מה עושים עם ריבה????????? קיבלתי

המרחפת

New member
כל המתכונים המוצעים למעלה

ניתן ליישם על כל ריבה שהיא, מתוקה או חמצמצה
 

becki1

New member
שומרים למימונה...

...מכינים מופלטה ומזמינם את השכנים! (או שיש לי מתכון מצוין לעוף עם תפוזונים סיניים שאפשר בטח להכין עם הריבה...התרצי?)
 

המרחפת

New member
עוגה עם ריבה וקצף אפוי

"קוביות בצק פריך, מרוחות בריבת אפרסקים, עם ציפוי קצף אפוי ועיטור שקדים. קל להכנה, נשמר היטב ונהדר לקפה של אחר הצהריים" 3/4 כוס סוכר 2 חלמונים 200 גרם מרגרינה או חמאה רכה 1 כפית תמצית וניל 1/2 כפית קליפת לימון מגוררת 1/4 כפית מלח 1/2 גביע לבן 1/2 2 כוסות קמח 1 שקית אבקת אפיה 1 כוס ריבת אפרסקים, למריחה לקצף: 2 חלבונים 1/2 כוס סוכר 1 שקית סוכר וניל 1 כף מיץ לימון לקישוט: 1/2 כוס שברי שקדים 1 מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). 2. שמים בקערת המערבל את הסוכר, החלמונים, והמרגרינה (או החמאה). מערבלים היטב ומוסיפים תוך כדי עירבול את הוניל, קליפת הלימון והמלח. 3. מערבבים את הקמח ואבקת האפיה בקערה נפרדת. מוסיפים לבלילת החלמונים את הלבן (ביד או בערבול במהירות נמוכה) ולאחריו את הקמח ומערבבים רק עד שנוצר בצק אחיד. 4. שטוחים את הבצק בתבנית (בגודל 25X35 ס"מ) בשכבה אחידה, מכניסים לתנור ואופים 20-25 דקות, ד שהבצק מזהיב. מוציאים מהתנור ומשהים בצד. 5. המרנג: מקציפים קצת את החלבונים. מוסיפים בהדרגה את הסוכר, סוכר הוניל ומיץ הלימון וממשיכים להקציף כ-5 דקות, עד שהקצף יציב וגמיש. 6. מורחים את הריבה על הבצק האפוי (אם יש בה חתיכות פרי גדולות, כדאי לרסק קצת במעבד המזון) ומורחים עליה את הקצף. מפזרים למעלה את השקדים ואופים עוד 10-15 דקות, עד שהקצף מזהיב. מוציאים מהתנור, מצננים וחותכים לריבועים בגודל 4.5 ס"מ. טיפ אפשר לאחסן את העוגיות בקופסה אוטמה עד כשבוע, מסודרות בשכבות עם נייר שעווה ביניהן. מקור: "לאשה", 19.6.2000 אמא שלי הייתה אצל הרופא, וקראה את המתכון. ראתה כי טוב, ופשוט קרעה אותו בלי שאף אחד ישים לב.
 

המרחפת

New member
רולדות ריבה

בצק אחד אחד אחד: 1 קמח אוסם (קמח תופח מאליו, קטן) 1 אשל 1 מרגרינה רכה מערבבים במיקסר עד שנהיה בצק אחיד ודביק. שמים על נייר שעווה, ומקררים כמה שעות במקרר, שיהיה אפשרי לעבודה. מקמחים את משטח העבודה, מחלקים את הבצק לשלוש חתיכות. מרדדים במערות כל חתיכה לעובי פחות מסנטימטר, ושאורכה יהיה כרוחב תבנית האפיה שלכם. מורחים ריבה על יריעת הבצק (משאירים שוליים של סנטימטר וחצי, שניים). מפזרים טור של שברי אגוזים, זורים סוכר, ואם רוצים, גם קינמון. בעדינות, מפרידים קצת את היריעה מהשולחן ומגלגלים. מפרידים- מגלגלים, עד שמגלגלים את כל היריעה, וסוגרים את הקצוות. מניחים בעדינות את גליל הרולדה בתבנית, ופונים לעשותא את אותו תהליך על שתי חתיכות הבצק האחרות. מסמנים פסים אלכסוניים על הבצק בעזרת סכין חדה (כדי שהבצק לא יתפוצץ), מורחים חלמון טרוף ומפזרים שומשום. אופים 20 דקות בערך (עד שהבצק זהוב-חום) בחום 180, בתנור מחומם מראש. העוגיות האלו שורדות שבוע בלי לשנות את טעמן, ולכן זו העוגה שתמיד שולחים לאחי לצבא....
 

המרחפת

New member
לא,

שלושה ימים עד שזה מגיע, וחצי שעה עד שכולם גומרים את זה (וזה כשהם לא רעבים)
 

brumhilda

New member
תשובה לצופיה-

יש לי מתכון לחיתוכיות ריבה ממש טעימותו גם המתכון פשוט (זה נמצא בספר עוגות לכל עת של נירה שויאר) אני אחפש אותו בערה ואביא אותו כמה שיותר מהר.
 
למעלה