מה הסיבה האמיתית שאין תח"צ נורמלי בשבת בחיפה?

מצב
הנושא נעול.
אם תשים לב, רבים מהקווים נכנסים לשכונות.

מפה מעניינת, אבל האם התושבים לא בשכונות?
אם יש אנשים שמתגוררים ממש על הציר המרכזי בעל שלושת האוטובוסים יתכן שזה סביר עבורם אלא אם כל שלושת האוטובוסים באים יחסית ביחד ואז אין תחבורה במשך 50 דקות, אבל המודל הישראלי היה של בניית שכנות שלמות על צירים המתרחקים ממרכז העיר כך שמרבית האוכלוסייה נמצאת בשכונות ולהם מגיע רק קו אחד בשעה, מה שלא מעודד אותם להשתמש במערכת.

ברור לי שלתחבורה ציבורית בלו"ז שבת יש לחשוב על מערכת שלד ויתכן שהנוסעים יצטרכו ללכת 10 דקות ברגל כדי להגיע לתחנות, אבל במצב כזה של מערכת מצומצמת הזמן המושקע בהגעה אליה מתבזבז אם הנוסע בדיוק פיספס קו בתדירות נמוכה. מבחינתי מערכת שלד צריכה לתפקד לפחות בתדירות של פעם ב20 דקות - כמחצית התדירות של קו תדיר ראשי בימי חול. ברור לי שאי אפשר לצפות לתח"צ לכל נקודה בימי חול. כמו כן - במודל הבריטי אנשים הולכים 10 דקות לתחנות הרכבת התחתית כדבר שבשגרה.
אם תשים לב, רבים מהקווים נכנסים לשכונות.
נכון שלא לכל השכונות, אבל אתה באמת מצפה ליותר מדי.
 
לא קיים סטטוס קוו, ולכן אין באפשרותו

מה הסיבה האמיתית שאין תח"צ נורמלי בשבת בחיפה?
הרי הסטטוס קוו מאפשר זאת, אז למה ככל שמתקדמים בשנים השירות הולך ומצטמצם...
למה רק קו אחד של המטרונית עובד?

איך אין לחץ של ארגונים התומכים בתח"צ בשבת להפעיל תחבורה ציבורית בחיפה במתכונת נורמלית... הרי אם שם תהייה הצלחה ויראו שבאמת יש ביקוש כאשר השירות הוא תדיר ונוח אז לבטח יוכלו למנף זאת כהצדקה למשא ומתן על הסטטוס קוו גם באיזורים אחרים בארץ.
לא קיים סטטוס קוו, ולכן אין באפשרותו
"לאפשר" או "לא לאפשר" משהו.
חוק יכול "לאפשר".
תקנה יכולה "לאפשר".
הסטטוס קוו הבדיוני הוא לא חוק ולא תקנה, ולכן אין טעם לדון בו. אין טעם לדון בישות שלא קיימת.

תחבורה ציבורית בשבת פעם מצטמצמת ופעם מתרחבת כתוצאה מלחצים פוליטיים נקודתיים כאלה ואחרים. בשנים האחרונות בחיפה יש מגמה של התרחבות, עם הפעלת קווי הלילה והמטרונית, ועם זאת יש גם צמצום בקווים מסוימים.

מיותר להוכיח שיש ביקוש. זה כבר הוכח מזמן.
 

mister K

New member


לא קיים סטטוס קוו, ולכן אין באפשרותו
"לאפשר" או "לא לאפשר" משהו.
חוק יכול "לאפשר".
תקנה יכולה "לאפשר".
הסטטוס קוו הבדיוני הוא לא חוק ולא תקנה, ולכן אין טעם לדון בו. אין טעם לדון בישות שלא קיימת.

תחבורה ציבורית בשבת פעם מצטמצמת ופעם מתרחבת כתוצאה מלחצים פוליטיים נקודתיים כאלה ואחרים. בשנים האחרונות בחיפה יש מגמה של התרחבות, עם הפעלת קווי הלילה והמטרונית, ועם זאת יש גם צמצום בקווים מסוימים.

מיותר להוכיח שיש ביקוש. זה כבר הוכח מזמן.
 

Subi777

New member
בעולם המשפט מקובל להתייחס לנורמה

לא קיים סטטוס קוו, ולכן אין באפשרותו
"לאפשר" או "לא לאפשר" משהו.
חוק יכול "לאפשר".
תקנה יכולה "לאפשר".
הסטטוס קוו הבדיוני הוא לא חוק ולא תקנה, ולכן אין טעם לדון בו. אין טעם לדון בישות שלא קיימת.

תחבורה ציבורית בשבת פעם מצטמצמת ופעם מתרחבת כתוצאה מלחצים פוליטיים נקודתיים כאלה ואחרים. בשנים האחרונות בחיפה יש מגמה של התרחבות, עם הפעלת קווי הלילה והמטרונית, ועם זאת יש גם צמצום בקווים מסוימים.

מיותר להוכיח שיש ביקוש. זה כבר הוכח מזמן.
בעולם המשפט מקובל להתייחס לנורמה
שאינה כתובה אך מאושררת ע"י שני הצדדים כמשהו שיש לו חשיבות... לא מבטלים אותה על הסף.
 
אבל זה העניין, שאין נורמה ברורה.

בעולם המשפט מקובל להתייחס לנורמה
שאינה כתובה אך מאושררת ע"י שני הצדדים כמשהו שיש לו חשיבות... לא מבטלים אותה על הסף.
אבל זה העניין, שאין נורמה ברורה.
אין נורמה, כי ההגדרות משתנות כל הזמן, ובשרשור הזה יש מספר דוגמאות לכך.
והדוגמה של העולם המשפטי לא רלוונטית, כי החוק קובע בפשטות שלמשרד התחבורה יש יכולת להפעיל או לא להפעיל קווים בשבת כרצונו. אף אחד לא יכול לתבוע את משרד התחבורה לא לכאן ולא לכאן כי הוא פשוט לא מחויב לכלום.
 

Subi777

New member
חוקי המדינה הם ברוח מגילת העצמאות..

אבל זה העניין, שאין נורמה ברורה.
אין נורמה, כי ההגדרות משתנות כל הזמן, ובשרשור הזה יש מספר דוגמאות לכך.
והדוגמה של העולם המשפטי לא רלוונטית, כי החוק קובע בפשטות שלמשרד התחבורה יש יכולת להפעיל או לא להפעיל קווים בשבת כרצונו. אף אחד לא יכול לתבוע את משרד התחבורה לא לכאן ולא לכאן כי הוא פשוט לא מחויב לכלום.
חוקי המדינה הם ברוח מגילת העצמאות..
כך שיש התנגשות בין "מדינה יהודית ודמורקרטית" לבין חוק.. העניין לא כל כך פשוט כמו שאתה מנסה להציג.
 

olli3

New member
מנהל
הבג"צ שהגישו על כך שהטלוויזיה תשדר בשבת

חוקי המדינה הם ברוח מגילת העצמאות..
כך שיש התנגשות בין "מדינה יהודית ודמורקרטית" לבין חוק.. העניין לא כל כך פשוט כמו שאתה מנסה להציג.
הבג"צ שהגישו על כך שהטלוויזיה תשדר בשבת
לא היה מסובך. ואם הוא לא היה מוגש, לך תדע מתי, אם בכלל היו מתחילים לשדר גם בימי שבת את שידורי הטלוויזיה.

תחבורה ציבורית מוגדרת כשירות חיוני לאזרח בדיוק כמו מים וחשמל.תחבורה ציבורית היא הדרך של המדינה לדאוג לחופש התנועה של אזרחיה. כך שיש כאן גם עם עניין עם חוק יסוד.

בתכל'ס ביום שמישהו או מספר אנשים יגישו על כך בג"צ, אז יהיה שינוי.
 

orchilit

New member
בואו נגיש בגצ !!


הבג"צ שהגישו על כך שהטלוויזיה תשדר בשבת
לא היה מסובך. ואם הוא לא היה מוגש, לך תדע מתי, אם בכלל היו מתחילים לשדר גם בימי שבת את שידורי הטלוויזיה.

תחבורה ציבורית מוגדרת כשירות חיוני לאזרח בדיוק כמו מים וחשמל.תחבורה ציבורית היא הדרך של המדינה לדאוג לחופש התנועה של אזרחיה. כך שיש כאן גם עם עניין עם חוק יסוד.

בתכל'ס ביום שמישהו או מספר אנשים יגישו על כך בג"צ, אז יהיה שינוי.
בואו נגיש בגצ !!
 

olli3

New member
מנהל
בוא, בכיף. אני מזמן רוצה לארגן משהו כזה.

בואו נגיש בגצ !!
בוא, בכיף. אני מזמן רוצה לארגן משהו כזה.
אבל אנשים משום מה מעדיפים פקה פקה במקום לעשות.

אני אשמח להגיש בג"צ על האיוולת הזאת אבל מכיוון שהנושא כל כך רגיש, אי אפשר לטעון שרק אני זקוק לשירותי תח"צ.
 

Subi777

New member
מג"צ הגישה ומשכה את הבג"צ

בוא, בכיף. אני מזמן רוצה לארגן משהו כזה.
אבל אנשים משום מה מעדיפים פקה פקה במקום לעשות.

אני אשמח להגיש בג"צ על האיוולת הזאת אבל מכיוון שהנושא כל כך רגיש, אי אפשר לטעון שרק אני זקוק לשירותי תח"צ.
מג"צ הגישה ומשכה את הבג"צ
להבנתי לאחר שקיבלו רמיזה עבה מהשופטים שאין להם סיכוי
 

olli3

New member
מנהל
אפשר אזכור לדברים? מה הייתה הרמיזה העבה?

מג"צ הגישה ומשכה את הבג"צ
להבנתי לאחר שקיבלו רמיזה עבה מהשופטים שאין להם סיכוי
אפשר אזכור לדברים? מה הייתה הרמיזה העבה?
 

mister K

New member
הם לא קיבלו שום רמיזה

מג"צ הגישה ומשכה את הבג"צ
להבנתי לאחר שקיבלו רמיזה עבה מהשופטים שאין להם סיכוי
הם לא קיבלו שום רמיזה
פשוט כל עוד העירייה התקפלה ולא הגישה בקשה רשמית למשרד התחבורה להפעלת השירות, לא היה טעם בתביעה שמן הסתם הייתה נדחית.
ואת זה שמעתי מחבר הכנסת ניצן הורוביץ בכבודו ובעצמו.

אבל אם הייתה מוגשת בקשה, אני משוכנע שהתביעה הייתה מגיעה לדיון.
 

Subi777

New member
ואתה חושב שמושך ההצעה הוא מקור נאמן?

הם לא קיבלו שום רמיזה
פשוט כל עוד העירייה התקפלה ולא הגישה בקשה רשמית למשרד התחבורה להפעלת השירות, לא היה טעם בתביעה שמן הסתם הייתה נדחית.
ואת זה שמעתי מחבר הכנסת ניצן הורוביץ בכבודו ובעצמו.

אבל אם הייתה מוגשת בקשה, אני משוכנע שהתביעה הייתה מגיעה לדיון.
ואתה חושב שמושך ההצעה הוא מקור נאמן?
האם אתה חושב שאדם יודה בתבוסתו? במיוחד פוליטיקאי?
 

mister K

New member
אי הגשת הבקשה מצד העירייה היא עובדה

ואתה חושב שמושך ההצעה הוא מקור נאמן?
האם אתה חושב שאדם יודה בתבוסתו? במיוחד פוליטיקאי?
אי הגשת הבקשה מצד העירייה היא עובדה
ומכיוון שהעתירה עסקה בסירוב לעסוק בבקשת העירייה מטעמים לא מוסברים, היא איננה רלוונטית כל עוד כלל לא הוגשה בקשה.
את זה הבנתי עוד לפני כן גם בלי קשר להורוביץ.
האם לך יש סימוכין לסיבה אחרת למשיכת הבקשה?
 

Subi777

New member
אין לי סימוכין, אך גם דבריך אינם סימוכין.

אי הגשת הבקשה מצד העירייה היא עובדה
ומכיוון שהעתירה עסקה בסירוב לעסוק בבקשת העירייה מטעמים לא מוסברים, היא איננה רלוונטית כל עוד כלל לא הוגשה בקשה.
את זה הבנתי עוד לפני כן גם בלי קשר להורוביץ.
האם לך יש סימוכין לסיבה אחרת למשיכת הבקשה?
אין לי סימוכין, אך גם דבריך אינם סימוכין.
אנו יודעים רק את העובדה שהעתירה נמשכה..
אף אחד מאיתנו לא יודע האם הסיבה שמר"צ פרסמו היא אכן הסיבה האמיתית. להסתמך על דברים של פוליטיקאי זה בערך המקור הכי גרוע שיש למידע...
 

orchilit

New member
מבחינתי, אם זו לא השקעה כספית רבה, אני בעסק

בוא, בכיף. אני מזמן רוצה לארגן משהו כזה.
אבל אנשים משום מה מעדיפים פקה פקה במקום לעשות.

אני אשמח להגיש בג"צ על האיוולת הזאת אבל מכיוון שהנושא כל כך רגיש, אי אפשר לטעון שרק אני זקוק לשירותי תח"צ.
מבחינתי, אם זו לא השקעה כספית רבה, אני בעסק
אני גם אשמח. ואפשר לעשות את זה ייצוגי , לא ? בטוח אפשר למצוא מספיק נימוקים. ואני בטוח שאפשר לרתום בצורה כזו או אחרת את חברי הפורום למיניהם.
 

olli3

New member
מנהל
אפשר ייצוגי ובמידה וזה ייצוגי, אין לך הוצאות.

מבחינתי, אם זו לא השקעה כספית רבה, אני בעסק
אני גם אשמח. ואפשר לעשות את זה ייצוגי , לא ? בטוח אפשר למצוא מספיק נימוקים. ואני בטוח שאפשר לרתום בצורה כזו או אחרת את חברי הפורום למיניהם.
אפשר ייצוגי ובמידה וזה ייצוגי, אין לך הוצאות.
אבל שכחתי מהעניין שמר"צ כבר הגישה ומשכה בחזרה, אני ממש לא זוכר מה היה שם כי באותה התקופה שזה קרה לא יכולתי להתעמק בדברים.
 

orchilit

New member
מה שבא לך, אני זורם and count me in.

אפשר ייצוגי ובמידה וזה ייצוגי, אין לך הוצאות.
אבל שכחתי מהעניין שמר"צ כבר הגישה ומשכה בחזרה, אני ממש לא זוכר מה היה שם כי באותה התקופה שזה קרה לא יכולתי להתעמק בדברים.
מה שבא לך, אני זורם and count me in.
מעניין למה מרצ משכה. אבל אולי אם זה יבוא מאזרחים ולא גוף פוליטי.... לא יודע. אם היה בג"צ על שידור טלוויזיה בשבת, אני לא רואה סיבה למה לא לעשות בג"צ על זה.
 

stratomaximus

New member
אם כל אחד מהמעוניינים יתרום 10 שקל

מה שבא לך, אני זורם and count me in.
מעניין למה מרצ משכה. אבל אולי אם זה יבוא מאזרחים ולא גוף פוליטי.... לא יודע. אם היה בג"צ על שידור טלוויזיה בשבת, אני לא רואה סיבה למה לא לעשות בג"צ על זה.
אם כל אחד מהמעוניינים יתרום 10 שקל
אז אפשר יהיה לא רק לממן את הבג"צ, אלא אפילו לשכור את שירותיו של עורך דין או בעל תפקיד אחר שמבין בתחום וינסח אותו בצורה משפטית וטובה.

נראה לי הדסארט יכול להתאים למטרה הזאת (אם זה לא נגד התקנון שלהם).
הקטע הוא שצריך מישהו מוביל שיקח את הארגון על עצמו.
 

orchilit

New member
השאלה אם ייצוגית תופס כאן, כי אתה תובע

אם כל אחד מהמעוניינים יתרום 10 שקל
אז אפשר יהיה לא רק לממן את הבג"צ, אלא אפילו לשכור את שירותיו של עורך דין או בעל תפקיד אחר שמבין בתחום וינסח אותו בצורה משפטית וטובה.

נראה לי הדסארט יכול להתאים למטרה הזאת (אם זה לא נגד התקנון שלהם).
הקטע הוא שצריך מישהו מוביל שיקח את הארגון על עצמו.
השאלה אם ייצוגית תופס כאן, כי אתה תובע
את המדינה, ולא ארגון צרכני (למרות שיש כאן היבט צרכני).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה