מה עם החיים האישיים של העתודאי?

תודה על הרשות

סטטיסטיקה זה רק סטטיסטיקה. ודרך אגב סטטיסטיקה כזו שאת מדברת עליי האפילו לא קיימת. אומנם קיימת סטטיסטיקה שהשיעור של גירושין במקרים אלו יותר גבוה מהרגיל, אבל זה הכול. ומבחינה משפטית את טועה ובגדול. תבדקי דברים לפני שאת אומרת אותם, את עלולה להטעות אנשים. כשתגיעי למצב בו תרצי להינשא (והגיל פה לא משחק, אלא רק הבשלות הנפשית), את תסתכלי על דברים בצורה שונה.
 

kripton

New member
אם זו זכותה לעשות מה שהיא רוצה

למה כולנו צריכים לשמוע את דעתך בנידון...? אבסורד, לא?
 

חייסוס

New member
אפשר גם להדחף?

אילו היית צריכה להוכיח לנו משהו, הייתי אומר שאת זו שצריכה להוכיח בגרות - ולא היא. את זו שבוחרת להתחתן בגיל 19. מזל שאת לא צריכה להוכיח לנו כלום!
 
תשמע..

היה שרשור אחר בנושא. אם תקרא אותו בעיניי הצדקתי בו והסברתי את הרגשתי. לומר "נישואים בגיל 19 הם טעות.נקודה"- מראה על חוסר בגרות נפשית. ואני ממש לא מתכוונת מהסיבה שהבחורה הזו לא מרגישה בשלה לנישואין, אלא בגלל שהיא נחושה בדעתה לחרוץ דברים בכלל בלי להבין אותם.
 
הבחורה הזו חושבת

שצריכים לבחון עוד כמה סוגיות משפטיות וחוקיות וסוציאליות לפני שרצים לרבנות...
 

Evyaa

New member
חוסר בגרות נפשית???

תראו מי מדברת.... לא את זו שכתבת : "העתודאים שבשירות מנסים להבריח עתודאים אחרים כדי שהם יוכלו להינות מיותר הטבות בצבא" ??? אם זו לא חוסר בגרות נפשית , מה כן? קצת צניעות ודרך ארץ לא הזיקה מעולם.
 
תקרא מחדש

סייגתי את עצמי, ורשמתי את זה בגלל שלא ראיתי שום סיבה אחרת לאופן ההתבטאות שלכם. אנשים עושים טעויות, לא?
 
ואת חושבת שאנשים שהם

כן בוגרים נפשית לא היו אומרים לך את אותו הדבר? לפי איזו הגדרה של בגרות נפשית? היא "חרצה דברים",אמנם,אבל זה לא אומר כי היא לא מבינה אותם. בואי נגיד שאם,חס וחלילה,עוד מספר שנים לא רב את תתגרשי,אז אני מניח שתחשבי שאת זו שלא הבינה את הדברים לאשורם,היום. ואם זה מעצבן אותך לשמוע מה אנשים חושבים על כל העניין הזה,אז אל תזכירי את זה כאן יותר,זה יפתור את הבעיה.
 

ianiri

New member
על חתונה

השרשורים בנושא הזה פורחים פה לאחרונה. זה מזכיר לי הרצאה שנתתי פעם בקורס מנהלי פרוייקטים בשיעור מצגות והרצאות. ביקשו מכל חניך לתת הרצאה בנושא כלשהו, זה היה קצת אחרי שהצעתי אני נישואין. עליתי מול הכיתה ושאלתי מה הם מעדיפים, הרצאה על מערכת ניהול קרב או על נישואין. נחשו מה העדיפו. אז זה הלך בערך ככה: "יש נשואים בקהל ? - באמת ראיתי כמה פרצופים עגמומיים. חשבתם פעם כיצד התפתח המוסד הזה ? בימי קדם, עת היה הזכר מכה בעצם קהה על ראשה של הנקבה הפנויה הזמינה לא היה מוסד הנישואין מוכר. המוסד התפתח עם התפתחות הדת הממוסדת. בשלב מסוים התחילו כמה אנשים כריזמטיים לטעון שיש להם קו ישיר לישות בלתי נראית השולטת בעולם וקובעת שכר ועונש. התברר (כך טענו האנשים האלו) שזעם האל ייפול על כולם ואסון נורא יקרה בקרוב. הדרך היחידה למנוע את האסון הממשמש ובא הנו להקריב בתולה לאל (כמובן לאחר טקס קצר אותו הוא ינהל עם הבתולה בדלתיים סגורות). עם הזמן התקדמה הדת הממוסדת ועם המעבר לשלטון פאודלי נטבע המונח "זכות הלילה הראשון", כך או כך, החתונה שימשה ככלי בידי השליט לוויסות האוכלוסייה וכמנגנון שהבטיח שמיטתו לא תישאר ריקה. חתונות שימשו גם ככלי להשגת מטרות פוליטיות וכריתת בריתות צבאיות, השיא היה עת נשלטה אירופה ע"י משפחות מלוכה שהיו קשורות בכבלי נישואים ודם. לאהבה לא היה כל קשר לכך, סיפוק מיני ויחסי אהבה נשמרו למאהבות ולפילגשים. הדת המשיכה לשמש כסיבה לנישואין, במיוחד לאור כך שהדת הנוצרית ששלטה בעולם אסרה על קיום יחסים לפני הנישואין. בתקופתנו, דואגת הוליווד לרומנטיזציה של מוסד שהנו דתי או משפטי ברובו. זו הסיבה שילדות בנות 3 מתחנכות על ערכים אלה ויודעות כבר אז מה יהיה צבע שמלתן, אפילו אם הגבר המיועד אינו באופק. גם כיום משמש מוסד זה כגורם מייצב בחברה, הקשיים שמערימה המערכת הדתית/משפטית מעכבת זוגות מלהפרד ולעזוב את בני זוגם החוקיים. נישואין משמשים גם כשוט על ידי בן הזוג החלש, במיוחד על ידי נשים. כך הן יכולות לדרוש מזונות ולהפעיל סנקציות משפטיות על בן זוג סורר ומורה. גם גברים יודעים לנצל היטב את המוסד, לחתום על הסכמי ממון שערורייתים כתנאי לחתונה ולעיתים מסרבים לגט על מנת לזכות בנתח גדול של הרכוש המשותף. כך או כך, חתונה הנה הסדר דתי או משפטי המסדיר תנאים וזכויות מול המדינה, אין כל קשר בין הרשום בתעודת הזהות לטיב היחסים הבין אישיים, הוליווד או לא הוליווד. חתונה עולה ממון רב, התמורה אינה ברורה דייה. אז למה אני נשוי ? כי אשתי רצתה, ואצלנו תמיד מתפשרים ועושים מה שהיא רוצה." בשיעור הזה קיבלתי את הציון המקסימלי, המרצה אמר שניכר שאני שולט היטב בנושא ויודע להציג אותו בצורה ברורה ומשכנעת. בכל מקרה, מזל טוב לך.
 

ianiri

New member
על מנת להסיר ספק

ועל מנת לשמור על שלום בית. אני אוהב מאוד את אשתי !. *הודעה זו אינה נכתבת תחת לחץ...
 

טלד

New member
אתה כמו אלה

שיודעים שעתודה זה רע, אבל הולכים בכל זאת ועוד להנדסת חשמל. אם אתה יודע מה טוב, למה עשית משהו אחר?
 

ianiri

New member
מה, עתודה זה רע ?

מי כמוך יודע שדווקא עמדתי בלחצים זמן רב, הרבה מעל הסטנדרט.דיאנה באמת הפעילה לחצים גדולים עד שנכנעתי. בכל מקרה, משהו כן נשאר לי מהעתודה - חוסר מוכנות להתחייב לתקופות ארוכות. לא לחברה סלולרית, לא לספק אינטרנט, לא לכלום.
 

היונתן

New member
מה לגבי

חשדנות, חוסר אמון בבעלי שררה?
 
למעלה