תפיסת קיום המצוות
אלוקים, שהוא היה הווה ויהיה בלי תלות בבריאת העולם התחתון, אינו זקוק שקרוצי חומר ובני תמותה יעשו דברים בשבילו. מה עוד שתתקע"ד דורות לפני בריאת העולם הוא יצר את התורה (ואת העולם ברא עפ"י התורה), והיה בורא עולמות ומחריבן, ו"הסתדר" מצוין בלי בני אדם שיעבדו אותו. מה שברא עולם, ויצר אדם, והטיל עליו תפקיד לעבדה ולשמרה - זה על מנת להיטיב לאדם. ומדוע? משום שמהותו היא מהות הטוב, וטבעו של הטוב הוא שהוא מיטיב. ובשביל להיטיב צריך נבראים מקבלי הטבה. אז רק כדי להיטיב לנו הקב"ה "צריך" אותנו כביכול. משמע - כדברייך: הקב"ה רוצה שנקיים את המצוות בשביל עצמנו. בשביל להיטיב לנו. לאיזו תכלית? לאיזו מטרה? איך תהיה ההטבה תמורת קיום המצוות? מהי אותה התפתחות רוחנית שהקב"ה רוצה עבורנו? איך נדע? הקב"ה כתב לנו זאת בתורתו: בראשית ברא אלוקים וכו'. וכשנקרא מה ציווה הקב"ה את האדם בבריאתו, מה מהות החטא (הטעות בידיעת הרצון האלוקי) ומה השתלשלות החטא ומדוע השתלשלו הדברים כך - נדע ונבין אל נכון את מטרתו האמיתית והמדויקת של אלוקים. כי בעצם תכלית הבריאה היא שנדע בדיוק את רצון האלוקים. התורה נכתבה בשפה המובנת למנטליות של בני אדם, שמוגבלים בהבנתם ע"י גבולות השכל האנושי. ולכן האדם נמשל לעבד, והקב"ה נמשל למלך, ומערכת היחסים פחות או יותר בהתאם, (בכפוף לעובדה שמלך זה אוהב מאוד את ברואיו ואינו עריץ כמלך בשר ודם). תכלית האדם - לקבל את ההטבה בעולם העליון - עולם האמת - בזכות ולא בחסד, כלומר תמורת תפקידו בתיקון העולם התחתון. כי כיוון שנשמת האדם נופחה מהאלוקים עצמו, והיא חלק ממהות האלוקים, אז כמהותו אין היא יכולה לקבל חסד חינם, אלא רוצה להיטיב ולא לקבל, כשם שהוא מהות ההטבה ואינו מקבל. לכן כדי לקבל היא צריכה להיטיב, לתת, ולשם כך הושמה בעולם התחתון כדי שתקיים תפקיד בתיקון העולם שברא הבורא, וחלקה בעולם העליון יהיה שלם. טרם שהיא מקיימת את תפקידה בעולם התחתון, כשהיא לבושה בחומר ועוסקת בחומר, היא שייכת לעולם העליון, אבל חסרה בידיעה השלמה של האלוקים. וחוסר זה אינו הטבה. האלוקים מוריד אותה לעולם התחתון וגורם לה להשלים את ידיעתה השלמה, ואז להיות במצב של הטבה מושלמת בעולם העליון, כשהיא חוזרת אליו לאחר שמילאה את תכליתה. זו תכלית קיום המצוות - להגיע לידיעה השלמה באופן שמשלים את החסר בידיעה, ומשיג הטבה מושלמת בעולם העליון. זו המטרה הרוחנית של קיום כל המצוות. וכמובן, כדברייך, הדברים עמוקים מאוד ומורכבים מאוד, עפ"י "שכל אלוקי" שאינו נתפס בשכל האנושי המוגבל. לא יודעת מה הקשר בין רוחניות לאנרגטיות. אנרגיה זה מושג פיזיקלי, ואני לא מצליחה לחבר אותו לתכלית רוחנית בעולם האמת.