מה כסף יכול לקנות (ומה לא)

emoshe101

New member
מה כסף יכול לקנות (ומה לא)

כסף... יכול לקנות לך דירה - אבל לא בית יכול לקנות לך מיטה - אבל לא מנוחה יכול לקנות לך שעון - אבל לא זמן יכול לקנות לך ספרים - אבל לא ידע יכול לקנות לך מעמד - אבל לא הערכה יכול לקנות לך תרופות - אבל לא בריאות (בשם עצמון מינס) אפשר בבקשה להוסיף עוד רעיונות דומים? מי שמוצא, נא להוסיף, תודה.
 

אiר1

New member
בולשיט

כשיש לך כסף - הרבה יותר קל למצוא בן/בת זוג, מהרבה בחינות. כשיש לך כסף - אתה הרבה פחות מוטרד ויש לך הרבה יותר זמן להתרווח ולהרגע. כשיש לך כסף - יש לך גם הרבה יותר זמן ואפשרות כספית לפנאי ולפלז'ר. כשיש לך כסף - הספרים לא יתנו לך ידע??? כנראה שמדובר בדיסלקט או בעל יכולת מוגבלת אחרת. עוד לא פגשתי אדם שאוהב ספרים וחסר לו ידע... כשיש לך כסף - כבר יש לך מעמד. בעל המאה הוא בעל הדיעה - לא שמעת על זה??? כשיש לך כסף - אתה יכול לממן לעצמך רפואה פרטית, תרופות מחוץ לסל הבריאות, נסיעות לחו"ל למומחים ומחקרים מראים בבירור - שאדם בעל אמצעים חי הרבה יותר זמן וגם הרבה יותר טוב! ואלו מביניהם שחולים - יש להם הרבה יותר אפשרויות לעזור לעצמם, גם כשהם חולים, הרבה יותר מאלה שאין להם כסף. ואני אוסיף דבר משלי: כסף הוא חופש!
 

emoshe101

New member
הכל בולשיט?

כל מה שכותב המאמר התכוון הוא- שהכסף מהווה אמצעי ולא מטרה. את בעצם מחזקת את מה שהוא כתב. ד"א, לא כל מי שקונה ספרים אוהב לקרוא... כסף הוא חופש? נכון, אך לא בכל מקרה. יכולה להיות מציאות של עשיר משותק? על פי רוב, הוא היה מוותר על כל עשרו כדי לזוז. ועל עגינות? גם אישה עשירה יכולה להיות עגונה, ואז מה יעזור לה הכסף? וכן הלאה.
 

אiר1

New member
אז כתב...

אם הכסף בעיני הכותב אינו המטרה - זה בסדר. רק שלא ינסה לשכנע אחרים - שמחסור בכסף - זו המטרה וזו הדרך הטובה ביותר בחיים... כי אותי הוא בהחלט לא שכנע. ד"א לא אמרתי, שמי שקונה ספרים אוהב לקרוא. אמרתי שאני לא מכירה מישהו שאוהב לקרוא, ואין לו ידע. לגבי מציאות של עשיר משותק - אז אני אתן לך דוגמא מצויינת - כריסטופר ריב ("סופרמן") שהיה משותק במשך שנים רבות, בערך 10 שנים, אם אני זוכרת נכון. הוא היה אדם עשיר, שבפירוש אמר באחד הראיונות שנתן, שלולי הכסף שהיה לו, הוא לא היה מחזיק מעמד בחיים כל כך הרבה זמן... היה לו כסף לכסאות גלגלים מיוחדים, למכשור טכנולוגי חדיש, לאמצעי ניידות בבית ולעזרה בבית... הוא גם השקיע כספים עבור מחקרים שהובילו את הרפואה למציאת דרכים לשיקום פגיעות בעמוד השדרה ופגיעות עצביות. תראה לי אדם עני ומשותק שמצליח להסתדר ככה... ברור שאדם עשיר היה מוכן לעשות ויתורים גדולים עבור בריאות איתנה, אבל אם נשווה אחת לאחת בין עני לעשיר באותו מצב, לעשיר תמיד יהיה הרבה יותר קל. גם אשה עגונה, אם היא בעלת אמצעים, יש לה דרכים רבות יותר לסייע לעצמה, מאשה חסרת אמצעים. היא יכולה לקחת חוקרים פרטיים, יכולה לקחת עורכי דין מהטובים ביותר ויכולה לקבל ייעוץ מקצועי, מהטובים ביותר, שיתנו לה עזרה גדולה יותר, מאשר אשה עגונה, מחוסרת אמצעים, שרק מסתייעת בסיוע המדינה... בחייאת, הנאיביות הזאת מתאימה לגיל העשרה. כסף קונה הכל. גם למי שחושב אחרת. זו המציאות בפועל.
 

