מה עדיף אוטובוס או רכבת?

מצב
הנושא נעול.

1234aaa

New member
מה עדיף אוטובוס או רכבת?

מה עדיף אוטובוס או רכבת?
אני צריך להגיע מת"א לתחנה מרכזית חוף הכרמל אשר בחיפה.. מה עדיף אוטובוס או רכבת? [מהשלום]. ואיזה קו של אגד [מהמרכזית החדשה] מגיע לשם? ועוד דבר,אפשר לינק ללוח הזמנים של הרכבת? אני לא מצליח למצוא..
 

Image of me

New member
מבחינת הזמן - רכבת!

מה עדיף אוטובוס או רכבת?
אני צריך להגיע מת"א לתחנה מרכזית חוף הכרמל אשר בחיפה.. מה עדיף אוטובוס או רכבת? [מהשלום]. ואיזה קו של אגד [מהמרכזית החדשה] מגיע לשם? ועוד דבר,אפשר לינק ללוח הזמנים של הרכבת? אני לא מצליח למצוא..
מבחינת הזמן - רכבת!
ברכבת זה יקח לך פחות משעה, באוטובוס שעה וחצי. לוח הזמנים של הרכבת נמצא באתר של רכבת ישראל - www.israrail.org
 

814

New member
קו תל אביב -חיפה חוף הכרמל

מבחינת הזמן - רכבת!
ברכבת זה יקח לך פחות משעה, באוטובוס שעה וחצי. לוח הזמנים של הרכבת נמצא באתר של רכבת ישראל - www.israrail.org
קו תל אביב -חיפה חוף הכרמל
מספר הקו הוא 910 ו900 תדירות כל 30 דקות מרציף 603 מחיר נסיעה 23 לפי דעתי עדיף רכבת אבל אם ביקשת הנה
 

Image of me

New member
והם יוצאים מהתחנה המרכזית.

קו תל אביב -חיפה חוף הכרמל
מספר הקו הוא 910 ו900 תדירות כל 30 דקות מרציף 603 מחיר נסיעה 23 לפי דעתי עדיף רכבת אבל אם ביקשת הנה
והם יוצאים מהתחנה המרכזית.
הם לא עוצרים בעזריאלי. ל-910 יש תחנת איסוף גם במסוף ארלוזורוב (רכבת מרכז).
 

Image of me

New member
כמובן שבאוטובוס זה יכול לקחת גם

מבחינת הזמן - רכבת!
ברכבת זה יקח לך פחות משעה, באוטובוס שעה וחצי. לוח הזמנים של הרכבת נמצא באתר של רכבת ישראל - www.israrail.org
כמובן שבאוטובוס זה יכול לקחת גם
שעתיים ויותר, הכל תלוי בפקקים. אבל בדרך כלל הנסיעה באוטובוס היא שעה וחצי - שעה וארבעים.
 

david80

Member
למה אגד לא מבטלת את הקווים הישירים

מה עדיף אוטובוס או רכבת?
אני צריך להגיע מת"א לתחנה מרכזית חוף הכרמל אשר בחיפה.. מה עדיף אוטובוס או רכבת? [מהשלום]. ואיזה קו של אגד [מהמרכזית החדשה] מגיע לשם? ועוד דבר,אפשר לינק ללוח הזמנים של הרכבת? אני לא מצליח למצוא..
למה אגד לא מבטלת את הקווים הישירים
מתל אביב לחיפה?
 

Image of me

New member
כי יש אנשים שנוסעים בהם.

למה אגד לא מבטלת את הקווים הישירים
מתל אביב לחיפה?
כי יש אנשים שנוסעים בהם.
לדעתי, הסיבות בעד אוטובוס הן: 1. זה יותר זול 2. מי שמגיע מהדרום לתחנה המרכזית של ת"א, יש לו אוטובוס לחיפה מתוך התחנה. כדי להגיע לרכבת, צריך ללכת ברגל.
 

אורי404

New member
קווי תל אביב - חיפהשל אגד.

