מה יותר חשוב, מדענים או רבנים?

חנן44

Well-known member
 

Harrington

Well-known member
מנהל

מה יותר חשוב, מדענים או רבנים?​

שאלה מפגרת (לא של פותח השרשור אלא בכלל). אין בכלל סיבה שתהיה כאן תחרות. ראשית עם כל הכבוד, דווקא כן ניתן להשבית את עבודות הכרייה בשבתות וחגים. זאת אמנם פרוצדורה ונהוג לעבוד אחרת ברחבי העולם, אבל הטענה שזה בלתי אפשרי, פשוט מצוצה מן האצבע. שנית גם אם יוחלט על תוואי חלופי, אין כמובן כל סיבה שהוא יעבור בדווקנות דרך בר אילן באופן שיפריע שם למאיץ החלקיקים. יש עוד מספיק אופציות אחרות שאפשר לחשוב עליהן שתעקופנה את בני ברק ולא יפגעו בבר אילן. עניין של תכנון נכון ומתוך מעט רצון.

כך יוצא שאין בכלל תחרות בין רבנים למדענים. ממילא כמובן הכותרת די מפגרת, אבל ניחא, זה אופייה של מערכת רודפת רייטינג :). אבל גם אם נזרום איתה כמות שהיא, הרי שאין כאן בכלל תחרות או בעיה מיוחדת. ס"ה עניין של השקפת עולם.
 
שאלה מפגרת (לא של פותח השרשור אלא בכלל). אין בכלל סיבה שתהיה כאן תחרות. ראשית עם כל הכבוד, דווקא כן ניתן להשבית את עבודות הכרייה בשבתות וחגים. זאת אמנם פרוצדורה ונהוג לעבוד אחרת ברחבי העולם, אבל הטענה שזה בלתי אפשרי, פשוט מצוצה מן האצבע. שנית גם אם יוחלט על תוואי חלופי, אין כמובן כל סיבה שהוא יעבור בדווקנות דרך בר אילן באופן שיפריע שם למאיץ החלקיקים. יש עוד מספיק אופציות אחרות שאפשר לחשוב עליהן שתעקופנה את בני ברק ולא יפגעו בבר אילן. עניין של תכנון נכון ומתוך מעט רצון.

כך יוצא שאין בכלל תחרות בין רבנים למדענים. ממילא כמובן הכותרת די מפגרת, אבל ניחא, זה אופייה של מערכת רודפת רייטינג :). אבל גם אם נזרום איתה כמות שהיא, הרי שאין כאן בכלל תחרות או בעיה מיוחדת. ס"ה עניין של השקפת עולם.
גבר הרעיון המרכזי הוא לא לבנות רכבת במשך עשרות שנים עם אלפי אנשים שונים ומתחלפים, אלא כן לבנות כמה שיותר מהר, מרוכז ואיכותי. יעני אם ברור שלא כל החומרים שמרכיבים רכבת נוצרו לפי דיני הכשרות אז מה ענין רבנים בעסק ? הם בס"ה רועי צאן פשוטים
 

Harrington

Well-known member
מנהל
גבר הרעיון המרכזי הוא לא לבנות רכבת במשך עשרות שנים עם אלפי אנשים שונים ומתחלפים, אלא כן לבנות כמה שיותר מהר, מרוכז ואיכותי. יעני אם ברור שלא כל החומרים שמרכיבים רכבת נוצרו לפי דיני הכשרות אז מה ענין רבנים בעסק ? הם בס"ה רועי צאן פשוטים
ברור, אבל מטרת הרכבת היא לשרת את התושבים. אם התושבים (זה בכלל לא קשור לרבנים) באזור מסוים לא מעוניינים בכך, זכותם. או שלא. אבל ברור שבכפיה זה לא יילך בכל מקרה. משמע, או שמתאימים את העבודות לאפשרויות הסביבתיות, או שמשנים את המתווה. הכל בסדר והכל תקין. אבל כאן יש המצאת בעיות יש מאין.
 
