מה התועלת בהצבעה?

shkool

New member
מה התועלת בהצבעה?

לאור הבחירות המתקרבות עלתה בי השאלה הבאה: למה אנשים הולכים להצביע? הריי ההגיון אומר שמתוך מאות אלפי מצביעים, לא קיים סיכוי שהבחירות יוכרעו ע"י חודו של קול אחד.. בין אם אני יצביע ובין אם לא, התוצאה תהיה אותה תוצאה, אז מה הטעם להצביע? ולמה אנשים לא רואים את זה? והתשובה "ואם כולם היו חושבים כמוך" היא תשובה דבילית לחלוטין, אז תחסכו ממני..
 

סזפוס

New member
משום ש..

בדרך כלל אנשים לא חושבים מחשבות עמוקות במיוחד אלא מתנהגים כעדר. אם המנהיג שלהם זועק בפאתוס: "לכו להצביע, לכו להצביע" הם ילכו להצביע. כל עוד ימשיכו לשנן לנו בטלוויזיה את הפרסומת "קוקה קולה טעם החיים" ויצמידו לה דוגמנית חושנית שפוסקת ערווה מגולחת כשהיא חובקת את המשקה ומלקקת את קצה הבקבוק בתאווה, אנשים יעדיפו את קוקה-קולה על זוּבִּי-קולה. הפוליטיקה היא מקור פרנסה לא אכזב לפוליטיקאים שמפרנסים את הפרסומאים ויועצי התקשורת שמנפחים לנו את השכל כדי שנשתה את המשקאות שלהם ונלך להצביע עבורם כדי שימשיכו לגלגל את הטירוף הזה על חשבון העדר המטומטם שקורה לעצמו הומו-ספיינס.
 

tzukon

New member
משום ש"אם כולם היו חושבים כמוך"

היא ממש לא תשובה דבילית
 

shkool

New member
היא כן

ההחלטה של אותם אנשים אם להצביע או לא תשאר אותה החלטה בין אם אני יחליט להצביע ובין אם לא.. המחשבה שלי לא להצביע לא כופה את עצמה על מחשבות אחרים..
 

נייטרו

New member
ההחלטה שלך לא משפיעה על אחרים

אבל ההסברה על החשיבות כן. ולכן אם לא יחשיבו את זה כדבר חשוב כולם כן יחשבו כמוך. חוץ מזה שרק בגלל שזאת התשובה המקובלת (ולדעתי גם הנכונה) לא הופכת אותה לדבילית....לא כל דבר חייב לבוא עם הסבר מסובך ומתוחכם, לפעמים יש סתם הסבר בנאלי העונה על כל הצרכים.
 

shkool

New member
.....

יכול באמת להיות שעצם זה שאני יסביר לאנשים על כך שהקול שלהם לא באמת ישנה משהו לתוצאה הסופית, אני באמת יוכל להשפיע על החלטם להצביע או לא, אבל זה עדיין יהיה זניח, אלה אם כן אני עולה לשידור בטלוויזיה בפריים טיים ומשכנע ציבור נרחב כי אין טעם להצביע אין לי כוח להשפיע על מאות אלפי בוחרים ולגרום להם "לחשוב כמוני".. לא דרוש הרבה מחשבה בכדי להבין שהקול שלך לא ישנה דבר, לכן אין טעם להצביע..
 

נייטרו

New member
לא צריך לשכנע אנשים לא להצביע

מספיק לא לשכנע אותם כן להצביע. אני מאמין שהקול שלי משפיע אבל באמת שאין לי שום העדפה בבחירות הקרובות (כמו שאמרו בסאות'פארק בפרק שדיבר על בחירות "you have to choose between a duetch and a turk") ולכן אני לא ממש רואה את עצמי מצביע, לפחות לא בבחירות הקרובות. אבל אם כבר כן פונים לקהל הרחב יש להדגיש את חשיבות העניין. אולי יש בזה מידת מה של צביעות אך זה נעשה לטובת הכלל.
 

shkool

New member
אין פה עניין של אמונה

כתבת שאתה מאמין שהקול שלך משפיע, הוא לא, הוא זניח, הוא חסר משמעות בקנה מידה של מאות אלפי הצבעות, לא צריך להיות גאון בשביל להבין את זה.. ואגב, אותו פרק של סאותפארק מדבר ומדגים בדיוק את מה שטענתי, שאין לך כוח להשפיע על מאזן הבחירות..
 

נייטרו

New member
אם אתה מחליט להתעלם מהעובדה

שכל קנה מידה של מאות אלפים מורכב מאינדיבידואלים אז אתה צודק, הקול שלך זניח...המשך לקבור ראשך בחול. מעבר לזה אנחנו פשוט נלך במעגלים....
 

BiggyBigbe

New member
דווקא יתכן שאתה תהיה הקול המכריע

למעשה, אתה הקול המכריע, אתה ואלי כהן ויוסי אברמוב ואחרים...
 
נכון מאוד ../images/Emo45.gif

קבוצות ביקורת אפשריות: 1. משלמי מס אמת. 2. מתגייסים לצבא. 3. מזהמי רחובות.
 

אנטוליו

New member
דמוקרטיה, שלטון האספסוף,

היא צורה לא מוצלחת במיוחד של השלטון, אליו מגיעים, בסופו של דבר, מניפולטורים, דמגוגים ותככנים למיניהם. לאנשים חכמים וישרים אין שום סיכוי, לכן אני מזמן מדיר את רגלי מהקלפי.
 

shkool

New member
מה שאתה אומר זה נכון,

אבל לא רלוונטי לטענה שטענתי.. אם היו מגיעים לשלטון אנשים חכמים וישרים, אז כן היית הולך לקלפי, בידיעה שהקול שלך לא ישנה את התוצאה הסופית?
 

אנטוליו

New member
למה לא?

הבעיה היא שלאנשים חכמים וישרים אין שום סיכוי להגיע לשלטון בבחירות "דמוקרטיות", בהם קול של חכם או צדיק שווה לקול של מפגר או עבריין. אין אבסורד גדול מזה!
 
למעלה