מה עושים לארץ הזאת?

  • פותח הנושא mg51
  • פורסם בתאריך

mg51

New member
מה עושים לארץ הזאת?

לאחר הפסקה של כחודש וחצי היתי חייב לחזור לדוג. אני דג רק במים מתוקים.(?) מנסיון בעונה זו ובשישישבת אסור להיתקרב לכינרת. מה נישאר? ירדן. קם בארבע וחצי, בחמש וחצי מגיע ומחליט לבדוק פעם את אזור "הבריכה", טורבינות כפר הנשיא. טעות מרה. זבל, זבל ועוד זבל, מים מעופשים, זוועה. מיתפנה במהירות לאזור יותר מוכר, לא רחוק, ליד גשר הפקק. אוהלים לאורך הגדה, שאריות מדורות ונייר טואלט, הרבה. עם כל תוצרי הלוואי. אני כבר שם, לחזור? לא, מתחילים לדוג. בינתיים ניהיה אור מלא, ואז רואים את המים. נהר הירדן, גאון הירדן, רפטינג בירדן בלה,בלה. קצף לבן, סמיך צף קבוע במים, אותו כבר הכרתי מהעבר. אבל יש חידוש- צבע ירוק, זרחני, גם הוא צף קבוע על המים ומיתאסף לאורך הגדות. סוריאליזם גמור. זה מקור מי השתיה שלנו? מה אדוג? דג בלי עיניים? צב עם 7 רגליים? יאוש. כרגיל תפסתי סרדינים, וכרגיל צב אחד. הלא יאומן קרה כשחברה רוסים מאחד המאהלים התעוררו וקפצו לשחות במים. או שהיו שיכורים/עיורים או מחוסנים מניצולי צרנוביל. ואתם דייגי הים בוכים על מיעוט הדגים בים!! מה נישאר לדייגי המים המתוקים? תמונות מאלסקה? חזרתי מחופשה בקרואטיה. מדהים, עולם אחר. סיפור אחר. רק הגניוס היהודי מסוגל לעולל לסביבה(ולעצמו)את מה שמעולל. רוצה להצטרף לעמותת "צלול".
 

yiftah k

New member
עצוב מאד....

לפני שבועיים יצאנו למכמורת. מקום יפהפה, סלעים, מים צלולים. רק מה, אנשים השאירו טינופת כנראה מלילות קודמים. בקבוקים, צואה על הסלע, כלים לעישון סמים, וזבל, זבל, זבל, ועוד זבל. פשוט חזרתי הבייתה עצוב מהעניין. היום כשהגענו הבחנו שמישהו ניקה את הטינופת, וזה היה משמח. אני בטוח שאני לא צריך להגיד את זה פה, אבל ארץ כזו קטנה, צריך לשמור עליה. יפתח
 

aegent1

New member
תבואו לשק'מונה בחיפה ותראו טינופת מכל הסוגים

זה כמובן לא חוף רחצה מוסדר. אולם באים לשם בשבתות המון משפחות מכל העדות והגוונים, ומרביצים גריל על החוף (זה חוף זה?), וכשגומרים, שופכים הגחלים על החוף, משאירים קרשים שרופים חלקם ממדורות לילה של שיכורים וזונות, עשרות שקיות ניילון, עשרות בקבוקי שתייה, חיתולים מלאים קאקי, ועוד המון המון שאריות אוכל וקופסאות שימורים. זוועה זו לא מילה. והעיריה? יכול להיות שפעם בכמה חודשים הם מנקים, או שמא, כאשר הים סוער ומגיע למספר מטרים בחוף, הוא גורף לתוכו את כל הטינופת, ומי סובל? הדגים כמובן שאוכלוסייתם מצומצמת בלאוו הכי.. וכך יש לנו חוף מטונף וגם ים מטונף. אין דין ואין דיין. אין פקחי ערייה ואין פועלי נקיון של העירייה. אז כך גם נראים כל הנחלים בארץ, כך נראות שמורות הטבע בראש הניקרה אכזיב, בחוף הבונים ונחשולים ודור, ואיפה לא?? ממש כואב הלב.
 

ori j

New member
אי אפשר להתעלם מהודעה כזו!

סיפור הזבל של הישראלי המצוי רק הולך ומחריף..... וקשה להשתחרר מהתחושה שהזוהמה בחופים ובמיי הים ומקורות המים כפניה של המדינה! מה יהיה?
 

aegent1

New member
אתמול בערב אני חושב שהזרימו ליכלוכים לבת גלים

הייתי אתמול בטיילת בת גלים לדייג קצר, של נסיון לתפוס בורים ממש לפני השקיעה ואחר כך לזרזר לקלמרי בחושך. הים היה גלי ומשתולל עם גלי עומק חזקים שהיכו בשובר הגלים והרימו גל גבוה ומשפריץ חזק מאוד שעלה עד רחבת הבטון. אולם , המיים היו ירקררקים בניגוד לגוון הקבוע של תכלת / כחול בהיר היו המון נילונים וכל מיני ג'יםות, שאין מקום בעולם מנו יכולים לבאו לבד מ: מספינות שרוקנו טינופת לים שפכים שזרמו מבת גלים אל הים גם הריח של המיים לא היה כתמול שלשום אין סיבה אחרת. מסיבה זו הוחזר הבורי לים (חתיכה גדולה של 35 ס"מ)) בסופו של ערב של שעתיים בקושי מ- 6-8 בערב, תפסתי בורי אחד גדול, ונסיון לקלמרי לא צלח כלל, כי הבובה רצה תוך חצי דקה לכיוון אחר והוטחה אל הסלעים בגלל הזרמים והגלים, ולא היה מה לעשות בנדון. ד.א. באתר מזג אוויר (בשניים שביקרתי לפני שיצאתי לים) כתבו שיש גלים בגובה של 60-90 ס"מ, אולם מה שהיה זה היה הרבה יותר. (יש הרבה מקרים שקורה גם הפוך) ביי
 
לגבי התחזית: תבדוק באתר של השרות

המטרולוגי. הוא מתעדכן פעמיים ביום וממש מדויק. http://www.ims.gov.il/tachazit.htm
 

anubis8

New member
באופן אישי,בכל פעם

שאני יוצא לדוג,אני לוקח דלי של סודה קאוסטיק ושופך לאזור הנבחר,אמנם אין דגים,אבל גם הניילונים לא מריחים כמו ח..
 
למעלה