emoshe101

New member
כסף לא קונה הכל

חבל על מי שחושב כך. כריסטופר ריב לא יכל לקנות בפי מיליון מהכסף שהיה לו תזוזה של אצבע אחת! נכון שהיו לו אמצעים להיות משותק בנוחות... אבל לא לזה כוונה המימרא. הכלל תופס גם בעולם הזה, ובמיוחד לעולם הבא: אמר רבי יוסי בן קסמא, פעם אחת הייתי מהלך בדרך ופגע בי אדם אחד, ונתן לי שלום, והחזרתי לו שלום. אמר לי: רבי מאיזה מקום אתה אמרתי לו: מעיר גדולה של חכמים ושל סופרים אני אמר לי: רבי רצונך שתדור עמנו במקומנו ואני אתן לך אלף אלפים דנרי זהב ואבנים טובות ומרגליות. אמרתי לו: אם אתה נותן לי כל כסף וזהב ואבנים טובות ומרגליות שבעולם, איני דר אלא במקום תורה. וכן כתוב בספר תהלים על ידי דוד מלך ישראל: "טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף". ולא עוד, אלא שבשעת פטירתו של אדם אין מלווין לו לאדם לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות, אלא תורה ומעשים טובים בלבד. שנאמר: בהתהלכך תנחה אותך בשכבך תשמור עליך והקיצות היא תשיחך. בהתהלכך תנחה אתך, בעולם הזה; בשכבך תשמור עליך, בקבר; והקיצות היא תשיחך, לעולם הבא; ואומר: לי הכסף ולי הזהב נאם ה' צבאות.
 

אiר1

New member
מדרש נחמד

אבל אני דיברתי על מצב זהה של שני אנשים - אחד עשיר, אחד עני. אתה חושב שלעני יהיה טוב יותר, כי הוא עני? אני לא חושבת.
 

סאני42

New member
חבר'ה שניכם

צודקים!!!!! אני מעדיפה להיות בצד הצודק והעשיר....
 

emoshe101

New member
משפט חכם:

...שאמר לי חכם סיני זקן אחרי שטיפסתי 10 ימים בהרי ההימליה עד שהגעתי למנזר בגובה 5000 מטר: "עדיף להיות עשיר ובריא מאשר עני וחולה"
 

אiר1

New member
את זה

כל ילד יגיד לך... לא צריך חוכמה עתיקה בשביל זה. סתם שכל ישר.
 

emoshe101

New member
לא השוויתי בין עני ועשיר באותו מצב

אלא מציאות שבה גם כל כספו של העשיר לא ימלא את רצונו. כמו שכתוב "אין אדם מת וחצי תאוותו בידו". כמה שפתגם זה נכון לכולנו, הוא נכון שבעתיים לעשירים. ועוד יותר למתעשרים. ראי מקרה אנשים שזכו בפיס. באופן גורף- החיים שלהם משום מה נהרסו ולא השתפרו. רובם ככולם מגדירים את הזכיה כקללה וכדבר הגרוע ביותר שקרה להם בחיים. למה? כי ניסיון העושר גרוע מניסיון העוני. כל שכן במקרים שבהם אין לאדם יכולת לשנות את מצבו כמו שיתוק, עגינות וכדומה.
 

אiר1

New member
נסיון העושר גרוע מנסיון העוני?

כשאנשים כל החיים שלהם רגילים לחיות בעוני, בלי שום חינוך פיננסי מינימלי, אין פליאה בכך, שלא ידעו איך למנף ולשמר את הכסף הרב שזכו בו. זה לא אומר שנסיון העושר גרוע מהעוני. זה רק אומר שהם מחוסרי ידע פיננסי. זה הכל.
 

emoshe101

New member
לגבי מעמד:

הוא כתב כבר שכסף יכול לקנות מעמד (אך לא הערכה), אז למה הזכרת את זה?
 

נעה שחר

New member
בוודאי שכסף קונה הערכה

אם זה הדרך שבה השיג אותו - או פעולות שנעשות בעזרתו לטובת הזולת.
 

אiר1

New member
ועוד איך אוטומטי

אם מגיע אדם עשיר לאיזשהו מקום, ואנשים יודעים שהוא עשיר, מיד היחס אליו משתנה. אם זה התחנפויות, ועד לזלזול מופגן, להראות ש - הוא לא עושה עליי רושם. כשהאמת היא, שהרושם עושה את שלו וזה שחושב כך, מנסה להפגין אנטיתיזה... אנשים מריחים כסף מקילומטרים, והיחס משתנה במיידי, בלי קשר למעשיו עם הכסף. מספיק שיש לו, אנשים כבר נהיים כלבלבים לרגליו.
 

emoshe101

New member
דווקא לא

יש עשירים ממנו, רק שהוא עשה מעשים. למשל, ערי האוהלים שפתח. כמובן קניית בית"ר ירושלים. ועוד
 
למעלה