מה הרעיון מאחורי תחנות האוטובוס בארץ?

מצב
הנושא נעול.
מה הרעיון מאחורי תחנות האוטובוס בארץ?

מה הרעיון מאחורי תחנות האוטובוס בארץ?
זה כאילו התעקשו לעשות הכל גרוע.
אין צל כי הגג קצר.
אין הגנה מרוחות כי יש פרצים בין החיבורים.
אין הגנה מגשם.
מקומות הישיבה הם בדיוק באיזור שבו השמש חזקה.

מה הקטע עם זה?

באמת שניסיתי למצוא יתרונות לתחנות האלה ולא מצאתי אפילו אחד. תאירו את עיניי?
 

sweetums

New member
הרבה אילוצים

מה הרעיון מאחורי תחנות האוטובוס בארץ?
זה כאילו התעקשו לעשות הכל גרוע.
אין צל כי הגג קצר.
אין הגנה מרוחות כי יש פרצים בין החיבורים.
אין הגנה מגשם.
מקומות הישיבה הם בדיוק באיזור שבו השמש חזקה.

מה הקטע עם זה?

באמת שניסיתי למצוא יתרונות לתחנות האלה ולא מצאתי אפילו אחד. תאירו את עיניי?
הרבה אילוצים
לא מזמן הייתה כתבה בגלובוס על התחנות
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001240585
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש צל בשעות מסוימות, תלוי במיקום התחנה ובזווית השמש...

מה הרעיון מאחורי תחנות האוטובוס בארץ?
זה כאילו התעקשו לעשות הכל גרוע.
אין צל כי הגג קצר.
אין הגנה מרוחות כי יש פרצים בין החיבורים.
אין הגנה מגשם.
מקומות הישיבה הם בדיוק באיזור שבו השמש חזקה.

מה הקטע עם זה?

באמת שניסיתי למצוא יתרונות לתחנות האלה ולא מצאתי אפילו אחד. תאירו את עיניי?
יש צל בשעות מסוימות, תלוי במיקום התחנה ובזווית השמש...
גם הגנה מגשם קיימת, לפחות חלקית. בתחנות עמוסות וכשיורד גשם שוטף היא לא תמיד מספקת.
 

h0m3r

New member
עמדות פרסום וז*ן על הנוסעים

מה הרעיון מאחורי תחנות האוטובוס בארץ?
זה כאילו התעקשו לעשות הכל גרוע.
אין צל כי הגג קצר.
אין הגנה מרוחות כי יש פרצים בין החיבורים.
אין הגנה מגשם.
מקומות הישיבה הם בדיוק באיזור שבו השמש חזקה.

מה הקטע עם זה?

באמת שניסיתי למצוא יתרונות לתחנות האלה ולא מצאתי אפילו אחד. תאירו את עיניי?
עמדות פרסום וז*ן על הנוסעים
אין הגנה משמש,
אין הגנה מגשם,
אין איפה לעמוד,
אין איפה לשבת.
&nbsp
מה יש? פאנלים פרסומיים בולטים לצד הדרך.
 
חלק אילוצים וחלק טיפשות

מה הרעיון מאחורי תחנות האוטובוס בארץ?
זה כאילו התעקשו לעשות הכל גרוע.
אין צל כי הגג קצר.
אין הגנה מרוחות כי יש פרצים בין החיבורים.
אין הגנה מגשם.
מקומות הישיבה הם בדיוק באיזור שבו השמש חזקה.

מה הקטע עם זה?

באמת שניסיתי למצוא יתרונות לתחנות האלה ולא מצאתי אפילו אחד. תאירו את עיניי?
חלק אילוצים וחלק טיפשות
לדוגמה, קירות זכוכית שקופים כמו של ג'ייסידקו הם טיפשות. הם מתפקדים כמו חממה, הם מצויינים למקומות קרים כמו סקנדינביה ומטומטמים במקומות חמים כמו ישראל. כפועל יוצא לא רק בתוך התחנה אין מפלט מהשמש אלא גם מאחוריה.

גגות "מרחפים", שוב כמו של ג'ייסידקו, הם טיפשות עיצובית. שבה מקריבים פונקציונליות (הגנה טובה מגשם ורוח), בשם ה"יופי". חשוב לציין שחשוב שיהיו מרווחים בין הקירות לגג כדי שחום כלוא יוכל לברוח, אבל הם יכולים להיות מתוכננים בצורה שמונעת מגשם צידי להיכנס.

שימוש בתחנות צרות, שמספקות פחות הגנה במקומות עם מדרכה צרה, הוא לכאורה אילוץ, אבל במקומות רבים זה אילוץ מטומטם שנובע משימוש יתר בפתרון המפרץ, גם במקומות בהם הוא לא נדרש. בכל רחוב שלא מוגדר כדרך בינעירונית או כדרך עירונית עורקית מהירה עדיף לעשות אנטי מפרץ עם מדרכה רחבה שמאפשרת גם סככה גדולה וגם מעבר הולכי רגל מאחוריה.

ולבסוף, השילוט המונגש על דופן התחנה (השלטים הצהובים הגדולים), בהחלט דורש חשיבה מחדש. במקומות רבים בעולם אין שילוט כלל על הסככה, אבל לידה מוצב "טוטם" מסודר - זו דוגמה אחת ליותר יעילות.

גם בעולם תחנות אוטובוס לא מספקות מענה מושלם לנוסע (אולי חוץ מהתחנות הממוזגות בדובאי), גם בעולם רוב הסככות הן רגילות יחסית ואפשר להתוכח על נוחות הספסלים ועל האיזון הראוי בין שטחי פרסום לקירות. אבל הקפדה על הדברים האלה יכולה לעשות פלאים.
 

