מה לעשות כשהרכבת עמוסה? קחו טיפ...

מצב
הנושא נעול.
מה לעשות כשהרכבת עמוסה? קחו טיפ...

מה לעשות כשהרכבת עמוסה? קחו טיפ...
כתושב הנגב המערבי שהוריו גרים בצפון אני לפעמים עולה על רכבת מבנימינה לתל-אביב במוצאי שבת. במוצ"ש הרבה פעמים הרכבת עמוסה אז אפשר ללכת לקרון האחרון (איפה שרשום משהו כמו "חדר מכונות - הכניסה לצוות בלבד" או משהו כזה) ושם תמיד יש שקט ומקום לשבת על הרצפה בלי לשמוע כל הזמן את הצעקות של הכרוז המבשר על הגעתה לבית יהושוע...
 

oren*

New member
השאלה אם לא מדובר בעבירה על החוק

מה לעשות כשהרכבת עמוסה? קחו טיפ...
כתושב הנגב המערבי שהוריו גרים בצפון אני לפעמים עולה על רכבת מבנימינה לתל-אביב במוצאי שבת. במוצ"ש הרבה פעמים הרכבת עמוסה אז אפשר ללכת לקרון האחרון (איפה שרשום משהו כמו "חדר מכונות - הכניסה לצוות בלבד" או משהו כזה) ושם תמיד יש שקט ומקום לשבת על הרצפה בלי לשמוע כל הזמן את הצעקות של הכרוז המבשר על הגעתה לבית יהושוע...
השאלה אם לא מדובר בעבירה על החוק
מה שנקרא "השגת גבול". לא יצא לי לראות את הקרון האחרון ברכבת, אבל אם כותבים עליו שהכניסה מותרת לחברי צוות בלבד כדאי למלא אחר ההוראות.
 
יש שם תמיד אנשים והדלת פתוחה...

השאלה אם לא מדובר בעבירה על החוק
מה שנקרא "השגת גבול". לא יצא לי לראות את הקרון האחרון ברכבת, אבל אם כותבים עליו שהכניסה מותרת לחברי צוות בלבד כדאי למלא אחר ההוראות.
יש שם תמיד אנשים והדלת פתוחה...
 

oren*

New member
מה לגבי מקומות מסומנים? אני זוכר

יש שם תמיד אנשים והדלת פתוחה...
מה לגבי מקומות מסומנים? אני זוכר
מהפעמים המועטות בהן נסעתי ברכבת, שיש קרונות עם מקומות מסומנים בתוספת כמה שקלים לכל כרטיס - האם לא שווה לנצל זאת בימים בהם הרכבת עמוסה?
 
לא ניתן לרכוש מכל תחנה...

מה לגבי מקומות מסומנים? אני זוכר
מהפעמים המועטות בהן נסעתי ברכבת, שיש קרונות עם מקומות מסומנים בתוספת כמה שקלים לכל כרטיס - האם לא שווה לנצל זאת בימים בהם הרכבת עמוסה?
לא ניתן לרכוש מכל תחנה...
ולא כל רכבת מכילה מקומות מסומנים.
 
מהות ´הקרון האחרון´

מה לעשות כשהרכבת עמוסה? קחו טיפ...
כתושב הנגב המערבי שהוריו גרים בצפון אני לפעמים עולה על רכבת מבנימינה לתל-אביב במוצאי שבת. במוצ"ש הרבה פעמים הרכבת עמוסה אז אפשר ללכת לקרון האחרון (איפה שרשום משהו כמו "חדר מכונות - הכניסה לצוות בלבד" או משהו כזה) ושם תמיד יש שקט ומקום לשבת על הרצפה בלי לשמוע כל הזמן את הצעקות של הכרוז המבשר על הגעתה לבית יהושוע...
מהות ´הקרון האחרון´
בכל הרכבות של רכבת ישראל, מלבד הקרונועים (רכבות ללא קטר) מוקצה קרון (ברכבות הישנות) או חלק מקרון (ברכבות ה-מו-דו ובקומותיים) לטובת גנרטורים המשמשים לייצור חשמל להפעלת התאורה והמיזוג ברכבת. בקרונות החדשים יותר, גם כולל חלק זה של הקרון חדר לפקחים ואף מטבחון. דלתות הכניסה לחלק זה של הרכבת אמורות להיות נעולות תמיד, ולהפתח ע"י צוות הרכבת בעת הצורך בלבד. מטבע הדברים, אסור בתכלית האיסור לציבור הרחב להכנס לתא הגנרטורים או לקרון גנרטורים, ואם מישהו ממשתתפי הפורום שוקל לעשות זאת, אני מציע ומקווה שיימלך בדעתו לפני שבמקרה הטוב יחטוף מטר צעקות מהפקח או מהמאבטח, ובמקרה הרע ייפצע וייפגע חס וחלילה. אם מישהו מוכרח שיהיה לו מקום, אז כמו שכבר הוזכר, ברכבות בין חיפה לתל-אביב מוקצה קרון אחד למקומות השמורים. אם אין ברכבת שאתם נוהגים לנסוע בה מקומות שמורים ואין לכם אפילו מקום לעמוד, אנא פנו מזמנכם היקר מספר דקות וכתבו מכתב למנכ"ל הרכבת ו(אפילו יותר חשוב) למשרד התחבורה, והביעו את דעתכם אודות המחסור במקום ברכבת. אמנם לוקח לפחות שנה וחצי מהזמנת קרונות חדשים ועד כניסתם לשירות, אבל זו התחלה. את הכתובות לאתרי האינטרנט של משרד התחבורה ושל רכבת ישראל ניתן למצוא באתר ´חדשות הרכבת´, שכתובתו מצורפת להלן. ולבסוף, בשורה - במהלך החודשים הקרובים יתחילו להכנס לשירות 16 מערכים חדשים של קרונועי IC3. כל מערך כזה כולל שלושה קרונות שבהם כ-170 מקומות ישיבה סה"כ. אם לוקחים בחשבון שרכבת ישראל מעוניינת גם להוציא מהשירות את חלק מהקרונות הישנים שכולנו למדנו לשנוא, מבינים שזה לא לגמרי מספיק, אבל זו התחלה יפה.
 

איליה.

New member
משהו שאני לא לגמרי מבין

מהות ´הקרון האחרון´
בכל הרכבות של רכבת ישראל, מלבד הקרונועים (רכבות ללא קטר) מוקצה קרון (ברכבות הישנות) או חלק מקרון (ברכבות ה-מו-דו ובקומותיים) לטובת גנרטורים המשמשים לייצור חשמל להפעלת התאורה והמיזוג ברכבת. בקרונות החדשים יותר, גם כולל חלק זה של הקרון חדר לפקחים ואף מטבחון. דלתות הכניסה לחלק זה של הרכבת אמורות להיות נעולות תמיד, ולהפתח ע"י צוות הרכבת בעת הצורך בלבד. מטבע הדברים, אסור בתכלית האיסור לציבור הרחב להכנס לתא הגנרטורים או לקרון גנרטורים, ואם מישהו ממשתתפי הפורום שוקל לעשות זאת, אני מציע ומקווה שיימלך בדעתו לפני שבמקרה הטוב יחטוף מטר צעקות מהפקח או מהמאבטח, ובמקרה הרע ייפצע וייפגע חס וחלילה. אם מישהו מוכרח שיהיה לו מקום, אז כמו שכבר הוזכר, ברכבות בין חיפה לתל-אביב מוקצה קרון אחד למקומות השמורים. אם אין ברכבת שאתם נוהגים לנסוע בה מקומות שמורים ואין לכם אפילו מקום לעמוד, אנא פנו מזמנכם היקר מספר דקות וכתבו מכתב למנכ"ל הרכבת ו(אפילו יותר חשוב) למשרד התחבורה, והביעו את דעתכם אודות המחסור במקום ברכבת. אמנם לוקח לפחות שנה וחצי מהזמנת קרונות חדשים ועד כניסתם לשירות, אבל זו התחלה. את הכתובות לאתרי האינטרנט של משרד התחבורה ושל רכבת ישראל ניתן למצוא באתר ´חדשות הרכבת´, שכתובתו מצורפת להלן. ולבסוף, בשורה - במהלך החודשים הקרובים יתחילו להכנס לשירות 16 מערכים חדשים של קרונועי IC3. כל מערך כזה כולל שלושה קרונות שבהם כ-170 מקומות ישיבה סה"כ. אם לוקחים בחשבון שרכבת ישראל מעוניינת גם להוציא מהשירות את חלק מהקרונות הישנים שכולנו למדנו לשנוא, מבינים שזה לא לגמרי מספיק, אבל זו התחלה יפה.
משהו שאני לא לגמרי מבין
אם רכבות הקומתיים נועדו לקווים פרבריים ורכבות ה-IC-3 נועדו לקווים בינעירוניים, אז למה רכבת ישראל משתמשת ברכבות קומתיים בקווים בינעירוניים וב-IC-3 בקווים פרבריים, כשבקלות אפשר היה להחליף ביניהם?
 
פרברי מול בינעירוני

משהו שאני לא לגמרי מבין
אם רכבות הקומתיים נועדו לקווים פרבריים ורכבות ה-IC-3 נועדו לקווים בינעירוניים, אז למה רכבת ישראל משתמשת ברכבות קומתיים בקווים בינעירוניים וב-IC-3 בקווים פרבריים, כשבקלות אפשר היה להחליף ביניהם?
פרברי מול בינעירוני
כמו שכתבתי במקום אחר, בשירות פרברי חשוב מאוד זמן עצירה קצר בתחנות. לקומותיים ירון ברור בכך בגלל היותם מצוידים ביותר פתחים יותר גדולים. בנוסף, מסובך להסיע בשירות פרברי בנימינה-רחובות רכבות של יותר משני מערכים של IC3 בגלל הרציץ הקצר שבתחנת הרצליה. בשני מערכים כאלו יש בערך 350 מקומות ישיבה, ובמערך בודד של קומותיים (שתופס בערך את אותו אורך) יש 505. מתוך נסיון אישי שמתפרס על שני החורפים האחרונים, מדובר בהפרש משמעותי מאוד באותו הקשר. בפרברית של חיפה דווקא כן נעשה שימוש תכוף יחסית במערכים בודדים של IC3, וגם בקו לראש העין. לעומת זאת, כעת כשיש ´עודף´ בקומותיים, ניתן למצוא אותם בקלות גם ברכבות בינעירוניות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה