מה השיקולים המרכזיים של שרת התחבורה

קו 415

Member
כבר התרגלנו ששרות תחבורה מקדמות קודם כל את האג'נדה ורק אח"כ את התחבורה.
השאלה היא, מה נחשב שיקול שדוחה את עבודות החשמול בקו חיפה-תל אביב.

לפי הפרסומים, ביום שישי יופעלו רכבות מתל אביב לחיפה מסיבות פוליטיות (עבור מצעד). את המחיר נשלם בטווח הארוך בעיכוב החשמול לחיפה
 

Ccyclist

Active member
כבר התרגלנו ששרות תחבורה מקדמות קודם כל את האג'נדה ורק אח"כ את התחבורה.
השאלה היא, מה נחשב שיקול שדוחה את עבודות החשמול בקו חיפה-תל אביב.

לפי הפרסומים, ביום שישי יופעלו רכבות מתל אביב לחיפה מסיבות פוליטיות (עבור מצעד). את המחיר נשלם בטווח הארוך בעיכוב החשמול לחיפה

בגדול חבל שבמקום להתמקד בחישמול המערכת הפרברית החליטו לחשמל עד חיפה בשלב הנוכחי. אחרי ירושלים נבון - הרצליה לולאת השרון וקו החוף המערבי היו ההמשך הנכון. השלב הבא היה צריך להיות חישמול עד לוד וחישמול הקווים הפרבריים מלוד לאשקלון, בית שמש ורשל"צ הראשונים, ומצפון להרצליה לחשמל עד בינימינה. בצורה כזו היה אפשר להשתמש ברכבות החשמליות בהקדם. את הקו הראשי היה צריך לחשמל אחרי שיתרונות החישמול במערכת הפרברית יהיו ברורים לכל.

באשר לסגירה הספציפית - עיכוב של יום אחד לא יוריד ולא יעלה בתהליך הכולל.
 

Bus Nerd

Active member
כבר התרגלנו ששרות תחבורה מקדמות קודם כל את האג'נדה ורק אח"כ את התחבורה.
השאלה היא, מה נחשב שיקול שדוחה את עבודות החשמול בקו חיפה-תל אביב.

לפי הפרסומים, ביום שישי יופעלו רכבות מתל אביב לחיפה מסיבות פוליטיות (עבור מצעד). את המחיר נשלם בטווח הארוך בעיכוב החשמול לחיפה
עיכוב של יום אחד לטובת אירוע המוני שמגיעים אליו אנשים מכל הארץ? שווה את זה.
כנ"ל גם ההילולה למירון, וכנ"ל הייתי אומר גם עם אירועים אחרים כמו פסטיגל וכאלו.
 
כבר התרגלנו ששרות תחבורה מקדמות קודם כל את האג'נדה ורק אח"כ את התחבורה.
השאלה היא, מה נחשב שיקול שדוחה את עבודות החשמול בקו חיפה-תל אביב.

לפי הפרסומים, ביום שישי יופעלו רכבות מתל אביב לחיפה מסיבות פוליטיות (עבור מצעד). את המחיר נשלם בטווח הארוך בעיכוב החשמול לחיפה
זה לא פעם ראשונה שהעבודות מעוכבות בגלל שיקול פוליטי, עיין ערך הרכבות המיוחדות שהופעלו בערב ההילולה בלג בעומר.
וחוץ מזה זה לאוו דווקא מעכב כי מופעלות סך הכל שתי רכבות לכל כיוון החל מ12 בצהריים.
 
זה לא פעם ראשונה שהעבודות מעוכבות בגלל שיקול פוליטי, עיין ערך הרכבות המיוחדות שהופעלו בערב ההילולה בלג בעומר.
וחוץ מזה זה לאוו דווקא מעכב כי מופעלות סך הכל שתי רכבות לכל כיוון החל מ12 בצהריים.
אגב, אני חושב שאם כל לילה עובדים, ועובדים גם בשבת, אז אפשר לבטל לחלוטין את הסגירות בשישי. יש המון נוסעים ביום הזה בקו הזה במיוחד.

כשסוכמים את מספר השעות שפנויות לעבודה - נניח 6 שעות בלילה כפול 7 ימים, פלוס שעות השבת משישי אחהצ עד שבת בערב - רואים שהסגירה בשישי בבוקר עד שישי אחהצ היא זניחה יחסית. בחישוב גס, אם מתכננים עבודות לשנתיים, אז הביטול של העבודות בשישי אומר שהעבודות תתארכנה עוד חודשיים שלושה. שזה כבר די זניח.
 

קו 415

Member
אגב, אני חושב שאם כל לילה עובדים, ועובדים גם בשבת, אז אפשר לבטל לחלוטין את הסגירות בשישי. יש המון נוסעים ביום הזה בקו הזה במיוחד.

כשסוכמים את מספר השעות שפנויות לעבודה - נניח 6 שעות בלילה כפול 7 ימים, פלוס שעות השבת משישי אחהצ עד שבת בערב - רואים שהסגירה בשישי בבוקר עד שישי אחהצ היא זניחה יחסית. בחישוב גס, אם מתכננים עבודות לשנתיים, אז הביטול של העבודות בשישי אומר שהעבודות תתארכנה עוד חודשיים שלושה. שזה כבר די זניח.
יאמר לזכותה, במסגרת שאליתא בכנסת אתמול.
היא הודיעה שיופעלו שאטלים בקווים שנסגרו, מטרת השאטלים בשלב הראשון הוא לתת מענה לסגירה ובשלב השני לקבל הערכת מצב של ביקושים לתחבורה ציבורית סדירה עד סיום העבודות.

בנוסף, היא הנחתה את רכבת ישראל כעת, שמעתה כאשר מתוכננת סגירה צריך להסדיר במקביל תחבורה חלופית.

שאני חושב שהאחרון זה הבשורה, כי בשנים האחרונות בערך שבוע לפני הסגירה רכבת ישראל הודיעה על סגירת קו.

הביקושים היו ידועים, אך לא הציבו חלופה ראויה, ועד שמשרד התחבורה ענו לי היה חולף חודש...
מפעיל האוטובוסים, לרוב היה מגלגל את האחריות על משרד התחבורה.
וכך רכבת ישראל הייתה עושה.


לדוגמא, במסגרת הסגירות בימי שישי דרומית לתל אביב (עכשיו זה פחות רלוונטי), לקח לי שנה וחצי עד שמחברת סופרבוס תגברה את השירות מנסיעות בודדות ביום שישי שהאחרונה יצאה מתל אביב לבית שמש ב13 בשעון קיץ!!!
התדירות השתנתה לאוטובוס כל 40 דקות עד השעה 14:40.

וזה לאחר אין ספור מכתבים למשרד התחבורה, לחברת סופרבוס, לעיריית בית שמש, ולנציג קשרי לקוחות של חברת סופרבוס.
כמובן, שהקפדתי להוסיף תיעוד של כמות הנוסעים הלא חוקית שהיו על האוטובוס, וגם הייתי מציין באילו תחנות האוטובוס האחרון כלל לא עצר והשאיר את הנוסעים מאחור.

ובמשך שנה וחצי אף אחד ברכבת ישראל, או במשרד התחבורה לא חשב או ראה לנכון לתת חלופה לרכבת שבוטלה
 
יאמר לזכותה, במסגרת שאליתא בכנסת אתמול.
היא הודיעה שיופעלו שאטלים בקווים שנסגרו, מטרת השאטלים בשלב הראשון הוא לתת מענה לסגירה ובשלב השני לקבל הערכת מצב של ביקושים לתחבורה ציבורית סדירה עד סיום העבודות.

בנוסף, היא הנחתה את רכבת ישראל כעת, שמעתה כאשר מתוכננת סגירה צריך להסדיר במקביל תחבורה חלופית.

שאני חושב שהאחרון זה הבשורה, כי בשנים האחרונות בערך שבוע לפני הסגירה רכבת ישראל הודיעה על סגירת קו.

הביקושים היו ידועים, אך לא הציבו חלופה ראויה, ועד שמשרד התחבורה ענו לי היה חולף חודש...
מפעיל האוטובוסים, לרוב היה מגלגל את האחריות על משרד התחבורה.
וכך רכבת ישראל הייתה עושה.


לדוגמא, במסגרת הסגירות בימי שישי דרומית לתל אביב (עכשיו זה פחות רלוונטי), לקח לי שנה וחצי עד שמחברת סופרבוס תגברה את השירות מנסיעות בודדות ביום שישי שהאחרונה יצאה מתל אביב לבית שמש ב13 בשעון קיץ!!!
התדירות השתנתה לאוטובוס כל 40 דקות עד השעה 14:40.

וזה לאחר אין ספור מכתבים למשרד התחבורה, לחברת סופרבוס, לעיריית בית שמש, ולנציג קשרי לקוחות של חברת סופרבוס.
כמובן, שהקפדתי להוסיף תיעוד של כמות הנוסעים הלא חוקית שהיו על האוטובוס, וגם הייתי מציין באילו תחנות האוטובוס האחרון כלל לא עצר והשאיר את הנוסעים מאחור.

ובמשך שנה וחצי אף אחד ברכבת ישראל, או במשרד התחבורה לא חשב או ראה לנכון לתת חלופה לרכבת שבוטלה

כל הכבוד לה. שתימשך הגישה החיובית כלפי הנוסעים!
 
למעלה