מה זה אומר קוד זכאות

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
בכיר במשרד התחבורה נעצר בחשד לקבלת שוחד
החשד הוא קבלת שוחד, בין היתר, מחברת אוטובוסים
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5362790,00.html
כתבה עם קצת יותר פרטים ב־TheMarker
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.6520023
&nbsp
יש רמזים בכתבה לכיוון החברות הוותיקות ואישיות מסויימת, אבל יתכן שחיפשו למלא את הכתבה עם תוכן זמין מהעבר, שלא רלוונטי לנושא הנוכחי
 

25306yosef

New member
בכיר במשרד התחבורה נעצר בחשד לקבלת שוחד
החשד הוא קבלת שוחד, בין היתר, מחברת אוטובוסים
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5362790,00.html
אני מניח שבקרוב יעצר בכיר במשרד התחבורה בחשד למתן שוחד....
ולא סתם שוחד, אלא שוחד בחירות.

ואני מכנה את תיק החקירה הזה בשם תיק מספר 6000.
 

אוהד1110

New member
בכיר במשרד התחבורה נעצר בחשד לקבלת שוחד
החשד הוא קבלת שוחד, בין היתר, מחברת אוטובוסים
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5362790,00.html
כבר מזמן חשדתי שתוצאות המכרזים הללו לא סבירים והם לא שקופים
כמובן שאין לי שום הוכחה, אבל כל ההתנהלות לגבי חברות מסויימות נראתה לי לא סבירה ונראה לי שהמעצר לצורך חקירה הוא רק קצה הקרחון
 

manb232

New member
בכיר במשרד התחבורה נעצר בחשד לקבלת שוחד
החשד הוא קבלת שוחד, בין היתר, מחברת אוטובוסים
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5362790,00.html
אני מתפלא עליכם שאתם לא יודעים מי זה

נורא פשוט , מי זה ההוא שאתם כל הזמן מדברים עליו במשרד התחבורה ?

מי החברה שהבעלים שלה משפחה ?

איזה חברות כבר יש שזכו במכרזים שהבעלים משפחה .

תראו דה מרקר את התמונה .
 

maormp

New member
בכיר במשרד התחבורה נעצר בחשד לקבלת שוחד
החשד הוא קבלת שוחד, בין היתר, מחברת אוטובוסים
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5362790,00.html
טענתי בעבר שגם החייאת מוניות השירות עוד תוביל אנשים ל-433
גם צריך לשאול למה במשרד התחבורה כל כך מתעקשים לא להקים רשויות תחבורה מטרופוליניות.
&nbsp
יהיה מעניין לעקוב אחרי פרטי החקירה.
 
דן באר שבע
המצב הולך ונעשה גרוע מיום ליום.
שלשום לא בוצעה (לפחות) נסיעה אחת של קו 16 בשעה 12.15 לכיוון מסוף י"א.
אחר הצהרים לא נראה אוטובוס בקו 9 במשך כחצי שעה, כאשר עברו 3 אוטובוסים בקו 3 ובקו 18.
כתבתי תלונה באתר משרד התחבורה.
היום לא בוצעה נסיעה של קו 16 בשעה 11.15 ובשעה 15.15 , שתיהן לכיוון ביג.
בנסיעה אחה"צ היה פקח באוטובוס ושאלתי אותו איך חתכן שנסיעות מבוטלות, תשובתו היתה "יש בעיות בחברה".
זה מה שקורה שקונים סחורה מסוימת ממדינה מסוימת
היא פשוט נתקעת בדרך. במקום לרכוש סחורה יותר איכותית אך יקרה יותר חוסכים ברכש ומשלמים עלויות במוסך (הרי אוטובוס שיורד מקו זה הפסד ק"מ)
 

Bus Nerd

Active member
האמת, לא יודע אם יצא לי לנסוע במרכבים מתוצרת סין, אבל נסעתי
והרבה במרכבים של ארגז.
אם יש מישהוא שיגיד לך שהם נוחים לנוסע, תגיד לו בפרצוף שהוא שקרן

כי הם הרבה דברים, אבל נוחות לנוסע זה בערך הדבר האחרון שאפשר להגיד עליהם.
אולי נסעת בישנים של אגד?
צא וטייל ברכבי ישראל, אפשר להגיד.
הדגמים החדשים של מרכבים והארגז הם יחסית נוחים, וחשוב מכך איכות ההרכבה שלהם טובה מאוד והם מחזיקים שנים בלי יותר מדי בעיות מכניות. אני לא מדבר על העתיקים שאגד עדיין מפעילים בכל מיני מקומות - אלא על המודרניים יותר, כאלו מבערך שש השנים האחרונות. בדן זה רוב הצי.

בסינים אצל אפיקים יש בעיות מכאן ועד הודעה חדשה, בעיקר בעירוניים. אני מדבר על אוטובוסים חדשים לגמרי, לא יותר משנתיים על הכביש. כל הפלסטיקה וכל הזכוכיות רועדים ומרעישים, כל דבר שאתה נוגע בו מרגיש זול, מסכי המידע הגדולים ליד הדלת האחורית נראים כאילו הם עוד שנייה ייפלו על מישהו מרוב הרעידות שהחלישו להם את הברגים, המנוע מתאמץ מאוד ומרעיש אפילו במישור, וממה ששמעתי הם מבלים הרבה זמן במוסך.

כמו כן הדלתות שלהן נפתחות מאוד מאוד לאט, מה שמגדיל את זמן ההמתנה בתחנות. זה נשמע פעוט ומינורי אבל תוספת של אפילו 20 שניות בכל תחנה זה משהו שמצטבר בקו ארוך במיוחד.
(ביקורת דומה יש לי גם על האיסוזו של מטרופולין, ואלו לא סינים אלא יפניים שמיוצרים באירופה בכלל)

וכן, האוטובוסים הישראלים הם לא פאר היצירה, ובחו"ל יש אוטובוסים נוחים יותר. אבל הם משמעותית נוחים יותר מהסינים.

וכשאני אומר כאן "הסינים" אני לא מדבר על האוטובוסים החשמליים הסיניים - הם די טובים ואפילו יש לומר מצויינים. אני מדבר על הדיזלים הסינים, שמיוצרים מראש כדי להיות מוצר זול ולכן יש להן את כל הבעיות של מוצר זול. זה לא פיקפוק כאן ביכולת הייצור של הסינים - ברור שהם יכולים לייצר מוצר מעולה אם הם רוצים (ולראייה האוטובוסים החשמליים הסיניים) אלא שספציפית האוטובוסים הסיניים שחברות התח"צ בארץ קונות הם מוצר שמתוכנן להיות כמה שיותר זול כדי לנצח במחיר ולאו דווקא באיכות.

להשוות את הדיזלים הסינים בארץ לאוטובוסים הישראלים זה כמו להשוות טלפון של דוג'י לטלפון של OnePlus או Huawei - הם כולם סינים, אבל יש הבדל באיכות.
 

matrix200200

Active member
ביטול רכש הגומלין הוא טעות אסטרטגית
לישראל יש אינטרס אסטרטגי בלהיות מסוגלת לייצר אוטובוסים בתוצרת מקומית. יצרנים מחו"ל יכולים להחרים אותנו מסיבות פוליטיות, יכולים להקפיץ את המחירים ברגע שאין מפעלים מקומיים שבונים את המרכב, וכמובן זמני אספקה הרבה יותר ארוכים - ואם עוד כמה שנים ניתקע במצב של מחסור ציוד נייד ברכבת או באוטובוסים ונצטרך להרכיב הרבה בעצמנו כדי לענות על הדרישה, נהיה בבעיה - כי לא יהיו מפעלים מקומיים שיוכלו לעשות את זה.

רכש גומלין זה דבר שנהוג בכל מדינה בעולם. האמריקאים עושים את זה לכל חברת רכבת שמתמודדת במכרזים אצלם. אפילו הסיניות פתחו שם מפעלים. האמריקאים גם מחייבים את ישראל ברכש גומלין מכספי הסיוע - רוב אם לא כל כספי הסיוע האמריקאי בעצם צבועים כך שיהיה ניתן להשתמש בהם רק כדי לרכוש ציוד צבאי אמריקאי ושום דבר אחר, זו דרך של האמריקאים לעודד את התעשייה המקומית שלהם ולדאוג לפרנסת האוכלוסיה שלהם.

למה האמריקאים והבריטים יכולים לעשות את זה ואנחנו לא?
לדעתי ביטול ההסכם הזה זו ראייה צרה ופחדנית.
ייצור אוטובוסים זה לא בדיוק מדע טילים.
אם וכאשר יהיה צורך לעשות את זה, אני די בטוח שיהיה ניתן להתחיל לייצר אותם בזמן די קצר.
ייצור אוטובוסים לתחבורה ציבורית זה לא בדיוק תחום תעשייה אסטרטגי.
מה גם שאותה טענה על מרכבים ניתן לעשות גם על הפלטפורמה שכידוע לא מייצרים בארץ בכלל.
אם אנחנו נגיע למצב שיסרבו למכור לנו מרכבים לאטובוסים עירוניים(לא בדיוק ציוד צבאי), אז המצב שלנו בשלב הזה יהיה כל כך רע, שאוטובוסים כנראה יהיו אולי הדבר האחרון שצריך להטריד אותנו.

לגבי אמריקאים (לא ברור לי העניין עם הבריטים), יש על זה פתגם מפורסם "beggers can't be choosers"
ארה"ב עושה לנו "טובה" (טוב זה לא נושא לדיון כאן בפורום), אז ברור שהיא יכולה להציב תנאים איך נבזבז את ה"מתנה" הזאת.
כשישראל תחליט לתת סיוע כלכלי או צבאי למדינות אחרות היא גם תוכן להכתיב על מה ואיך לבזבז את הכסף הזה.
 

נתנאל531

Well-known member
למעוניינים: דימונה - ב"ש ב4K
https://www.youtube.com/watch?v=r3NLEK5yv5U

במקרה גם אני נסעתי החודש בקו, אבל בכיוון ב"ש - דימונה.
ציוד: מערך DD חדש באורך מלא וכ10 נוסעים.
גם בקו הזה יש איחורים - 7 דקות עיכוב בגלל סימנור אדום.
למרבה המזל מגפת השילוט דילגה על תחנת דימונה.
מה צריך לקרות כדי שהרכבת תשחרר סרטונים כאלו מצידה
ומהזווית של קדמת הקטר?
 
נצל"ש קיטורי רכבת
כמעט חודש שאין רכבות מתחנות הצפון (קריות, עכו, כרמיאל ונהריה) לתחנות קו העמק. לא מאמינים? בדקו את תכנון הנסיעה באתר הרכבת מתחנות הצפון לתחנת בית שאן ותגלו שאין רכבת! המצב הזה הוא כבר חודש, מאז שנפתחה מרכזית המפרץ,
&nbsp
הסיבה היא כנראה שלא ידעו להחליט ברכבת אם ניתן לבצע החלפה בין שתי תחנות מרכזית המפרץ או שצריך להמשיך עד תחנת חיפה מרכז, ובינתיים שכחו מזה. כמובן שזו רשלנות של אתר הרכבת
עבור מי שקורא בפורום
עד שייפתח הגשר בין הכניסה החדשה ל"מרכזית המפרץ" לרציפי "קו החוף", מומלץ לבצע את הקישור בחיפה מרכז.

כל עוד הכניסה היחידה לקו החוף היא מהקניון, מדובר בקישוריות כל כך גרוע שהיא בעצם לא ממש קיימת. (לפחות בינתיים פתחו יציאה מרציף 1 לכיוון מרכזית המפרץ אבל גם זה מסורבל ולא כל כך מומלץ).

אגב, אני צופה לפחות שנה לפתיחת הגשר. הם רק בשלב בניית הניצבים.
 

raminec

New member
מעניין איזה שיבושים צפויים להיות בספטמבר...
יש הרבה פחות משמעות לשיבושים בספטמבר
מכיוון שזה חודש של חגים יהודיים שבו יש מספר קטן מאוד של ימי עבודה וגם מספר הנוסעים בתקופה זו קטן יחסית
 
תודה אברהם. היכן הם פועלים?
תודה אברהם על העדכון ועל התמונות.
היכן הם פועלים? בין אם באזור אחד או במספר אזורים?
קווים שכונתיים בחיפה? אזור אחר?

דרך אגב סדרת של הקידומת 77 וסיומת 69 מתמלאת לה. מעניין מה בהמשך? 79 בקידומת? מעבר לקידומת וסיומת אחרת של 7 ספרות או 8 ספרות?
קו 7 בראשון לציון
שמונה מכונות שייכות לסניף שם.
&nbsp
אגד מן הסתם יעברו ל8 ספרות, וגם לדן הסדרה מתחילה להתמלא.
אני אישית מנחש שלאגד ייתנו את התחום 103XXX01 עד 105XXX01 ולדן את 100XXX01 עד 102XXX01, אבל זה רק ניחוש.
 
למה אגד מפעילה מוניות שירות במקום של בנייני 9 קומות?
הצפיפות הישראלית של פעם יכולה לתמוך באוטובוסים ברחובות שבתי המגורים בהם בני 4 קומות בלבד. באזור עם בנייני מגורים בני 9 קומות שזו צפיפות של פי 2 מפעם צריך להפעיל מפרקיות ולא מוניות שירות. מונית הדירות הזו לא תכיל את נוסעי המעלית של בניין אחד בקנה המידה הזה.
נכון, אבל זה כנראה בגלל שהקווים כאן פשוט ריקים
במילים אחרות: רוב רובם של תושבי השכונה נוסעים ברכב פרטי. אני לגמרי מבין אותם: המרחק בין הבתים לתחנות גדול מאוד, היה רצוי להקים לפחות עוד תחנה לכל כיוון ברחוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה