מה עם מסילת הרכבת ברצועת עזה?

אורן 1991

New member
כידוע בתקופת המנדט בריטי מסילת החוף הדרומית הגיעה לאשדוד, אשקלון והמשיכה אל הערים עזה ורפיח ומשם לצפון סיני.

לאחר קום המדינה הקו נקטע, אולם אחרי מלחמת ששת הימים חידשה רכבת ישראל את הנסיעות בקו עזה- תל אביב, עבור פועלים. אחרי מלחמת יום הכיפורים הופסקה פעילות הקו.

שאלותיי:

מה מצב מסילת אשקלון- עזה כיום? יש למישהו מושג האם עדיין היא קיימת נותרו שרידים ממנה? מה עלה בגורל התחנות ההיסטוריות בתוך רצועת עזה?

מה היו התחנות שפעלו בקו זה תחת רכבת ישראל, ומה מיקומן המדוייק. האם יש למישהו כאן תמונות? זה יוכל להיות מעניין.

האם תחנת הקצה בקו זה הייתה העיר עזה או שהקו המשיך פנימה אל תוך ערי הרצועה כדוגמת חאן יונס ורפיח?
 

Ccyclist

Active member
כידוע בתקופת המנדט בריטי מסילת החוף הדרומית הגיעה לאשדוד, אשקלון והמשיכה אל הערים עזה ורפיח ומשם לצפון סיני.

לאחר קום המדינה הקו נקטע, אולם אחרי מלחמת ששת הימים חידשה רכבת ישראל את הנסיעות בקו עזה- תל אביב, עבור פועלים. אחרי מלחמת יום הכיפורים הופסקה פעילות הקו.

שאלותיי:

מה מצב מסילת אשקלון- עזה כיום? יש למישהו מושג האם עדיין היא קיימת נותרו שרידים ממנה? מה עלה בגורל התחנות ההיסטוריות בתוך רצועת עזה?

מה היו התחנות שפעלו בקו זה תחת רכבת ישראל, ומה מיקומן המדוייק. האם יש למישהו כאן תמונות? זה יוכל להיות מעניין.

האם תחנת הקצה בקו זה הייתה העיר עזה או שהקו המשיך פנימה אל תוך ערי הרצועה כדוגמת חאן יונס ורפיח?

מפת המסילות ולוחות הזמנים נמצאים בערך הוויקיפדי של הרכבת המנדטורית.


Palestine Railways הפעילה רכבות מחיפה דרך המסילה המזרחית, לוד, אשדוד, עזה, אל עריש וכל צפון סיני עד לקנטרה המזרחית בגדה המזרחית של תעלת סואץ. לפי הלו"ז שבוויקיפדיה הנוסעים לקהיר היו צריכים לחצות את התעלה לקנטרה המערבית, שם הרכבת המצרית חיברה אותם לקהיר והלאה.

עזה היתה תחנת ביניים זניחה במשהו גדול בהרבה - מסילה ששאפה לחבר את אירופה (איסטנבול, סוריה, לבנון, ראש הנקרה) לאפריקה (עזה, סיני, תעלת סואץ).

לפי הערך של הרכבת המצרית ומפות גוגל הקצה המערבי של הרשת המצרית בסיני כיום הוא בעיירה ביר אל-עבד שמדרום לקצה המערבי של סבחת ברדוויל. אם אי פעם ירצו לחדש את הקישור המסילתי למצריים עדיף לעשות זאת בעיקוף דרך עוטף עזה ולא דרך לב הרצועה הצפופה, אפילו במצב של חדי קרן ושלום עולמי.
 

luckydude

Member
כידוע בתקופת המנדט בריטי מסילת החוף הדרומית הגיעה לאשדוד, אשקלון והמשיכה אל הערים עזה ורפיח ומשם לצפון סיני.

לאחר קום המדינה הקו נקטע, אולם אחרי מלחמת ששת הימים חידשה רכבת ישראל את הנסיעות בקו עזה- תל אביב, עבור פועלים. אחרי מלחמת יום הכיפורים הופסקה פעילות הקו.

שאלותיי:

מה מצב מסילת אשקלון- עזה כיום? יש למישהו מושג האם עדיין היא קיימת נותרו שרידים ממנה? מה עלה בגורל התחנות ההיסטוריות בתוך רצועת עזה?

מה היו התחנות שפעלו בקו זה תחת רכבת ישראל, ומה מיקומן המדוייק. האם יש למישהו כאן תמונות? זה יוכל להיות מעניין.

האם תחנת הקצה בקו זה הייתה העיר עזה או שהקו המשיך פנימה אל תוך ערי הרצועה כדוגמת חאן יונס ורפיח?
קיימת מסילה כפולה פעילה בין אשקלון ליד מרדכי. בין יד מרדכי למעבר ארז יש תוכנית לחידוש המסילה (אם כי בתוואי קצת שונה מהתוואי המקורי).

בתוך עזה המסילה הרוסה.
 

אורן 1991

New member
קיימת מסילה כפולה פעילה בין אשקלון ליד מרדכי. בין יד מרדכי למעבר ארז יש תוכנית לחידוש המסילה (אם כי בתוואי קצת שונה מהתוואי המקורי).

בתוך עזה המסילה הרוסה.
ידוע לך מה מצב מבני התחנות בתוך הרצועה כיום?
 
למעלה