מה עוד רפא צריך בשביל להיות הגדול מכולם ?

kingRF

New member
זו בדיוק הסיבה למה אני לא נכנס לויכוחים האלו



א - פדרר זכה גם במיאמי, זכה בטורונטו, ובפריז... אבל למה להיתפס לעובדות... ? בשנגחאי - הוא זכה כשזה היה מאסטרס קאפ, עדיין לא בפורמט החדש.

ב - קראת בכלל את ההודעה שלי עד הסוף ? כי התגובה שלך לא עניינית ומתלהמת....בחרת להתקיף במקום לענות על הבעיות שהצגתי.
 

AmitNHB

New member
כן, קראתי ואני לא מסכים עם הרב.

מסכים שכרגע פדרר מס׳ 1. לא מסכים שנאדאל צריך כ״כ הרבה בשביל לעבור אותו.

טעיתי לגבי המאסטרים (הסתכלתי במקום לא נכון, טעות שלי. תודה על התיקון)

אני מסכים לגבי הגיוון. עד כמה שזה נוגע ל GOAT, ג״ס אחד על משטח שאינו חימר יקדם את נאדאל יותר משניים על חימר לדעתי. אוסטרליה בפרט יהיה משמעותי כי זה יסגור שני סלאמים מלאים בקריירה אבל לפי מה שאתה אומר גם אם יזכה עכשיו בעוד 3 ג״ס - פעמיים אוסטרליה ופעם אחת ארה״ב - מה שיביא אותו ל 17 בסה״ך ול 3 גראנד סלאם מלאים בקריירה, זה לא יהיה מספיק בגלל שהוא לא זכה בתואר סוף השנה ולא הגן מעולם על תואר שאינו חימר ולא היה במקום הראשון 5 שנים... השאלה שלי במקור הייתה , מה לדעתכם הוא צריך עוד לעשות, ואתה ענית ״להמציא מכונת זמן״ ואני לא ענייני ?

עניין ה״להגן על תואר שאינו חימר״ ממש קטנוני לדעתי. לא מסכים שדוקא טורניר סוף השנה הוא כה חשוב אבל האולימפיאדה זניחה. לדעתי יש לתת להם משקל דומה, סוג של מאסטר וחצי או שני מאסטרס.. לא יודע... מה שבטוח זה שמס׳ השבועות במקום הראשון אינו רלוונטי כי הוא נגזר ישירות מן ההיישגים. אתה אומר, פדרר גם זכה ב 14 ג״ס ב 7 שנים וגם היה במקום ראשון 80 אחוז מהזמן הזה... כן, מן הסתם...

זה כמו שאני אגיד שרפא אתמול גם ניצח את דיוקוביץ׳, גם זכה בר״ג בפעם ה 5 רצוף, גם זכה בר״ג 9 פעמים בכללי, גם זכה בג״ס 14, גם קיבל 2,000 נק׳, גם זכה ב 2 מיליון דולר... זה הכל מתייחס לאותו ההיישג.
פדרר ענק, הכי טוב בכל הזמנים.. כי הוא זכה ב כך וכך תארים וכל השאר הסטטיסטיקות נגזרות מיזה.
 

דנה1982

New member
ההבדל העיקרי בין אולימפיאדה לWTF הוא

שב-WTF אתה מתמודד אך ורק מול שחקנים שהם בטופ של הטופ.
כדי לזכות ב WTF צריך לנצח לפחות 4 משחקים מול שחקני טופ 8.
כדי לזכות באולימפיאדה צריך לנצח לכל היותר 2 שחקנים כאלה. מארי זכה במדליית זהב אחרי ניצחונות על דג'וקוביץ' ופדרר, שזה הישג ענק ואין לי טיפה של זלזול בו, אבל פדרר זכה ב WTF אחרי שניצח את כל חמשת המשחקים שלו שם מול השחקנים הטובים ביותר בעולם.