כי יש אנשים שנוסעים בהם.
לדעתי, הסיבות בעד אוטובוס הן: 1. זה יותר זול 2. מי שמגיע מהדרום לתחנה המרכזית של ת"א, יש לו אוטובוס לחיפה מתוך התחנה. כדי להגיע לרכבת, צריך ללכת ברגל.
קווי תל אביב - חיפהשל אגד.
* בעבר אם אני לא טועה, היו יותר נסיעות לקו 904 (נווה שאנן-תל אביב, וחזרה). זהו קו נוח, מפני שבאוטובוס אחד מגיעים לתל אביב. * קו 909, זוכרים? זה היה קו מלב המפרץ לתל אביב וחזרה. בהתחלה כשהוא פעל היו בו נסיעות לאורך כל היום לשני הכיוונים. עם הזמן הן הצטמצמו, וכיום כמעט ואין נסיעות. * ועוד דבר. כאשר קו 900 נוסע מתל אביב לחיפה, הוא נוסע לאורך איילון, ואילו בכיוון ההםוך הוא נוסע בדרך נמיר, ובעצם מה הסיבה לשינוי? גם בקו 910 יש דבר דומה. הוא נוסע באיילון עד רכבת מרכז, ואילו בכיוון ההפוך המסלול הוא דרך נמיר (תחנות באיזור הקריה/עזריאלי).
 

Image of me

New member
כמה הערות לגבי 904 ו-909

קווי תל אביב - חיפהשל אגד.
* בעבר אם אני לא טועה, היו יותר נסיעות לקו 904 (נווה שאנן-תל אביב, וחזרה). זהו קו נוח, מפני שבאוטובוס אחד מגיעים לתל אביב. * קו 909, זוכרים? זה היה קו מלב המפרץ לתל אביב וחזרה. בהתחלה כשהוא פעל היו בו נסיעות לאורך כל היום לשני הכיוונים. עם הזמן הן הצטמצמו, וכיום כמעט ואין נסיעות. * ועוד דבר. כאשר קו 900 נוסע מתל אביב לחיפה, הוא נוסע לאורך איילון, ואילו בכיוון ההםוך הוא נוסע בדרך נמיר, ובעצם מה הסיבה לשינוי? גם בקו 910 יש דבר דומה. הוא נוסע באיילון עד רכבת מרכז, ואילו בכיוון ההפוך המסלול הוא דרך נמיר (תחנות באיזור הקריה/עזריאלי).
כמה הערות לגבי 904 ו-909
904 אכן היה קו נוח לתושבי נו"ש והכרמל. היו לו נסיעות שהתחילו/הסתיימו בנווה שאנן, בטכניון ובאוניברסיטה. היום יש לו רק נסיעות לטכניון ומהטכניון. הצורך ב-904 היה קיים מכיוון שהאופציה השניה להגיע לתל אביב היתה לנסוע עד התחנה המרכזית (היום מרכזית בת גלים) ומשם לקחת קו 900/910. עד פתיחת מרכזית חוף הכרמל, לא היתה תחבורה נוחה מהכרמל לחוף הכרמל, היו רק שני אוטובוסים בשעה: 11 ו-99, לכן אם רצית להגיע לתל אביב, זה היה או לנסוע לבת גלים או לקחת 904. היום כדי להגיע מנווה שאנן או מהכרמל לתל אביב לוקחים כל קו למרכזית חוף הכרמל, ומשם אוטובוס או רכבת. הדרך התקצרה, ולכן הצורך בקו 904 פחת. אגד כנראה רצתה לרכז את כל הפעילות בתחנה אחת (מרכזית חוף הכרמל) ולכן ביטלה את הנסיעות של 904 מנווה שאנן ומהאוניברסיטה. 909 - אמנם היו בו נסיעות לאורך כל היום, אבל אם אני זוכר נכון, רק פעם בשעתיים. הוא מעולם לא היה קו עם תדירות גבוהה. בנוסף, מחיר הנסיעה בו הוא מוגזם. יותר זול לנסוע ממרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל ומשם לקחת 900/910. אני גר בנשר, 909 עובר בעיר שלי, ואני לא משתמש בו - אני נוסע לתל אביב דרך חוף הכרמל (כי עד לשם יש לי חופשי חודשי). אם נסיעה ב-909 היתה עולה כמו נסיעה ב-900/910, אני מעריך שהיה לו יותר ביקוש. אני לפחות הייתי משתמש בו.
 
