מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?

מצב
הנושא נעול.
מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?

מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?
היי,
במסגרת עבודה אקדמית אני מעוניינת להציע לחברות האוטובוסים הישראליות הצעות שיגרמו ללקוחות שלהם "לומר וואו".

לדוגמא:
-הצבת מכונות קטנות של משקאות קלים באוטובוס כדי שהלקוח יוכל לקנות בימים חמים,
-אפשרות להאזין למוזיקה באוזניות,
-שקע להטענת סמארטפונים (בדומה לרכבת) בצמוד לכל נוסע,
וכו' וכו'.

כיוון שאתם "מהשטח", אקבל בברכה הצעות נוספות - משוגעות ככל שהן (גם אם הן רק תיאורטיות),

ואקבל עוד יותר בברכה:
א. הצעות שבאמת אפשר ליישם,
ב. הצעות שאי אפשר ליישם + הסבר למה לא ניתן ליישמן.

תודה רבה!
 

felixr

New member
כל מה שכתבת קיים כבר

מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?
היי,
במסגרת עבודה אקדמית אני מעוניינת להציע לחברות האוטובוסים הישראליות הצעות שיגרמו ללקוחות שלהם "לומר וואו".

לדוגמא:
-הצבת מכונות קטנות של משקאות קלים באוטובוס כדי שהלקוח יוכל לקנות בימים חמים,
-אפשרות להאזין למוזיקה באוזניות,
-שקע להטענת סמארטפונים (בדומה לרכבת) בצמוד לכל נוסע,
וכו' וכו'.

כיוון שאתם "מהשטח", אקבל בברכה הצעות נוספות - משוגעות ככל שהן (גם אם הן רק תיאורטיות),

ואקבל עוד יותר בברכה:
א. הצעות שבאמת אפשר ליישם,
ב. הצעות שאי אפשר ליישם + הסבר למה לא ניתן ליישמן.

תודה רבה!
כל מה שכתבת קיים כבר
כלומר כל סעיף בפרד.
בדן ישנם אוטובוסים שהם יש מכונות לממכר משקאות קלים ודברי מתיקה.
בקווים ישנם שקעי USB (אשכול חשמונאים בלבד)
 

connex

Member
חלק מזה כבר קיים

מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?
היי,
במסגרת עבודה אקדמית אני מעוניינת להציע לחברות האוטובוסים הישראליות הצעות שיגרמו ללקוחות שלהם "לומר וואו".

לדוגמא:
-הצבת מכונות קטנות של משקאות קלים באוטובוס כדי שהלקוח יוכל לקנות בימים חמים,
-אפשרות להאזין למוזיקה באוזניות,
-שקע להטענת סמארטפונים (בדומה לרכבת) בצמוד לכל נוסע,
וכו' וכו'.

כיוון שאתם "מהשטח", אקבל בברכה הצעות נוספות - משוגעות ככל שהן (גם אם הן רק תיאורטיות),

ואקבל עוד יותר בברכה:
א. הצעות שבאמת אפשר ליישם,
ב. הצעות שאי אפשר ליישם + הסבר למה לא ניתן ליישמן.

תודה רבה!
חלק מזה כבר קיים
למשל הטענת הסמארטפונים: באוטובוסים החדשים בלוד ומודיעין של קווים זה קיים.
אני הייתי מציע שקט בעיקר
שקט מפטפטת באוטובוס,שקט ממוזיקה שלא לרוחי (וגם כזו שכן) בעוצמות גבוהות וללא התחשבות בנוסעים אחרים אבל אני בספק אם אפשר ליישם את זה.
מה שכן,לדעתי שכריזת תחנות תהיה רק למי שמעוניין או צריך לשמוע
לפעמים העוצמה מוגזמת וזה מעיק
 

amirv

New member
הייתי מפרט

חלק מזה כבר קיים
למשל הטענת הסמארטפונים: באוטובוסים החדשים בלוד ומודיעין של קווים זה קיים.
אני הייתי מציע שקט בעיקר
שקט מפטפטת באוטובוס,שקט ממוזיקה שלא לרוחי (וגם כזו שכן) בעוצמות גבוהות וללא התחשבות בנוסעים אחרים אבל אני בספק אם אפשר ליישם את זה.
מה שכן,לדעתי שכריזת תחנות תהיה רק למי שמעוניין או צריך לשמוע
לפעמים העוצמה מוגזמת וזה מעיק
הייתי מפרט
הטמעת "אזור שקט" במושבים שקרובים לנהג בהם יושבים נוסעים שלא מעונייינים לדבר (ולשמוע אחרים מדברים) בסלולר.

היום יש נהגים שתולים באופן התנדבותי שלט עם בקשה צנועה, אך אין משהו גורף (כולל מערך הסברתי רחב להטמעה).
 

olli3

New member
מנהל
כל מה שכתבת או שיש או שהיה.

מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?
היי,
במסגרת עבודה אקדמית אני מעוניינת להציע לחברות האוטובוסים הישראליות הצעות שיגרמו ללקוחות שלהם "לומר וואו".

לדוגמא:
-הצבת מכונות קטנות של משקאות קלים באוטובוס כדי שהלקוח יוכל לקנות בימים חמים,
-אפשרות להאזין למוזיקה באוזניות,
-שקע להטענת סמארטפונים (בדומה לרכבת) בצמוד לכל נוסע,
וכו' וכו'.

כיוון שאתם "מהשטח", אקבל בברכה הצעות נוספות - משוגעות ככל שהן (גם אם הן רק תיאורטיות),

ואקבל עוד יותר בברכה:
א. הצעות שבאמת אפשר ליישם,
ב. הצעות שאי אפשר ליישם + הסבר למה לא ניתן ליישמן.

תודה רבה!
כל מה שכתבת או שיש או שהיה.
אבל קודם כל נשאלת השאלה האם את נוסעת באוטובוסים או לא? עקב כך שכתבת, מכיוון שאתם מהשטח...

אם לא, תעלי על 100 נסיעות אוטובוס שונות ואני לא מגזים במספר, עירוניות, פרבריות, שכונתיות ובין עירוניות. ואז תביני מה חסר ובמה יש צורך הכי טוב. בלי לעשות את זה, לעולם לא תדעי באמת.

לדברים שרשמת:

1. מכונה לממכר פחיות/בקבוקים. הייתה אחת באוטובוס של דן שעבד בעיקר על קו 10, היא עדיין באוטובוס אם אני לא טועה רק שאינה פעילה. היה גם אוטובוס בין עירוני של אגד שהייתה בו מכונת שתיה אם אני לא טועה.

2. אפשרות להאזין למוסיקה באוזניות - יש. עד כמה שידוע לי באוטובוסים הבין עירוניים של מטרופולין בלבד, יכול להיות שגם באוטובוסים החדשים של חברת קווים. 8 תחנות מוסיקה כאשר חלקן תחנות רדיו רגילות ואחרות תחנות שמשדרות מוסיקה על פי סגנונות כפלייליסט (לא רדיו עם שדרן וכו').

3. שקעי USB, גם אלו קיימים באותם האוטובוסים של מטרופולין שיש בהם את שקעי האוזניות. עד כמה שהבנתי, גם באוטובוסים החדשים של חברת קווים (בין עירוניים) יש.

מבחינת מה פרקטי ומה לא:

1. מכונת שתיה היא מאסיבית והיא תופסת מקום של מושבים + מקום לעמידה. לנוסע הכי חשוב להצליח לעלות על האוטובוס ולא להתייבש בתחנה על מנת להמתין לבא בתור...

2. נחמד, לא ממש מזיז לרוב הנוסעים - לא ראיתי הרבה שמשתמשים בזה, רוב האנשים פשוט שומעים מוסיקה באופן עצמאי, בלי שהאוטובוס יספק להם את זה.

3. רצוי והדבר בשימוש (שקעי USB)

מלבד זאת, הדברים שהכי חשובים לנוסע זה שהנסיעה תהיה מהירה, שהוא ישב במהלך הנסיעה, שהמיזוג יעבוד כמו שצריך, שכריזת התחנות ותצוגת התחנות במסך תהיה תקינה, שהניקיון יהיה טוב, שהמושב יהיה נוח. דברים נוספים שחשובים לחלק מהנוסעים: שיהיה אינטרנט אלחוטי באוטובוס (קיים במגוון חברות באוטובוסים בין עירוניים לרבות אגד, אגד תעבורה, מטרופולין, קווים, ויאולה, נתיב אקספרס ועוד).

מלבד זאת, לרוב האנשים שאר הדברים לא מעניינים במיוחד. זה נחמד שליד הנהג יש ערימת עיתונים לא קטנה שהנוסעים יכולים לקחת ולקרוא למשל. אבל אני לא באמת מוצא משהו שהוא הכרחי למדיי, שהוא באמת נחוץ.
 

טנק2

New member
דבר אחד שכחת...

כל מה שכתבת או שיש או שהיה.
אבל קודם כל נשאלת השאלה האם את נוסעת באוטובוסים או לא? עקב כך שכתבת, מכיוון שאתם מהשטח...

אם לא, תעלי על 100 נסיעות אוטובוס שונות ואני לא מגזים במספר, עירוניות, פרבריות, שכונתיות ובין עירוניות. ואז תביני מה חסר ובמה יש צורך הכי טוב. בלי לעשות את זה, לעולם לא תדעי באמת.

לדברים שרשמת:

1. מכונה לממכר פחיות/בקבוקים. הייתה אחת באוטובוס של דן שעבד בעיקר על קו 10, היא עדיין באוטובוס אם אני לא טועה רק שאינה פעילה. היה גם אוטובוס בין עירוני של אגד שהייתה בו מכונת שתיה אם אני לא טועה.

2. אפשרות להאזין למוסיקה באוזניות - יש. עד כמה שידוע לי באוטובוסים הבין עירוניים של מטרופולין בלבד, יכול להיות שגם באוטובוסים החדשים של חברת קווים. 8 תחנות מוסיקה כאשר חלקן תחנות רדיו רגילות ואחרות תחנות שמשדרות מוסיקה על פי סגנונות כפלייליסט (לא רדיו עם שדרן וכו').

3. שקעי USB, גם אלו קיימים באותם האוטובוסים של מטרופולין שיש בהם את שקעי האוזניות. עד כמה שהבנתי, גם באוטובוסים החדשים של חברת קווים (בין עירוניים) יש.

מבחינת מה פרקטי ומה לא:

1. מכונת שתיה היא מאסיבית והיא תופסת מקום של מושבים + מקום לעמידה. לנוסע הכי חשוב להצליח לעלות על האוטובוס ולא להתייבש בתחנה על מנת להמתין לבא בתור...

2. נחמד, לא ממש מזיז לרוב הנוסעים - לא ראיתי הרבה שמשתמשים בזה, רוב האנשים פשוט שומעים מוסיקה באופן עצמאי, בלי שהאוטובוס יספק להם את זה.

3. רצוי והדבר בשימוש (שקעי USB)

מלבד זאת, הדברים שהכי חשובים לנוסע זה שהנסיעה תהיה מהירה, שהוא ישב במהלך הנסיעה, שהמיזוג יעבוד כמו שצריך, שכריזת התחנות ותצוגת התחנות במסך תהיה תקינה, שהניקיון יהיה טוב, שהמושב יהיה נוח. דברים נוספים שחשובים לחלק מהנוסעים: שיהיה אינטרנט אלחוטי באוטובוס (קיים במגוון חברות באוטובוסים בין עירוניים לרבות אגד, אגד תעבורה, מטרופולין, קווים, ויאולה, נתיב אקספרס ועוד).

מלבד זאת, לרוב האנשים שאר הדברים לא מעניינים במיוחד. זה נחמד שליד הנהג יש ערימת עיתונים לא קטנה שהנוסעים יכולים לקחת ולקרוא למשל. אבל אני לא באמת מוצא משהו שהוא הכרחי למדיי, שהוא באמת נחוץ.
דבר אחד שכחת...
שנוסעים לא יצאו מהדלת הקדמית כשיש נוסעים שרוצית לעלות-בייחוד בבין עירוניים. זה מציק ומעכב.
כמובן שגם כרטוס מהיר ותדירות גבוהה במסלולים הנכונים תקל מאוד.
 
נסיעה שקטה בתדירות גבוהה

מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?
היי,
במסגרת עבודה אקדמית אני מעוניינת להציע לחברות האוטובוסים הישראליות הצעות שיגרמו ללקוחות שלהם "לומר וואו".

לדוגמא:
-הצבת מכונות קטנות של משקאות קלים באוטובוס כדי שהלקוח יוכל לקנות בימים חמים,
-אפשרות להאזין למוזיקה באוזניות,
-שקע להטענת סמארטפונים (בדומה לרכבת) בצמוד לכל נוסע,
וכו' וכו'.

כיוון שאתם "מהשטח", אקבל בברכה הצעות נוספות - משוגעות ככל שהן (גם אם הן רק תיאורטיות),

ואקבל עוד יותר בברכה:
א. הצעות שבאמת אפשר ליישם,
ב. הצעות שאי אפשר ליישם + הסבר למה לא ניתן ליישמן.

תודה רבה!
נסיעה שקטה בתדירות גבוהה
שקעים לטעינה ומוסיקה רק בבין עירונית.
לנסיעה במרחב עירוני צריכה להיות תדירה ושקטה.
 

S o l l y

New member
שום דבר?

מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?
היי,
במסגרת עבודה אקדמית אני מעוניינת להציע לחברות האוטובוסים הישראליות הצעות שיגרמו ללקוחות שלהם "לומר וואו".

לדוגמא:
-הצבת מכונות קטנות של משקאות קלים באוטובוס כדי שהלקוח יוכל לקנות בימים חמים,
-אפשרות להאזין למוזיקה באוזניות,
-שקע להטענת סמארטפונים (בדומה לרכבת) בצמוד לכל נוסע,
וכו' וכו'.

כיוון שאתם "מהשטח", אקבל בברכה הצעות נוספות - משוגעות ככל שהן (גם אם הן רק תיאורטיות),

ואקבל עוד יותר בברכה:
א. הצעות שבאמת אפשר ליישם,
ב. הצעות שאי אפשר ליישם + הסבר למה לא ניתן ליישמן.

תודה רבה!
שום דבר?
בסופו של דבר זו נסיעה באוטובוס

הכי חשוב - שיהיה מהיר, שיהיה מיזוג, כמה שפחות צפוף, וכדאי שקט.
כל השאר זה מותרות, שאפשר להסתדר בלעדיהן.
הדבר היחיד שבאמת מועיל בעידן של היום לדעתי זה הטענה לנייד. מעבר לזה לכל אחד כבר יש היום פלאפון עם מוזיקה, ושתיה קלה זה לא מה שיחסר סביר להניח בנסיעה קצרה יחסית....
 
טלוויזיה בבין עירוני, אבל אי אפשר בגלל הדוסים

מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?
היי,
במסגרת עבודה אקדמית אני מעוניינת להציע לחברות האוטובוסים הישראליות הצעות שיגרמו ללקוחות שלהם "לומר וואו".

לדוגמא:
-הצבת מכונות קטנות של משקאות קלים באוטובוס כדי שהלקוח יוכל לקנות בימים חמים,
-אפשרות להאזין למוזיקה באוזניות,
-שקע להטענת סמארטפונים (בדומה לרכבת) בצמוד לכל נוסע,
וכו' וכו'.

כיוון שאתם "מהשטח", אקבל בברכה הצעות נוספות - משוגעות ככל שהן (גם אם הן רק תיאורטיות),

ואקבל עוד יותר בברכה:
א. הצעות שבאמת אפשר ליישם,
ב. הצעות שאי אפשר ליישם + הסבר למה לא ניתן ליישמן.

תודה רבה!
טלוויזיה בבין עירוני, אבל אי אפשר בגלל הדוסים
 

טשאפק 2

New member
זאת הסיבה?

טלוויזיה בבין עירוני, אבל אי אפשר בגלל הדוסים
זאת הסיבה?
כי נסעתי בכמה וכמה מדינות בעולם, שאין בהם "דוסים" באוטובוסים בינעירוניים, במרחקים שאורכים עד שלוש שעות, ומעולם לא נתקלתי במסכי טלוויזיה.

אבל אם אפשר לשפוך קצת שנאה על הדוסים - למה לא.
 
זה מאוד נחמד, יש כאלו עם מסך אישי

זאת הסיבה?
כי נסעתי בכמה וכמה מדינות בעולם, שאין בהם "דוסים" באוטובוסים בינעירוניים, במרחקים שאורכים עד שלוש שעות, ומעולם לא נתקלתי במסכי טלוויזיה.

אבל אם אפשר לשפוך קצת שנאה על הדוסים - למה לא.
זה מאוד נחמד, יש כאלו עם מסך אישי
זה במקומות עם תחרות שכל חברה רוצה שתיסע דווקא בה.
 

נתנאל531

Well-known member
מת"צ יעיל עוקף פקקים, ואוטובוס חשמלי

מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?
היי,
במסגרת עבודה אקדמית אני מעוניינת להציע לחברות האוטובוסים הישראליות הצעות שיגרמו ללקוחות שלהם "לומר וואו".

לדוגמא:
-הצבת מכונות קטנות של משקאות קלים באוטובוס כדי שהלקוח יוכל לקנות בימים חמים,
-אפשרות להאזין למוזיקה באוזניות,
-שקע להטענת סמארטפונים (בדומה לרכבת) בצמוד לכל נוסע,
וכו' וכו'.

כיוון שאתם "מהשטח", אקבל בברכה הצעות נוספות - משוגעות ככל שהן (גם אם הן רק תיאורטיות),

ואקבל עוד יותר בברכה:
א. הצעות שבאמת אפשר ליישם,
ב. הצעות שאי אפשר ליישם + הסבר למה לא ניתן ליישמן.

תודה רבה!
מת"צ יעיל עוקף פקקים, ואוטובוס חשמלי
 
אולי כאשר האוטובוס יסע בחו"ל

מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?
היי,
במסגרת עבודה אקדמית אני מעוניינת להציע לחברות האוטובוסים הישראליות הצעות שיגרמו ללקוחות שלהם "לומר וואו".

לדוגמא:
-הצבת מכונות קטנות של משקאות קלים באוטובוס כדי שהלקוח יוכל לקנות בימים חמים,
-אפשרות להאזין למוזיקה באוזניות,
-שקע להטענת סמארטפונים (בדומה לרכבת) בצמוד לכל נוסע,
וכו' וכו'.

כיוון שאתם "מהשטח", אקבל בברכה הצעות נוספות - משוגעות ככל שהן (גם אם הן רק תיאורטיות),

ואקבל עוד יותר בברכה:
א. הצעות שבאמת אפשר ליישם,
ב. הצעות שאי אפשר ליישם + הסבר למה לא ניתן ליישמן.

תודה רבה!
אולי כאשר האוטובוס יסע בחו"ל
בארץ רגילים לקטר על כל דבר, אסור להגיד וואו גם אם יהיה אוטובוס עם כורסאות נוחות טלוויזיה וגקוזי שיגיע כל 5 דקות ויסע בנתיבים מיוחדים.
אנו מומחים בלמצוא על מה לקטר.
 

amirv

New member
בקו לאילת

אולי כאשר האוטובוס יסע בחו"ל
בארץ רגילים לקטר על כל דבר, אסור להגיד וואו גם אם יהיה אוטובוס עם כורסאות נוחות טלוויזיה וגקוזי שיגיע כל 5 דקות ויסע בנתיבים מיוחדים.
אנו מומחים בלמצוא על מה לקטר.
בקו לאילת
ואולי גם בקו ישיר לקרית שמונה (אם יהיה פעם משהו כזה)

אוטובוסים עם מושבים "חצי מיטה" (שנפתחים מאד, המשמעות היא פחות כסאות בכל אוטובוס), שירותים בקצה ודייל שמחלק סנדוויצ'ים וסוגר את הוילונות בצד של השמש.
 

olli3

New member
מנהל
דייל שמחלק כריכים וסוגר וילונות?

בקו לאילת
ואולי גם בקו ישיר לקרית שמונה (אם יהיה פעם משהו כזה)

אוטובוסים עם מושבים "חצי מיטה" (שנפתחים מאד, המשמעות היא פחות כסאות בכל אוטובוס), שירותים בקצה ודייל שמחלק סנדוויצ'ים וסוגר את הוילונות בצד של השמש.
דייל שמחלק כריכים וסוגר וילונות?
בשביל זה יש עצירות להתרעננות ועל פי תקנות התעבורה, נסיעה שאורכת יותר מ3 שעות מצריכה עצירה להתרעננות.

עם כל הנוסעים חסרי ידיים, אז אולי יש הגיון בדייל ההוא שיסגור להם את הוילונות.
 

itamo

New member
החלפת האטובוסים העירוניים בקווים הבין עירונים

מה יגרום לכם לומר "וואו" בנסיעה באוטובוס?
היי,
במסגרת עבודה אקדמית אני מעוניינת להציע לחברות האוטובוסים הישראליות הצעות שיגרמו ללקוחות שלהם "לומר וואו".

לדוגמא:
-הצבת מכונות קטנות של משקאות קלים באוטובוס כדי שהלקוח יוכל לקנות בימים חמים,
-אפשרות להאזין למוזיקה באוזניות,
-שקע להטענת סמארטפונים (בדומה לרכבת) בצמוד לכל נוסע,
וכו' וכו'.

כיוון שאתם "מהשטח", אקבל בברכה הצעות נוספות - משוגעות ככל שהן (גם אם הן רק תיאורטיות),

ואקבל עוד יותר בברכה:
א. הצעות שבאמת אפשר ליישם,
ב. הצעות שאי אפשר ליישם + הסבר למה לא ניתן ליישמן.

תודה רבה!
החלפת האטובוסים העירוניים בקווים הבין עירונים
לנסוע שעה וחצי בקו 166 שעובר בדרך בין לפחות 4 ערים שונות באוטובוס עירוני רועש ועם מושבים לא נוחים, זה סיוט שגורם לשקול בחיוב את האופציה לחזור לעמוד עם הרכב הפרטי בפקק.
 

olli3

New member
מנהל
מה שאתה לא יודע זה שנסיעה בבין עירוני תיקח

החלפת האטובוסים העירוניים בקווים הבין עירונים
לנסוע שעה וחצי בקו 166 שעובר בדרך בין לפחות 4 ערים שונות באוטובוס עירוני רועש ועם מושבים לא נוחים, זה סיוט שגורם לשקול בחיוב את האופציה לחזור לעמוד עם הרכב הפרטי בפקק.
מה שאתה לא יודע זה שנסיעה בבין עירוני תיקח
יותר זמן. מדוע? כי הדלת אינה רחבה וקליטת הנוסעים נעשית איטית יותר. כי האוטובוס מותאם לנסיעה בין עירונית ולא לנסיעה עירונית שמאלצת אותו לעצור ולהאיץ כל כמה מטרים.

וכך תקבל נסיעה ארוכה עוד יותר אבל תשב בנוחות.

מה הפתרון? אוטובוסים עירוניים, לרבות מפרקיות עם מושבים של אוטובוסים בין עירוניים. קיימים מספר קטן של אוטובוסים כאלו בחברת אגד, אוטובוסים מתוצרת מרצדס דגם O405 (הישנים עם המדרגות). אחד מהם דווקא פועל על קו 166 אחר באופן קבוע. קו 166 שמחבר בין תל השומר לרחובות.
 

itamo

New member
כן אני מכיר אותו טוב

מה שאתה לא יודע זה שנסיעה בבין עירוני תיקח
יותר זמן. מדוע? כי הדלת אינה רחבה וקליטת הנוסעים נעשית איטית יותר. כי האוטובוס מותאם לנסיעה בין עירונית ולא לנסיעה עירונית שמאלצת אותו לעצור ולהאיץ כל כמה מטרים.

וכך תקבל נסיעה ארוכה עוד יותר אבל תשב בנוחות.

מה הפתרון? אוטובוסים עירוניים, לרבות מפרקיות עם מושבים של אוטובוסים בין עירוניים. קיימים מספר קטן של אוטובוסים כאלו בחברת אגד, אוטובוסים מתוצרת מרצדס דגם O405 (הישנים עם המדרגות). אחד מהם דווקא פועל על קו 166 אחר באופן קבוע. קו 166 שמחבר בין תל השומר לרחובות.
כן אני מכיר אותו טוב
באמת יש לו מושבים נוחים, אבל הוא עדיין רועש ורועד כמו אוטובוס עירוני.
בדרך חזרה מתל השומר יש פחות נוסעים ואפשר לדעתי לשים אוטובוס בין עירוני, יש ימים שמגיע אוטובוס כזה ולא שמתי לב לכך שיש איתו בעיות ושהוא איטי יותר. אבל הנסיעה היא ממש תענוג, בלי רעש וקפיצות.

בכלל הגיע הזמן לזרוק את האוטובוסים העירוניים הישנים, רק השבוע הם נתקעו בדרך פעמיים.
 

olli3

New member
מנהל
הישנים האלו נוסעים מהר יותר ואמינים יותר.

כן אני מכיר אותו טוב
באמת יש לו מושבים נוחים, אבל הוא עדיין רועש ורועד כמו אוטובוס עירוני.
בדרך חזרה מתל השומר יש פחות נוסעים ואפשר לדעתי לשים אוטובוס בין עירוני, יש ימים שמגיע אוטובוס כזה ולא שמתי לב לכך שיש איתו בעיות ושהוא איטי יותר. אבל הנסיעה היא ממש תענוג, בלי רעש וקפיצות.

בכלל הגיע הזמן לזרוק את האוטובוסים העירוניים הישנים, רק השבוע הם נתקעו בדרך פעמיים.
הישנים האלו נוסעים מהר יותר ואמינים יותר.
מכיוון שבישראל אוטובוס אחרי 15 שנה לא משתלם לתחזק, הם נראים במצב כזה, אבל ברחבי העולם אתה תראה אוטובוסים בני 30 שנה שנוסעים ונוסעים ונוסעים בלי כלך בעיה ולא מדובר על מדינות לא מפותחות.

כך כל אוטובוס עירוני חדש שיש היום אל מול מרצדס O405 או מפרקית MAN SG ותראה איך שתי הישנות האלו קורעות את הכביש ובכלל המזגן בMAN SL וMAN NG מקפיאות את הצורה. לעומתם האוטובוסים החדשים מתקשים לפתח מהירות ולזה אפשר לשים לב היטב בירושלים למשל. לישנים שאתה כל כך רוצה שירדו מהכביש, פשוט לא מזיז אם זו עליה בכלל, הם שועטים.

עם תחזוקה טובה אותם אוטובוסים שאתה רוצה שירדו מהכביש יכלו בכיף לשרת כיום בלי היתעקעויות... מרצדס גם ככה לא נוטים להיתקע, רכב אמין ביותר.
 

טנק2

New member
+1

הישנים האלו נוסעים מהר יותר ואמינים יותר.
מכיוון שבישראל אוטובוס אחרי 15 שנה לא משתלם לתחזק, הם נראים במצב כזה, אבל ברחבי העולם אתה תראה אוטובוסים בני 30 שנה שנוסעים ונוסעים ונוסעים בלי כלך בעיה ולא מדובר על מדינות לא מפותחות.

כך כל אוטובוס עירוני חדש שיש היום אל מול מרצדס O405 או מפרקית MAN SG ותראה איך שתי הישנות האלו קורעות את הכביש ובכלל המזגן בMAN SL וMAN NG מקפיאות את הצורה. לעומתם האוטובוסים החדשים מתקשים לפתח מהירות ולזה אפשר לשים לב היטב בירושלים למשל. לישנים שאתה כל כך רוצה שירדו מהכביש, פשוט לא מזיז אם זו עליה בכלל, הם שועטים.

עם תחזוקה טובה אותם אוטובוסים שאתה רוצה שירדו מהכביש יכלו בכיף לשרת כיום בלי היתעקעויות... מרצדס גם ככה לא נוטים להיתקע, רכב אמין ביותר.
+1
בזמנו אגד העבירה לרומניה 90 מרצדסים O405 וO405G והם נוסעים מצויין.
נוסף על כך, הSL של אילן מזרחי הייתה נקייה ונראתה יפה הרבה יותר מכמה ELים שהם יותר חדשים.
חוץ מזה,O405 ,MAN SG 292FוMAN SL הם דגמים טובים מבחינה טכנית, (בונוס נוסף-המאנים אכן עם מזגן טוב) הבעיה היחידה היא אי נגישותם לנכים. בירושלים למשל, בעליות, O405 עוקף את כל הNLים,ושועט עוד ועוד ולא עוצר.
ולגבי ההזנחה-הSL של מזרחי-4081-היא עדות לכך שגם אוטובוס ישן יכול להיראות כחדש עם תחזוקה מתאימה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה