מה הרעיון של מרכזית המפרץ החדשה?

מצב
הנושא נעול.

Yaron Livne

New member
מה הרעיון של מרכזית המפרץ החדשה?

מה הרעיון של מרכזית המפרץ החדשה?
מה ישאר בה? מה יעבור למרכזית הקריות?
מה מרכז מטרופולין חיפה?
 

amitk83

New member
הרעיון הוא

מה הרעיון של מרכזית המפרץ החדשה?
מה ישאר בה? מה יעבור למרכזית הקריות?
מה מרכז מטרופולין חיפה?
הרעיון הוא
הרעיון שבעת הפעלת המטרונית יהיו 3 תחנות מרכזיות:
1. מרכזית חוף הכרמל
2. מרכזית המפרץ שתהווה גם תחנה גדולה לפרויקט "מסילת העמק"
3 מרכזית הקריות (צומת כורדאני) והיא למעשה התחנה הראשונה / אחרונה של הקו האדום (קו מספר 1)
 
מה יישאר במרכזית המפרץ:

מה הרעיון של מרכזית המפרץ החדשה?
מה ישאר בה? מה יעבור למרכזית הקריות?
מה מרכז מטרופולין חיפה?
מה יישאר במרכזית המפרץ:
לכיוון חיפה - כל הקווים שיש בה היום, למעט 103, 108, 113, 114 שיבוטלו.
גם 123 ו-136 (לשעבר 23) יישארו בתחנה, אבל זאת כבר לא התחנה הסופית שלהם כי הם הוארכו לצומת קרית אתא החל מיום שישי שעבר.

לכיוון נשר, טבעון, יקנעם, עפולה - אין שינוי, מרכזית המפרץ נותרה תחנת המעבר היחידה מהקווים העירוניים לקווים האלה.

לכיוון עכו, נהריה, כרמיאל, קרית שמונה - גם כאן אין שינוי. הקווים ימשיכו לנסוע במקביל למטרונית, אבל בנתיב הרכב הפרטי.

קווים 50+/60+ לקריות - כל הקווים יבוטלו.
 

Yaron Livne

New member
מה שאני מתכוון זה יותר מה הרעיון בגדול,

מה יישאר במרכזית המפרץ:
לכיוון חיפה - כל הקווים שיש בה היום, למעט 103, 108, 113, 114 שיבוטלו.
גם 123 ו-136 (לשעבר 23) יישארו בתחנה, אבל זאת כבר לא התחנה הסופית שלהם כי הם הוארכו לצומת קרית אתא החל מיום שישי שעבר.

לכיוון נשר, טבעון, יקנעם, עפולה - אין שינוי, מרכזית המפרץ נותרה תחנת המעבר היחידה מהקווים העירוניים לקווים האלה.

לכיוון עכו, נהריה, כרמיאל, קרית שמונה - גם כאן אין שינוי. הקווים ימשיכו לנסוע במקביל למטרונית, אבל בנתיב הרכב הפרטי.

קווים 50+/60+ לקריות - כל הקווים יבוטלו.
מה שאני מתכוון זה יותר מה הרעיון בגדול,
למה אם יש מרכזית הקריות ויש מרכזית חוף הכרמל, צריך גם מרכזית המפרץ ועוד הכי גדולה? האם במרכזית הקריות יהיו קווים לכרמיאל וכולי? כמו הרי במרכזית חוף הכרמל יש קווים לדרום. למה שקווים מהדרום יגיעו רק עד חוף הכרמל וקווים מהצפון יגיעו עד המפרצית?
 
כי למרכזית הקריות אין קישור כל כך טוב לחיפה.

מה שאני מתכוון זה יותר מה הרעיון בגדול,
למה אם יש מרכזית הקריות ויש מרכזית חוף הכרמל, צריך גם מרכזית המפרץ ועוד הכי גדולה? האם במרכזית הקריות יהיו קווים לכרמיאל וכולי? כמו הרי במרכזית חוף הכרמל יש קווים לדרום. למה שקווים מהדרום יגיעו רק עד חוף הכרמל וקווים מהצפון יגיעו עד המפרצית?
כי למרכזית הקריות אין קישור כל כך טוב לחיפה.
אם הקווים מכרמיאל יגיעו רק עד אליה, אז יהיה צורך בשלושה אוטובוסים כדי להגיע מכרמיאל להדר או לכרמל.
 

נתנאל531

Well-known member
אבל אם הנוסעים צריכים להזדחל בדרך ההסתדרות

כי למרכזית הקריות אין קישור כל כך טוב לחיפה.
אם הקווים מכרמיאל יגיעו רק עד אליה, אז יהיה צורך בשלושה אוטובוסים כדי להגיע מכרמיאל להדר או לכרמל.
אבל אם הנוסעים צריכים להזדחל בדרך ההסתדרות
אחרי שהמטרונית תפסה בלעדיות על המת"צ בין מרכזית הקריות למרכזית המפרץ, ירדה מאוד הכדאיות להשתמש בקווים הללו.

