מה פה קורה?

shir 26 26

New member
מה פה קורה?

אני רוצה לשתף אתכם בבעייה שמדירה שינה מעיניי. אני בת 35 עובדת במשרד של מקצועות חופשיים מאוד מצליח, שמרוויח הרבה מאוד כסף ומטבע הדברים מבוסס על ההון האנושי שלו.הפירמה מונה מספר גדול של עובדים כ 200 , אולם מספר המנהלים קטן. בעצם יש שני מנהלים לחברה וכמה מנהלי מחלקות שאינם אחראים לנושא השכר. כשהתחלתי לעבוד הוסבר לי כי מדובר בשכר בינוני אמנם אבל אפשר לצמוח בתפקידים ולהרוויח טוב יותר. בשלוש שנים לעבודתי הקדשתי זמן ומאמץ בחוסר פרופורציה לשכרי מתוך רצון להתקדם ולהצליח ולפני כחצי שנה פניתי בבקשה לעדכון שכרי. המנהל הסכים איתי כי שכרי אינו תואם את עבודתי ותרומתי וביקש ממני מספר דברים לפני העדכון המיוחל. הצגתי לפניו את תוצאות עבודתי (מדובר בעבודה מאוד עצמאית עם מגע מינימלי עם מנהלים), הכנתי עפ"י בקשתו נייר עבודה לכל סוגי הפעילות שלי. בנוסף ניסחתי הצעות מסגרת נוספות לשיפורי תהליכים והתייעלות, השתתפתי ולקחתי על עצמי עוד עבודה. אציין כי לקוחות המשרד העבירו לא פעם למנהלי המשרד פידבקים מעולים (שני המנהלים סיפרו לי מיוזמתם) והממונה הישיר העביר עליי משוב טוב מאוד ומידי פעם אני נקראת לעזור בשל השפות אותן אני דוברת. מידי פעם פניתי לשאול מה קורה עם זה ולפני כחודשיים נאמר לי כי בתחילת יולי יבוצע עדכון לכל המחלקה שבה אני עובדת. והנה יולי עומד להסתיים ואני לא רואה שמשהו קורה ואני לא מבינה את זה. איך אפשר שמי שבשיחות שקיימתי איתו גרם לי להבין שהוא חושב שאני צודקת אבל לא עושה כלום בנדון שהרי נהגתי באסרטיביות, אבל כמה פעמים אפשר? נכנסתי לשיחה בנושא כבר מספר פעמים שאני כבר לא מאמינה שאקבל משהו. התחלתי לחפש עבודה חדשה ואני מאמינה שתוך זמן מה אמצא משהו אבל אני מרגישה כל כך רע...כמעט מושפלת- מצידי שיגידו לי לא...אבל שיגידו לי משהו. לא ברור לי איך לא לוקחים בחשבון את האופציה שאני אלך??? איך אני כל כך בלתי חשובה כדי לקבל תשובה.
 
אל תמהרי

כלומר, השוק היום כזה שלא כל- כך קל למצוא עבודה חליפית, שלא להזכיר את הזכויות הצבורות שלך. האם ייתכן שהמנהל הישיר שלך נמדד לפי רווחיות והגדלת שכרך משמעה הקטנה ברווחיות המחלקה שלו? אז יש הגיון בכך שהוא עושה לך משחקי דחיה? למה לא, לפני העזיבה לעשות תרגיל באסרטיביות? למשל להכנס אל אחד משני המנהלים ולהגיד לו "אני מצפה שהבטחות יקויימו גם מול העובדים, לא רק מול הלקוחות"? בנוסף: הקטע של "אני מרגישה כל כך רע... כמעט מושפלת". תזכורת: זה ביזנס, אל תקחי את זה אישי. לאנשים מעלייך יש יחסים יותר טובים עם הארנק שלהם מאשר איתך, מה לעשות, ככה העולם מתנהג.
 

shir 26 26

New member
העלאה בשבילי זה זוטות לפירמה בסדר

גודל כזה. וזו פירמה שהמשאב האנושי הוא העיקרי בה-מדובר בחברה פרטית שהיא מעין נותנת שירותים שרווחיה גדולים מאוד. המנהל הישיר אינו עוסק בנושא משכורת רק בקטע המקצועי- נושא השכר מופקד בידיו של אחד משני מנהלי החברה שיחסיי איתו אמנם מועטים אבל תמיד התנהלו ברוח טובה. המחלקה שלי אינה מייצרת הרבה כסף אבל חשובה לארגון. המנהל הישיר שלי אינו נמדד עפ"י רווחי המחלקה אלא עפ"י שביעות רצון הלקוחות. הסכם העבודה כולל סעיף שאוסר על העובדים לדבר על שכרם עם עובדים אחרים. ככה הם הטילו איפול על העניין הזה. בבוטום ליין- אני מרויחה פחות ממה שאני שווה.אני מתבייישת לכתוב את השכר שלי כאן. והקטע שפשוט חבל לי לעזוב- כל כך השקעתי וכבר בניתי לי משהו שם שחבל לי. ברור לי שכשאבקש לעזוב לציעו לי יותר אבל בכל מקרה אדבר על עזיבה רק כשיהיה לי חוזה חתום ביד מחברה אחרת וכניראה שתנאיי לא יושוו לחוזה- אני כרגע בתהליך מול חברה אחרת, שקצת נתקע עקב המצב.. כל כך חבל לי ויותר מזה אני לא מבינה את זה. הייתי יכולה לחיות עם זה אם החברה היתה במצב לא טוב או אם היו תלונות ביחס לעבודה שלי. אבל כשהמנהל שהוא גם הבעלים אומר לי אל תדאגי זה יהיה בסדר וכך חולפים להם החודשים אני חושבת שיש לי סיבה להרגיש רע. אני לא תופסת את זה. וזה לא שנתתי להם לשכוח אותי. נכנסתי כמה פעמים, דיברתי ברור, הצגתי תוצאות והצעות, הדגשתי את הכישורים והיכולות- אז מה העניין פה???? לא יודעת אף פעם לא הייתי בוס, במקום העבודה הקודם שלי ההעלאות נעשו באופן אוטומטי כל שנה וכאן לא. וזה בארגון מתקדם.
 

beky1

New member
לממונים כמו

שרואה כתב יש קשר חם יותר לארנק מאשר אליך. נסי למצוא דרכים לעבור את חומת הכסף ולקבל את העלאה המיוחלת. ראי מאמר
 
בקי, בבקשה

או שתקראי בשמי (יוסי) או בכינויי המלא (רואהחשבון) אבל רק "רואה"... כבר עשו לי ברית מילה אחת, לא צריך עוד אחת
 
לעיתים אין מנוס

מלעבור חברה. כשמתקבלים לחברה בשכר נמוך באופן ניכר קשה מאוד לקבל העלאה אחר כך שתעשה תיקון מלא למשכורת. כאילו שהמעסיקים מתרגלים לראות אותך ברובריקה מסויימת מאוד של שכר. תתחילי לפעול, בדיסקרטיות לחיפוש מקום עבודה אחר. זה גם יתן לך אפשרות להעריך נכונה את השווי שלך בשוק ולא רק ביחס לחברה המסויימת הזו. זה גם יזכיר לך, כתרגיל מחשבתי, שיש עוד מקומות עבודה. במקביל- תפני שוב ושוב ושוב. תנדנדי. אני גרועה בזה אבל יש לי כמה חברות שפשוט יודעות לעשות את זה. להשתחרר מהאלמנט הרגשי של "זה משפיל" "זה לא נעים" "איך שכחו אותי" . תנסי ממש להיות הכי טכנית שאת יכולה: "מתי נוכל לדבר על העלאת השכר?" "ביום ראשון?" ביום ראשון את פונה "קבענו לדבר על.." במילים אחרות - לנדנד. בהצלחה.
 

shir 26 26

New member
../images/Emo51.gif אני איישם את הדברים אם כי

בעניין של לנדנד להם שוב ושב אני כבר אחרי זה...אני רוצה שיכירו בערכי ולא שיסתמו לי את הפה. כניראה שאכן שכאשר מתקבלים בשכר נמוך אז איכשהו רואים אותך ככזה גם אח"כ.. אני רק לא מבינה את הרציונל. כי גם אם היו מעלים לי אחוז ניכר בשכר זה עדיף להם על פני זה שאעזוב. או שכניראה בתי הקברות מלאים באנשים שלא היה להם תחליף.... אני עצובה להבין שכנראה יכירו בערכי רק אחרי שאעזוב אם בכלל.
 
אל תנסי להבין את הראציונאל...

מערכות גדולות פועלות במקרים רבים ללא ראציונאל. אין מישהו שרואה את המאמץ של x ומתגמל אותו בהתאם. אם ההתחמקויות הן כבר ברמה של- "לא הולכים לתת לי העלאה" אז נראה לי שכדאי שתביני את הרמז. סתם דוגמא- דיברתי עם מישהי שהתקבלה לעבודה בחברה *מאוד* מצליחה, לתפקיד תובעני אם כי לא מאוד בכיר והסכימה לשכר של 5000 ש"ח למשרה מלאה! היא טוענת שהמעסיקים תירצו זאת בכך שאין לה ניסיון בתחום (יש לה בענף אחר, לא בענף הספציפי של העסק). בחברה אין מנגנון מסודר של דיוני שכר שנתיים. תחשבי בעצמך כמה פניות והעלאות שכר היא תצטרך כדי להשוות את שכרה למשהו סביר (אם בכלל). זה ממש גזל לאור יום. ועדיין זה לא סותר את העובדה שמצפים ממנה לתפקוד סופר-מקצועי ממש כשל עובדים שמקבלים פי 1.5 ויותר ממנה. אז לעיתים צריך וכדאי לקרוא נכון את המפה... וגם לא להתאהב יותר מידי במקום עבודה אחד (בגלל האנשים, בגלל ההרגל, בגלל נאמנות)- תכונה שנדמה לי שאולי מאפיינת נשים יותר מגברים.
 
למעלה