שוב, אני לא נכנסת לדיון ה GOAT המטופש בעיניי, אבל בסוגייה הזו כן חייבים לדייק ולומר שהאולימפיאדה היא לא טורניר "קשה" כמו ה WTF, והיא גם מעניקה "רק" 800 נקודות לעומת 1,500 נקודות פוטנציאליות ב WTF. ומבחינתי מדליה מעולם לא הייתה איזה יעד נכסף ש"חסר" לפדרר בארון, לא כי לרפא יש ולא אין, אלא כי זה פשוט לא באמת טורניר כזה דרמטי. הוא אולי נחשב לכזה בגלל שהסיכוי לזכות במדליה בקריירה של טניסאי הוא סיכוי קטן (כי הטורניר מתקיים אחת ל-4 שנים, כך שיש לכל היותר 2-3 צ'אנסים לזכות בו), אבל זה גם בדיוק מה שהופך את זה לפחות חשוב מבחינתי, שהרי אם דווקא בשנה מסוימת שחקן X הגיע בכושר שיא ושחקן Y בכושר פחות טוב, זה לא אומר יותר מידי. העקביות לאורך השנה כולה ומשנה לשנה (מה שהגדרתם כאן "הגנה על תארים" אבל לא רק, אלא לזכות בתארים באופן כללי, ולא פעם בכמה שנים) - זה דבר הרבה יותר חשוב לדעתי.
 

דנה1982

New member
ולצורך העניין

פדרר זכה ב-WTF ב-2010 אחרי שניצח את כל חמשת המשחקים שלו, והיריבים שנוצחו הם: פרר, סודרלינג ומארי (בשלב הבתים), דג'וקוביץ' (בחצי הגמר) ונדאל (בגמר). כלומר חמישה מתוך שבעה שחקני טופ8, כולל שלושת "חבריו" לביג4 - נדאל, מארי ודג'וקוביץ'.

מארי זכה במדליית זהב אחרי נצחונות על דג'וקוביץ' (בחצי) ופדרר (בגמר) אבל שאר הנצחונות שלו שם היו על שחקנים מחוץ לטופ 10 (אלמגרו, 12 בזמנו, וואורינקה 24 בזמנו, ועוד שני שחקנים מחוץ לטופ40)

נדאל זכה במדליית זהב אחרי שהשחקן היחיד שהוא ניצח מהטופ10 היה דג'וקוביץ' (בחצי). בגמר הוא ניצח את גונזלס (15 בעולם) ושאר הנצחונות שלו היו על שחקנים מחוץ לטופ 20 (אנדרייב 23, יואיט 38, מלצר 51, סטראצ'ה 74).

סתם, סקרן אותי לבחון את התיאוריה של עצמי
 

gulek1

New member
באותה מידה ניתן לבטל חצי מהסלאמים

ש״לא נחשבים״ בגלל נצחונות על יריבים מחוץ לעשירייה, מעצם טבעה של הגרלה מפוזרת ועם קצת מזל בשלבים מתקדמים. לא ניתן לדרג איכות של ניצחונות ויריבים ועל כן זכיה בתואר בודד עומדת בזכות עצמה (כך אני לא מוריד מהרולאן של פדרר למרות שלא שיחק מול נדאל בעוד שנדאל לקח את פדרר במגרשו ה״ביתי״ בווימבלדון)
 

דנה1982

New member
לא אמרתי שזה לא נחשב

הגבתי לדיון שהיה פה על "WTF כן, אולימפיאדה לא" ולהיפך.

אין טורניר לא חשוב, אבל הסברתי למה בעיניי האולימפיאדה חשובה *פחות* מטורנירים אחרים (העובדה שזה 1 ל-4 שנים, וספציפית לדיון WTF/אולימפיאדה - הבדלי הקושי בין שני הטורנירים האלה ספציפית).

מדליית זהב היא חשובה והישג שאין לי שום זלזול בו, ההתייחסות שלי הייתה ביחס לדיון הזה.
 

אבי2322

New member
האולימפיאדה הוא טורניר יוקרתי מאד..

זה בדיוק כמו מונדיאל לכדורגלנים,ליגת האלופות משוחקת ברמה הרבה יותר גבוהה מהמונדיאל והיא משוחקת כל שנה.אבל עדיין שחקן גדול ככל שיהיה אם הוא לא שם את חותמו על המונדיאל הוא לא יכול להיחשב לגדול מכולם.מסי עדיין לא נחשב לגדול מכולם רק בגלל שעדייו לא זכה בגביע העולם.ברור שמדליית זהב אולימפית בטניס היא לא בעלת משקל כל כך גבוה כמו המונדיאל אבל הרעיון הוא אותו רעיון.
 

george67

New member
לדעתי ההשוואה לכדורגל לא ממש נכונה

שחקן כדורגל יעדיף זכייה במונדיאל על פני זכייה בליגת האלופות. שחקן טניס יעדיף זכייה בסלאם על פני זכייה באולימפיאדה. כך לדעתי, אם כי אולי כשיש הרבה סלאמים המאזן משתנה, כך שלא אתפלא אם פדרר היה מעדיף להמיר סלאם אחד בזהב אולימפי.

בכל מקרה הויכוח על מי גדול יותר, פדרר או נדאל, לדעתי מפספס את הנקודה החיובית. הרוב מסכימים לפחות ששניהם בין הגדולים ביותר אי פעם. כדאי יותר לדעתי להתרכז בשמחה על כך שבזמננו אנו זוכים לראות בו זמנית כמה שחקנים כל כך טובים במקום להתווכח איזו סטטיסטיקה היא זו שתקבע מי גדול יותר. בסופו של דבר, מי שמעדיף משחק אלגנטי ימצא את הדרך להסביר למה פדרר הגדול ביותר ומי שמעדיף רוח לחימה ימצא את הדרך להסביר למה נדאל.
 

SRF4

New member
מישהו שם

כנראה מתעקש לא להבין שהוא זכה בעשר השנים האחרונות ב14 סלאמים כש70% היו על חימר כשהחימר מהווה רק 25% מהסלאמים.

אני בכלל לא רוצה להתחיל לחשב את האחוזים במאסארס 1000 (מונטה קרלו ורומא) ו-500 (רק בברצלונה הוא זכה 40 פעמים,NO?)

מישהו שם מתעקש להפוך את השחקן הגדול בהיסטוריה של החימר לשחקן אול אראונד.

מישהו שם מתעקש שה-H2H מול רוג'ר יקבע את השורה התחתונה למרות שכמו מול רוג'ר כך גם מול נובאק (ועוד כהנה וכהנה)הוא מוביל ב H2H אבל תנחשו ממה הפער הזה נובע בעיקר........

אז מישהו שם מתעקש.....שיתעקש.
 

gulek1

New member
כי חימר זה לא באמת טניס אז הוא לא נחשב!

באותה מידה פדרר זכה על מגרשים קשים ודשא ורק סלאם אחד על חימר - לא נחשב! בוא נוריד מהמאזנים והתארים את כל ההישגים על חימר ואז את כל אלה שבהם רוג׳ר לא ישן טוב בלילה ואת אלה שבהם שקשק רק מלראות מולו את רפא ואת אלה שבהם הרצפה הייתה עקומה ואז אז עוד תראו שרוג׳ר שולט והא לכם.
 

SRF4

New member
אתה ממורמר אחרי זכיות

לא רוצה לחשוב מה אחרי הפסדים

ולענין החימר - המספרים לא מומצאים. "הסטטיסטיקה אינה משקרת אבל אפשר לשקר באמצעותה" - משפט שתופס חזק על חברי כת "רפא הטוב בכל הזמנים".
 

Aviram Tennis

New member
איך הגעת למסקנה הגאונית שזה סטרואידים ?

אולי האדם שיחק טורניר מאוד קשה ומאוד ארוך .
הרגיש שהוא חלש ויכול לקרות לו משהו, ושאתה נדאל ויש לך כסף למה לא להזמין אמבולאנס למקרה כזה ?
ואגב בבית חולים לוקחים דגימות דם .
הרי אם הוא מסומם הוא חייב לברוח מהן מהר מהר .
זה לא בית חולים בספרד שהוא יכול להגיד לרופא
ואמוס נו קומפרנדה סטרואידוס איו ויוה לה אספניול .
 
למעלה