מה עושה מהנדס חשמל במשרתו?

electricity86

New member
מה עושה מהנדס חשמל במשרתו?

סיימתי שנה א', שהייתה בה המון מתמטיקה ופיזיקה, יחד עם זאת גם 2 קורסים שקשורים לחשמל - מערכות לוגיות ספרתיות ומבוא להנדסת חשמל (האחרון נלקח בסמסטר קיץ). מפאת ידע כללי מצומצם כנראה וחוסר ניסיון תעסוקתי, איני יודע מה עושה מהנדס חשמל בתפקידיו המגוונים. אשמח לקבל כמה דוגמאות ספציפיות. תודה רבה.
 
כמה דוגמאות

תכנון אלגוריתמים לעיבוד דיבור או וידאו. יישום האלגוריתמים האלה בתכנה של DSP. יישום האלגוריתם האלה ב-VLSI (מעגל משולב). סימולציה של המעגל המשולב לפני ייצורו. פיתוח בדיקות אוטומטיות לאחר הייצור. סיוע לשווק בהגדרה ואפיון של הגרסא הבאה של המוצר. סיוע לאנשי המכירות בהטמעת המוצר אצל הלקוח (למשל עזרה שילוב המעגל המשולב במחשב שמייצר הלקוח). חקר ניסויי וסטטיסטי של האמינות של המעגל המשולב. פיתוח שיטות למזעור נוסף של המעגל המשולב. פיתוח מכשירים שיסייעו בייצור המעגל המשולב ובבדיקתו, למשל מיקרוסקופים אלקטרוניים ומערכות רובוטיות. תכנון ראשי הנחייה לטילים. תכנון מערכת הבקרה של הטילים. תכנון מערכות הדמייה רפואיות: אלקטרומגנט, מקור קרינה, סנסור, מחשב יעודי, תכנה תכנון, הקמה ותפעול של רשתות תקשורת סלולריות תכנון מערכות הספק גבוה, למשל תחנות כח ומערכות הולכת חשמל פיתוח ובדיקה של לויינים וערוצי תקשורת לויינים כתיבת מסמכים טכניים בקשר לכל הנ"ל מו"מ טכני ומסחרי עם לקוחות וספקים בקשר לכל הנ"ל המתנה ארוכה בנתב"ג לטיסה 001 לניו יורק שיוצאת בחצות נסיון כושל לישון בטיסה 001 לניו יורק הגעה ללקוח בחו"ל, שאתה עירני ונמרץ, לאחר הנ"ל ריצה חזרה לקנדי כדי לחזור לארץ ניסיון כושל לישון בטיסה חזרה נסיעה ישירה מנתב"ג לפגישה חשובה עם לקוח בארץ, והצגת מצגת כשאתה עירני, מלא חוש הומור ונמרץ טוב, די, אני חושב שהבנת...
 

electricity86

New member
תודה רבה.

זה נראה כל כך רחוק מהקורסים שאנחנו לומדים ונלמד בשנה ב' כמו מד"ח, שדות א"מ, פונק' מרוכבות...
 

PooKiPsiT

New member
אבל אלו קורסים מתמטיים/פיזיקליים, לא הנדסיים

לא שבקורסים ההנדסיים לומדים בדיוק את מה שעושים בעבודה... המטרה העיקרית של התואר היא ללמד אותך על עולם האלקטרוניקה ממש על קצה המזלג ובעיקר - ללמד אותך איך לחשוב. מה שצריך לדעת בשביל העבודה לומדים כבר בעבודה.
 
זה עוד מעט מגיע...

בסמסטרים 4,5,6 יופיעו מקצועות היסוד של הנדסת חשמל. בהם תקלוט את הרעיונות שיהוו את הבסיס לנושאים הספציפיים שתלמד בעבודתך. הדוגמא הבולטת ביותר - הסתכלות על אותות בתחום התדר (פוריה). זה משהו שצורבים לסטודנטים להנדסת חשמל במוח, לתמיד, ונותן להם נקודת מבט שאין לאף אחד אחר, ומאפשר בסופו של דבר להבין ולתכנן כל מיני דברים נפלאים.
 
למעלה