מה עושים עם מחשב שנתקף ע"י הוירוס CTB LOCKER ? "הלך עליו"?

ramin3

New member
מה עושים עם מחשב שנתקף ע"י הוירוס CTB LOCKER ? "הלך עליו"?

מצורף צילום מסך של המפגע...

 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
המידע הלך אכן..

לצערי אם כבר הותקפת המידע הוצפן אצלך...

ראה בקישור
http://blog.kaspersky.com/new-version-ctb-locker/
ציטוט מהכתבה
Once you become infected, there is no way to recover the files encrypted by CTB-locker
ברגע שהותקפת אין כל דרך לשחזר את הקבצים שהוצפנו ע"י CTB-locker
תשתמש באנטי וירוס חזק עם חומת אש טובה להבא... ההמלצה שלי ESET Smart Security
מידע עליה פה
http://www.eset.co.il/pages/ESET-Smart-Security.aspx

:)
 

ramin3

New member
תודה, אמה מה - התקלה קרתה אצל חברי ולא אצלי.. צרתו


האם ניתן לשחזר הכונן על ידי מעבדה מתמחה דוגמת טיק-טק?
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
לא נראה כך

&nbsp
זה לא קבצים שנמחקו בטעות ...שם אפשר לשחזר במעבדה. פה יש הצפנה ...סיפור אחר לגמרי והסיכוי קלוש אם בכלל קיים להציל משהו.
 

blzvi

Active member
אפשר לנסות

בתיקייה המשובשת > קליק ימין > מאפיינים > גירסות קודמות ,ואם ביצעת נקודות שיחזור אז תקבל רשימה של גיבויים תקינים

 

dsa100

New member
מנסיון רע, עם "הוירוס" הזה כמה תובנות:

1. ברגע שהוא פגע, אין מה לעשות, שיחזורים לא עובדים.
2. הוא מופץ ב 90% על ידי אימייל מאדם שאתם לא מכירים.
3. תשלום הכופר לא עובד (אחד הלקוחות שלי ניסה).
4. בנתיים לא מצאתי אנטי וירוס שמצליח לחסום אותו לפני הפעולה. (מקפיי, מיקרוסופט, נורטון, אסאט)
5. כונני ענן, כדוגמת dropbox מושפעים גם הם, במידה והם מחוברים באופן שוטף.
6. הפתרון היחיד זה מניעה, גיבוי גיבוי גיבוי, ולא לפתוחים מיילים מאנשים שלא מכירים.
 

blzvi

Active member
תיקון,שיחזור גירסה קודמת עובד

באם הגדרת נכון את מאפייני שיחזור מערכת ,כפי שהינך רואה בתמונה שצרפתי מקודם.
להלן ההגדרות


 

JMRL

New member
אין שום סיבה ששחזור לא יועיל, הקבצים הם read only!

 

עטלפוני

New member
בהצלחה, טיפ כללי לאחרי שדברים יסתדרו

מחשב צריך לקבל יחס של "ברזל". הכוונה, אם נגנב/נשרף/נמחק שום דבר לא קרה, רק קונים ברזל חדש או מוחקים הכל ומתקינים מערכת שוב. במקרה כמו הוירוס הזה ונוהל עבודה תקין אחרי שעתיים היה לאותו אדם מחשב עובד עם גישה לכל החומר.
&nbsp
לגבות לענן + לגבות לדיסק חיצוני/למחשב אחר. לא להשאיר אף פעם עותק בודד של תוכן שחשוב לשמור.
&nbsp
בהצלחה בשיחזור!
 

ramin3

New member
תודה לכל התומכים המומחים בעלי הרצון הטוב ונכונות לסייע.

 
למעלה