מה עושים

shaddy

New member
מה עושים

שהמנחה שלך הולך לשנת שבתון בחול? אני מחפש את התושבה ב PHDCOMICS ואני לא מוצא. האם זה דבר טוב, שנה שעבה אין מישהו שישב כל הוריד ואולי יממן נסיעה כדי "לדוויח מה את עושה" או שזה משהו שדופק אותך?
 

John the Savage

New member
לא יכול להיות שאין תשובה ב-PhD ../images/Emo13.gif

תקרא שוב את הקומיקס של שנת 2005 אם אני לא טועה
מה שקורה מאד תלוי, במנחה, במחלקה ובעוד כל מיני דברים. לפעמים המנחה עשוי למנות פוסטדוק שעובד איתו או קולגה בתור מנחה זמני שיעבוד איתך במהלך השבתון שלו, וגם אם לא - המנחה בד"כ זמין באימייל ואפשר להמשיך לעבוד איתו עם אימיילים וטלפוניםף למרות שזה פחות נוח. כשעשיתי את התואר השני אמנם סיימתי את התזה לפני שהמנחה שלי יצא לשבתון, אבל היה מאמר שכתבתי אחר-כך כשהוא כבר יצא לחו"ל. עבדנו על המאמר עם אימיילים וטלפונים והסתדרנו. מובן שצריך גם מוטיבציה מבחינתך להמשיך לעבוד ואתה צריך ליזום ולהיות מסוגל לעבוד בצורה עצמאית הרבה יותר מאשר כאשר הוא נמצא במקום. אם לא תעשה את זה, אתה עלול באמת לבזבז שנה.
 

shaddy

New member
מוטיבציה

מה זה מוטיבציה ? שאני אעבוד מבלי שהוא ישב לי על הוריד? מה פתאום!! ומה עם כל המסעדות שהוא מזמין אותנו אליהם? איך אני אחייה שנה בלי זה? אני חושב שיחליך אותו מישהו אחר כך שיש לי עם מי לדבר והוא יקפוץ לבקר כל כמה חודשיים אני כבר רואה את עצמי בו למשרד ביום שני, וביום שלישי אני יוצא לאיזה שהוא מסע של שבוע. :) מי אמר שאני רוצה לסים את התואר בכלל? :)
 

John the Savage

New member
חשבתי שזיהיתי ...

השם האמיתי שלך זה Mike Slackerny במקרה?
טוב, אני חושב מנקודת מבט של מישהו שמתחיל את הדוקטורט אחרי גיל 30 ורוצה לסיים כמה שיותר מהר ... אני צריך שיש גם צעירים יותר שלא רואים את הדברים מנקודת המבט שלי.
 

shaddy

New member
נגיד שאני מסים

את ה PHD ואז מה? אני מפסיד הרבה אוכל זול בחינם. אני מפסיד את המשרד הצפוף את בזבוז הזמן
 

John the Savage

New member
ואז מגיע הפוסטדוק

עדיין שפע הזדמנויות לאוכל זול ובחינם, שוב משרד צפוף אבל קצת פחות, ואני בטוח שגם הזדמנויות לבזבוז זמן לא תחסרנה. ובנוסף לכל אלו יהיה לך עוד 10K נוספים לשנה לביזבוזים. Yey!
 

Ani15

New member
תלוי

בך, במנחה שלך ובפרוייקט. אני מכירה אנשים שעבדו בסבבה בשקט, וגם כאלה שהמנחה לקח את הסטודנט איתו לחלק מהשנה או כולה, וגם כאלה שהמחקר נתקע להם לשנה לגמרי. בקיצור, תלוי. כדאי לסכם כמה שיותר מראש וגם לבקש מהמנחה שימנה מרצה שיהיה אחראי עליך לתקופה הזו, אם תצטרך מישהו שיהיה למי לפנות.
 

FPNH

New member
הוא נוסע לשנה שלמה?

בניגוד לישראל האוניברסיטאות האמריקאיות נותנות משכורת רק לחצי שנה בשבתון (אם חוקר רוצה משכורת בחצי השני אז הוא צריך למצוא מימון חיצוני). המנחה שלי היה בשבתון במשך שנתיים מתוך ארבע שנות הדוקטורט שלי. זה היה לי די נוח, בחרתי לעצמי מי יהיו החוקרים במחלקה שיעזרו לי (לא היה מינוי רשמי) ושמרתי על קשר אי-מייל עם המנחה (זה כמו חותנת, המרחק בריא למערכת היחסים). אבל זה היה בישראל, שם כל מסגרת הדוקטורט יותר רופפת/גמישה (לפחות איפה שאני הייתי).
 

d a p h n a

New member
בשביל זה יש אימייל

ולפעמים הדוקטורנט בא להיות איזה פרק זמן במקום שבו המנחה נמצא. לשמחתי המנחה שלי יצא לשבתון השנה, בשנה שבה אני עושה קורסים ולא ממש זקוקה לו, כך שאני במצב טוב
 

22ק ו ס ם

New member
זה מאוד תלוי בשניכם

היום אין צורך להיפגש פנים אל פנים כדי לדון במחקר שלך. אם יש לו זמן והיחסים ביניכם טובים, אין סיבה שזה יעכב אותך בצורה כלשהיא.
 
אחת משתי המנחות שלי

חזרה לפני חודש לאוסטרליה. מבחינתנו העסקים כרגיל, היא ממשיכה לעבוד איתי משם, ויש לנו שיחות סקייפ קבועות יחד עם המנחה השניה פעם בשבועיים. כמובן שיש גם אימיילים וטלפונים נוספים כשצריך. חוץ זה אני אסע אליה בתחילת שנה הבאה לחודשיים (אני ועוד דוקטורנטית שלה מפה). זה בהתחלה הלחיץ אותי אבל זה עובד לא רע ומה שטוב זה שהתקרבתי מאד למנחה השניה (פשוט עד שהאוסטרלית לא עזבה, הייתי עובדת איתה בצמוד הרבה יותר).
 
למעלה