מה זה בדיוק מורשת רבין בשנת אלפיים ?

markrin

New member
מה זה בדיוק מורשת רבין בשנת אלפיים ?

לירות על אנטלנה ? להתמוטט לפני ששת הימים ? לשבור להם רגליים? להזמין פיגועי התאבדות כמו ב - 95 ? לחלק את ירושלים כפי שהציע ברק ? להושיט את הלחי השניה כשיורים עליך ? מורה,שמערער על המורשת שנויית המחלוקת הזו נזרק מעבודתו בהבל פיה של המנכ``לית המומרצת של משרד החינוך.. זו ישראל 2000 גם אני נגד לימודי פרופגנדה בבתי ספר של מורשת שנויה במחלוקת. יש להבחין הבחנה חדה בין הרצח הנתעב ובין מורשת שאיננה קיימת כלל. ומורה שקורא תיגר על שיטות חינוכיות מרקסיסטיות נקרא לשלם את המחיר על יושרו האינטלקטולי. גם זו ישראל 2000 !!
 

אלוני.

New member
מורשת רבין

זו מורשתו של אדם שפועלו הינו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. אין דבר יותר אנושי מאשר ההתמוטטות שלו לפני ששת הימים . אבל, וזה האבל הגדול , מה שצריך להיות מועבר לתלמידים וחייב להיות מועבר לתלמידים זו הסכנה לדמוקרטיה , הסכנה שבהסתה , ההכרה בכך שבדמוקרטיה הבחירות הן האמצעי היחיד לבחירת ראש הממשלה. אין במורשתו של רבין שום דבר שמחייב ללכת עם הסכמי אוסלו בדיוק כפי שמורשתו אינה להילחם ולהרוג . קרא את דבריי בהודעה מעלה , בבקשה .
 

amor

New member
אז מה בכל זאת המורשת שאותה

מייחסים לרבין ? האם זה משהו מיוחד לו ולא לאחרים ? האם בכלל ראוי כך לייחס לו איזה תהליך מיוחד ? האם יש מורשת בגין ? הרי הוא הביא שלום אמיתי . מדוע לנכס עוד חלקה אוניברסלית על שם רבין? האובססיה הזו די מקוממת חלק ניכר מן הציבור. אין לי דבר נגד האיש ז``ל אך יש לי לא מעט נגד מה שרוצים לעשות ממנו. ואם זה לא ברור אני נגד רצח כלשהוא.
 

אלוני.

New member
הרצח

מבחינתי , כפי שכתבתי אתמול : והיגדת לבינך ביום ההוא. כדי שלא יקרה כדבר הזה שנית . שאף אחד לא יעלה על דעתו לנסות ולהבין את הרוצח לנמק את הרצח או לרמוז שבנסיבות מסויימות רוצחים ראש ממשלה . וחוץ מזה מצידי תצביעו מה שבא לכם
 

amor

New member
סליחה טעית ידידי הרצח אינו מורשת

פרטית. האיסור לרצוח הנו כלל חוצה גבולות על פני כל הכדור . אם זו המורשת של רבין אז תסלחו לי..
 

אלוני.

New member
סלחנו לך , אבל

להבדיל מאחרים איני חושב שדרכו הפוליטית של רבין ז``ל הינה מורשת שיש להעביר מדור לדור וזאת למרות היותי תומך בדרך הזו. הרצח , ומה שהוביל לרצח הינם דברים שיש להעביר מדור לדור ובתוך הדור . קרא את דבריו של a-s למעלה בהם הוא כותב שלו רבין ז``ל לא היה הולך בדרך הזו הרצח היה נמנע , בין השיטין הוא מטיל על פרס את האחריות לרצח רבין ז``ל .... הלוואי והדברים שלך היו מחייבים את כולם בפשטות שכזו.
 

amor

New member
אם אינך חושב שיש להנציח את

מורשת רבין מדור לדור - אתה בדרך הנכונה . רבין ז``ל נרצח . האם יש לרשום על שמו מורשת בגין כך ? לא תרצח - הדיבר השישי מלווה אותנו אלפי שנים. לא צריך לרשום חלק מעשרת הדברות ע``ש רבין . יש לחנך ברוח כללית כי רצח הוא רצח ולא משנה מי נרצח : דל או שוע.
 

אלוני.

New member
אני חוזר ואומר

דרכו הפוליטית של רבין ז``ל אינה העניין כאן . הדיבר : לא תרצח אינו העניין . רצח פוליטי הינו מהלך שעשוי להוביל אותנו לאבדון , זה אינו רצח רגיל ( שיהיה כואב ככל שיהיה ) ויש להוקיע חשיבה כזו . יש להוקיע כל חשיבה של פתרון מחלוקת פוליטית בשימוש באקדח.
 

amor

New member
יש להוקיע כל רצח כדרך לפתרון מחלוקת.

ההבדל קטן אבל די גדול .
 

markrin

New member
אכן נכון מאד..אין מורשת זולת..

זו שהותיר בן-גוריון ובגין. שניהם טעו פה ושם אבל ככל-הותירו מורשת של יושר. כל האחרים,תסלחו לי,גם משמאל וגם מימין הותירו לא מורשת אלא אוסף מעשים עם כיוון לא מפוענח עד היום.
 

markrin

New member
אם אתה מתכוון שמורשת רבין..זו..

ההוקעה של שבירת כללי המשחק הדמוקרטיים שנשברו עם הרצח? -זה בסדר. אבל לא לזה מתכוונים כשמתכונים מורשת רבין. מתכוונים-הצביעו ברק !!! זוכר ? איך לפני הבחירות בא ברק לקבל ברכה מהבאבא-סבתא לאה רבין..? זוכר ? אז בלי סיפורים אלוני.. הטריק שלכם שקוף,שחוק וידוע לכל.
 
למעלה