מה עושה גולש דתי בפורום דתיים שנתקל באתיאיסטית

pizi33

New member
מה עושה גולש דתי בפורום דתיים שנתקל באתיאיסטית

עקשנית?
שולח לה קישור לסרט של זמיר כהן.
כאילו שעניין אותי לשמוע במשך שעתיים דמגוגיה נבובה.
 

tgranot

New member
האמת, אותך אינני מבין.

אם את שואלת אותם שאלה על מקור הבריאה ולא מעוניינית ללמוד את הלך המחשבה שלהם על מנת להתעמת אל מול הדברים אותם את יודעת אז בשביל מה את שואלת? עברו בפורום הזה אין סוף טרולים עם שאלות שלא פעם קיבלו עבורן קישורים שדרשו הקדשת זמן ,וכשלא היו מוכנים לעשות זאת אנו גיחכנו לגביהם ובקשנו כי יצאו ללמוד. ברור שיש תיהום בינך לבין דתיים. אך מה את רוצה מהם בעצם: תשובה שתהווה גירוי אנטלקטואלי עבוריך מבלי שתשקעי מאמץ?

דרך אגב, אין בעיה לפסול את הטענה שמעמד הר סיני הועבר מאב לבנו שכן סיפור גילוי ספר התורה על ידי המלך יאשיהו מתנגש עמה ומספר בפירוש כי חג הפסח לא נחגג מאז ימי שופטים.
 

tgranot

New member
אינני מעוות כלום הסיפור מאוד ברור

מלכים ב פרק כב מספר על גילוי הספר והפרק הבא את השתלשלות הענינים.

מלכים ב פרק כג
כא וַיְצַו הַמֶּלֶךְ, אֶת-כָּל-הָעָם לֵאמֹר, עֲשׂוּ פֶסַח, לַיהוָה אֱלֹהֵיכֶם--כַּכָּתוּב, עַל סֵפֶר הַבְּרִית הַזֶּה. כב כִּי לֹא נַעֲשָׂה, כַּפֶּסַח הַזֶּה, מִימֵי הַשֹּׁפְטִים, אֲשֶׁר שָׁפְטוּ אֶת-יִשְׂרָאֵל; וְכֹל, יְמֵי מַלְכֵי יִשְׂרָאֵל--וּמַלְכֵי יְהוּדָה. כג כִּי, אִם-בִּשְׁמֹנֶה עֶשְׂרֵה שָׁנָה, לַמֶּלֶךְ, יֹאשִׁיָּהוּ: נַעֲשָׂה הַפֶּסַח הַזֶּה, לַיהוָה--בִּירוּשָׁלִָם. כד וְגַם אֶת-הָאֹבוֹת וְאֶת-הַיִּדְּעֹנִים וְאֶת-הַתְּרָפִים וְאֶת-הַגִּלֻּלִים וְאֵת כָּל-הַשִּׁקֻּצִים, אֲשֶׁר נִרְאוּ בְּאֶרֶץ יְהוּדָה וּבִירוּשָׁלִַם--בִּעֵר, יֹאשִׁיָּהוּ: לְמַעַן הָקִים אֶת-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה, הַכְּתֻבִים עַל-הַסֵּפֶר, אֲשֶׁר מָצָא חִלְקִיָּהוּ הַכֹּהֵן, בֵּית יְהוָה.

ברור לכל בר דעת כי את מנהג הפסח החלו לחגוג מאות בשנים לאחר יציאת מיצריים כביכול ולאחר שנתגלה אותו ספר מיסתורי, דבר המעמיד בספק גדול את סיפור יציאת מצריים ו"עדות של כל העם" בזמן מתן תורה.
 

ItsikH

Member
אריה צודק
ראשית - אתה מסתמך על הכתוב בבואך לשלול אותו.
שנית - טקסט נטול הקשר ניתן לפרש איך שרק רוצים.
 

tgranot

New member
ודאי שאני מסתמך על הכתוב

הקשר מאוד ברור
כי הכתוב מבהיר מפורשות כי לא חגגו את הפסח באופן רציף , אינו עקבי עם טקסט תנכ"י אחר מספר דברים עליו מחבת"ים נהנים להסתמך שכן הוא סותר טענותיהם כי סיפור יציאת מיצריים הועבר מאב לבנו והופך את היהדות בפירוש לעוד סיפור כמו הנצרות והאיסלם.
 

ItsikH

Member
הוא שאמרתי, והטענה שאתה "מעוות" את הפסוק
מרמזת בסך הכל על הקשר אחר ופרשנות אחרת שנובעת מאותו הקשר - כי טקסט נטול הקשר הוא ריק וחף מכל משמעות ממשית.
 
למיטב זכרוני

הם נתלים בניסוח "כפסח הזה".
כלומר, חגגו את פסח, אבל לא בצורה הנכונה.
 

Hameln

New member
מה קרה לך? זאת אחלה קומדיה

אפילו אלי פיניש (הרב אלחי נתנאל) לא הצליח להיות מצחיק כמו המקור.
&nbsp
אגב, כבר במשפט הראשון בסרט יש הנחה טעונת הוכחה - "תורת ישראל, הספר שהנחיל לאנושות את הערכים האוניברסליים, ששינו את פני העולם" - אני בספק אם יש בכלל דבר כזה "ערכים אוניברסליים" וכמה ממערכות הערכים שקיימות בעולמנו באמת מקבילות לערכים שתורת ישראל משקפת, ודאי שלא לכל הערכים.
 

דאלטון

New member
קשה לנהל דיון בפורום דתיים

נסתי לנהל ויכוח וחשבו שבאתי להחזיר אותם בשאלה. אז פרשתי.

הרב זמיר כהן אמר בהרצאה שלו שג'ורג' בוש הוא גוג ומגוג, כי בשם ג'ורג' יש את המילה גוג כאשר משמיטים את האות ר .....
ואחרי שארה''ב תצא מעיראק הכוחות יפנו לישראל כדי לכבוש אותה....אז אמר.
 
למעלה