מה הרעיון של מרכזית המפרץ החדשה?

מצב
הנושא נעול.

Yaron Livne

New member
לא משנה, הפואנטה

חוץ מזה, הקריון הוא קניון אחד נידח, ובטח שלא
יעד של יוממים מתל אביב. לעומת זאת, הדר היא אחד ממוקדי היוממות העיקריים של מטרופולין חיפה.
לא משנה, הפואנטה
נניח מזכרון לקריות.

ואם הקריות זה לא חשוב אז איפה המרכז של חיפה?
 
אתה לא חיפאי, הה?

לא משנה, הפואנטה
נניח מזכרון לקריות.

ואם הקריות זה לא חשוב אז איפה המרכז של חיפה?
אתה לא חיפאי, הה?
להגיד שהקריות זה המרכז של חיפה זה כמו להגיד שראשון זה המרכז של תל אביב. ובהקשר הזה הקריון משול לקניון הזהב או לקניון הגדול בפ"ת.
 

Yaron Livne

New member
לא אמרתי שהקריון זה המרכז של חיפה

אתה לא חיפאי, הה?
להגיד שהקריות זה המרכז של חיפה זה כמו להגיד שראשון זה המרכז של תל אביב. ובהקשר הזה הקריון משול לקניון הזהב או לקניון הגדול בפ"ת.
לא אמרתי שהקריון זה המרכז של חיפה
אני לא מחיפה אבל לא עד כדי כך משוגע. אני שואל איפה המרכז של חיפה. האם זה לב המפרץ? עיר תחתית? למה יש תחנת מרכזית המפרץ, מרכזית חוף הכרמל, ומרכזית הקריות. האם מרכזית המפרץ זה האמצע והשתיים האחרון זה החוץ?
 

Yaron Livne

New member
שהקריות*

לא אמרתי שהקריון זה המרכז של חיפה
אני לא מחיפה אבל לא עד כדי כך משוגע. אני שואל איפה המרכז של חיפה. האם זה לב המפרץ? עיר תחתית? למה יש תחנת מרכזית המפרץ, מרכזית חוף הכרמל, ומרכזית הקריות. האם מרכזית המפרץ זה האמצע והשתיים האחרון זה החוץ?
שהקריות*
 
אין לחיפה מרכז של ממש, אבל אם חייבים להחליט

לא אמרתי שהקריון זה המרכז של חיפה
אני לא מחיפה אבל לא עד כדי כך משוגע. אני שואל איפה המרכז של חיפה. האם זה לב המפרץ? עיר תחתית? למה יש תחנת מרכזית המפרץ, מרכזית חוף הכרמל, ומרכזית הקריות. האם מרכזית המפרץ זה האמצע והשתיים האחרון זה החוץ?
אין לחיפה מרכז של ממש, אבל אם חייבים להחליט
אז הייתי אומר שהעיר התחתית והדר זה המרכז של חיפה. סביב האיזור הזה חיפה צמחה, זה עדיין האיזור הכי גדול של קניות, משרדים ושלטון מקומי ומחוזי, שם נמצא השוק, קרית הממשלה ועוד, ובאופן מסורתי זה גם היה היעד של כל הקווים הבינעירוניים עד שהוחלט להוציא אותם מהעיר.
 

Yaron Livne

New member
אז מה אמורה להיות התחנה המרכזית הגדולה של

אין לחיפה מרכז של ממש, אבל אם חייבים להחליט
אז הייתי אומר שהעיר התחתית והדר זה המרכז של חיפה. סביב האיזור הזה חיפה צמחה, זה עדיין האיזור הכי גדול של קניות, משרדים ושלטון מקומי ומחוזי, שם נמצא השוק, קרית הממשלה ועוד, ובאופן מסורתי זה גם היה היעד של כל הקווים הבינעירוניים עד שהוחלט להוציא אותם מהעיר.
אז מה אמורה להיות התחנה המרכזית הגדולה של
מטרופולין חיפה?
 
אז זהו שאין אחת, כי זה תלוי מאיפה אתה מגיע.

אז מה אמורה להיות התחנה המרכזית הגדולה של
מטרופולין חיפה?
אז זהו שאין אחת, כי זה תלוי מאיפה אתה מגיע.
כל התחנות המרכזיות נמצאות בכניסות לעיר, אף אחת לא נמצאת במרכז.
 

Yaron Livne

New member
אבל מה שנראה לי זה שמרכזית המפרץ מתוכננת

אז זהו שאין אחת, כי זה תלוי מאיפה אתה מגיע.
כל התחנות המרכזיות נמצאות בכניסות לעיר, אף אחת לא נמצאת במרכז.
אבל מה שנראה לי זה שמרכזית המפרץ מתוכננת
להיות הכי גדולה, ומרכזית הקריות בצד אחד ומרכזית חוף הכרמל בצד השני הן הקטנות יותר. או שזה לא ככה? אם המרכז הוא עיר תחתית, למה המרכזית הגדולה, או אפילו לא בהכרח הגדולה נמצאת דווקא מצד אחד שלה ולא מהצד השני. ולמה מצד אחד שלה יש שתי תחנות מרכזיות (מרכזית המפרץ, מרכזית הקריות) ומהצד השני שלה תחנה מרכזית אחת (מרכזית חוף הכרמל).
 

jarondl

New member
אני חושב שאתה מייחס יותר מדי חשיבות ל"מרכזית"

אבל מה שנראה לי זה שמרכזית המפרץ מתוכננת
להיות הכי גדולה, ומרכזית הקריות בצד אחד ומרכזית חוף הכרמל בצד השני הן הקטנות יותר. או שזה לא ככה? אם המרכז הוא עיר תחתית, למה המרכזית הגדולה, או אפילו לא בהכרח הגדולה נמצאת דווקא מצד אחד שלה ולא מהצד השני. ולמה מצד אחד שלה יש שתי תחנות מרכזיות (מרכזית המפרץ, מרכזית הקריות) ומהצד השני שלה תחנה מרכזית אחת (מרכזית חוף הכרמל).
אני חושב שאתה מייחס יותר מדי חשיבות ל"מרכזית"
תענה לי בבקשה איפה התחנה המרכזית של הרכבת בפריז?

מיקום התחנה המרכזית לא מציין את חשיבות המקום בכלל (אהם אהם תל אביב, ירושלים). מיקום תחנות האוטובוס, בניגוד לרכבת, צריך להיות בנקודה אסטרטגית מבחינת חיבור החוצה (פרברי ובין עירוני) וחיבור פנימה (עירוני).
בדרום אין ספק שחוף הכרמל היא נקודה מושלמת לכך. בצפון זה קצת יותר מורכב, כי הגוש העירוני של חיפה והקריות מתחבר החוצה בכמה נקודות, ולכן עשו מה שעשו. לדעתי, בפרט עם רכבת העמק העתידית, לב המפרץ תהפוך ליותר ויותר מרכזית.
 

Yaron Livne

New member
זה ברור

אני חושב שאתה מייחס יותר מדי חשיבות ל"מרכזית"
תענה לי בבקשה איפה התחנה המרכזית של הרכבת בפריז?

מיקום התחנה המרכזית לא מציין את חשיבות המקום בכלל (אהם אהם תל אביב, ירושלים). מיקום תחנות האוטובוס, בניגוד לרכבת, צריך להיות בנקודה אסטרטגית מבחינת חיבור החוצה (פרברי ובין עירוני) וחיבור פנימה (עירוני).
בדרום אין ספק שחוף הכרמל היא נקודה מושלמת לכך. בצפון זה קצת יותר מורכב, כי הגוש העירוני של חיפה והקריות מתחבר החוצה בכמה נקודות, ולכן עשו מה שעשו. לדעתי, בפרט עם רכבת העמק העתידית, לב המפרץ תהפוך ליותר ויותר מרכזית.
זה ברור
בפריז לרכבות הארציות יש לכל כיוון תחנה מרכזית אחרת והרכבות לא חוצות את פריז (כמו שהיה פעם בתל אביב לפני החיבור באיילון).

נראה לי שהשאלה שלי קצת יותר מורכבת מאיך שהצגתי את זה ואני צריך לחשוב איך לסדר את זה.
 

jarondl

New member
ובקשר למרכזיות של הדר

אבל מה שנראה לי זה שמרכזית המפרץ מתוכננת
להיות הכי גדולה, ומרכזית הקריות בצד אחד ומרכזית חוף הכרמל בצד השני הן הקטנות יותר. או שזה לא ככה? אם המרכז הוא עיר תחתית, למה המרכזית הגדולה, או אפילו לא בהכרח הגדולה נמצאת דווקא מצד אחד שלה ולא מהצד השני. ולמה מצד אחד שלה יש שתי תחנות מרכזיות (מרכזית המפרץ, מרכזית הקריות) ומהצד השני שלה תחנה מרכזית אחת (מרכזית חוף הכרמל).
ובקשר למרכזיות של הדר
התנועה הבין עירונית החוצה את חיפה אכן לא מתעניינת בהדר, אלא בדרך להגיע לתחנת רכבת. מבחינת תנועה פרברית או תנועה מקומית, אני מאמין שהקטע שבין הדר לבין בי"ח רמבם ובת גלים הוא הרצועה המרכזית של חיפה. לא סתם רוב הנסיעות העירוניות החלו או הסתיימו במשך שנים שם. אתה חושב שהקריון הוא יעד יותר מרכזי מזה?
 

Yaron Livne

New member
לא חושב שהקריון הוא יעד מרכזי יותר מזה

ובקשר למרכזיות של הדר
התנועה הבין עירונית החוצה את חיפה אכן לא מתעניינת בהדר, אלא בדרך להגיע לתחנת רכבת. מבחינת תנועה פרברית או תנועה מקומית, אני מאמין שהקטע שבין הדר לבין בי"ח רמבם ובת גלים הוא הרצועה המרכזית של חיפה. לא סתם רוב הנסיעות העירוניות החלו או הסתיימו במשך שנים שם. אתה חושב שהקריון הוא יעד יותר מרכזי מזה?
לא חושב שהקריון הוא יעד מרכזי יותר מזה
אבל בכל אופן מרכזית המפרץ אם ככה היא באמת הכי קרובה למרכז המטרופולין. קווים מדרום היו יכולים להגיע גם לשם, אבל הם מגיעים לחוף הכרמל. כשביטלו את מרכזית בת גלים ובנו את מרכזית המפרץ ומרכזית חוף הכרמל הרעיון היה שהאוטובוסים לא יעברו בתוך העיר (אולי עכשיו אני אסביר קצת טוב יותר על מה אני חושב). אז בעצם אולי אני שואל אם מה שחשוב זה שלא ייכנסו אוטובוסים לתוך חיפה עצמה אפילו לא כולל קרית חיים, או שגם שלא ייכנסו לקריות זאת מטרה.
 

asmopil

New member
טעות בידך

חוץ מזה, הקריון הוא קניון אחד נידח, ובטח שלא
יעד של יוממים מתל אביב. לעומת זאת, הדר היא אחד ממוקדי היוממות העיקריים של מטרופולין חיפה.
טעות בידך
הקריון הוא מוקד מרכזי ולצידו יש את בימ"ש השלום לקריות, ומרפאה מרכזית של הקריות. הדר כבר אינה מרכז יוממים גדול עוד מימי מצנע.
 
ובימ"ש השלום בקריות הוא מוקד נהירה המוני של

טעות בידך
הקריון הוא מוקד מרכזי ולצידו יש את בימ"ש השלום לקריות, ומרפאה מרכזית של הקריות. הדר כבר אינה מרכז יוממים גדול עוד מימי מצנע.
ובימ"ש השלום בקריות הוא מוקד נהירה המוני של
תל אביבים? יש בית משפט שלום בכל עיר בינונית בארץ, זה בטח לא מוקד בקנה מידה ארצי. אתה הרי לא מציע ברצינות לעשות קו ישיר מכל עיר בארץ לכל בית משפט שלום בכל עיר אחרת.
ואיך העובדה שיש שם מרפאה מרכזית של הקריות קשורה לתל אביב?

חוץ מזה הדיון של הקריון לא רלוונטי מלכתחילה, כי הרי שתי הודעות מעל כתבתי שיש דרך להגיע מתל אביב לקריון עם החלפה אחת, אם לוקחים רכבת לקרית מוצקין ומחליפים לאוטובוס.
 

asmopil

New member
עזוב את הקריון כרגע

ובימ"ש השלום בקריות הוא מוקד נהירה המוני של
תל אביבים? יש בית משפט שלום בכל עיר בינונית בארץ, זה בטח לא מוקד בקנה מידה ארצי. אתה הרי לא מציע ברצינות לעשות קו ישיר מכל עיר בארץ לכל בית משפט שלום בכל עיר אחרת.
ואיך העובדה שיש שם מרפאה מרכזית של הקריות קשורה לתל אביב?

חוץ מזה הדיון של הקריון לא רלוונטי מלכתחילה, כי הרי שתי הודעות מעל כתבתי שיש דרך להגיע מתל אביב לקריון עם החלפה אחת, אם לוקחים רכבת לקרית מוצקין ומחליפים לאוטובוס.
עזוב את הקריון כרגע
המסר המרכזי היה שהדר לא רק שאינה מוקד יוממים לא של חיפה ובטח לא של המטרופולין שלה. וזאת, כבר למעלה מ- 20 שנה אם לא למעלה מזה. אגב, הקריון הוא הוא הקניון המוצלח בישראל, ורבים החיפאים הנוהרים אליו ומעדיפים אותו על פני הגרנד קניון החיפאי. אם כי, וודאי שזו לא הסיבה לחבר את כל העולם ואשתו לקריון, אפילו שבימ"ש השלום לקריות ומרפאת זבולון סמוכים אליו.
 
