מה מדרש השם של יהווה?

emh

Member
לפי הספר צופן דה וינצי...

יהוה זה שילוב של השמות של אדם וחוה השילוב מרמז על יחסי מין ולכן אסור להזכיר את השם הזה.
 

ססילי

New member
אני ממליצה בחום (../images/Emo178.gif)

שלא לסמוך על צופן דה וינצ'י כמקור מוסמך לשום מידע.
 

yodan

New member
זה רומן בדיוני. לא אנציקלופדיה.

הוא לא אמור להכיל עובדות אלא סיפור שהומצא על ידי המחבר. אמנם הוא מבוסס על עובדות אמיתיות ואל "מסדר ציון" שבאמת קיים, ורבות מהעובדות בספר אודות ליאונרדו דה וינצ'י נכונות, אבל בכל זאת מדובר בסיפור בדוי.
 

ססילי

New member
אתה טועה ומטעה

הוא מתיימר להיות מבוסס על עובדות ומציג עניינים רבים כעובדות, אך הן שגויות. כלומר, אין מדובר בסתם סיפור שהגבול בין מציאות לבדיון בו ברור, אלא בספר שמציג את עצמו כאילו הוא מסתמך על עובדות, אבל אין זה כך. אם אתה מתעניין בפרטים טרח לקרוא את הלינק שנתתי. אם אתה רוצה עוד התיחסויות רציניות, הסתכל בקישורים מויקפדיה.
 

אמרלין

New member
שם ההוויה- שמו הפרטי של אלוהי ישראל

זהו שם המבטא את העוצמה שמעל הטבע. התורה אוסרת קריאה בשם האל לשוא . בְּמָקום שבו כתוב שם ההוויה נוהגים בעם ישראל לומר :"אדוני". בגימטריה שני השמות שווים ( וערכם 2 ) . מבחינת כוחו ועוצמתו יש כוח וקדושה בשמות האל ומהותם שונה. כאשר מתפללים בכוונה טהורה ובקדושה ואומרים את שם האדנות . מי שיכל, חושב את שם ההוויה על פי אותיותיו.שם האותיות במלואן . אדוני הוא האל הבורא, הטבע. שם ההוויה מסמל את העוצמה שמעל לטבע. את העוצמה המטאפיזית. יש קדושה בשם.על פי הקבלה השם הזה מבטא את מקור החוכמה והענווה ומייצג את הדין הרחמים והחסד. בבריאה מוזכר שם האלוהים . מה המשמעות ? באתר דעת נאמר: ( http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/maaliyot/tshuva-2.htm ) "בכל הפרק הראשון של הבריאה מוזכר רק שם אלוהים, זוהי מידת הדין שבו ביקש הקב"ה לברוא את העולם, שם זה המוכר בתורה גם כשם לדיינים הוא שמה של ספירת הגבורה, מידת הדין. אלא, שאין העולם מתקיים רק בדין, ולכך שיתף את שם הוי', השם המסמל את ספירת התפארת, מידת הרחמים. " משמעות שם ועוצמתו נגזרים מתוך אותיות שמו. משמעות השם אצל הנוצרים וקדושתו שונה. הנוצרים קוראים את השם על פי כתיבתו כשהטעם בהברה שלפני האחרונה,כפי שמופיע בכתובת הבאה http://www.answers.com/topic/jehovah
 
ומה שם המשפחה שלו?

יכול להיות אבגי? כי בגימטריה הערך של "אבגי" שווה לערך של "יהוה". זה מסתדר?
 

gershon17

New member
אם אני לא טועה

ואני מספיק לא בטוח בעניין כך שיכול להיות שאני כן טועה, שמעתי את זה רק פעם אחת ממישהו שהוא די סמכותי בתחום, אבל לא עד כדי כך. יהוה היה אל כנעני ותיק, שביחד עם "אל" שלט לו ביקום. לכן נראה לי שאם כבר מחפשים את משמעות השם, צריך לחפש אותה בכנענית עתיקה ולא בעברית.
 
למעלה