מה עושים עם ילד תינוקי

תירתיר

New member
מה עושים עם ילד תינוקי

פלגיה שלום, אני מכירה אותך מפורום אחר והחלטתי להתייעץ כאן. יש לי 4 ילדים, הצעיר מביניהם בן 3.3 שנים , ויש לי קשיים איתו בגלל התנהגותו. אני עובדת במקצוע פרא- רפואי בעצמי ומרגישה גם כאמא וגם כבעלת מקצוע שהוא מתנהג בצורה לא תקינה לגילו. הוא אמנם מדבר יפה מאוד מבחינה תחבירית והגיית המילים, אבל מבחינה רגשית הוא ממש.... תינוק!! הוא מאוד נצמד אלי ודורש כל הזמן את קרבתי הגופנית , גם בבית. כל הזמן לשבת עלי, שאני ארים אותו. אם אני הולכת אפילו לשירותים הוא מתחיל לבכות ולחפש אותי. בנוסף הוא בודק גבולות כבר זמן רב מאוד: זורק דברים, מקשקש, עושה כל מיני פרובוקציות. בגן ההתנהגות שלו גם לא כ"כ בסדר אבל יש שיפור גדול מתחילת השנה. האכילה מאוד בעייתית- הוא בררן מאוד, וגם כשכן אוכל משהו, אוכל רק ביס או שניים ומשאיר. מבקש בזמן הארוחה דברים שבכלל לא קשורים ואני לא מוותרת אבל זה תמיד מאבק... גמילה הפסקנו בגלל שהוא לא לקח על עצמו אחריות, כרגע הוא מבקש רק קקי ומוריד טיטול אבל לא שולט בפיפי. זה לא מפתיע בהתחשב בתמונה הכללית... וגם אי אפשר בדיוק לדבר איתו אפילו שיחה פשוטה, אלא רק לשאול אותו על צרכים בסיסיים שלו. בגן מדברים איתם על נושאים רציניים ואני מרגישה שזה טס כמה רמות מעליו. לסיכום כללי, אני מרגישה שהוא צריך להתבגר ולא כ"כ יודעת מה לעשות עם זה. כשהוא עושה משהו טוב אני משבחת אותו ואומרת לו "יופי, אתה גדול..." "עוזר לאמא" וכו' אבל זה לא ממש עוזר. אישית, נושא הגמילה הכי מלחיץ אותי, אבל אני מודעת לזה שרק אם ישתנה המצב בכללותו זה ילך יותר בקלות. תודה
 

דבורי

New member
לדעתי כדאי לקחת אותו לאבחון

יתכן שהוא צריך עזרה (טיפולים פרא-רפואיים וכד').
 

פלגיה

New member
לצערי אני לא יודעת לעזור

מה הגננת שלו אומרת? היא גם שותפה לתחושות?
 

תירתיר

New member
הגננת...

מעדכנת אותי בהתקדמות שלו. היא לא כ"כ מספרת על מה שלא בסדר- אבל היא לא צריכה , כי אני רואה בעצמי. אני תוהה, אם צריך טיפול אז למי- הדרכה לנו ההורים או משהו שישפר אצלו את היכולות. בתור צעד ראשון רשמתי אותו לשנה נוספת בגן של הקטנים, למרות שהוא אמור לעלות מבחינת גילו לגן של הגדולים.
 

פלגיה

New member
אולי כדאי לשאול אותה?

נראה לי שבשלב ראשון כדאי לקבוע פגישה עם הגננת ולדון בתמונה הכללית - מה טוב, מה לא, מה התקדם. אם מדובר בגן עיריה - יש פסיכולוג מטעם העיריה שעובר בגן ואפשר לבקש ממנו תצפית וחוות דעת, ומכאן אפשר להתקדם הלאה: האם זו בכלל בעיה, ומה הדרך האופטימלית לפיתרון.
 

Sun Hello

New member
שמעת על "עקרון הרצף"?

אני מצרפת קישור למאמר עם הסופרת: http://www.yoashveshoshana.net/Resources/Articles/Jean_Liedloff_Hebrew.htm. אולי הדברים שהיא כותבת שם עליהם יכולים להיות רלבנטיים למקרה שלך?
 

פלגיה

New member
לפי "עקרון הרצף"

בגיל שלוש ושלושה חודשים אמורים לעזוב את הילד לנפשו ולתת לו לגדול מתוך הסתכלות במבוגרים, והתחברות עם בני גילו. לכך התכוונת?
 

Kalla

New member
בדיוק בגיל שלוש ושלושה חודשים?

וזה מבוסס על ניסיון רב שנים של המחברת כאמא או מחנכת או מטפלת או לפחות משהו?
 

פלגיה

New member
האמת שהרבה יותר מוקדם

בכלל הספר "עקרון הרצף" (תרגום לא מדוייק כי זו יותר "קונספציה") הוא לא ספר בחינוך. הוא ספר על התבוננות אנתרופולוגית, ובנקודה זו הוא מעניין מאוד. גם מי שרוצה לאמץ את העקרונות כדרך חינוך כדאי שייקח אותם במלואם ולא יחשוב שהעצה להמשיך את הרצף אם+תינוק בנשיאה על הידיים תקף עד מאה ועשרים.
 
למעלה