אני כן חושב שכל הקווים המגיעים מדרום

עזוב את הקריון כרגע
המסר המרכזי היה שהדר לא רק שאינה מוקד יוממים לא של חיפה ובטח לא של המטרופולין שלה. וזאת, כבר למעלה מ- 20 שנה אם לא למעלה מזה. אגב, הקריון הוא הוא הקניון המוצלח בישראל, ורבים החיפאים הנוהרים אליו ומעדיפים אותו על פני הגרנד קניון החיפאי. אם כי, וודאי שזו לא הסיבה לחבר את כל העולם ואשתו לקריון, אפילו שבימ"ש השלום לקריות ומרפאת זבולון סמוכים אליו.
אני כן חושב שכל הקווים המגיעים מדרום
לא צריכים לסיים בחוף הכרמל, אלא להמשיך דרך המנהרות למרכזית המפרץ, ועדיף שחלקם אף ימשיכו לעכו דרך עוקף קריות. אמנם לקריון עצמו אין חשיבות ארצית, אבל הקריות והמפרץ מהווים איזור מגורים ותעשייה די גדול.
 

asmopil

New member
קווים מדרום

אני כן חושב שכל הקווים המגיעים מדרום
לא צריכים לסיים בחוף הכרמל, אלא להמשיך דרך המנהרות למרכזית המפרץ, ועדיף שחלקם אף ימשיכו לעכו דרך עוקף קריות. אמנם לקריון עצמו אין חשיבות ארצית, אבל הקריות והמפרץ מהווים איזור מגורים ותעשייה די גדול.
קווים מדרום
אני לא סבור שיש להאריך את הקווים מדרום דרך המנהרות:
הקווים מדרום הם רק ירושלים ות"א (ואילת בעונה, וב"ש פעם או פעמיים ביום):
לעניין ירושלים יש את 960 שתדירותו גדלה ואפשר להוסיף עוד לדעתי.
לעניין ת"א יש את הרכבת, ואין צורך באוטובוס.
יוממים מאזור חוף הכרמל הכרמל הם מעטים וספורים ומבנימינה יש שוב רכבת.

הבעיה המרכזית היא שיש יותר ויותר יוממים מחיפה/ נשר/ טי"ל לצפון הקריות ולפארקי התעשייה וההייטק בכרמיאל,
ולכן רצוי מאד לפתח את הנסיעה דרך כביש עוקף קריות.
 
הפתרון לטווח הארוך עבור היוממים הללו יינתן

קווים מדרום
אני לא סבור שיש להאריך את הקווים מדרום דרך המנהרות:
הקווים מדרום הם רק ירושלים ות"א (ואילת בעונה, וב"ש פעם או פעמיים ביום):
לעניין ירושלים יש את 960 שתדירותו גדלה ואפשר להוסיף עוד לדעתי.
לעניין ת"א יש את הרכבת, ואין צורך באוטובוס.
יוממים מאזור חוף הכרמל הכרמל הם מעטים וספורים ומבנימינה יש שוב רכבת.

הבעיה המרכזית היא שיש יותר ויותר יוממים מחיפה/ נשר/ טי"ל לצפון הקריות ולפארקי התעשייה וההייטק בכרמיאל,
ולכן רצוי מאד לפתח את הנסיעה דרך כביש עוקף קריות.
הפתרון לטווח הארוך עבור היוממים הללו יינתן
באמצעות קו הרכבת לכרמיאל ופתיחת תחנת רכבת בסמוך למרכזית הקריות.
בטווח הקצר אפשר להאריך את 101 צפונה ממרכזית המפרץ דרך עוקף קריות עד לקריון או עד למרכזית הקריות דרך הקריון, ואז 101 יהיה הקו המהיר שמקשר בין המרכזיות של חיפה והקריות ועובר בסמוך לרוב הקניונים הגדולים באזור - חיפה, גרנד קניון, לב המפרץ, הקריון.
 

Yaron Livne

New member
אז בשביל מה המטרונית?

הפתרון לטווח הארוך עבור היוממים הללו יינתן
באמצעות קו הרכבת לכרמיאל ופתיחת תחנת רכבת בסמוך למרכזית הקריות.
בטווח הקצר אפשר להאריך את 101 צפונה ממרכזית המפרץ דרך עוקף קריות עד לקריון או עד למרכזית הקריות דרך הקריון, ואז 101 יהיה הקו המהיר שמקשר בין המרכזיות של חיפה והקריות ועובר בסמוך לרוב הקניונים הגדולים באזור - חיפה, גרנד קניון, לב המפרץ, הקריון.
אז בשביל מה המטרונית?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה