מה עדיף אוטובוס או רכבת?

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
קו 425.

אין מספיק נוסעים מצ.רעננה
בעוד שתחלופת הנוסעים ב947 בתחנות הביניים היא גדולה אתה יכול לראות בקו 950 שהאוטובוס אף פעם לא מלא ורב הנוסעים יורדים בכלל בפתח תקוה אז למה צריך קו ישיר מצ.רעננה לירושלים????????? אולי תבקש מאגד אישי שיפעילו בשבילך קו עם מונית מרצדס חדישה של 4 נוסעים
דרך אגב בעבר היה קו 425 הרצליה- י-ם דרך כביש 4 הקו בוטל עקב.......... ניחשתם נכון מחסור בנוסעים
קו 425.
זה היה קו ממלונות הרצליה לירושלים. כידוע, תיירות בארץ אין בשפע, בלשון המעטה, בכלל, ועם כבר יש טיפה, אז לא משתמשים בתחבורה ציבורית.
 

mucool2

New member
אפשר ברכבת ../images/Emo13.gif

אולי קו ישיר מצ.רעננה לירושלים.
אפשר, אולי, לנסות לעשות קו ישיר מצומת רעננה לירושלים, שיסע דרך כביש 4. לצורך השוואה, זמן הנסיעה ההכי מהיר בין הנקודות הנ"ל בקו 947 הוא כשעה וחצי.
אפשר ברכבת

10 דקות מרעננה לת"א האוניברסיטה (דרך הרצליה), 5 דקות המתנה ו-40-45 דקות עד ירושלים (כולל עצירות בת"א). סה"כ כשעה. מסלול חלופי: נסיעה מזרחה לראש העין צפון, עליה על רכבת חיפה-ירושלים (לא כל הרכבות בקו עוצרות ברה"ע וצריך לתכנן את זמן ההגעה). מה דעתך?
 

אורי404

New member
../images/Emo6.gif

אפשר ברכבת

10 דקות מרעננה לת"א האוניברסיטה (דרך הרצליה), 5 דקות המתנה ו-40-45 דקות עד ירושלים (כולל עצירות בת"א). סה"כ כשעה. מסלול חלופי: נסיעה מזרחה לראש העין צפון, עליה על רכבת חיפה-ירושלים (לא כל הרכבות בקו עוצרות ברה"ע וצריך לתכנן את זמן ההגעה). מה דעתך?

רק שהעיניינים האלה לא בדיוק תלויים בנו.
 

Azazel

New member
זה מזכיר לי עוד רעיון הזוי שלי../images/Emo121.gif

מה עדיף אוטובוס או רכבת?
אני צריך להגיע מת"א לתחנה מרכזית חוף הכרמל אשר בחיפה.. מה עדיף אוטובוס או רכבת? [מהשלום]. ואיזה קו של אגד [מהמרכזית החדשה] מגיע לשם? ועוד דבר,אפשר לינק ללוח הזמנים של הרכבת? אני לא מצליח למצוא..
זה מזכיר לי עוד רעיון הזוי שלי

האם אפשר לארגן מעבר ישיר עם דרגנוע, מהתחנה המרכזית החדשה לרכבת?
 

Image of me

New member
לדעתי תחרות זה דבר טוב.

כדי לממש את הצעתו של david80,
וליצור מצב שבו אין תחרות בין רכבות לאוטובוסים, ומעברים שוטפים וחלקים בין רכבות לאוטובוסים.
לדעתי תחרות זה דבר טוב.
מה רע בזה שיש תחרות על קו ת"א-חיפה? בארץ יש לזה עוד יתרון: הרכבת יכולה לשבות מתי שבא לה, ומה יעשו אז הנוסעים?
 

Azazel

New member
למה "בארץ"? האם אתה רומז שאין

לדעתי תחרות זה דבר טוב.
מה רע בזה שיש תחרות על קו ת"א-חיפה? בארץ יש לזה עוד יתרון: הרכבת יכולה לשבות מתי שבא לה, ומה יעשו אז הנוסעים?
למה "בארץ"? האם אתה רומז שאין
שביתות של רכבות בחו"ל?
תחרות זה לא דבר טוב, זה יוצר מצב של קיבולת בלתי מנוצלת בקו.
 

Image of me

New member
לא חובה שתהיה קיבולת בלתי מנוצלת.

למה "בארץ"? האם אתה רומז שאין
שביתות של רכבות בחו"ל?
תחרות זה לא דבר טוב, זה יוצר מצב של קיבולת בלתי מנוצלת בקו.
לא חובה שתהיה קיבולת בלתי מנוצלת.
אם אגד יודעים ש-20% מהנוסעים מחיפה לת"א משתמשים בקו 900, אז הם יספקו אוטובוסים שמספיקים ל-20% מהנוסעים. וברכבת יספקו רכבות שמספיקות ל-80% מהנוסעים. ואם המצב ישתנה, אז כל חברה תוכל להיערך בהתאם. 20% ו-80% זאת סתם דוגמה, אני לא יודע איזה אחוז באמת משתמש ברכבת.
 

python 4

New member
תחרות זה תמיד דבר טוב

למה "בארץ"? האם אתה רומז שאין
שביתות של רכבות בחו"ל?
תחרות זה לא דבר טוב, זה יוצר מצב של קיבולת בלתי מנוצלת בקו.
תחרות זה תמיד דבר טוב
במיוחד כשעוד מעט רק עופרה שטראוס תוכל לממן לה נסיעה ברכבת מת"א למפעל שלה בנהריה (הייתי שם אגב, מפעל מדהים). 45 שקל??
 

Azazel

New member
נו ויש לך תחרות, המחיר ירד? ../images/Emo13.gif

תחרות זה תמיד דבר טוב
במיוחד כשעוד מעט רק עופרה שטראוס תוכל לממן לה נסיעה ברכבת מת"א למפעל שלה בנהריה (הייתי שם אגב, מפעל מדהים). 45 שקל??
נו ויש לך תחרות, המחיר ירד?

הראת בדיוק על מה אני מדבר, התחרות איננה מורידה את המחיר. הייתי אומר אפילו שהיא מעלה את המחיר בגלל קיבולות בלתי מנוצלות. אגב, בקשר לקיבולות בלתי מנוצלות: זה שיש התפלגות בין אוטובוסים ורכבות, יוצר מצב שתדירות שניהם יורדת, והכדאיות של התחבורה הציבורית בכלל יורדת, שימו לב. אם יש, לדוגמא, רכבת של 3 קרונות כל 10 דקות, יבואו הרבה יותר אנשים לרכבת, מאשר רכבת של 9 קרונות כל חצי שעה.
 

python 4

New member
בלי תחרות המחירים יכולים להיות

נו ויש לך תחרות, המחיר ירד?

הראת בדיוק על מה אני מדבר, התחרות איננה מורידה את המחיר. הייתי אומר אפילו שהיא מעלה את המחיר בגלל קיבולות בלתי מנוצלות. אגב, בקשר לקיבולות בלתי מנוצלות: זה שיש התפלגות בין אוטובוסים ורכבות, יוצר מצב שתדירות שניהם יורדת, והכדאיות של התחבורה הציבורית בכלל יורדת, שימו לב. אם יש, לדוגמא, רכבת של 3 קרונות כל 10 דקות, יבואו הרבה יותר אנשים לרכבת, מאשר רכבת של 9 קרונות כל חצי שעה.
בלי תחרות המחירים יכולים להיות
גבוהים יותר. תחרות זה דבר טוב בכל ענף במשק.
 

Azazel

New member
סוד כמוס: התח"צ היא בעלת פיקוח כולל

בלי תחרות המחירים יכולים להיות
גבוהים יותר. תחרות זה דבר טוב בכל ענף במשק.
סוד כמוס: התח"צ היא בעלת פיקוח כולל
כל המחירים ממילא נקבעים ע"י משרד התחבורה.
 
תיקון קל

סוד כמוס: התח"צ היא בעלת פיקוח כולל
כל המחירים ממילא נקבעים ע"י משרד התחבורה.
תיקון קל
מחירי המקסימום נקבעים ע"י הממשלה בקוים המופרטים בעוד שבקוים הלא מופרטים הממשלה קובעת את התעריף באופן מוחלט
 

Azazel

New member
יש קווי אוטובוס לא מופרטים? ../images/Emo12.gif

תיקון קל
מחירי המקסימום נקבעים ע"י הממשלה בקוים המופרטים בעוד שבקוים הלא מופרטים הממשלה קובעת את התעריף באופן מוחלט
יש קווי אוטובוס לא מופרטים?

"אגד" ו"דן" שייכות למ"י?
אבל אני מבין את כוונתך, אתה צודק.
 
תראו מה התחרות עשתה

לדעתי תחרות זה דבר טוב.
מה רע בזה שיש תחרות על קו ת"א-חיפה? בארץ יש לזה עוד יתרון: הרכבת יכולה לשבות מתי שבא לה, ומה יעשו אז הנוסעים?
תראו מה התחרות עשתה
לקו 380 למרות שבאופן עקרוני אני חושב שהחייבים לשלב בין האוטובוסים לרכבות. כי כאשר חברה שמפעילה קוים מתחרים לרכבת מפעילה גם קוים עירוניים היא לא תרצה לספק תחבורה ראויה לתחנת הרכבת.
 

846

Active member
כל עוד הרכבת היא מונופול, בארץ אין

תראו מה התחרות עשתה
לקו 380 למרות שבאופן עקרוני אני חושב שהחייבים לשלב בין האוטובוסים לרכבות. כי כאשר חברה שמפעילה קוים מתחרים לרכבת מפעילה גם קוים עירוניים היא לא תרצה לספק תחבורה ראויה לתחנת הרכבת.
כל עוד הרכבת היא מונופול, בארץ אין
סיכוי שתהיה תחרות, הוגנת או לא הוגנת ובטח לא שיתוף פעולה מלא!!!
 

Azazel

New member
יאללה חברה , להפריט!!!!!111111111

כל עוד הרכבת היא מונופול, בארץ אין
סיכוי שתהיה תחרות, הוגנת או לא הוגנת ובטח לא שיתוף פעולה מלא!!!
יאללה חברה , להפריט!!!!!111111111
שליחיו של ביבי הגיעו לפורום.
 

Image of me

New member
מה התחרות עשתה לקו 380?

תראו מה התחרות עשתה
לקו 380 למרות שבאופן עקרוני אני חושב שהחייבים לשלב בין האוטובוסים לרכבות. כי כאשר חברה שמפעילה קוים מתחרים לרכבת מפעילה גם קוים עירוניים היא לא תרצה לספק תחבורה ראויה לתחנת הרכבת.
מה התחרות עשתה לקו 380?
אתה יכול לפרט?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה