איליה קוגן
New member
אם תשים לב, רבים מהקווים נכנסים לשכונות.
נכון שלא לכל השכונות, אבל אתה באמת מצפה ליותר מדי.
אם תשים לב, רבים מהקווים נכנסים לשכונות.מפה מעניינת, אבל האם התושבים לא בשכונות?
אם יש אנשים שמתגוררים ממש על הציר המרכזי בעל שלושת האוטובוסים יתכן שזה סביר עבורם אלא אם כל שלושת האוטובוסים באים יחסית ביחד ואז אין תחבורה במשך 50 דקות, אבל המודל הישראלי היה של בניית שכנות שלמות על צירים המתרחקים ממרכז העיר כך שמרבית האוכלוסייה נמצאת בשכונות ולהם מגיע רק קו אחד בשעה, מה שלא מעודד אותם להשתמש במערכת.
ברור לי שלתחבורה ציבורית בלו"ז שבת יש לחשוב על מערכת שלד ויתכן שהנוסעים יצטרכו ללכת 10 דקות ברגל כדי להגיע לתחנות, אבל במצב כזה של מערכת מצומצמת הזמן המושקע בהגעה אליה מתבזבז אם הנוסע בדיוק פיספס קו בתדירות נמוכה. מבחינתי מערכת שלד צריכה לתפקד לפחות בתדירות של פעם ב20 דקות - כמחצית התדירות של קו תדיר ראשי בימי חול. ברור לי שאי אפשר לצפות לתח"צ לכל נקודה בימי חול. כמו כן - במודל הבריטי אנשים הולכים 10 דקות לתחנות הרכבת התחתית כדבר שבשגרה.
נכון שלא לכל השכונות, אבל אתה באמת מצפה ליותר מדי.