ברור, אבל מטרת הרכבת היא לשרת את התושבים. אם התושבים (זה בכלל לא קשור לרבנים) באזור מסוים לא מעוניינים בכך, זכותם. או שלא. אבל ברור שבכפיה זה לא יילך בכל מקרה. משמע, או שמתאימים את העבודות לאפשרויות הסביבתיות, או שמשנים את המתווה. הכל בסדר והכל תקין. אבל כאן יש המצאת בעיות יש מאין.
גבר זכותם של יושבי בני ברק לא גוברת על טובת הכלל, שכוללת את זכותם של תושבי ר"ג, גבעתיים, גבעת שמואל, פתח תקוה, ואפילו ת"א. יעני צניעות לא תזיק להם, לרבות שהם לא ממש תורמים כלכלית כמו הערים האחרות.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
גבר זכותם של יושבי בני ברק לא גוברת על טובת הכלל, שכוללת את זכותם של תושבי ר"ג, גבעתיים, גבעת שמואל, פתח תקוה, ואפילו ת"א. יעני צניעות לא תזיק להם, לרבות שהם לא ממש תורמים כלכלית כמו הערים האחרות.
לגבי תרומתם, נישאר חלוקים. לגבי זכותם, מסכים איתך שהיא לא גוברת אבל היא גם לא פחותה. כך או אחרת כפי שכתבתי מתחילת הדיון, לעניות דעתי יש יותר מדרך אחת לפתור את הבעיה הזאת. בס"ה צריך קצת רצון טוב מכל הצדדים המעורבים.
 

Danny Stern

Well-known member
גבר זכותם של יושבי בני ברק לא גוברת על טובת הכלל, שכוללת את זכותם של תושבי ר"ג, גבעתיים, גבעת שמואל, פתח תקוה, ואפילו ת"א. יעני צניעות לא תזיק להם, לרבות שהם לא ממש תורמים כלכלית כמו הערים האחרות.
להאריך את התקופת העבודה בשבעית מהזמן המתוכנן זה לא נורא , והשכר הכפול של העבודה בשבת יוחסר ולא מדובר על מה בכך .
גם טוב שפועלים ינוחו קצת .
מאיץ החלקיקים הוא חשוב אכן, אבל לי ספק רב שאפשר לבלבל אותו כה בקלות ..
ניתן גם להכניס בתכנות המחשב את הפרמטר הזה ולתקן .
ברור שזהו עוד תרוץ להשמצת הדתיים בגוון האנטישמי המאפין את השמאל המתנכר ..
 

אלפיני

Well-known member
שאלה מפגרת
לא נראה לי השאלה כמו התגובה לשאלה המציינת זאת.
ראשית עם כל הכבוד, דווקא כן ניתן להשבית את עבודות הכרייה בשבתות וחגים.
אתה מהנדס תעבורה , מהנדס מכונות בטון, או לכל הפחות יש לך גיבוי מאיש מקצוע מתאים שכזה לדבריך? אם כן, מתבקש שתעלה לינק המגבה אותך.

הטענה של חברת נט"ע האחראית על הפרוייקט היא כי "המכונה שחופרת ומדפנת בבטון את מנהרת המטרו חייבת לעבוד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע."
יש עוד מספיק אופציות אחרות שאפשר לחשוב עליהן שתעקופנה את בני ברק ולא יפגעו בבר אילן. עניין של תכנון נכון ומתוך מעט רצון.
עם כל הכבוד, תושבי רמת גן, וגבעתים כן רוצים להיות חלק משרותי התחבורה של המאה ה21 ואינם צריכים לסבול עקב הטרלול של תושבי בני ברק. למען האמת, גם מהנדס העיר בני ברק הודיע כי התחבורה הזו נחוצה לעירו.
ואמר זאת פה
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה מהנדס תעבורה , מהנדס מכונות בטון, או לכל הפחות יש לך גיבוי מאיש מקצוע מתאים שכזה לדבריך? אם כן, מתבקש שתעלה לינק המגבה אותך.
אני = אני.
הטענה של חברת נט"ע האחראית על הפרוייקט היא כי "המכונה שחופרת ומדפנת בבטון את מנהרת המטרו חייבת לעבוד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע."
הטענה מוכרת. דעתי היא כפי שכתבתי אותה למעלה. תתמודד.
עם כל הכבוד, תושבי רמת גן, וגבעתים כן רוצים להיות חלק משרותי התחבורה של המאה ה21 ואינם צריכים לסבול עקב הטרלול של תושבי בני ברק. למען האמת, גם מהנדס העיר בני ברק הודיע כי התחבורה הזו נחוצה לעירו.
אין כל מחלוקת על הצורך ברכבת. יש מחלוקת על מה מוותרים לשם כך.
 

אלפיני

Well-known member
הטענה מוכרת. דעתי היא כפי שכתבתי אותה למעלה. תתמודד.
מה זאת אומרת מוכרת? ממתי מוכרת? עושה רושם ששוב העלית טענה שאינה מגובת ואתה מבלבל ת'שכל כהרגלך בקודש. אין מה להדמודד מול זה.

