מה עושים שלא מסכימים?

  • פותח הנושא lula
  • פורסם בתאריך

lula

New member
מה עושים שלא מסכימים?

לי ולגבר יש ויכוח תמידי כמה כסף לתת באירועים, תמיד הוא רוצה לתת סכומים מופרזים שמעצבן אותי לתת אותם במיוחד שאין הצדקה (ברית בבית כנסת)... הסכום הזה לא יעשה אותי ענייה אבל בהחלט יכניס אותנו למינוס מיותר.... איך אתם מגיעים לעמק השווה?
 

sue אלן

New member
כמה אירועים כאלה יש לכם בשנה...?

אם זה כמה בודדים, וואללה אולי שווה לך לסתום ולספוג את המינוס אם את יודעת שזה יכניס אתכם לויכוחים מרירים... את יודעת- תבחרי את המלחמות שלך :) למרות שאני לגמרי מבינה אותך וגם אני הייתי מתבאסת לגמרי מפזרנות כל כך מיותרת. איך אתם בנושאי כספים בתחומים אחרים, אתם מסכימים האחד עם השני בד"כ...?
 

Noich80

New member
אני לא רואה שום סיבה להכנס למינוס בגלל מתנה

לאירוע. אני לא יכולה להגיד שאנחנו תמיד מגיעים להסכמה- בדרך כלל כל אחד מנסה להסביר לשני את ההגיון ומגיעים להסכמה. אני יכולה לומר עלינו- שאם משהו מאוד חשוב לשני- השני ילך לקראתו.
 

Cafe Latte

New member
יש לנו כמה פעמים

ארועים כאלה. וזה בד"כ לחברים שלו. בסופו של דבר, הוא ילד גדול, אז הוא שם כמה שמרגיש לו נכון/נוח. כנ"ל אני עם חברים שלי ... זה מבאס, כי לעתים אין הסכמה. אבל זה בסדר, זה חלק מהחסרונות של ניהול חשבון משותף, אני מניחה.
 
אנחנו משתמשים באלוהי האינטרנט

ובכמה כסף נותנים למישהו אחר לפתור לנו את השאלה
 

Fun Fair

New member
קובעים ״מחירון״ סטנדרטי


אנחנו יודעים בדיוק כמה כסף אנחנו שנים לכל אירוע (מסיבת לידה, בר/בת מצווה, חתונה, יום הולדת) לפי מידת הקרבה (משפחה, חברים כמו-משפחה, חברים ״רגילים״, קולגות). ככה, אין לנו אף פעם ויכוח, כי הסכום ידוע מראש...
 
נצל"ש- האם תהיו "נקמנים" בנושא אירועים?

כשהתחתנו לפני כמה שנים, אחותו ממש ממש זרקה על החתונה- לא טרחה להביא מתנה למסיבת אירוסין, לא באה למסיבת רווקות שלי למרות שהוזמנה (זה מילא..), הביאה מתנה ממש ממש קטנה לחתונה (400 שקל לזוג...). מדובר בבחורה בגילי- לא מישהי צעירה שעוד ניתן איכשהו להחליק . עכשיו היא מתחתנת. האם הייתם "מחזירים" באותה מטבע? כלומר לא מביאים מתנה לאירוסין (אם יהיו...) ומביאים מתנה קטנה לחתונה? או שהייתם סולחים ושוכחים? בעלי שיחיה רשם בזמנו את כל המתנות, והוא עד היום מביא לאחרים בדיוק מה שהביאו לו. היום הוא זרק לי, כמה נביא לאחותי? אז אמרתי, כמה שהיא הביאה לנו כמו תמיד...
 

shal0mshal0m

New member
אני חושבת שזה תלוי בכמה גורמים

מה היו היחסים ביניכם אז ואיך הם היום - אם היחסים השתפרו, אולי תרצו לתת מתנה גדולה יותר. מה המצב הכלכלי שלכם היום - עד כמה אתם יכולים לפרגן לה יותר. מה היה המצב הכלכלי שלה אז (אולי השפיע על היכולת לתת מתנות). מה היה הסטאטוס שלה אז - כי למרות הגיל, יכול להיות שהיא הייתה רחוקה מעולם החתונות, או ממה שמקובל לתת לאחים. ועל כל זה הייתי לוקחת בחשבון את האחים שהייתם רוצים להיות לה, ואת הסטנדרט שלכם למתנות לאחים. ובאופן אישי, אני שמה לב שעם אחים אנחנו ממש-ממש-ממש לא עושים חשבונות. איכשהו יצא שבאירועים חשובים לפעמים לאחים היה יותר ולפעמים הם היו בתקופה קשה ונתנו מינימום אם בכלל. וכשאני חושבת על זה, זה נכון אצלינו גם למתנות קטנות יותר - ימי הולדת, חגים וכו'. זה נכון באופן כללי לכל החברים שלנו, אז ברור שעם אחים זה ככה - מפרגנים כשאפשר, כשקשה - ממש לא הייתי רוצה להכניס אנשים לחובות, או אפילו לסטרס, בגללי.
 

s h i r i 1

New member
לא נוקמת

לא הייתי נותנת מתנה גדולה בצורה קיצונית משום שאני סבורה שמקבל המתנה יכול להרגיש לא בנוח כי היכולות הכלכליות שלו שונות משלכם. לי אגב הרבה יותר מפריע שהיא לא הגיעה למסיבת רווקות למרות שהוזמנה ולא גודל המתנות שנתנה. כן הייתי נותנת מתנה למסיבת אירוסין, סביר להניח שמשהו סימלי, כן הייתי הולכת למסיבת רווקות אם זה היה מסתדר לי והוזמנתי (לא הופכת את העולם בשביל זה) והייתי נותנת מתנה יותר גדולה מ-400 ש"ח במידה ואני יכולה (אבל בטח לא 1000+)
 

רחלילי

New member
ווי ווי ווי

את לא יכולה לדעת למה היא לא יכולה היתה להגיע למסיבות שלך או לא רצתה להגיע. מסיבות כאלה לא הייתי עושה חשבונות במיוחד כשברור שהיא לא היתה נשואה אז ואת לא יכולה לדעת על איזה יבלת זה ישב לה. 400 שח לזוג זה סכום לא קטן - את יודעת מה היה המצב הכלכלי שלה? היא בכלל לא היתה נשואה-היא היתה עם חבר.... זה לא כמו שזוג נשוי מביא מתנה. יש לך עוד הרבה שנים להיות איתה באותה משפחה, נסי להתעלות. אולי יום אחד תביני למה היא לא באה למסיבות שלך, אולי יום אחד תביני מה היתה הסיבה שלה, אולי היא אפילו היתה (בצדק או שלא) פגועה ממך? עוד כמה וכמה שנים תביטי אחורה ותצטערי אולי שעשית את החשבונות הללו כי תביני, עם הזמן, שיש דברים חשובים יותר מהחשבונות האלה. היא גיסתך, הילדים שלה יהיו בני דודים של הילדים שלך, היא אחותו של בעלך, והתחשבנות איתה היא בעקיפין פגיעה בבעלך. תחשבי על זה, גם אם הוא מרכין ראש ולא אומר. אבל זה עניין של זמן והבנות שמגיעים אליהם בחיים.
 

Tula1

New member
בעיקרון -לא נקמנות עם אחות

לא יודעת כמה שנים עברו מאז, אבל אולי מאז הספקתן להתקרב, אולי היא לא התחברה אלייך אז והיום כן..... שורה תחתונה - תהיו לארג'ים, זו אחות , זה לא בת דודה רחוקה של הסבתא תעצרו את שרשרת הקטנוניות תהיו נדיבים והנדיבות (בתקווה) תחזור אליכם
 
היינו במצב קיצוני יותר- ולא "נקמנו"

אבל גם לא נתנו מתנה שאולי היתה מצופה מאח/ות אלא יותר סטנדרטית מצד שני- גם באופן כללי אין לי מושג מי הביא לי כמה ואני לא פועלת לפי זה במתנות שלי
 
ואיך היא התייחסה מאז החתונה?

ימי הולדת וכו'? לדעתי, לא מתחשבנים, אבל גם לא יוצאים מגדרכם.
 
בגדול - אני לא בעד התחשבנויות בין אחים

ואכן במשפחה שלי - אין התחשבויות בין האחים-אחיות, מי שרוצה יביא והמון תודה על זה וגם מי ששכח/לא הביא - הכל בסדר, איכשהו זה תמיד מגיע לאיזון. אבל במשפחה של בעלי - שבהתחלה היה לי מוזר הגישת התחשבנות שם, אז ניסיתי להניע אותו מזה ויצאנו לארג'ים ואנחנו הצד הלא עשיר בעליל בעסק, עם הזמן ראינו שחזרה אנחנו לא מקבלים שזה מילא - אבל קיבלנו גם התחשבנויות די לא פייריות ודי דוחות..אז נכנעתי ואמרתי - כל משפחה ומה שעובד אצלה, חבל עם הכאב לב...
 

candyme

New member
לא הייתי מתחשבנת

אבל זה גם תלוי במצב הכלכלי שלכם ושלה בזמני החתונות, וביחסים בינכן. לאחותי הייתי מביאה כמה שאני יכולה באותה עת, אפשר גם להפוך את המתנה הכספית למשהו אחר- לילה בבית מלון למשל (ואז את יכולה לממש קופון :) )
 
למעלה