מה זה נצרות משיחית?

אודי127

New member
מה זה נצרות משיחית?

למה צריך להמציא עוד דת מיותרת? חסר דתות בעולם? הדתות רק מקטלגות בני אדם לקבוצות ומביאות לסיכסוך זה עם זה. מה יוצא מכל זה? אנשים ממציאים דת מאינטרסים שונים.
 
מי המציא פה דת?../images/Emo6.gif

ראשית כל לשאלתך, מהי נצרות משיחית, אני עצמי לא ממש מבין את המושג, למרות שאני מנהל הפורום. מה שאני כן מבין, שכל המאמינים בישוע, נקראים בפי העם נוצרים, כלמעשה הם מוגדרים בכל העולם כ - Christians שמשמעו משיחיים ביוונית. אני כיהודי שמאמין בישוע המשיח, מקבל יותר את ההגדרה השנייה - משיחיים. וכך אני כיהודי הופך להיות יהודי משיחי, ושאר המאמינים משיחים. ישוע המשיח לא המציא דת כלשהי, ולא הייתה לו גם כוונה שכזו, שליחיו של ישוע שהיו יהודים כולם, גם לא המציאו דת חדשה, וגם להם לא הייתה כוונה שכזו. הדת הנוצרית, נוסדה על-פי מייטב הבנתי, ואולי יהיו כאלה שלא יסכימו איתי פה וזה בסדר, בסביבות שנת 340 לספירה ע"י קונסטנטין. כשהוא ייסד את האמונה המשיחית, והפך אותה לריבונית. האמונה בישוע המשיח, היא לא דת. זוהי אמונה באלוהים חיים, הליכה עם משיח בן-דוד, בן-האלוהים. לגביי השם של הפורום, אני מקווה שבעתיד הקרוב, השם ישתנה. בינתיים זה השם.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאגב בימים הראשונים של הפורום ממש שמו היה

נצרות ואז הצלחנו לשנות את השם לנצרות משיחית, שזה כבר חצי נחמה
...האמת שהביטוי נוצרים הוא רק של הארץ פה, זו המילה בעברית שאין לה מקבילית בשפה אחרת..והיא בעיניי לא נכונה.. אני משיחית, מאמינה במשיח ישוע מנצרת בן אלוהים החי, עתה יש המגיעים לאמונה ממוצא יהודי, ולשם ההגדרה הם יהודים משיחיים, ויש ממוצא ערבי כמוני ואז אני ערבייה משיחית. נצרות לא מקבילה לנצרת כמו שנוצרים אינה דומה לנצרתיים, כך שאם מישהו רצה להגיד שנצרות היא מהמילה נצרת, אז זה לא ממש נכון..
בקיצור..זה לא משנה המוצא מה שמשנה זה התוצאה, הבריאה החדשה..האמונה בישוע המשיח, וזה עושה אותנו אחד בישוע, כולנו מרכיבים את הכניסייה, הכלה של האדון, כמו גוף אחד שהראש שלו זה ישוע. אמן שאיחוד כזה ותחושת אחווה יובילו תמיד את בני האור
 

זרדוז

New member
השורש נ.צ.ר קשור איכשהו לאמונת המשיח

כך גם ניתן לשאול מדוע העיר נצרת קרוייה נצרת. ברור כי השורש נצר הוא הסיבה. אישית, אני חשבתי כי המילה נוצרים לקוחה מספר ירמיה. ירמיהו פרק ד פסוק טז: הַזְכִּירוּ לַגּוֹיִם, הִנֵּה הַשְׁמִיעוּ עַל יְרוּשָׁלִַם, נֹצְרִים בָּאִים, מֵאֶרֶץ הַמֶּרְחָק; וַיִּתְּנוּ עַל עָרֵי יְהוּדָה, קוֹלָם. ירמיהו פרק לא פסוק ה: כִּי יֶשׁ יוֹם, קָרְאוּ נֹצְרִים בְּהַר אֶפְרָיִם; קוּמוּ וְנַעֲלֶה צִיּוֹן, אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ.
 

פרתיק

New member
ברשותך אני אתקן אותך.

הנצרות הוקמה ע"י פטרוס הקדוש ברומא אשר באיטליה ויחד עם פאולוס הקדוש אשר התחיל את מסעו להפיץ את הנצרות ישר לאחר שקיבל הארה מיושוע לפני עלייתו לשמיים, הקימו את דת ישוע שהיא הדת הנוצרית. עד שנת 320 לספירה הנוצרים עבדו במחתרת בתוך קטקומבות ( מבנים תת קרקעיים ברומא ) כי מי שנתפס על ידי הפגאנים דינו היה מוות. ועם עלייתו של קונסטנטין לשלטון בתקופה הביזנטית הוכרזה הדת הנוצרית כדתה הרשמית של איטליה. ישוע חי והתנהג ומת ונקבר כיהודי זה נכון, תלמידיו שגילם לא עלה על 16 היו גם הם יהודים אלא שהם התחילו להפיץ את תורת ישוע לאחר מותו. מקווה שעזרתי.
 
שלום פרתיק וברוכים הבאים לפורום../images/Emo140.gif

שמעון כיפא המכונה פטרוס, ושאול התריסי השליח המעולה המכונה פאולוס, שניהם בישרו את הבשורה לגויים ע"י הדרכת רוח הקודש. אף אחד מהם לא המציא דת חדשה, (לא כתוב בשום מקום בברית החדשה שהם הקימו דת כלשהי) נהפוכו, באגרת אל הגלטים מזהיר אותנו שאול מחזרה לחוקיות של דת, ומעודד אותנו לחיות בחיי הרוח. עלינו לחיות באמונה ומתוך אמונה ולא מתוך דת כלשהי. אלוהים לא נתן דת לאף אדם, אלוהים כורת בריתות, ומתרצה על-ידי אמונה. אין שום מעשה שאנחנו בני האדם יכולים לעשות בכדי לרצות את הבורא. הוא אלוהים עשה את הכל, הוא שלח את בנו יחידו כקרבן בעד החטאים שלנו - את ישוע המשיח. ישוע שילם את המחיר של החטא שלנו(מוות), והצדיק אותנו בדמו. לכן אין מעשה שאנו נוכל לעשות כאן על הארץ שיצדיק אותנו, לא תרומות, השתתפות באספות, לא שירת מזמורים ולא צומות, ולא שום דבר. כל אלה שהזכרתי, טובים הם לעשותם בעיתם, אך אין בהם להצדיק את האדם החוטא רק הדם של ישוע מצדיק אותי ואותך ואת כל מי שמקבל את ישוע המשיח לחייו כגואל כמושיע וכמלך על חייו. ולאחר שקיבלנו את האדון, עלינו ללכת איתו, להתהלך ברוח כבנים לאלוהים. ולא לחזור לעבדות של דת. ההבדל בין אמונה לדת הוא משמעותי. אמונה היא בטחון בדברים המקווים, היא בטחון באלוהים והליכה אחריו. דת, הינה מוסרות של בני אדם, שקבעו חוקים שונים בכדי שיצדיקו את האדם. פאולוס ופטרוס לא הקימו את דת ישוע, כי אין דת כזו. בשנת 325 לספירה בוועידת ניקאה, קונסטנטין ה אמונה המשיחית, הפכה לדת, כשהיא התמסדה - ובני אדם החלו לשלוט בבני אדם אחרים בשם החופש של האמונה. גילם של תלמידי ישוע לא עלה על גיל 16? מתי המוכס עבד כמוכס בגיל כל-כך צעיר? הוא היה חייב להיות מעל גיל 20 לפחות. כיפא היה מבוגר בגילו מישוע. אולי יוחנן שהיה הצעיר בתלמידיו של ישוע אולי הוא היה כן מתחת לגיל 20 אך אני לא מאמין שהוא היה מתחת לגיל 16. בכל מקרה, תודה ששיתפת.
 

lion 7

New member
אינפורמציה מטעה ומוטעית

בזמנו הנצרות (אלמסיחיה) סימני ההכר של המאמינים שחיו -לא בהכרח כל הזמן- במחתרת ותוסיף גם המנזרים שהיו רחוקים מהרדיפות (שקרו רק בזמנים מסוימים - היתה בועטת וחיה , על ההארה שקיבל הקיסר וראית הצלב אתה יכול לדלות מקישורי הפורום וגם ללמוד על ועידת ניקיא ב325 אחריה הכריז כמעט קוסטנטין על דת הנצרות כדת המדינה (לטוב זה סיום הרדיפות שנמשכו מעל 300 שנה -אלפי ומאות אלפי שהידים או מרטירים- .. רוב ההודעה מלאה בשטויות ולא מבין מי אומר את זה , נשמח לתקן אותך שפטרוס נחשב האפיפיור הראשון בכנסית רומא .. ופטרוס נצלב הפוך וביחד עם פאולוס (חשד)שנקברו מתחת כיפת הקתדרלה בותיקן .. ישוע נקבר ? אבל גם לתחיה לא? על זו מבוססת האמונה הנוצרית :אם אין תחיה אין נצרות ..
 

lion 7

New member
סימני ההכר במחתרת סימן הצלב

אבל לא בכל האמפריה (ממלכת אלרהא ומלכה הנוצרי הראשון היו הראשונים בהכרזת הדת כדת המדינה )המלך אבג`ר השני או החמישי (אזור סוריה עירק) ונמצאו שרידי כנסיה מהמאה ה2 אחרי מבול שהחריב את הממלכה שם, וגם מטבע מצד אחד המלך ועל כתרו הצלב (נמצאים במוזיאון הבריטי בלונדון) כמובן אני כותב מהראש .
 
למעלה