כמדומני ש909 הגיע לנהריה

כמה הערות לגבי 904 ו-909
904 אכן היה קו נוח לתושבי נו"ש והכרמל. היו לו נסיעות שהתחילו/הסתיימו בנווה שאנן, בטכניון ובאוניברסיטה. היום יש לו רק נסיעות לטכניון ומהטכניון. הצורך ב-904 היה קיים מכיוון שהאופציה השניה להגיע לתל אביב היתה לנסוע עד התחנה המרכזית (היום מרכזית בת גלים) ומשם לקחת קו 900/910. עד פתיחת מרכזית חוף הכרמל, לא היתה תחבורה נוחה מהכרמל לחוף הכרמל, היו רק שני אוטובוסים בשעה: 11 ו-99, לכן אם רצית להגיע לתל אביב, זה היה או לנסוע לבת גלים או לקחת 904. היום כדי להגיע מנווה שאנן או מהכרמל לתל אביב לוקחים כל קו למרכזית חוף הכרמל, ומשם אוטובוס או רכבת. הדרך התקצרה, ולכן הצורך בקו 904 פחת. אגד כנראה רצתה לרכז את כל הפעילות בתחנה אחת (מרכזית חוף הכרמל) ולכן ביטלה את הנסיעות של 904 מנווה שאנן ומהאוניברסיטה. 909 - אמנם היו בו נסיעות לאורך כל היום, אבל אם אני זוכר נכון, רק פעם בשעתיים. הוא מעולם לא היה קו עם תדירות גבוהה. בנוסף, מחיר הנסיעה בו הוא מוגזם. יותר זול לנסוע ממרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל ומשם לקחת 900/910. אני גר בנשר, 909 עובר בעיר שלי, ואני לא משתמש בו - אני נוסע לתל אביב דרך חוף הכרמל (כי עד לשם יש לי חופשי חודשי). אם נסיעה ב-909 היתה עולה כמו נסיעה ב-900/910, אני מעריך שהיה לו יותר ביקוש. אני לפחות הייתי משתמש בו.
כמדומני ש909 הגיע לנהריה
 

אורי404

New member
הוא יוצא מנהריה במוצאי שבת בלבד.

כמדומני ש909 הגיע לנהריה
הוא יוצא מנהריה במוצאי שבת בלבד.
בימי א-ה יש שתי נסיעות בבוקר מלב המפרץ. ביום ו' יש ארבע נסיעות בשני הכיוונים. במוצאי שבת יש נסיעות, כאמור, מנהריה, ובחזור עד לב המפרץ.
 

846

Active member
לגבי קו 900: כאשר הוא יוצא מת"א

קווי תל אביב - חיפהשל אגד.
* בעבר אם אני לא טועה, היו יותר נסיעות לקו 904 (נווה שאנן-תל אביב, וחזרה). זהו קו נוח, מפני שבאוטובוס אחד מגיעים לתל אביב. * קו 909, זוכרים? זה היה קו מלב המפרץ לתל אביב וחזרה. בהתחלה כשהוא פעל היו בו נסיעות לאורך כל היום לשני הכיוונים. עם הזמן הן הצטמצמו, וכיום כמעט ואין נסיעות. * ועוד דבר. כאשר קו 900 נוסע מתל אביב לחיפה, הוא נוסע לאורך איילון, ואילו בכיוון ההםוך הוא נוסע בדרך נמיר, ובעצם מה הסיבה לשינוי? גם בקו 910 יש דבר דומה. הוא נוסע באיילון עד רכבת מרכז, ואילו בכיוון ההפוך המסלול הוא דרך נמיר (תחנות באיזור הקריה/עזריאלי).
לגבי קו 900: כאשר הוא יוצא מת"א
אין לו תחנות איסוף ולכן המסלול שלו עובר באיילון, מי שרוצה לעלות בתחנה אחרת משתמש בקו 910. כאשר קו 900 מגיע לת"א, יש נוסעים שצריכים להגיע ליעדים אחרים מהתחנה המרכזית ולכן האוטובוס מוריד לאורך דרך נמיר. קו 910 נוסע בד"כ באיילון עד הרכבת כי אין לו תחנות איסוף ברח' המסגר, מי שרוצה לתפוס אותו יכיול להגיע מרח' המסגר בקלות לארלוזורוב או לתמח"ת, תלוי מה יותר קרוב לו. במידה ויעבירו את 910 דרך רח' המסגר לצורך איסוף, זמן הנסיעה יגיע לשעתיים + תלוי בפקקים באותו רגע!. אני מקווה שאני על השאלות.
 

אורי404

New member
../images/Emo51.gif

לגבי קו 900: כאשר הוא יוצא מת"א
אין לו תחנות איסוף ולכן המסלול שלו עובר באיילון, מי שרוצה לעלות בתחנה אחרת משתמש בקו 910. כאשר קו 900 מגיע לת"א, יש נוסעים שצריכים להגיע ליעדים אחרים מהתחנה המרכזית ולכן האוטובוס מוריד לאורך דרך נמיר. קו 910 נוסע בד"כ באיילון עד הרכבת כי אין לו תחנות איסוף ברח' המסגר, מי שרוצה לתפוס אותו יכיול להגיע מרח' המסגר בקלות לארלוזורוב או לתמח"ת, תלוי מה יותר קרוב לו. במידה ויעבירו את 910 דרך רח' המסגר לצורך איסוף, זמן הנסיעה יגיע לשעתיים + תלוי בפקקים באותו רגע!. אני מקווה שאני על השאלות.

ועוד דבר אחרון. קו 901 (קו מאסף תל אביב-חיפה, לאורך כביש החוף), זוכרים? הוא בוטל בשנים האחרונות, וקו 910 נועד כנראה להחליף את 901 ז"ל.
 

אורי404

New member
המחיר די דומה.

כי יש אנשים שנוסעים בהם.
לדעתי, הסיבות בעד אוטובוס הן: 1. זה יותר זול 2. מי שמגיע מהדרום לתחנה המרכזית של ת"א, יש לו אוטובוס לחיפה מתוך התחנה. כדי להגיע לרכבת, צריך ללכת ברגל.
המחיר די דומה.
המחיר מחוף הכרמל לתל אביב באגד הוא 23 ש"ח, לעומת 24.5 ש"ח ברכבת.
 

846

Active member
קודם כל יש רשיון קו ממשרד התחבורה

למה אגד לא מבטלת את הקווים הישירים
מתל אביב לחיפה?
קודם כל יש רשיון קו ממשרד התחבורה
לא מבטלים קו סתם כך. חוץ מזה מה תעשה בשביתת הרכבות הבאה???
 

david80

Member
לדעתי אגד צריכה להפעיל נוסחה חדשה:

מה עדיף אוטובוס או רכבת?
אני צריך להגיע מת"א לתחנה מרכזית חוף הכרמל אשר בחיפה.. מה עדיף אוטובוס או רכבת? [מהשלום]. ואיזה קו של אגד [מהמרכזית החדשה] מגיע לשם? ועוד דבר,אפשר לינק ללוח הזמנים של הרכבת? אני לא מצליח למצוא..
לדעתי אגד צריכה להפעיל נוסחה חדשה:
פתחו קווי רכבת? שפרו את שירות האוטובוסים למקומות אחרים! אתם יודעים כמה זמן הייתי יכול לחסוך בשירותי הצבאי- לו אגד היתה מפעילה קו אוטובוס מרכבת מרכז ת"א (מסוף 2000 ארלוזרוב) דרך צומת גהה ומשם ישירות לאשקלון? אבל מה לעשות כל עוד שיש בארץ תחרות בין שני סוגי התח"צ השונים?!
 
על זה בוכה הנביא

לדעתי אגד צריכה להפעיל נוסחה חדשה:
פתחו קווי רכבת? שפרו את שירות האוטובוסים למקומות אחרים! אתם יודעים כמה זמן הייתי יכול לחסוך בשירותי הצבאי- לו אגד היתה מפעילה קו אוטובוס מרכבת מרכז ת"א (מסוף 2000 ארלוזרוב) דרך צומת גהה ומשם ישירות לאשקלון? אבל מה לעשות כל עוד שיש בארץ תחרות בין שני סוגי התח"צ השונים?!
על זה בוכה הנביא
אין יד מכוונת כדי לאכוף את התפיסה שהציבור זקוק למערכת תחבורה משולבת בה כל האלמנטים משלימים זה לזה ולא מתחרים זה בזה תוך יצירת אווירה של חאפריי. אל תצפו מחברות אוטובוסים להתנדב מטוב ליבן כדי ליישם עקרונות אלה...
 

אורי404

New member
אולי בגלל המחיר הגבוה.

לדעתי אגד צריכה להפעיל נוסחה חדשה:
פתחו קווי רכבת? שפרו את שירות האוטובוסים למקומות אחרים! אתם יודעים כמה זמן הייתי יכול לחסוך בשירותי הצבאי- לו אגד היתה מפעילה קו אוטובוס מרכבת מרכז ת"א (מסוף 2000 ארלוזרוב) דרך צומת גהה ומשם ישירות לאשקלון? אבל מה לעשות כל עוד שיש בארץ תחרות בין שני סוגי התח"צ השונים?!
אולי בגלל המחיר הגבוה.
כבר כתבתי פה בעבר שמחיר נסיעה באגד מתל אביב לאשקלון, 21.5 ש"ח, הוא מחיר מוגזם. כנראה, זה התריע את אגד. הרי יש לא מעט נוסעים בקו הישיר 300 בשעות השיא, ואני מעריך שהקו שהצעת, דוד80, היה הולך לא רע. עובדה, שהיה קו של אגד ממסוף 2000 לשכנה, אשדוד (לימים של "קונקס").
 

אורי404

New member
אולי קו ישיר מצ.רעננה לירושלים.

לדעתי אגד צריכה להפעיל נוסחה חדשה:
פתחו קווי רכבת? שפרו את שירות האוטובוסים למקומות אחרים! אתם יודעים כמה זמן הייתי יכול לחסוך בשירותי הצבאי- לו אגד היתה מפעילה קו אוטובוס מרכבת מרכז ת"א (מסוף 2000 ארלוזרוב) דרך צומת גהה ומשם ישירות לאשקלון? אבל מה לעשות כל עוד שיש בארץ תחרות בין שני סוגי התח"צ השונים?!
אולי קו ישיר מצ.רעננה לירושלים.
אפשר, אולי, לנסות לעשות קו ישיר מצומת רעננה לירושלים, שיסע דרך כביש 4. לצורך השוואה, זמן הנסיעה ההכי מהיר בין הנקודות הנ"ל בקו 947 הוא כשעה וחצי.
 
אין מספיק נוסעים מצ.רעננה

אולי קו ישיר מצ.רעננה לירושלים.
אפשר, אולי, לנסות לעשות קו ישיר מצומת רעננה לירושלים, שיסע דרך כביש 4. לצורך השוואה, זמן הנסיעה ההכי מהיר בין הנקודות הנ"ל בקו 947 הוא כשעה וחצי.
אין מספיק נוסעים מצ.רעננה
בעוד שתחלופת הנוסעים ב947 בתחנות הביניים היא גדולה אתה יכול לראות בקו 950 שהאוטובוס אף פעם לא מלא ורב הנוסעים יורדים בכלל בפתח תקוה אז למה צריך קו ישיר מצ.רעננה לירושלים????????? אולי תבקש מאגד אישי שיפעילו בשבילך קו עם מונית מרצדס חדישה של 4 נוסעים
דרך אגב בעבר היה קו 425 הרצליה- י-ם דרך כביש 4 הקו בוטל עקב.......... ניחשתם נכון מחסור בנוסעים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה