מה עושים כשהם כבר לא מפחידים יותר ?

michaeld

New member
אבל זאת מגבלת השפה חבוב

אני לא הולך להמיר את השפה שלי לאנגלית. זה שהם בוחרים לקרוא למשהו בשם מסויים אחלה ... ככה הז'אנר של סרטים מפחידים נקרא בעברית. אם יש לך בעיה עם השם בעברית ...באסה. אבל זה מה יש. יש סרטי מתח שמעורים תחושה של מתח ויש סרטי אימה שאמורים לגרום לך אימה.(רגש!) לגבי הדבר הראשון שכתבת. המפצים לא קובעים את סוג הסרט. הם אמצעי. אם אתה מתכוון לאולפנים הגדולים זה משהו אחר אבל אז מראש הם מכתיבים את עלילת הסרט להתאים לצרכים שלהם. זה שונה במהות.
 

BluePrint

New member
אם אתה מכיר בזה, על מה בדיוק אנחנו מתווכחים?

מפיצים, לא אולפנים. בין עשרות (מאות?) חברות ההפקה המוציאות לפועל, האולפנים הגדולים מכתיבים את התסריט רק למעט הסרטים היוצאים במקור מאותם אולפנים. וגם אז בשלב הסופי של עריכת הסרט, לא בזמן הצילומים. (ואחר כך אנו מקבלים גרסאת במאי מבלי לצלם חומר נוסף) אני לא רוצה שתחליף את השפה (אני מספיק מבכה על העברית השבורה שילידי הארץ דוברים כמו תיירים שלמדו מספר מילות מפתח בטיסה), רק שתסכים איתי - כמו שעשית בתגובתך האחרונה - ש"סרט אימה" לא צריך להיות מפחיד מעצם הגדרותו, כי "סרט אימה" אינה הגדרה אלא רק שם כולל שניתן בישראל למשהו מגוון יותר.
 

KRUEGER

New member
../images/Emo45.gif

ואמרתי שאני יכולה לתת לך רשימה של סרטי אימה שאהבתי.. אבל אני פשוט לא מגדירה אותם כסרטי אימה כי הם פשוט לא הפחידו...
 

BluePrint

New member
זו הגדרה אישית.

סרט אימה שלא מפחיד אותך הוא עדיין סרט אימה.
 

KRUEGER

New member
סרט אימה שלא הפחיד הוא לא

סרט אימה טוב בשבילי... אם הוא הפחיד מישהו אחר אז סבבה לו..הוא מצא לו סרט אימה טוב... אבל שוב.. אתה לא אמרת שם שהוא גרם לך לפחד.. אתה אמרת שהוא השאיר לך זיכרון נעים מהחוויה... וחוץ מזה.. סרט אימה שזקוק לאפקט נוסף במהלך הצפיה, שלא מופיע / קשור לסרט עצמו, הוא סרט אימה פחות טוב מאשר סרט אימה שיפחיד אותך בכל מצב נתון
 

BluePrint

New member
אז אנחנו מסכימים.

אם את לא מגדירה את חווית הפחד בזמן צפיה בסרט כחוויה נעימה, אז באמת יש לך צורך מזוכיסטי. עם המוסיקה המעשירה את המחזות המרצדים, וצרחות אימה מחרישות את אזני (שאגב, הגיעו באיחור של כחצי שניה כך שקיבלת הפחדה כפולה), Gothika בקולנוע היתה חוויה ממריצת לב ומזרימת אדרנלין שלא אשכח במהרה. חשבתי שכאן זה פורום 'סרטי מתח ואימה'. המקום בו לפחד בסרט = חוויה נעימה. עם עזרה או בלי עזרה, אם לא נהנית מסרט שאני נהנתי ממנו, אני מצטער בשבילך.
 

KRUEGER

New member
בוא נקים קבוצת תמיכה...

היי אני נעמה... ואני לא מפחדת יותר מסרטי אימה
We love u na'ama...
 

din151

New member
ד

באיזה ז'אנר אתה מתעניין ? איזה סרטים יש לך?
 

MovieMaster

New member
יש הבדל גדול בין לראות סרט אימה כילד...

לבין לראות סרט אימה כמבוגר. כילד ה"תמימות" הופכת אפילו את הסרט אימה הכי פשוט ולא מפחיד, למשהו מפלצתי ומפחיד. אך מאידך כילד אתה לא יכול להבין את מה שאתה רואה, כפי שתבין כשתראה את אותו סרט כמבוגר. זה קרה לי אין ספור פעמים עם אין ספור סרטים שיצא לי לראות בילדותי, ושאני צופה בהם כמבוגר, אני מבין אותם אחרת לחלוטין ממה שהבנתי אותם כילד. כנ"ל לגבי רמת "הפחד", ככל שאתה מבין יותר את הסרט שאתה רואה ומסוגל להבין שמדובר בשחקנים, ולא באנשים אמיתיים, ובאפקטים ואביזרים מלאכותיים, ככל שרמת "הפחד" שלך מסרט אימה הולכת ופוחתת. כך שיש בזאת גם טוב וגם רע, מצד אחד כילד אתה פוחד יותר, אך מבין פחות. מאידך כמבוגר אתה פוחד פחות, אך מבין יותר. אז מה עדיף? לא יודע, אך מה שבטוח שאני מעדיף להבין את מה שאני רואה, הרבה יותר מלפחד ממה שאני רואה.
 

michaeld

New member
את האמת כתבתי על זה פעם

עוד כשהייתי העורך של מדור האימה ב ISF. http://www.isf.co.il/article.asp?ref=1088 הכתבה הראשונה שלי אני חושב
היו זמנים.
 
בקשר לאוסף שלך.

אוסף מקורי ? אותנטי ? על איזה סדר גודל אנחנו מדברים ? 50 ? 20 ? 200 ? 1000 ? די וי די ? וידאו ? אם האוסף אותנטי יש לו ערך כלכלי מינימלי מאחר וזהו עידן של הורדות ושל דיסקים צרובים , מה שריסק לגזרים את תעשיית הדי וי די ( על הוידאו אני בכלל לא מדבר ). אם האוסף לא אותנטי ערכו הכלכלי והיוקרתי כקליפת שום . דבר נוסף - האם אתה מחזיק באוסף את " פסיכו 2 " ? תודה על תשובותיך , יהודה.
 

michaeld

New member
DVD בעיקר

ולא צרובים אלה מקוריים אני לא אגיד שאני לא מוריד ..אבל את הסרטים הטובים אני קונה
 
אין כאן בעיה בכלל.

אל תחפש צרות ובעיות היכן שאין. אחרי כל כך הרבה שנים שאתה צופה בסרטי אימה בתוספת ניסיון , בתוספת השנים שעוברות שמבגרות אותך יותר ויותר ,בתוספת שובע שיש לך מהז"אנר פשוט עברת את השלב של לפחד מסרטי אימה. טבעי . נורמלי. מובן. לגיטימי. אין כאן בעיה. זה לא אומר שאם אתה לא מפחד כבר ההנאה שלך מהסרטים אמורה להפגע ולו במעט. זה ממש לא ככה. אני היום לא חושב שצפייה בסרט אימה כלשהו יכולה להבהיל אותי ולהפחיד אותי ( חוץ מ" בית קברות לחיות " מה לעשות , זה פשוט מפחיד אותי גם בצפייה החמשת אלפים " ) היום אני מצפה מסרטי אימה להיות איכותיים ולא מפחידים. אני מצפה לבימוי חכם , עריכה תקינה ,מוזיקה מעולה , תסריט ראוי , צילום מקצועי , דיאלוגים מעניינים , משחק טוב , רעיון מעניין ומקורי ,ביצוע מוצלח ועוד. אני כבר לא מחפש את הסרט שיפחיד אותי. זה לא פקטור בשבילי. זה לא מדד . לא רלוונטי אפילו מינימלית. וההנאה שלי מסרטי אימה היא כיום כמו לפני נניח 12 שנה למרות שאז פחדתי מאוד והיום לא. אין שום בעיה במצב שאתה מציג.
 
למעלה