מה כדאי לעשות עם ספרייה של 600+ ספרי מד"ב מודפסים בזמן מעבר?

haimgds

Member
שמתי לב שהפורום אינו ממש פעיל בשנים האחרונות אך זה המקום היחידי שאני מכיר שמרוכזים בו קוראי מד"ב כך ש(מתנצל) זה המקום היחידי שמישהו בו יבין...
יש לי ספרייה של 800+ ספרים מודפסים בעברית שחלקם הגדול הוא מהמילניום הקודם, ב 20 שנים האחרונות עברתי לקריאה באנגלית ולקוראים אלקטרוניים (קינדל, מחשב וכו') כך שהפסקתי לרכוש ספרי ניר בעברית. כרגע אנחנו לפני מעבר דירה ואני מתלבט איך להמשיך איתם כי מדובר על 4 כונניות גדלות ועמוסות בסלון התופסות לא מעט נפח...

מצד אחד:
-כמעט את כל ספרי המד"ב המודפסים (למעט אלה שנכתבו במקור בעברית) יש לי בקבצים באנגלית.
-אני כבר לא קורא פיזית ספרי ניר.
-הילדה (בת 14) לא ירשה את הטעם שלי וקוראת פנטזייה בלבד...
מהצד האחר:
-הספרים האלה היו חלק מחיי החל מהתיכון, אפילו לעבור ליד המדפים ולראות ספר שקראתי בתקופת הבגרוייות ואז לקרוא אותו בטלפון נותן את ההרגשה ששום דבר לא ממש השתנה.
-בשבילי, ספר הוא יותר מחפץ. לזרוק ספר הוא דבר מגונה בעיניי (אני מבין ומזדהה לחלוטין עם תהליך הגניזה של ספרים פגומים אצל היהודים הדתיים)
-אני עדיין מאמין כי ספרייה בסלון היא מייצג תרבותי המעיד משהו על בעל הבית, הדבר הראשון בו אני מסתכל כשאני נכנס לבית בו לא הייתי הוא מה הספרים (אם בכלל) שקוראים שם.

עצות?
 

Haim_Gds

Member
נראה לי כי פשוט אוותר, עברתי אתמול על מספר ספרים שלא נפתחו כבר יותר מעשרים שנה... מישהו מכיר ספרייה נזקקת? אצלנו בישוב הספרייה קטנטונת ואין להם מקום כדי לקבל את הספרים שלי.
 
אני ממליץ לך לשמור אותם. לתרום לספריה זו אופציה. יש גם פרוייקטים כמו סיפור חוזר. אם אתה לא רוצה לזרוק, אז תעשה רשימה של הספרים, או אם אין לך כוח אז תנסה לסדר אותם כך שייכנסו לתמונה אחת ברזולוציה גבוהה, ותפיץ את הרשימה או התמונה בפורומים וקבוצות פייסבוק שמי שרוצה יוכל לבוא לקחת.
 

Haim_Gds

Member
זה "הכל או לא כלום"... אני לא רוצה להתחיל לחלק או לשים ערימות שאנשים יאספו מהן אלא למסור/למכור/לתרום את הכל (כולל הספריות!...) במכה אחת למישהו שיכול להעריך את הספרים.
 
למעלה