מה קורה לחנויות ספרים היום :(

zmir2003

New member
מה קורה לחנויות ספרים היום :(

הייתה לי יומולדת היום וקיבלתי מתנה תלושי שי לקנייה בסטימצקי כאשר ניגשתי למוכרת בחנות הקרובה לביתי ושאלתי אותה אם אני יכול להזמין את dirk gently's holistic detective egency ו johhny and the dead שהם ספרים של דאוגלס אדאמס וטרי פראצאט (שלא צריכה להיות בעיה להזמין ספרים שלהם) היא אמרה לי שאין להם אותם והיא גם לא יכולה להזמין כי זה בכלל לא במאגר?!? זה חוצפה לפי דעתי שאי אפשר להזמין שני ספרים של סופרים מאד מצליחים ומאד ידועים והם בכלל לא מודעים לקיומם של ספרים אלו... נכון שהספרים הם יחסית לא מאד ידועים אבל למה לעזעאל אי אפשר להזמין :( ובכלל המדף של המדע בידיוני ופנטסיה שמה יותר קטן מהמדף שלי בבית....בושה וחרפה.. לא נורא בסוף יצאתי עם שני ספרים של טרי פראצאט שאין לי ואחד של ניל גיימן שגם אין לי...אבל זה בפוקס אמיתי נראה לי :\...אני לסטימצקי לא הולך יותר בחיים!
 

Boojie

New member
טוב מאד.

כמה שיותר אנשים יבינו שלא קונים בסטימצקי, ככה יותר טוב.סטימצקי זה המקדונלדס של חנויות הספרים. רשת גדולה שמחזיקה בעיקר את מה שפופולרי, ושקובעת נורמות לא בהכרח בריאות בשוק הספרים.יש רשימה נהדרת (ואפילו לא מעודכנת, כבר יש עוד) של חנויות ספרים שיותר שווה לקנות בהן. בכל החנויות הווירטואליות יש היצע נדיב יותר וזול יותר של מד"ב. יש רק שתי סיבות סבירות לקנות בסטימצקי: כשקיבלת תווים שלהם וכשיש להם מבצע או מוזלים ממש מוצלחים. זהו.
 

מיכאל ג

New member
מספר הערות.

ורד: כל מה שאמרת נכון - לסםפרים בעברית. אבל למי שרוצה לחסוך את מחירי המשלוח של אמזון (אם כי אני לא בטוח אם הזמנה מסטימצקי אכן משתלמת יחסית) או לא יכול להזמין בכרטיס אשראי ברשת מפאת גילו, אני לא רואה פתרון אחר. למיטב ידיעתי סטימצקי היא הרשת היחידה בארץ שבכלל מביאה ספרים עדכניים באנגלית. לגבי הספרים המדוברים: בבדיקה באמזון מסתבר שהספר של פרטצ'ט אכן לא נמצא כרגע בדפוס חוץ מאיזו גרסה מיוחדת במחיר 14 דולר. הספר של אדאמס דווקא צריך להיות ניתן להזמנה.
 

Boojie

New member
הייתה בזמנו חנות וירטואלית

ישראלית, שעסקה בספרים באנגלית. לא זוכרת איפה דחפתי את הקישור שלה. בכל אופן, לספרים משומשים יש את בוורלי'ז, לספרים חדשים יש את מיתוס (שגם מזמינים אם מבקשים מהם, ואני מאמינה שהם הרבה יותר גמישים מאשר סטימצקי בעניין הזה), ומי שרוצה חנות בשר ודם יכול ללכת, למשל, ל"מסחר הספר", שיש להם כמות של ספרים באנגלית (משומשים וחדשים) שלא הייתה מביישת את מצאי העברית של אף חנות נורמלית. את רוב הספרים באנגלית שאני מחזיקה קניתי אצלם, וכנ"ל גם אחי (היינו עושים עליהם פשיטות ביחד). גם בהלפר'ס, למיטב זכרוני, יש די הרבה, אם כי אני לא יודעת אם גם חדשים.
 

zmir2003

New member
טוב לא ידעתי שלא מדפיסים כבר את

johhny and the dead...קראתי את johhny and the bomb והוא היה מצויין לטעמי...אבל בקשר לסדרת דירק גנטלי של דאגלאס אני לא סולח. כבר שנים שאני בקושי נכנס לסטימצקי אבל הפעם הזאת הייתה הכי מעצבנת.. אין בעיה אני יקנה ב Alibris יש להם משומשים במצב חדש והרבה נדירים..אני מצאתי שם כמעט הכל והם שולחים לארץ ולא במחיר מפוצץ לפי מה שאני זוכר (יכול להיות שאני טועה). לסטימצקי אני כבר לא נכנס יותר בחיים. מה לעשות אני בן-אדם של פרנציפים ועקרונות. וחוץ מזה נעלבתי מכמות הספרים בזאנר המדע בידיוני ופנטסיה שהיה להם להציע וזה רק מראה על היחס הכללי שלהם לזאנר.
 

zmir2003

New member
אחלה אני יבדור את כל החנויות האלו

למישהו בא לעשות פשיטה ביחד (אני קונה בעיקר מחנויות און ליין ככה שאני לא מבין באיזה חנויות יש מה) אפשר לקבוע איזה יום...יש לי אוטו :)
 
ספרי מד"ב - סקירה איפה לקנות

ספרים חדשים בעברית: מיתוס היו פעם זולים אבל העלו מחירים והיום הם יקרים כמו כל אחד אחר. דיבוק די זולים ואמינים, אם כי איטיים. לא מחזיקים מלאי גדול כך שלרוב ההזמנה מתעכבת עד שיקבלו ספרים מההוצאה לאור. גם האתר לא משהו. אבל - זולים אמרתי? סטימצקי זה חבל"ז. יקרים, מלאי מצומצם, למה? אם כבר מתעקשים אז לכו ל ibooks.co.il שזה האתר שלהם. ספרים משומשים בעברית: לשבת ליד הטלפון שעה, להרים עשרים טלפונים לעשרים חנויות משומשים. יאוש. ספרים חדשים באנגלית: אמזון, למרות המשלוח. אפשר לחסוך דולר שניים לספר אם מוצאים בארץ אחרי חיפוש ממושך, שכל אחד יחליט מה עדיף. המשלוח מאמזון מגיע תוך שבועיים-שלושה. ספרים משומשים באנגלית: או - abebooks. הספר יעלה שני דולר, המשלוח חמישה (שימו לב למוכרים הקנדיים ששולחים יותר בזול!). המשלוח יגיע תוך 4-6 שבועות. או - לשבת ליד הטלפון שעה, להרים עשרה טלפונים לעשר חנויות משומשים, למצוא את הספר בדולר שניים פחות אבל לקבל את הספר מהר.
 

Boojie

New member
במה שנוגע לספרים משומשים באנגלית

שכחת את בוורלי'ז. היצע נאה שמתעדכן לעתים קרובות - וזה בארץ. בחנויות הווירטואליות שכחת שיש כבר מגוון גדול של חנויות נוספות, כמו בוקנט (שכדאי לקנות שם ספרים של מודן), בוקמי, בקבוק (שנוטים להיות זולים אם כי לעתים שמעתי תלונות על שירות בעייתי - יש לציין שלא שמעתי כאלה בזמן האחרון) ועוד. וחנות נוספת שלא ציינת זה חנות הספרים של איתמר. אפשר ללכת לאחת החנויות שלו, אפשר גם להרים אליו טלפון ולברר אם יש לו את הספר שאתה רוצה, ואם יש, אפשר להזמין אותו טלפונית.
 
ספרים חדשים בעברית קונים בזול בחנות

הספרים של יואב בתחנה המרכזית הישנה. אני לא חושב שיש מישהו בארץ זול ממנו.
 

Boojie

New member
רק מבצעים, כשיש.

כמו הדוכן של מודן (ספרים חדשים אך מסומנים ב-25 ש"ח לספר) או מבצעי 1+1 של סטימצקי וכדומה. בכל מקרה אחר, אכן יואב הוא הזול ביותר שהזדמן לי לראות. איך באמת הוא מצליח למכור ספרים כל כך בזול?
 
יותר בפירוט:

בוורלי בוקס זאת חנות מצוינת שבאמת שכחתי ממנה בשנים האחרונות. האפשרות לחיפוש באתר מצוינת. איתמר נכלל ב "לשבת ליד הטלפון שעה, להרים עשרים טלפונים לעשרים חנויות משומשים.". לא ראיתי שיש לו היצע מיוחד של מד"ב בעברית שראוי לציון. להשוואת מחירים בחרתי את "הברוקר" של גרישם בהוצאת מודן שמופיע בראש העמוד הראשי של בוקנט: מחיר ibooks: 74.8 מחיר בוקנט: 68 ש"ח מחיר דיבוק: 64.5 ש"ח מחיר בוקמי: 64 ש"ח מחיר בקבוק: האתר לא עולה (כמה ניסיונות). זוכר במעורפל שלפני שנים ניסיתי להזמין וזה לא נגמר בטוב. מחיר מיתוס: לא נמצא [עלות משלוח מעל 120 ש"ח בדיבוק (שזה עוד ספר אחד) או 130 ש"ח בבוקמי חינם.] חנות הספרים של יואב זולה רק שלא כמו חנויות ספרים אחרות יואב מסרב באופן מוחלט לשלוח ספרים בדואר (הצעתי תשלום נוסף, כמובן) כך שהחנות היא אופציה רק עבור מי שעובר שם וחבל.
 

Boojie

New member
אתר בקבוק בשיפוצים כבר די הרבה זמן.

לפחות זה מה שנמסר בפורום אורט. להשוות מחירים אפשר גם דרך אתרי השוואת מחירים, כמו זאפ. התוצאות לא מושלמות, אבל קל יותר מלעבור מחנות לחנות. ואני מסכימה אתך שאיתמר לא משהו במד"ב. שווה לבוא אליו בפעם בשנה שהוא עושה מבצע "כל הספרים בעשרה ש"ח", ולגלח את מה שיש.
 

dino_din

New member
אם כבר שירשור חנויות ספרים

לא ראיתי שהזכירו את booksrus. יצא לי להזמין מהם פעם (נדמה לי שאת שני החלקים של "סוחרי הספינות החיות", לא בטוח...) והם היו הכי זולים שמצאתי(חיפשתי ב:סטימצקי,מיתוס,דיבוק,בוקמי ובוק אר אס). (הזמנתי את שני הספרים ב 160 כולל משלוח כאשר בחנויות ראיתי שכל ספר בנפרד עלה 118, כלומר 236 חשני ספרים).
 
אם נמשיך בהשוואת המחירים

אז ב booksrus מחיר "הברוקר" 66.88 ש"ח. ב booksrus המשלוח חינם מעל 400 ש"ח לעומת 120-130 ש"ח באחרים. בסכום הזה (מעל 400 ש"ח) דיבוק נותן משלוח חינם בדואר שליחים. מעל 500 ש"ח Booksrus גם כן נותן משלוח חינם בדואר שליחים כך שנראה שסף ה 400 ש"ח הוא לא סביר גם בהשוואה ל 500.פעם לפני כשנה ניסיתי לברר אם יש להם ספר, לא חזרו אלי אחרי כמה ימים, התקשרתי, נחזור אליך, עד היום לא שמעתי מהם. אולי השתפרו מאז. המבצע שכתבתי עליו פעם באודיסיאה נמשך, חמישה ספרים (קבועים, כמה אפשרויות) ב 120 ש"ח. ספרים חדשים ב 24 ש"ח זה מאוד זול. אפילו אם נזרוק ספר אחד שלא מעוניינים בו אז מדובר על ספר ב 30 ש"ח.
 

Almost me

New member
אגב ABEBOOK

למרות שאני זולה יותר... אם אתה מוצא ספר מסויים אצל מוכר, אתה יכול לחפש אם יש לו עוד שניים שלושה ספרים שאתה רוצה ואז לפנות ישירות אליו, לשלם בפיי פאל ולהוזיל משמעותית את המשלוח. בשביל זה צריך פיי פאל אבל בכל מקרה זה מומלץ, גם בשביל המשומשים של אמאזון (שגם בהם אפשר לעשות דיל ישירות עם המוכר)
 

avivs

New member
לי יצא להזמין ספר

עם שלומית (Almost me), ובהחלט יצאתי מרוצה. התשלום על המשלוח היה אפסי, עד כדי כך שבהתחלה חשבתי שהיא שכחה להגיד לי כמה המשלוח עלה. בהחלט מומלץ.
 
למעלה