מה עדיף?

kokoby

New member
מה עדיף?

מה עדיף? סאונד טוב וידע מוזאקלי גדול או לנגן טוב ויפה ולא להתמקד רק בטכניקה
 

Mr MAG

New member
עדיף..

להשקיע את הזמן בלמידה, מכל סוג, מאשר בתהיות כאלה
אין פה שחור ולבן. נגן טוב צריך איזון - ידע תאורטי, טכניקה, "רגש", שמיעה, מקוריות, שיתוף פעולה (עם נגנים אחרים), קצב, סאונד, "אוצר מילים" (הבנתם למה הכוונה..) .. גם שואו זה לא מזיק. אתה לא יכול להיות רק טכניקן שטס אבל לא יודע מה זה טרצה גדולה. אתה לא יכול שיהיה לך ציוד וסאונד של מליון דולר ולא תצליח לנגן יונתן הקטן. אתה לא יכול שתוציא שיר שלם משמיעה בפעם ראשונה אבל לא צצליח לנגן בקצב שלו בלי שהשיר יתנגן לך ברקע. אתה לא יכול לדעת לנתח יצירות מורכבות, ולא להצליח להחזיק מפרט כמו שצריך.... הבנת בקיצור. צריך להתאמן על כל התחומים, להשתפר בהדרגה, ולא להזניח שום מאפיין שלך כנגן על מנת לעלות ברמה.
 

Mr MAG

New member
לומדים להשתמש בציוד.

בנאדם לא מנוסע יוצא סאונד קקי גם מציוד בעשרות אלפי דולרים. סאונד זה נסיון והבנה בתחום, לדעת מה אתה עושה - איך לשרשר את האפקטים, איך לכוון את הפרמטרים. זה בא מניסוי וטעיה - הרבה משחק, הקשבה, נסיונות.
 

thewierdo

New member
ולפעמים ניסויים מוזרים גם משעשעים

כמו לחבר שלושה דיליי ביחד אחר אחרי השני ומשם למגבר
 

sopranosax

New member
מסכים, לא בדיוק אבל בערך

לדעתי מוזיקאי צריך לדעת לעשות דברים מסוימים. כל מוזיקאי, על כל כלי. כמו שבשביל בגרות צריך לדעת אלגברה וטריגונומטריה מצד אחד, אבל ספרות ותנ"ך מצד שני, גם מוזיקאי. כל אחד צריך מצד אחד לדעת לנגן בכלי שלו סולם כרומטי במהירות גבוהה מאוד, לדעת את כל הסולמות בע"פ, לקרוא תווים, לדעת לקרוא אקורדים והרמוניה בכלל ולדעת לחזור על פראזות מוזקליות קצרות עפ"י השמיעה, אבל מצד שני נגן חייב להשמע טוב, שזה קודם כל הנגן ורק אחר כך הציוד. המאפיין הראשון במעלה, המאפיין הראשון לפיו יתרשמו ממך ויבחנו אותך הוא הצליל. קודם כל ולפני הכל. לא "בסדר", גם לא "נחמד", צריך להשמע טוב. טוב אומר להתאמן. תנגן לאט, מאוד לאט. משהו כמו שישים פעימות, ותנגן דו תיבה, רה תיבה, מי וכו', כל יום סולמות אחרים. אין קצורי דרך, למרות מה שאנשים יגידו לך.
 

k r y p t o n

New member
לא יכולתי שלא להגיב!!!

אתה כל כך אבל כל כך צודק!!! "נגן חייב להשמע טוב, שזה קודם כל הנגן ורק אחר כך הציוד" אהבתי....
 
למעלה