לכן עד שלא תוכיח אחרת ותגבה את עצמך מיותר לדון אתך. סוף פסוק
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
מנהל
מה זאת אומרת מוכרת?
מוכרת, ידועה, פורסמה ברבים, מה עוד אתה צריך? אולי תנסה מילון אבן שושן ותמצא שם הגדרות נוספות למילה מוכרת.
ממתי מוכרת יש לך גבוי לדבריך או לא.
מוכרת מזה כמה שנים. גיבוי לדברי? מוזמן להתעמק בסוגיה ולבחון את עמדתי. עד אז צר לי לאכזבך, אבל עמדתי היא עמדתי בדיוק כפי שהבעתי אותה.
עושה רושם שלא ואתה מבלבל ת'שכל כהרגלך בקודש.
נו טוב. גם דרך להתחמק מהתמודדות עניינית.
לכן עד שלא תוכיח אחרת ותגבה את עצמך מיותר לדון אתך. סוף פסוק
אפילו לא הגענו לרמת דיון :). לשם כך תצטרך להגיב עניינית. בינתיים לא טרחת לעשות זאת. אם וכאשר תטרח, נוכל אולי להגיע לרמת דיון ואז ורק אז, תוכל גם לפרוש מהדיון. עד אז? ההתכתבות איתך היא סתם כלי להעברת הזמן והעלאת חיוכים. דיון אין כאן. לצערי.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זאת בדיוק השאלה, מה החרדים קשורים ?
מדובר בבעיית העבודות בעיר בשבת קודש. השאלה אם מדובר בחרדים שעובדים על הנושא ונדרשים לעבוד בשבת אם לאו, חסרת כל רלוונטיות לנושא. נחמד לדחוף את זה כדי שכביכול יהיה מה לתקוף ומה לכנות מגוחך, אבל זה פשוט לא רלוונטי לשום דבר.

זכותה של עיריית בני ברק לסרב לביצוע עבודות בתחומה בשבת קודש. אגב, טוב היה אם מטעם המדינה הדבר היה נאסר בכל ערי ישראל (למעשה זה המצב החוקי כנראה, אבל פשוט מצפצפים על החוק לצורך העניין).

אז אם תרצה ואם לא תרצה, "החרדים" כהגדרתך קשורים. לעשות כאילו הם לא, אחלה בת יענה, אבל לא באמת מועיל לדיון ענייני ורציני.
 

DANIAVNI

Well-known member
מה אני מעדיף
מדינה יהודית עם תחבורה גרועה
או מדינת כל מחבליה עם תחבורה מצויינת

תשובה : מדינה יהודית עם תחבורה גרועה
הסיבה : תחבורה מצויינת במדינת כל מחבליה רק תאפשר שינוע יעיל שלי ושל בני עמי לעבר הקרמטוריומים שיוקמו כאן .

זאת מדינה יהודית
ותהיה יהודית על אפכם ועל חמתכם
לא טוב לכם
ברלין מחכה .

לא מבין מה הבעייה שלכם ?
מה זה עוד שנה או שנתיים לרכבת לעומת הזהות היהודית של המדינה
בטל בשישים הייתי אומר.

בינתיים המדינה מצליחה יפה יחד עם היותה מדינה יהודית, ככל שניתן
למה לא להמשיך בצורה זו?
 
מה אני מעדיף
מדינה יהודית עם תחבורה גרועה
או מדינת כל מחבליה עם תחבורה מצויינת

תשובה : מדינה יהודית עם תחבורה גרועה
הסיבה : תחבורה מצויינת במדינת כל מחבליה רק תאפשר שינוע יעיל שלי ושל בני עמי לעבר הקרמטוריומים שיוקמו כאן .

זאת מדינה יהודית
ותהיה יהודית על אפכם ועל חמתכם
לא טוב לכם
ברלין מחכה .

לא מבין מה הבעייה שלכם ?
מה זה עוד שנה או שנתיים לרכבת לעומת הזהות היהודית של המדינה
בטל בשישים הייתי אומר.

בינתיים המדינה מצליחה יפה יחד עם היותה מדינה יהודית, ככל שניתן
למה לא להמשיך בצורה זו?
גבר תנוח אין קשר עכשיוי בין רכבת ליהודים, יעני בני ברק תקועה באמצע של מרכזים אנושיים אחרים אבל אף אחד לא מבקש להעלים אותה להיפך
 
למעלה