מה עושים שהילד מעליב או פוגע בנו ?

מה עושים שהילד מעליב או פוגע בנו ?

האם מצב כזה יכול בכלל להתקיים? האם זה מאוד ילדותי להרגיש ככה? ואם כן, אז מה עשיתן איך התנהגתן? (כמובן שמדובר כאן על רגש ולא על רציונל.)
 

גילור

New member
בן כמה הילד? כשנועה אומרת

משהו שלא נראה לי או יכול להיות מעליב, אני פשוט מסבירה שזה מעליב אותי ושזה לא נעים לי לשמוע או עצוב לי לשמוע. עוד לא היתה פעם שזה לא הספיק. היא מיד אומרת סליחה ובזה נסגר הסיפור.
 
מותר לך להעלב אבל לא להפגע

לפעמים הילדים פולטים שטויות מתוך חוסר הבשלות שלהם או חוסר הבנה ולא מתוך רצון להרע או להעליב. אני הייתי מסבירה לילד למה מה שהוא אמר זה לא יפה/נכון/ראוי ודורשת ממנו לא לחזור על אותה אמירה.
 
עוד לא נעלבתי מנעם

(היא בת 4) ואני לא יכולה לחשוב על משהוא שתאמר שיעליב אותי. (וזה שאני נעלבת ממש בקלות) בגיל מבוגר יותר, נראה לי שילד בהחלט יכול להעליב את הוריו.
 

שירי ל

New member
ילד שפוגע או מעליב

ילדים קטנים שלא יודעים עדיין להביע תיסכול משתמשים לעיתים קרובות באוצר המילים שיש להם - בד"כ דברים שאת אומרת להם. (אופיר למשל מאיימת עלי בעונש, או מודיעה לי שחוזרים הביתה מיד ועכשיו) הכוונה היא לא לומר משהו פוגע אלא להביע כעס. כך או כך - את צריכה להשאר האמא במלוא מובן המילה: במובן הסמכותי- לעמוד מאחורי הדברים שעשית שעיצבנו אותו (אני מבינה שאתה מאוד כועס ומעוצבן אבל בכל זאת אתה לא עובר את הכביש בלי לתת לי יד) לעזור לו ולשקף לו את הרגשות לו - ולתת לו אוצר מילים שבו הוא יכול להשתמש, וגם לעזור לו לנתב את הכעס ולהתמודד איתו.
 
ברור שבהגיון אי אפשר להעלב מילד

אבל לפעמים הם אומרים דברים שפוגעים, אפילו שלא במתכוון. אני במקרים כאלה תמיד אומרת שזה מאוד מעליב/פוגע ומסבירה שאני לא אוהבת לשמוע דברים כאלה ומבקשת שלא ישתמש בביטויים כאלה.
 

bhs

New member
לדעתי - לגיטימי להעלב - לא לגיטימי

להשתמש בזה כדי לשלוט. תקשורת טובה מבוססת ששני הצדדים יוכלו להביע דעה מבלי לחשוש ממה יקרה אם הצד השני יעלב. אז אם נעלבים - לדבר על זה, להסביר מה העליב ולראות איך אפשר להגיד את זה אחרת.
 
אמרתי להן שאני לא מוכנה שידברו אלי

ככה. נעלבתי באמת. הם ראו שנעלבתי. גם לא התייחסתי אליהם אח"כ. אחרי כמה שעות באו הסליחות וההצטערות. ואת חושבת שזה לא חזר על עצמו. מדי כמה ימים זה חזר. היום הם חושבות פעמיים לפני כל משפט שאומרים לי.
 
למעלה