כל התפיסה של בלעדיות לקו תחבורה ציבורית אחד בנתיב שלם, כאשר קווים אחרים נדחפים עם שאר התנועה הפרטית (ועוד צריכים להדחף ביציאה מתחנות איסוף / הורדה), מזיקה לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית יותר מאשר מועילה. יש להשקיע בעלייה מהירה יותר של נוסעים (עמדות תיקוף אוטומטיות לבעלי חופשי חודשי / נסיעות מעבר שהחלו), על מנת לפתור את צווארי הבקבוק במת"צים.
 
צריך לעשות משהו אחר:

אבל אם הנוסעים צריכים להזדחל בדרך ההסתדרות
אחרי שהמטרונית תפסה בלעדיות על המת"צ בין מרכזית הקריות למרכזית המפרץ, ירדה מאוד הכדאיות להשתמש בקווים הללו.

כל התפיסה של בלעדיות לקו תחבורה ציבורית אחד בנתיב שלם, כאשר קווים אחרים נדחפים עם שאר התנועה הפרטית (ועוד צריכים להדחף ביציאה מתחנות איסוף / הורדה), מזיקה לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית יותר מאשר מועילה. יש להשקיע בעלייה מהירה יותר של נוסעים (עמדות תיקוף אוטומטיות לבעלי חופשי חודשי / נסיעות מעבר שהחלו), על מנת לפתור את צווארי הבקבוק במת"צים.
צריך לעשות משהו אחר:
להעביר קווים מהירים מכרמיאל, עכו ונהריה למרכזית המפרץ דרך עוקף קריות וקווים אחרים למרכזית הקריות.
כך מי שצריך לאזור המפרץ והקריות יחליף במרכזית הקריות ומי שצריך לחיפה יחליף במרכזית המפרץ.
אבל לפחות מנהריה ועכו יש גם את האופציה של הרכבת על מנת להגיע למרכזית המפרץ או לחיפה.
 
בדיוק, זה מה שצריך לעשות.

צריך לעשות משהו אחר:
להעביר קווים מהירים מכרמיאל, עכו ונהריה למרכזית המפרץ דרך עוקף קריות וקווים אחרים למרכזית הקריות.
כך מי שצריך לאזור המפרץ והקריות יחליף במרכזית הקריות ומי שצריך לחיפה יחליף במרכזית המפרץ.
אבל לפחות מנהריה ועכו יש גם את האופציה של הרכבת על מנת להגיע למרכזית המפרץ או לחיפה.
בדיוק, זה מה שצריך לעשות.
 

נתנאל531

Well-known member
אי אפשר לשלב בין מרכזית הקריות לעוקף קריות

צריך לעשות משהו אחר:
להעביר קווים מהירים מכרמיאל, עכו ונהריה למרכזית המפרץ דרך עוקף קריות וקווים אחרים למרכזית הקריות.
כך מי שצריך לאזור המפרץ והקריות יחליף במרכזית הקריות ומי שצריך לחיפה יחליף במרכזית המפרץ.
אבל לפחות מנהריה ועכו יש גם את האופציה של הרכבת על מנת להגיע למרכזית המפרץ או לחיפה.
אי אפשר לשלב בין מרכזית הקריות לעוקף קריות
כי הכניסה לעוקף קריות היא בצומת כרי נעמן הצפונית (כ־2-3 ק"מ מצפון למרכזית הקריות), ונסיעה בין מרכזית המפרץ למחלף של ק. ביאליק ליד הקריון לא חוסכת הרבה זמן, ומצד שני מפסידה נוסעים בתחנות חשובות (צ. ק. אתא, צ. צבר). יש גם בעיה של חוסר חיבור בין מרכזית המפרץ ועוקף קריות.
 
לא צריך לשלב בין מרכזית הקריות לעוקף קריות

אי אפשר לשלב בין מרכזית הקריות לעוקף קריות
כי הכניסה לעוקף קריות היא בצומת כרי נעמן הצפונית (כ־2-3 ק"מ מצפון למרכזית הקריות), ונסיעה בין מרכזית המפרץ למחלף של ק. ביאליק ליד הקריון לא חוסכת הרבה זמן, ומצד שני מפסידה נוסעים בתחנות חשובות (צ. ק. אתא, צ. צבר). יש גם בעיה של חוסר חיבור בין מרכזית המפרץ ועוקף קריות.
לא צריך לשלב בין מרכזית הקריות לעוקף קריות
כתבתי: קווים מהירים מכרמיאל, עכו ונהריה למרכזית המפרץ דרך עוקף קריות וקווים אחרים למרכזית הקריות.
 

Yaron Livne

New member
אפשר ככה:

לא צריך לשלב בין מרכזית הקריות לעוקף קריות
כתבתי: קווים מהירים מכרמיאל, עכו ונהריה למרכזית המפרץ דרך עוקף קריות וקווים אחרים למרכזית הקריות.
אפשר ככה:
262 מכרמיאל ישאר כמו עכשיו, אבל יעצור במרכזית הקריות (אבל בעצם למה להמשיך איתו עד ממפרצית אם אפשר לקחת מטרונית).
265 מכרמיאל דרך משגב ישאר כמו עכשיו למי שרוצה לסוע לקריון (ואותו דבר, למי שרוצה למפרצית, יכול לעבור למטרונית)
266 קו חדש מכרמיאל למפרצית דרך עוקף קריות.
 

Yaron Livne

New member
אז מה הרעיון של המתכננים

אבל אם הנוסעים צריכים להזדחל בדרך ההסתדרות
אחרי שהמטרונית תפסה בלעדיות על המת"צ בין מרכזית הקריות למרכזית המפרץ, ירדה מאוד הכדאיות להשתמש בקווים הללו.

כל התפיסה של בלעדיות לקו תחבורה ציבורית אחד בנתיב שלם, כאשר קווים אחרים נדחפים עם שאר התנועה הפרטית (ועוד צריכים להדחף ביציאה מתחנות איסוף / הורדה), מזיקה לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית יותר מאשר מועילה. יש להשקיע בעלייה מהירה יותר של נוסעים (עמדות תיקוף אוטומטיות לבעלי חופשי חודשי / נסיעות מעבר שהחלו), על מנת לפתור את צווארי הבקבוק במת"צים.
אז מה הרעיון של המתכננים
 

Yaron Livne

New member
כמו שמתל אביב צריך שלושה אוטובוסים כדי להגיע

כי למרכזית הקריות אין קישור כל כך טוב לחיפה.
אם הקווים מכרמיאל יגיעו רק עד אליה, אז יהיה צורך בשלושה אוטובוסים כדי להגיע מכרמיאל להדר או לכרמל.
כמו שמתל אביב צריך שלושה אוטובוסים כדי להגיע
לקריון.
 
909? אם צריך ליסוע מת"א לקריון ביום שלישי

אפשר גם בשני אוטובוסים. 909 אגד מת"א למ.המפרץ
909? אם צריך ליסוע מת"א לקריון ביום שלישי
אז ניסע עם 909 ביום שישי ונמתין עד יום שלישי ליסוע באוטובוס אחד נוסף לקריון?
וגם אם צריך להגיע ביום שישי, אם ניסע עם 909 נגיע לחנויות סגורות בקריון.
לא מתאים לך לכתוב שטות כזו.
אבל למען האמת אפשר יהיה עם שני אוטובוסים - 910 לחוף הכרמל וקו 1 של מטרונית עד לקריון, אבל זו לא הדרך המהירה ביותר. עדיף ליסוע עם 101 עד מרכזית המפרץ ושם להחליף למטרונית.
אפשר גם עם רכבת + אוטובוס - גם כן שני קווים בלבד.
 

arielguelman

New member
לדעתי צריך לשנות את ה909

909? אם צריך ליסוע מת"א לקריון ביום שלישי
אז ניסע עם 909 ביום שישי ונמתין עד יום שלישי ליסוע באוטובוס אחד נוסף לקריון?
וגם אם צריך להגיע ביום שישי, אם ניסע עם 909 נגיע לחנויות סגורות בקריון.
לא מתאים לך לכתוב שטות כזו.
אבל למען האמת אפשר יהיה עם שני אוטובוסים - 910 לחוף הכרמל וקו 1 של מטרונית עד לקריון, אבל זו לא הדרך המהירה ביותר. עדיף ליסוע עם 101 עד מרכזית המפרץ ושם להחליף למטרונית.
אפשר גם עם רכבת + אוטובוס - גם כן שני קווים בלבד.
לדעתי צריך לשנות את ה909
ממרכזית קריות עד לתל אביב דרך מרכזית המפרץ וגם בחזרה בנסיה שיש לו ביום שישי שתסתיים במרכזית קריות
זה יכול להיות רעיון טוב
 

olli3

New member
מנהל
יש לו כבר חלופה במוצ"ש מנהריה דרך עכו.

לדעתי צריך לשנות את ה909
ממרכזית קריות עד לתל אביב דרך מרכזית המפרץ וגם בחזרה בנסיה שיש לו ביום שישי שתסתיים במרכזית קריות
זה יכול להיות רעיון טוב
יש לו כבר חלופה במוצ"ש מנהריה דרך עכו.
ודרך הקריות. לא בקיא במסלול בדיוק, אבל תוכל לראות את החלופה הזו.
 
חוץ מזה, הקריון הוא קניון אחד נידח, ובטח שלא

מתל אביב לוקחים רכבת לק. מוצקין או ללב המפרץ
ומשם אוטובוס אחד.
חוץ מזה, הקריון הוא קניון אחד נידח, ובטח שלא
יעד של יוממים מתל אביב. לעומת זאת, הדר היא אחד ממוקדי היוממות העיקריים של מטרופולין חיפה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה