מה זה אומר להיות כבורא?

מה זה אומר...

להיות כבורא הכוונה היא בתכונות. זה נעשה ע"י הידמות של תכונות האדם לתכונות הבורא.השינוי הוא בכוונה ולא במעשים. ובסופו של דבר האדם משתווה לבורא בכוונתו, וזוהי מטרת הבריאה וסיבת היבראו של האדם. הבורא הוא רצון להשפיע. נתינה טהורה. אין בו שום רצון לקבל דבר לעצמו. הנברא הוא רצון לקבל. אין בו שום רצון להשפיע. הפכים מוחלטים. הנברא מידמה לבורא ב"השתוות הצורה", כלומר מצב כזה שאני עדיין מקבל ממנו, כי אני לא יכול לתת לו בעצם כלום, אבל הכוונה שלי משתנה. אם קודם קיבלתי על מנת לקבל בלבד, הרי עכשיו אני עושה על הרצון שלי "צמצום", ומקבל את ה"תענוג" רק כשאני יודע שזה רצונו, ואז הכוונה שלנו זהה- שנינו רוצים להשפיע. הוא משפיע על מנת להשפיע, ואני מקבל על מנת להשפיע. כך שנינו משפיעים. אחד משפיע על מנת להשפיע, והשני מקבל על מנת להשפיע, אבל כוונותיו זהות, ובקבלה, אנחנו מודדים כוונות. את המצב הזה ניתן להשיג בדרגה הכי נמוכה רק אחרי המחסום, אחרי המעבר לעולם הרוחני (וצריך להיזהר שלא לא ליפול לדמיונות). עד אז אנחנו בטבע האגואיסטי שלנו עושים דברים כדי לקבל הנאה ותענוג (אם לא אז איך יהיה לנו דלק ?!). השאלה היא למה אני בכלל צריכים להדמות לבורא ? אז התשובה היא, שקודם הבן-אדם צריך נקודה שבלב. את הנקודה שבלב אפשר לתאר כדחף פנימי עמוק ולא ברור לסוג אחר של מילוי הרצונות שלי, זה התחלה של רצון שדורש מילוי מהעולם הרוחני. אנשים שמתעוררת אצלם הנקודה שבלב לא יעזור שום דבר בעולם כדי למלא את הריקנות שלהם. זה כמו שתראה שהעלים בעציץ שלך בבית איבדו את הצבע ובמקום להשקות את העציץ פשוט תנקה את העלים עם מים, כלומר שום פעולה לא תעזור להחזיר לעלים את הצבע חוץ מההשקיה של השורש כמו ששום פעולה לא תעזור לבן-אדם שהתעוררה אצלו הנקודה שבלב להחזיר את הצבע לחייו, חוץ מלימוד הקבלה עם רב ספרים וקבוצה. השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו, זה האם יש לנו את אותו דחף עמוק ולא ברור למשהו בלתי נודע, והאם עד שלא נתחיל לממש את הדחף הזה נרגיש מעיין חיסרון ולא נמצא תשובה לשאלה מה הטעם בחיינו. בהצלחה...
 
דוגמא...

דוגמא אותה נותנים הרבה על מנת להמחיש את העניין, היא סיפור על איש עשיר שרוצה להאכיל איש עני, ועורך לכבודו שולחן עמוס כל טוב, כיד הדמיון. העני חש בושה בקבלת השפע. אבל העשיר כל כך רוצה שהעני יאכל... העני אומר לעצמו- אני לא אוכל בשבילי. אני אוכל בשבילו. הוא איש גדול וחשוב, ואני רוצה להשפיע לו כמו שהוא משפיע לי. אני הולך לאכול רק מתוך כך שזה יביא לעשיר נחת רוח. בהתחלה הוא יכול רק לשתות כוס מים. כל דבר אחר מיד ישכיח ממנו את הכוונה להשפיע לעשיר ויגרום לו להתמכר להנאת עצמו. אחר כך, הוא כבר יכול לטעום גם משהו אחר, וכן הלאה. אבל רק כשהוא בטוח שלו עצמו ממש לא משנה אם זה טעים או לא, ולא משנה לו העובדה שהוא רעב או שבע. הוא אוכל רק בגלל שהעשיר רווה מזה נחת. וכך הוא אינו חייב לו- שניהם משפיעים. אחד משפיע על מנת להשפיע, והשני מקבל על מנת להשפיע, אבל כוונותיהן זהות, ובקבלה, אנחנו מודדים כוונות. (תודה לרביד צור על הדוגמא... :)
 

jhon86

New member
אתה מטעהוטועה בולמוס מושגי לא מבורר

אולי תקראו הרחבות לנושא אין לו לאדם יכולת אמיתית לת אלא אם יודע לקבל לעמו בלבד במאה אחוזים אחרת כל נתינתו היא אשליה מסווה של נתינה אתם מדקלמי רעיונות לא מבוררים עד הסוף כל עוד זה טוב בשבילכם בסדר אבל להאכיל אחרים את הטעויות פשוט כאב לב
 
ברור!

עד למחסום (המעבר לעולם הרוחני) אנחנו האגואיסטים ב-100 אחוז, ועושים דברים כדי לקבל הנאה ותענוג (לא ליפול לדמיונות). אגואיסטים - הכוונה שכל פעולה שאנו עושים נועדה כדי לקבל בסופו של דבר הנאה ותענוג ותו לא. כאשר יש לנו את הנקודה שבלב, כלומר אותו רצון לרוחניות, בשביל לעבור את המחסום (המעבר לעולם הרוחני), ולהגשים את מטרת חיינו, אנחנו צריכים רצון לרוחניות ממש גדול! שהרצון הזה יהיה גדול מכל הרצונות האחרים שיש בנו אז בבת-אחת נעבור מחסום ב"ה. אתת שואל איך ניתן לקבל כזה רצון גדול לרוחניות ? אם תהייה בחברת מרזי-מורית כל מה שתרצה זה להיות רזה, אם תהייה בחברת אנשים שרוצים להגיע לבורא, תגיע אליו גם את בעזרתם. אז אם אתה רוצים לזכות ברצון נכון, תבחר בסביבה שתקדם את הרצון הזה שלך (אם לא הוא יעלם וחבל..) להתראות בבחירות.. :)
 

jhon86

New member
שוב הרצון להשיג משהו "יותר" עוד

לא עלית על הבעיה שמאחורי כל הדברים שאתה מתעקש למכור דע כי אם כל הבעיות היא ברצון להשיג אולי כדאי ללמוד קצת חסידות? האינסופי מתגלה בסופי שמעתת על זה? כל העניין של מדרגות הוא בשכל והוא שבסוף הופך לגורם המעכב כי יש מדרגות ויש לכאורה סדר ויש ויש ואתה כבר רוצה לדעת איך עולים במדרגות וכשתגיע תגלה שכל מה שיש זה ההוה העכשיו ובזבזת כלככך הרבה זמן לחשוב שיש עוד משהו שעוד לא גילת ועבר הגלגול
 
מילים מילים אבל...

"דע כי אם כל הבעיות היא ברצון להשיג" אנחנו כרגע בטבע שלנו 100 אחוז אגואיסטים, כלומר, אין שום פעולה שאנחנו יכולים לעשות אותה אחרת, כי זה בטבע שלנו! גם הרצון לרוחניות, הרצון להגיע לדביקות בבורא הוא אגואיסטי. אבל מה, ברגע שלומדים את כתבי המקובלים (בעיקר תלמוד עשר ספירות), בכתבים אלו יש סגולה מיוחדת אשר אם לומדים אותם עם רב וקבוצה , ויש רצון נכון להרגיש את הכתבים האלו בתוכנו, בפנמיות שלנו, אז מופעל עלינו כוח מיוחד שנקרא אור מקיף אשר מעלה אותנו לדרגת הכותבים. כמובן שהכל תלוי בגודל של הרצון, ככל שהרצון גדול יותר ככה המעבר מהמחסום (עולם הרוחני) יותר מהר. כמובן שכל עבודה בשכל לא תעזור, אתה יכול להגיד לעצמך כל החיים שאתה תתעסק עם חסידות וב"ה השם תעבור את המחסום אבל זה פשוט לא יקרה..! בהצלחה!
 
להיות כבורא...

בוקר טוב, בורא- חכמת הקבלה החוקרת את חוק הכללי של הבריאה, משתמשת במילים כמו "אלוקים", "בורא", "מאציל" כשמות טכניים של כוחות, אורות או מדרגות. "מאציל" ו"בורא" הם מושגים בעלי הגדרות דומות, למשל: כל מדרגה עליונה ביחס למדרגה התחתונה ממנה נקראת "בורא" בגלל שהעליונה יוצרת את התחתונה, שולטת בה, ומפתחת אותה. "בורא" זה גם כל מה שקיים, חוץ מהנשמה הנקראת "נברא". "בורא" זה כוח כללי מיוחד המשגיח על כל מערכת הבריאה. הכוח הזה הוא אחד ויחיד. בקבלה קיים רק חוק עיקרי אחד חוק הבורא - ליהנות את הנברא באופן מקסימלי. מהחוק הזה נובעים כל שאר החוקים, וכל מה שקורה במציאות הוא התממשות החוק הזה. כל מה שמתרחש בכל רגע בבריאה, מטרתו הבלעדית היא להכריח את האדם לבוא לנקודה של התענוג הגדול ביותר - התמלאות באור הבורא. השתוות האדם בתכונותיו לאותו החוק נקרא כי האדם נהיה כבורא. תודה רבה על השאלה!!!
 

kuponkup

New member
שוב שגיאות פטאליות בהבנת הקבלה

בורא משורש ברא הוא רק למאציל העליון סיבת הסיבות הוא האינסוף שלא נודע ולא יוודע ברא היא בראיה בדרך של יש מאין והיא רק להמאציל ואילו כל מדרגה על פי שיטתכם כי אתם עדיין בתורת הארי ללא חידושי החסידות היא בבחינת יש מיש בלד ושוב הבריאה מתחדשת יש מאין בכל רגע מחדש ללא שום סיבה רציונלית במושגי האדם ועל כן דיבור על חוק הבורא הוא חיש אחר אשלית טבע אם לא פיסיקלי אז רוחני את ם לא פחות גרועים ממדען שמכחיש את קיום האל להיפך אתה מדבר על החוקים של האל בזמן שכל מה שהקבלה מלמדת וא אי הוודאות! הצדיק שכל תודעתו היא ל" ראות אם הבורא יחדש את בריאתו ברגע הבא" אתם בהחלט עודי אלילים של העידן החדש
 

kuponkup

New member
שלא לדבר על הליות בורא- הקבלה

מכנה את זה פגם החוכמה שהיה גם לפרעה מלך היאור הוא כל כך היה ברורו לעצמו בעניין זה שהוא אלוקה עד כי לא השיג כלל את מושג האלוקות כפי שמשה פונה אליו הוא אלוהים יש בנברא רצון להיות בורא אולי תצטרפו לראלים הכת החדשה מתאים לכם
 
למעלה