הליכוד, גם ממשלות השמאל עשו בדיוק את אותו הדבר.
לא היה אף ראש ממשלה ולא היה אף שר תחבורה שהיו אמיצים מספיק על מנת לשנות את זה. לא מימין ולא משמאל.
 
צודק, רק לא ניתן לשנות את העבר.

לא רק הליכוד, גם ממשלות השמאל עשו בדיוק את אותו הדבר.
לא היה אף ראש ממשלה ולא היה אף שר תחבורה שהיו אמיצים מספיק על מנת לשנות את זה. לא מימין ולא משמאל.
צודק, רק לא ניתן לשנות את העבר.
לכן, ברגעים האלו המחאה צריכה להיות נגד שר התחבורה, ראש הממשלה והמפלגות הדתיות.
 

alantan

New member
מעניין שכשהעבר היה הווה והעבודה היתה בשלטון, לא היה צורך

צודק, רק לא ניתן לשנות את העבר.
לכן, ברגעים האלו המחאה צריכה להיות נגד שר התחבורה, ראש הממשלה והמפלגות הדתיות.
מעניין שכשהעבר היה הווה והעבודה היתה בשלטון, לא היה צורך
לשנות...
 
נו ברור אלן

מעניין שכשהעבר היה הווה והעבודה היתה בשלטון, לא היה צורך
לשנות...
נו ברור אלן
כמו שהתקשורת ה"לוחמת" הישראלית נעלמת ונאלמת בכל פעם שהשמאל בשלטון ועושה עוד פאשלה. פתאום אין צורך ב"כלב השמירה של הדמוקרטיה", אין צורך ב"מחאה" או "מאבק עממי". הם קיימים רק כשהימין בשלטון. סיפור ידוע.
 
ממש לא, תחץ בשבת זה לא עניין של שמאל ימין.

נו ברור אלן
כמו שהתקשורת ה"לוחמת" הישראלית נעלמת ונאלמת בכל פעם שהשמאל בשלטון ועושה עוד פאשלה. פתאום אין צורך ב"כלב השמירה של הדמוקרטיה", אין צורך ב"מחאה" או "מאבק עממי". הם קיימים רק כשהימין בשלטון. סיפור ידוע.
ממש לא, תחץ בשבת זה לא עניין של שמאל ימין.
ויפריע לי גם עם מרץ והעבודה יהיו בשלטון. רק זה המצב כעת.
אני מבקש לא לבלבל דעות של חברי פורום עם כמה ארגונים שאתה מכנה בשם "השמאל"
 

down under

New member
חצופון קטנטן, ממש הליכוד והדתיים

אכן מעצבן ומרגיז, כך הדתיים והליכוד כולאים אותנו.
חצופון קטנטן, ממש הליכוד והדתיים
מה עם ממשלות קדימה? שרון את אולמרט היו 5 שנים וחצי בשלטון. מתחילת 2001 ועד אמצע 2006.

מה עם ממשלות העבודה בראשות רבין וברק? הם היו בשלטון 5 שנים. מ-92' עד 96' ומ-99' עד תחילת 2001.

ממשלות שתי המפלגות הללו לא קידמו תח"ץ בשבת ולו במילימטר או בגרם או בשניה. שום כלום.


לאורך 39 שנה מתוך 66 שנות היו מפלגות שהן לא ליכוד/דתיים בראשות המדינה.
מדוע אז לא קודם נושא התח"ץ בשבתות ובחגים?
 
כמו שרשמתי אכפת לי מהמצב כעת ולא מהעבר.

חצופון קטנטן, ממש הליכוד והדתיים
מה עם ממשלות קדימה? שרון את אולמרט היו 5 שנים וחצי בשלטון. מתחילת 2001 ועד אמצע 2006.

מה עם ממשלות העבודה בראשות רבין וברק? הם היו בשלטון 5 שנים. מ-92' עד 96' ומ-99' עד תחילת 2001.

ממשלות שתי המפלגות הללו לא קידמו תח"ץ בשבת ולו במילימטר או בגרם או בשניה. שום כלום.


לאורך 39 שנה מתוך 66 שנות היו מפלגות שהן לא ליכוד/דתיים בראשות המדינה.
מדוע אז לא קודם נושא התח"ץ בשבתות ובחגים?
כמו שרשמתי אכפת לי מהמצב כעת ולא מהעבר.
אני בעד מחאה עכשו מה שרשמת טוב לסקירה היסטורית.
 

אורי404

New member
אבל גם בלשון הווה, הדברים לא מדוייקים

כמו שרשמתי אכפת לי מהמצב כעת ולא מהעבר.
אני בעד מחאה עכשו מה שרשמת טוב לסקירה היסטורית.
אבל גם בלשון הווה, הדברים לא מדוייקים
כתבת בכותרת ההודעה "הדתיים והליכוד כולאים אותנו". אבל הם לא היחידים בשלטון.
המפלגות החרדיות כיום אינן נמצאות בקואליציה. מנגד יש את "ישראל ביתנו", את מפלגת "התנועה" ואת "יש עתיד" הגדולה.
כנראה לא ממש בוער להן ודחוף לקדם את תחבורה ציבורית בימי המנוחה. כך, שזה ממש לא רק הליכוד והדתיים. לא בעבר ולא בהווה.
 
מי שבידו הכח לשנות זה הליכוד ומי שמעוניין בעוצר אלו הדתיים.

אבל גם בלשון הווה, הדברים לא מדוייקים
כתבת בכותרת ההודעה "הדתיים והליכוד כולאים אותנו". אבל הם לא היחידים בשלטון.
המפלגות החרדיות כיום אינן נמצאות בקואליציה. מנגד יש את "ישראל ביתנו", את מפלגת "התנועה" ואת "יש עתיד" הגדולה.
כנראה לא ממש בוער להן ודחוף לקדם את תחבורה ציבורית בימי המנוחה. כך, שזה ממש לא רק הליכוד והדתיים. לא בעבר ולא בהווה.
מי שבידו הכח לשנות זה הליכוד ומי שמעוניין בעוצר אלו הדתיים.
יש עתיד וליברמן לא יתנגדו לשינוי במצב אם תהיה הצעת חוק כזאת.
אבל הם לא מספיק חזקים בשביל לשנות והם לא מספיק מעוניינים בשינוי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה