מה עושים כשהם כבר לא מפחידים יותר ?

michaeld

New member
מה עושים כשהם כבר לא מפחידים יותר ?

אני רואה המון סרטים מפחידים ויש לי גם אוסף לא קטן של סרטי אימה. אבל אני מוצא את עצמי פשוט לא מפחד. איפה ההרגשה שהיתה כשהיינו ילדים וכל סרט גרם לזה שלא היינו ישנים כמה לילות? אם מישהו סובל מאותה תופעה אני אשמח לשמוע שנבכה ביחד :) או אם יש למישהו סרט אימה שפתר לו את הבעיה אני אשמח לשמוע
 

BluePrint

New member
הולכים לקולנוע.

כנס להקרנת סרט אימה ושב שורה לפני קבוצת ילדות, להעצמת החוויה. (זה מה שעשה לי את Gothika)
 

BluePrint

New member
|מרים גבה|

אני לא קורא את שרשורי החברותא, ועכשיו יש לי הרגשה שפספסתי משהו.
 

michaeld

New member
חחח היתה תגובה מעניינת עד

שנאמר... GOTHIKA אחד מסרטי האימה הגרועים ביקום. :)
 

BluePrint

New member
אבל אמרתי בשקט, לא צעקתי.

אתה חושב שהסרט גרוע כי לא צפית בו לראשונה באולם חצי ריק, כשמאחוריך 8 בנות עשרה הצורחות, צווחות ומנדנדות את הכסאות עם כל הבהלה. (לא צריך צליל הקפי כשיש לך Force Feedback : ) אני שם את ההתנסות הזו כאחת מחוויות הקולנוע הטובות ביותר שהיו לי.
 

KRUEGER

New member
אם אתה צריך שמונה בנות צורחות

שיהיו מאוחריך באולם כדי שזה יפחיד אותך, אז מצטערת...אבל זה נחשב לסרט אימה די גרוע... סרט אימה טוב באמת יפחיד אותך בלי קשר לאיפה אתה נמצא, כמה אנשים ואיזה יש איתך וכו'... ואגב...לגבי ההודעה מלמעלה... זה דבר די ידוע שדני פדופיל
 

דני הזמיר 666

Member
מנהל
../images/Emo2.gif גברת קרוגר,פדופילים מתעסקים.... גם עם בנים מתחת גיל שבע.... אני מתעסק רק עם בנות מתחת לגיל שבע !!!....
 

KRUEGER

New member
../images/Emo12.gif

למה אתה מספר לנו על הנטיות המיניות שלך? חוץ מזה.. ההגדרה של פדופיל ז=לא כוללת את המין ככל הידוע לי!
 

BluePrint

New member
ואם אני רק רוצה?

מה זה "נחשב"? זאת אומרת שגם את לא מאמינה ל"נחשב" הזה? סרט אימה טוב זה סרט אימה שאהבתי, וזו אמת המידה היחידה. את Gothika ראיתי בתנאים שהשאירו לי זכרון נעים מהחוויה, שאיפשר לי לשחזר אותה כשראיתי את הסרט בשנית במסך קטן, על מושב לא נוח ועם רעש של מועדון ברקע. ההעדפה האישית שלי לסרטי אימה היא אצלי בבית ואחרי חצות.
 

KRUEGER

New member
אוקיי..לא נחשב, לדעתי טוב?

אבל סרט אימה מעצם הגדרתו, וכפי שהשם שלו אומר, אמור להפחיד... סרט ש"השאיר זיכרון נעים מהחוויה" לא סרט אימה... אני יכולה לתת לך רשימה של סרטי "אימה" שמאוד אהבתי, אבל הם פשוט לא טובים מעצם העובדה שהם לא הפחידו.. ברגע שהם כבר לא מפחידים הם מאבדים את כל הפואנטה של היותם סרטי אימה:/
 

BluePrint

New member
כל קשר בין אימה לפחד הוא מקרי בהחלט.

סרט אימה, מהגדרתו, צריך להיות "קשה לצפיה". מפחיד זו תוספת נחמדה, אבל לא כלולה בהגדרה. Gothika אולי לא אימתי במיוחד, אבל הוא סרט מפחיד. את לא זוכרת לטובה סרטי אימה? אז למה את ממשיכה לצפות? זה צורך מזוכיסטי?
 

michaeld

New member
כל קשר בין אימה לפחד הוא מיקרי ?

WTF??!?!?! אימה זה סוג של פחד. סרט אימה נועד להפחיד. יש המון סוגים של סרטי אימה בינייהם יש סרטים שהם GORE שהם באמת קשים לצפיה. רוב סרטי האימה הם לא GORE והם מפחידים. אם בא לך לקרוא גם על זה כתבתי בעבר מאמר. http://www.isf.co.il/article.asp?ref=1087
 

BluePrint

New member
כן. במקור זו טעות בתרגום.

למה שאנחנו קוראים "אימה", מתחלק באנגלית ל-Horror ו-Thriller Horror זו הצגה של מחזות קשים, לרוב בדמות חיתוך בבשר החי. Thriller זו הפחדה, אם בדמות מתח ופראנויה או הפתעה מהירה. ב-Gothika, לדוגמא, יש גרזן והרבה דם אז מגיעה לו ההגדרה Horror, אבל הסרט בעיקרו Thriller הבונה על הפתעות המגיחות מעבר לפינה ומזנקות מהצללים.
 

michaeld

New member
כבר הרבה זמן לא שמעתי חלוקה מוזרה שכזאת.

יש כל כך הרבה סוגים של סרטי אימה ובטח שלא מתחלקים ל2 בצורה שאתה מתאר. דרך אגב התרגום המילולי של הורו על פי מילון הוא : intense and profound fear something that inspires dislike; something horrible; "the painting that others found so beautiful was a horror to him" Horror is the feeling of dread and anticipation that occurs before something frightening is seen, heard, or otherwise experienced. (Terror is the feeling that follows after the experience has occurred The horror classification denotes works that traffic in the bizarre, awful, and scary in order to entertain as well as explicate the darkness at the heart of the reader's soul. HORROR זה הרגשה ואי אפשר לתאר או להכליל אותה . כמו אהבה. סרטי אימה הם קטגוריה של סרטים שגורמים לך לפחד. THRILLER הם סרטי מתח שגורמים לך להרגיש מממ.... מתח. יש המון סרטים שמשלבים את שני הרגשות ולכן נקראים THRILLER HORROR כמו שתיקת הכבשים למשל. החלוקה שאתה מעלה היא חלוקה פנימית של סוגי אימה. חלוקה של סרטי GORE שהם גרפיים ומראים דם וכו' לעומת כל סוגי האימה האחרים שבהם אין את זה. ולקרוא לסרטים כמו... פולטרגייסט או הצלצול , לא סירטי אימה זה פשוט לא נכון. לסיכום סרט אימה הוא סרט שאמור לגרום לך לפחד בצורה כזאת או אחרת לא משנה אם זה עם דם או בלי דם או רק שני אנשים מדברים. אימה היא אימה היא אימה היא אימה ואני אוהב אותה כמו שהיא.
 

BluePrint

New member
וזה בגלל שאתה לא עוקב אחר הגדרות הסגנון.

אני לא מכיר את המילון של הורו, וגם טוען שצריך לדקדק יותר בהגדרות, אבל כרגע זה מה יש. אלו ההגדרות בהן משתמשים למה שמתורגם בהכללה גורפת כ"סרטי אימה". גם Poltergeist וגם The Ring מוגדרים כ-Horror כי הם כוללים התעללות גופנית באנשים. קח לדוגמא את Hostel. הרבה אמרו, גם בפורום זה, שהוא גרוע כי איננו מפחיד. וראה זה פלא, Hostel מוגדר כ-Horror בלבד. (the movie is not Thrilling, it's just Horrific) לסיכום, "סרט אימה" היא הכללה. וככל הכללה, היא מטעה ואינה מדוייקת.
 

michaeld

New member
ממממ...OK אז סרט קומדיה זה לא סרטים מצחיקים.

סרט קומדיה הוא סרט שבוא יש רק בדיחות ! מיסטר בין זה לא קומדיה הוא בכלל לא מדבר. וצ'רלי צ'פלין ..מה פתאום קומדיה. סרטי דרמה זה סרטים שבהם אנשים בוכים...אה ואם לא בוכים אז זה לא דרמה ? כמה קישקושים אתה יכול לקשקש. הגדרת הסרט היא לפי התחושה שאתה רוצה שזה יעשה לצופה. זה הכל. לא אם היה דם או לא היה דם או אם היה מכות או לא היה מכות. אם אני אקח סרט ממש ממש ממש ממש ממש מפחיד ולפי הגדרתך הוא יהיה סרט אימה כי יהיה בו דם ואיברים וכל הבוג'רס ובגלל שהסרט שלי דל תקציב לא הצלחתי להשיג דם אדום ויש לי רק דם ורוד ברביות בוהק. זה יהפוך את הסרט לסרט מגוכח ולא מוצלח נכון ? אבל אני עדיין יוצר סרט אימה! זה שאני מצליח או לא מצליח או מביא דם או לא מביא דם זה לא קשור לסיוג הסרט כסרט אימה או לא. מקריאה של תאור של סרט אתה יכול לדעת אם מדובר בסרט אימה או לא לפי העלילה לא צריך לראות את הסרט בשביל זה. אני מקווה שאתה מבין את הנקודה שלי כי אתה נצמד להגדרות מילון ארטילאיות שאין להן קשר במציאות.
 

BluePrint

New member
ראה את ההודעות של KRUEGER.

גם אתה מתחיל לבלבל בין דעה אישית להגדרת סוג הסרט. סוג קובעים לפי התוכן, לא לפי הביצוע. ודעתך אם סרט יפחיד אותך או לא לפי תקציר העלילה, לא משנה את סוגתו.
 

michaeld

New member
זאת בדיוק הנקודה .

סרט נקבע על פי תוכנו. ולא אם הוא מפחיד או לא אלה על פי כוונת המשורר. ולא אם יש בו דם או לא אלה על פי כוונת המשורר. אם התסריט הוא תסריט שמספר סיפור שאמור להפחיד אז הסרט הוא סרט אימה בלי קשר לאיכות או טיב הסרט או אם צילמו דם או לא .
 

BluePrint

New member
שהיא לא נכונה.

סיווג הסרט לא נקבעת על ידי היוצר, אלא ע"י המפיצים. יש מספיק דוגמאות לסרטים שלא סווגו לפי "כוונת המשורר", ו-Saw הוא אחד מהם. (היוצרים חשבו עליו כעל Pshycological Thriller) אם התסריט הוא תסריט שמספר סיפור שאמור להפחיד אז הסרט הוא Thriller. אם במוצר הסופי מופיעים מחזות קשים (בעיקר של פגיעה גופנית חמורה במתכוון), מתווסף לסרט סיווג Horror. "סרט אימה" זו המצאה עברית, כמו שמות הסרטים. היות כולנו משתמשים בה לא הופך אותה לנכונה, כמו שמכירת 2 מיליארד "חיפושיות" של ולקסווגן לא הופכת את המכונית לרכב לטוב.
 
למעלה