Bus Nerd

Active member
ג'ייסי דקו לא מטומטמים, אבל יש להם אינטרסים אחרים משלנו

חלק אילוצים וחלק טיפשות
לדוגמה, קירות זכוכית שקופים כמו של ג'ייסידקו הם טיפשות. הם מתפקדים כמו חממה, הם מצויינים למקומות קרים כמו סקנדינביה ומטומטמים במקומות חמים כמו ישראל. כפועל יוצא לא רק בתוך התחנה אין מפלט מהשמש אלא גם מאחוריה.

גגות "מרחפים", שוב כמו של ג'ייסידקו, הם טיפשות עיצובית. שבה מקריבים פונקציונליות (הגנה טובה מגשם ורוח), בשם ה"יופי". חשוב לציין שחשוב שיהיו מרווחים בין הקירות לגג כדי שחום כלוא יוכל לברוח, אבל הם יכולים להיות מתוכננים בצורה שמונעת מגשם צידי להיכנס.

שימוש בתחנות צרות, שמספקות פחות הגנה במקומות עם מדרכה צרה, הוא לכאורה אילוץ, אבל במקומות רבים זה אילוץ מטומטם שנובע משימוש יתר בפתרון המפרץ, גם במקומות בהם הוא לא נדרש. בכל רחוב שלא מוגדר כדרך בינעירונית או כדרך עירונית עורקית מהירה עדיף לעשות אנטי מפרץ עם מדרכה רחבה שמאפשרת גם סככה גדולה וגם מעבר הולכי רגל מאחוריה.

ולבסוף, השילוט המונגש על דופן התחנה (השלטים הצהובים הגדולים), בהחלט דורש חשיבה מחדש. במקומות רבים בעולם אין שילוט כלל על הסככה, אבל לידה מוצב "טוטם" מסודר - זו דוגמה אחת ליותר יעילות.

גם בעולם תחנות אוטובוס לא מספקות מענה מושלם לנוסע (אולי חוץ מהתחנות הממוזגות בדובאי), גם בעולם רוב הסככות הן רגילות יחסית ואפשר להתוכח על נוחות הספסלים ועל האיזון הראוי בין שטחי פרסום לקירות. אבל הקפדה על הדברים האלה יכולה לעשות פלאים.
ג'ייסי דקו לא מטומטמים, אבל יש להם אינטרסים אחרים משלנו
ג'ייסי דקו לא פחות מגאונים!
המטרה שלהם היא להרוויח כמה שיותר, אז הם חתמו על חוזה בלעדיות עם העירייה, כי הם נתנו את ההצעה הכי זולה. בפועל, ההצעה זולה בגלל שהיא "מסובסדת" ע"י הייעוד העיקרי של התחנות - שלטי פרסום. ג'ייסי דקו היא חברת פרסום. היא מכניסה קצת כסף מהעירייה, והרבה כסף מפרסומות. לכן ברור לכולם שהיא תבנה תחנות בצורה שתהיה אופטימלית לפרסום, ולא לבני אדם.

לכן התחנות לא מצלות, שחס וחלילה לא יהיה צל שיסתיר את שלט הפרסומת. לכן אין הרבה מקום לשבת, שלא יישבו ויסתירו את הפרסומת.
לכן אין הגנה מרוח ושמש מהצדדים, שלא יסתיר את הפרסומת. לכן צד אחד מחורר, כדי שלא יוכלו לצייר עליו גרפיטי בקלות ואז עלויות התחזוקה יהיו נמוכות יותר.

והאבסורד הוא שהעיריות שחתמו איתם על החוזה הדרקוני הזה יודעות שהתחנות לא טובות לבני אדם, אבל הן תקועות בחוזה הזה לעוד הרבה שנים, ורק כשתוקפו ייפוג יהיה אפשר לצאת למכרז חדש עם זכיין חדש (או אותו זכיין) ולבוא בדרישות מחמירות יותר למפרטי תחנות האוטובוס.
 

olli3

New member
מנהל
גם בחיפה הסככות החדשות של ג'יי סי דקו והן טובות.

ג'ייסי דקו לא מטומטמים, אבל יש להם אינטרסים אחרים משלנו
ג'ייסי דקו לא פחות מגאונים!
המטרה שלהם היא להרוויח כמה שיותר, אז הם חתמו על חוזה בלעדיות עם העירייה, כי הם נתנו את ההצעה הכי זולה. בפועל, ההצעה זולה בגלל שהיא "מסובסדת" ע"י הייעוד העיקרי של התחנות - שלטי פרסום. ג'ייסי דקו היא חברת פרסום. היא מכניסה קצת כסף מהעירייה, והרבה כסף מפרסומות. לכן ברור לכולם שהיא תבנה תחנות בצורה שתהיה אופטימלית לפרסום, ולא לבני אדם.

לכן התחנות לא מצלות, שחס וחלילה לא יהיה צל שיסתיר את שלט הפרסומת. לכן אין הרבה מקום לשבת, שלא יישבו ויסתירו את הפרסומת.
לכן אין הגנה מרוח ושמש מהצדדים, שלא יסתיר את הפרסומת. לכן צד אחד מחורר, כדי שלא יוכלו לצייר עליו גרפיטי בקלות ואז עלויות התחזוקה יהיו נמוכות יותר.

והאבסורד הוא שהעיריות שחתמו איתם על החוזה הדרקוני הזה יודעות שהתחנות לא טובות לבני אדם, אבל הן תקועות בחוזה הזה לעוד הרבה שנים, ורק כשתוקפו ייפוג יהיה אפשר לצאת למכרז חדש עם זכיין חדש (או אותו זכיין) ולבוא בדרישות מחמירות יותר למפרטי תחנות האוטובוס.
גם בחיפה הסככות החדשות של ג'יי סי דקו והן טובות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה