מה יהיה עם הקו הישן לירושלים והתחנות שבו?

קו 415

Member
אז זה אומר שינטשו את המסילה שוב?
הקו יחזור לפעילות רק במידה ומנהל סניף וחבר מרכז ליכוד יבקש להיות מנהל תחנת הרכבת מלחה בזמן הקרוב.
אחרת אני לא רואה היענות מצד גורם פוליטי אחר.
אפילו תושבי בית שמש כיום נהנים משירות ישיר על ידי אוטובוסים בתדירות גבוהה מאוד
 

אורן 1991

New member
הקו יחזור לפעילות רק במידה ומנהל סניף וחבר מרכז ליכוד יבקש להיות מנהל תחנת הרכבת מלחה בזמן הקרוב.
אחרת אני לא רואה היענות מצד גורם פוליטי אחר.
אפילו תושבי בית שמש כיום נהנים משירות ישיר על ידי אוטובוסים בתדירות גבוהה מאוד
במילים אחרות: המסילה והתחנות יינטשו כמו לפני 23 שנה
 

toto9

Member
על פי מה שאני יודע מתכננים/מקווים להפוך את הקו לרק"ל בינעירונית.

זה בעצם כולל 3 פרויקטים,
הכפלה ושידרוג (מינהור וגישור) של המסילה בין בית שמש למלחה,
זה יקצר משמעותית את משך הנסיעה בין בית שמש לירושלים.
השידרוג יהיה מותאם לרק"ל כך שהמחיר לא יהיה גבוה כמו רכבת כבדה.

מסילה ממלחה לתחנה המרכזית דרך כביש בגין.

רק"ל בתוך בית שמש:
זה פרויקט אשר לא קשור ישירות לרק"ל בין ירושלים לבית שמש,
אך ישתלב בנסיעה מירושלים לבית שמש.

לאחר בניית שלושת פרויקטים אלו, או אפילו אחד מהם,
ההיתכנות לכמות גדולה של נוסעים בקו זה היא גבוהה.

גם אם תהיה רק"ל בית שמש ירושלים המסילה המקורית עדיין תהיה קיימת
וניתן יהיה להשתמש בה למטרות אחרות.
 

Ccyclist

Active member
על פי מה שאני יודע מתכננים/מקווים להפוך את הקו לרק"ל בינעירונית.

זה בעצם כולל 3 פרויקטים,
הכפלה ושידרוג (מינהור וגישור) של המסילה בין בית שמש למלחה,
זה יקצר משמעותית את משך הנסיעה בין בית שמש לירושלים.
השידרוג יהיה מותאם לרק"ל כך שהמחיר לא יהיה גבוה כמו רכבת כבדה.

מסילה ממלחה לתחנה המרכזית דרך כביש בגין.

רק"ל בתוך בית שמש:
זה פרויקט אשר לא קשור ישירות לרק"ל בין ירושלים לבית שמש,
אך ישתלב בנסיעה מירושלים לבית שמש.

לאחר בניית שלושת פרויקטים אלו, או אפילו אחד מהם,
ההיתכנות לכמות גדולה של נוסעים בקו זה היא גבוהה.

גם אם תהיה רק"ל בית שמש ירושלים המסילה המקורית עדיין תהיה קיימת
וניתן יהיה להשתמש בה למטרות אחרות.

מנהרות בשביל רק"ל בינעירונית ? אם משקיעים סכומים כאלו עדיף לבנות מסילה מתחנת בית שמש לאזור מודיעין ולהתחבר ל A1 לפני שהיא נכנסת אל מתחת לקרקע, או להתחבר לגשרים העיליים של הקו כשהם מגיחים מדרום למבוא חורון אם הטופוגרפיה מכביש 38 תאפשר זאת.

אם אי פעם יחליטו על ביצוע חלופת G יש לבצע אותה בצורה שתתאים לרכבות כדי לתת גיבוי מסילתי. רשת רכבתית, כפי שיש כיום בין באר שבע לתל אביב, מאפשרת גיבוי במקרה של סגירת קטעים. מה שקורה עכשיו בין חיפה לתל אביב לא יכול לקרות אם יש שני תוואים שונים.
 
נערך לאחרונה ב:

Bus Nerd

Active member
מנהרות בשביל רק"ל בינעירונית ? אם משקיעים סכומים כאלו עדיף לבנות מסילה מתחנת בית שמש לאזור מודיעין ולהתחבר ל A1 לפני שהיא נכנסת אל מתחת לקרקע, או להתחבר לגשרים העיליים של הקו כשהם מגיחים מדרום למבוא חורון אם הטופוגרפיה מכביש 38 תאפשר זאת.

אם אי פעם יחליטו על ביצוע חלופת G יש לבצע אותה בצורה שתתאים לרכבות כדי לתת גיבוי מסילתי. רשת רכבתית, כפי שיש כיום בין באר שבע לתל אביב, מאפשרת גיבוי במקרה של סגירת קטעים. מה שקורה עכשיו בין חיפה לתל אביב לא יכול לקרות אם יש שני תוואים שונים.

הסיכוי שיחליטו על חלופת G שואף לאפס. גם השקעה עצומה שלא תצדיק את עצמה, וגם פגיעה בשמורת הטבע. כנ"ל הרק"ל לדעתי. זה חלום של חובבי תחבורה כמונו, אבל זה לא יקרה בחיים, בטח ובטח כשמדובר בתוואי שעובר באמצע שכונת טבע ושגם ברק"ל צריך ליישר קצת את העיקולים המוגזמים כדי למנוע נזק לחוגנים.
 

Ccyclist

Active member
הסיכוי שיחליטו על חלופת G שואף לאפס. גם השקעה עצומה שלא תצדיק את עצמה, וגם פגיעה בשמורת הטבע. כנ"ל הרק"ל לדעתי. זה חלום של חובבי תחבורה כמונו, אבל זה לא יקרה בחיים, בטח ובטח כשמדובר בתוואי שעובר באמצע שכונת טבע ושגם ברק"ל צריך ליישר קצת את העיקולים המוגזמים כדי למנוע נזק לחוגנים.

יש בדיחה בריטית: "תוכנית החלל הבריטית מצטערת להודיע שהרקטה לירח בוטלה עקב עבודות תחזוקה, האוטובוס החלופי יצא מקדמת התחנה."

הבדיחה משקפת את מציאות עבודות התחזוקה ברשת רכבות וותיקה ומסועפת. בישראל הסגירות הגדולות שבכותרות הן עדיין למטרות הקמה - הכפלות קווים לפני כעשור, חיבור שלוחות חדשות ומפלגים אליהן, חישמול. בבריטניה הסגירות הן בעיקר לשם תחזוקת הקיים והחלפת חלקים בלויים במערכות כמו המסילות, החישמול, המפלגים והאיתות. כל כמה חודשים זה נופל על הקו "שלך".

ירושלים היא עיר שגדלה לעבר נקודת הציון של מיליון תושבים. במוקדם או במאוחר היא תצטרך גיבוי לקישור הרכבתי - סטנדרטי היחיד אליה.
 
למעלה