מה הפועל לשימוש ב-פלייר?

daviduuu

New member
לוקח במלקח... אוחז במלקחו...

פלייר זו כבר מילה לועזית.
 

daviduuu

New member
תראה, זה תלוי בפעולה שאתה תעשה בו...

ב"פלייר" אפשר לעשות כמה פעולות, לדוגמא: לעקור, לחתוך, לאחוז בחזקה, לסובב, לעקם, להפריד, תתאים את מילת הפועל לכל מצב ספציפי שתזדקק אליו. לדוגמא: "הפרד את חוט הפלסטיק הכרוך סביב חוט החשמל- בעזרת פלייר". אם אתה מחפש מילה עממית כמו "תפלייר", לא נראה לי שיש...
אם יש אני אשמח לדעת. עוד משהו, פלייר נקרא בעברית ג"כ בשם "צבת" (ולא צפת:)) אז יתכן שאפשר לומר "תצבות את הבורג הזה וסובב אותו"...
 

daviduuu

New member
יתכן שזה לא הכרחי...

ראי גם כאן. (את האתר המקושר ראיתי עוד קודם כתיבת ההודעה הקודמת). למעשה יש להם מכנה משותף בכמה פעולות או ליתר דיוק, ברוב הפעולות, הצורה שלהם איננה משנה כל כך. המילה "צבת" בעברית משמעותה אחיזה "הוא בעל שתי צבתות חזקות"... תקני נא אותי בבקשה אם טעיתי
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הצורה בהחלט משנה!

בצבת יצא לי להשתמש בעיקר כדי לתפוס ולמשוך / לשלוף (למשל מסמרים מהקיר). בפלייר יצא לי להשתמש בעיקר בעבודה עם חוטי מתכת – תפיסה וכיפוף. העיקרון של הלפיתה משותף לשניהם, אבל כפי שמוצג באתר, לא מדובר באותו כלי עבודה והשימושים קצת שונים. חיפשתי עכשיו Plier במאגר מונחי האקדמיה, וכל התוצאות שקיבלתי היו סביב המילה "מֶלְקַחַת" (ולא צבת). חיפוש "צבת", לעומת זאת, הניב תוצאות שונות, בין היתר tongs, plyers, pliers. בשורה התחתונה, מכיוון שבמונחים המקובלים יש הבדל בין שני הכלים, אני מאמצת אותם כדי שיבינו היטב לאיזה מבין השניים אני מתייחסת.
 

daviduuu

New member
את צודקת. טעיתי.

למרות שאת כל הפעולות שציינת (ללא יוצא מן הכלל) אני עשיתי בעזרת ה"פלייר".
 
למעלה