מה זה נקרא "שמן"?

מה זה נקרא "שמן"?

שלום וחג שמח לכולם. אני רוצה בבקשה לדעת הגדרה של "שמן", מבחינת אחוזים בגוף. איך מה אני מסתכלת על בן אדם וקוראת לו "שמן" , או מהו נקרא משקל עודף? אני עושה עבודה בפסיכולוגיה, ולצורך מחקר מסויים אני התבקשתי לעשות סקר ( כמובן לא אמיתי ) על שמנים.. אבל בשביל לכתוב סקר אני צריכה בתחילתו להגדיר משקל מסויים, או טווח משקל מסויים שאנשים יכולים להשתתף בסקר אבל מצד אחד אני לא יכולה לרשום רק משקל, כי אם הבן אדם יכול להיות 80 קילו אבל .1.90 אז הוא לא נקרא שמן.. לכן אני רוצה לציין בתחילת הסקר אולי משהו לפי אחוז מסויים? אני אשמח שתעזרו לי בעיניין, או תכוונו אותי למטרה.. מקווה שהבנתם תודה רבה !!! וחג שמח !
 

adi23e

New member
שלום לך,

יש מדד בשם BMI=BODY MASS INDEX הנוסחה שלו היא משקל האדם חלקי הגובה (במטרים) שלו בריבוע (רק הגובה בריבוע) כאשר יש טבלת ערכים: 20-24 תקין (- כלומר נמצא במשקל תקין) 25-29 עודף משקל 30-34 השמנה דרגה 1 35-39 השמנה דרגה 2 40< השמנה דרגה 3 יש כל מיני סוגי טבלאות כאלה, חלקם מכניסים לטווח התקין את 18.5-24, חלקם הטווח של 18.5-19.9 נחשב תת משקל תחפשי בגוגל את המושג BMI בהצלחה עם העבודה עדי
 

adi23e

New member
ראשית, לא..

כפי שרשמתי לך, ישנו BMI המוגדר כהשמנה דרגה 3 וזה כאשר הBMI עולה על 40.. שנית, במסגרת מה העבודה? בכרטיס שלך רשום שאת בת 21 (במידה וזה נכון), אני מניחה שאם זו עבודה למכללה או אוניברסיטה עלייך לציין מקור שעליו את מסתמכת, אישית לא הייתי קוראת לפורום באינטרנט מקור מוסמך. נתתי לך כיוון, סתם לרשום BMI 25-34 זה לא נכון כפי שרשמתי מקודם, וגם לא יהיה ברור למי שקורא את העבודה ולא יודע מה זה BMI. בהצלחה.
 

עוזיכ

New member
לגבי ההגדרות שקיבלת המלצתי

קודם כל, במסגרת העבודה תמצאי מקום היכן להגדיר מהו BMI וזה ייתן לכל קורא להבין במה מדובר. עצה שניה נוגעת לאיזה תחום לבחור, ואני הייתי ממליץ לבחון במסגרת העבודה אנשים העונים להגדרה "השמנה דרגה 1" ומעלה. אנשים במצב "עודף משקל" לא כל כך מרגישים "שמנים" - אני ממליץ שתתיעצי על איזה קבוצה לבחור עם המנחה שלך. ברור תלוי בהיקף העבודה (סמינריונית, סמ סימנריונית וכו') ובדרישות המנחה.
 

AddictedToMath

New member
BMI זה בולשיט!

BMI מתייחס לאדם ממוצע שלא עושה כלום. פשוט קיים. זה אולי סוג של מדד מכוון אבל לא מדע מדוייק! לארנולד שוורצנגר יש BMI 33... יש לו השמנה דרגה 3?! לדעתי היה לו[נכון שעכשיו הוא השמין] פחות אחוזי שומן מכל מי שהוא BMI 21 אפילו. לא כל מי שהוא 1.90 צריך לשקול אותו הדבר! וכו'.
 

עוזיכ

New member
שורצנגר

צריך לדעת לקרוא = BMI 33 נמצא בטווח דרגה 1 ולא 3. ברור שהנתונים ממוצעים ואדם רחב גוף עם אחוז שומן לא גבוה יכול להראות BMI גבוה אז לממוצע מתייחסים כמו ממוצע ועדיין לא נחוץ לפסול את השיטה כולה בגלל מופעים חריגים בגבולות יותר מ 2 סטיות תקן מהממוצעים.
 
תשובה

הקריטריון המקובל מתחשב בגובה במשקל ובהקיף המתניים. החישוב הפשוט הקל והמקובל הוא משקל /גובה בריבוע צ"ל <25 וזהו טווח המשקל התקין. בכל מקרה לצורך העבודה שלך בודאי שאתה צריך להביא את הסימוכין בצורה בדוקה.
 
למעלה