מה עם החיים האישיים של העתודאי?

the new L

New member
כן

כל מי שמשתחרר מהצבא הוא מסכן, ולומד במכללות גרועות.
 
הוא לא אמר מכללות גרועות, אלא

מכללות מן התחת
וגם הסטודנטים שלומדים בטכניון (למשל) בזבזו זמן בשלב ה"עובד מזדמן" של חייהם
 
אני לא רואה בזה בזבוז זמן

אם דרוש לך זמן כדי לגבש את התוכניות שלך לעתיד-קח כמה זמן שאתה צריך. כמו שאומרת תורת הזן: "הבשלות היא הכל"- מי שהקדיש את כמות הזמן הדרושה לעניין וחשב לעומק על הדברים סביר להניח שיגיע בשל יותר ללימודים ולכן גם יצליח יותר. נכון איתן?
 
זה מה שאני רואה סביבי

זה, חלילה, בלי לזלזל באנשים - בסה"כ מדובר לעתים קרובות באנשים טובים ונחמדים, שהיו להם הישגים טובים מאוד בבגרות ובפסיכומטרי, אלא שהרף בשנים האחרונות קפץ אלוהים יודע לאן, והם נאלצים בעל כורחם להירשם לכל מיני מכללות (או פקולטות "פחות שוות" כמו מדעי הרוח), שכן לשום מקום נורמלי לא מקבלים אותם. אז אם כבר יש משהו שאל לי להצטער עליו זו העובדה שהתחלתי את הלימודים כשהנתונים שלי היו שווים קצת מעבר ל-BA כללי (בהגזמה, כמובן, אבל עדיין). ולמרות שאני לא מצטער על ההתנשאות שלי (בדרך-כלל היא מגיעה ממקומות מאוד נכונים), הפעם דווקא לא הייתה כוונתי להתנשא כי אם להצביע על נקודה.
 

MishaB7

New member
700 שקל בגיל 25 זה קשה ../images/Emo10.gif

אם אין לך מי שיתמוך בך כלכלית ואתה חוזר הביתה עייף מאוד ובשעות שלא מאפשרות שום עבודה נורמלית (למרות שמנפנפים לך ב"אישור עבודה מגיל 22"...) אתה די אבוד. תנסה להסביר לבחורה שאתה מקבל 700 שקל לחודש ושאולי כדאי לחסוך קצת באמצע השבוע כדי לצאת בסוף השבוע... אכן מראות קשים.
 

חייסוס

New member
ראסמי זה משהו שאני תוהה לגביו

יש בחורה שהפות שלה[1] יסתכל לכיוון שלך כשהיא יודעת שאתה מרוויח 700 ש"ח לחודש? [1] מישהו זוכר מאיפה הציטוט?
 

StasikD

New member
הניסוחים שלך ... ../images/Emo5.gif

ודפקת את המערכת, כי אם אני אמחק את ההודעה הזו (על פגיעה בעיני הקוראים התמימים והזכים) אז אני בעצם אומר שאיך שמותר לבנות לדבר, אסור לבנים לדבר (למרות שזה נכון). למתעניינים, בחורה אחת כתבה את הביטוי הזה, שנחקק כה עמוקות בזכרונו של חייסוס.
 

אלון פ

New member
חשיבה לא נכונה, לדעתי.

בהנחה די סבירה שאם לא היית עתודאי, בגיל 25 היית סטודנט - אתה חושב שהיית מרוויח יותר מ- 700 שקל בחודש? (ונניח לרגע את שכר הלימוד בצד). אם התשובה היא לא - הרי שהתגובה שנתת כאן לבחורצ'יק מלמעלה עדיין תופסת. אם התשובה היא כן - אני לא רואה סיבה לא לעבוד במהלך תקופת הלימודים כעתודאי, על מנת שבתקופת שירות החובה יהיו לך יותר מ-700 שקל בחודש להוצאות שלך. ולגבי הבחורה - כל בחורה שלא היה מוצא חן בעיניה מצבי הכלכלי בגיל כזה או אחר, גם אם מדובר ב- 700 שקל בגיל 25, הייתה נשלחת לדרכה כלעומת שבאה. וקח עצה (לא משהו אישי, כן מישק'ה?
): תגיד תודה על כל אחת שלא נשארת איתך רק בגלל שאתה מרוויח 700 שקל בחודש. א. כנראה שבמידה והיית מרוויח יותר, רוב הכסף היה הולך עליה
ב. כנראה שהיא לא מספיק חכמה להבין שיש לה פה עסק עם מכרה זהב
 

MishaB7

New member
../images/Emo13.gif

בתקופת היותי סטודנט לא היה לי צורך לעבוד,החיים היו יפים ואפילו היה לי רכב. דברים השתנו מאז... לגבי הבחורה, יש לי חברה כבר שנה וחצי עוד מעט, אין לה תלונות בכלל (בנושא הזה, כן?
) והיא מבינה את המצב, אבל אני יודע שלא כל הבחורות הן כאלה. וכן, רוב הכסף אכן הולך עליה
 

אלון פ

New member
גם לי לא היה צורך לעבוד...

אבל חשבתי קדימה על שנות שירות החובה, והגעתי למסקנה שכן כדאי לי לחסוך כמה יותר, כי זו תהיה תקופה בעייתית. ואכן מסתבר שזה השתלם ושזו הייתה חשיבה נכונה. ואגב, אני מקווה בשבילך שלחברה שלך אין תלונות באף נושא
 
תגובה

אני לא יודעת מה בקשר לחיים בזמן שירות הסדיר, אבל אני יכולה לומר לך מניסיון אישי שחיים חברתיים ורומנטיים לא חסרים במהלך הלימודים. אני אישית בקרוב מאוד מתחתנת עם עתודאי בסדיר (שנינו לומדים בטכניון), ונכון שכלכלית יהיה לא משהו, אבל שנינו בנינו על זה (ובתכלס מהרגע שידעתי שאני הולכת לעתודה התחלתי לשים את רוב הכסף שהרווחתי בצד, דווקא לשנים של הסדיר). זה הכול עניין של תכנון מראש. ומי אמר לך שכול שנות ה-20 הולכות? בהשוואה למה?
 

motior

Member
חיים אישיים

רוב העתודאים משובצים בבסיסים פתוחים = חוזרים כל יום (וכל שבת) הבייתה, למעט תורנויות. אני במהלך השירות גרתי בדירה משלי (בהתחלה עם שותף, ואח"כ עם החברה), התחתנתי (מיד עם החברה - לא עם השותף),קניתי מכונית וגם נסעתי לחו"ל. בקיצור, היו לי גם חיים אישיים.
 

היונתן

New member
מה שאתה אומר זה

נולדת, היית בגנון, אח"כ גן. אח"כ יסודי, חטיבה,וגם תיכון. אח"כ תואר ראשון,אח"כ צבא. כל זה ברצף. באותו זמן גם התחתנת - מעשה מרדני/ספונטני מאין כמותו. וכדי להבדיל את עצמך מאלה שהם חסרי חיים קנית מכונית (?!) ונסעת לחו"ל? האמת היא שעתודה היא מסלול הכי קונפורמיסטי שקיים. שמאפשר לך הכי פחות חופש בשנים הכי יפות שלך.
 

חייסוס

New member
ילדים, לירן כנראה מתבלבל בעברית.

מי יגדיר ללירן מרדנות ומי יגדיר לו "בן אדם עם חיי חברה"?
 
למעלה