מה הסיבה האמיתית שאין תח"צ נורמלי בשבת בחיפה?

מצב
הנושא נעול.

Subi777

New member
מה הסיבה האמיתית שאין תח"צ נורמלי בשבת בחיפה?

מה הסיבה האמיתית שאין תח"צ נורמלי בשבת בחיפה?
הרי הסטטוס קוו מאפשר זאת, אז למה ככל שמתקדמים בשנים השירות הולך ומצטמצם...
למה רק קו אחד של המטרונית עובד?

איך אין לחץ של ארגונים התומכים בתח"צ בשבת להפעיל תחבורה ציבורית בחיפה במתכונת נורמלית... הרי אם שם תהייה הצלחה ויראו שבאמת יש ביקוש כאשר השירות הוא תדיר ונוח אז לבטח יוכלו למנף זאת כהצדקה למשא ומתן על הסטטוס קוו גם באיזורים אחרים בארץ.
 
קו 3 של המטרונית מראש לא היה מתוכנן לפעול

מה הסיבה האמיתית שאין תח"צ נורמלי בשבת בחיפה?
הרי הסטטוס קוו מאפשר זאת, אז למה ככל שמתקדמים בשנים השירות הולך ומצטמצם...
למה רק קו אחד של המטרונית עובד?

איך אין לחץ של ארגונים התומכים בתח"צ בשבת להפעיל תחבורה ציבורית בחיפה במתכונת נורמלית... הרי אם שם תהייה הצלחה ויראו שבאמת יש ביקוש כאשר השירות הוא תדיר ונוח אז לבטח יוכלו למנף זאת כהצדקה למשא ומתן על הסטטוס קוו גם באיזורים אחרים בארץ.
קו 3 של המטרונית מראש לא היה מתוכנן לפעול
בשבת בגלל קרית שמואל והקרבה לבית הכנסת הגדול בהדר.
קו 2 היה אמור לפעול בשבת אבל זה בוטל בגלל לחצים פוליטיים.
באתר יפה נוף עדיין מופיע המשפט: " נכון להיום, הקו מתוכנן לפעול גם בשישי ושבת, אולם הנושא עוד טעון אישורים נוספים."
 

Subi777

New member
איזה לחצים פוליטיים?

קו 3 של המטרונית מראש לא היה מתוכנן לפעול
בשבת בגלל קרית שמואל והקרבה לבית הכנסת הגדול בהדר.
קו 2 היה אמור לפעול בשבת אבל זה בוטל בגלל לחצים פוליטיים.
באתר יפה נוף עדיין מופיע המשפט: " נכון להיום, הקו מתוכנן לפעול גם בשישי ושבת, אולם הנושא עוד טעון אישורים נוספים."
איזה לחצים פוליטיים?
קו 2 לא עובר בשום איזור בעל אופי דתי... אני בספק שיש אפילו אוכלוסיית שומרי מסורת גדולה באיזור שקו 2 עובר בק. אתא...
 
עדיין היה לחץ לא להפעיל את קו 2 בשבת

איזה לחצים פוליטיים?
קו 2 לא עובר בשום איזור בעל אופי דתי... אני בספק שיש אפילו אוכלוסיית שומרי מסורת גדולה באיזור שקו 2 עובר בק. אתא...
עדיין היה לחץ לא להפעיל את קו 2 בשבת
 

Subi777

New member
ולמה אין לחץ מהצד השני...?

עדיין היה לחץ לא להפעיל את קו 2 בשבת
ולמה אין לחץ מהצד השני...?
הרי ברור שכניעה שכזאת תוביל למצב שאח"כ יאמרו.. אם עד עכשיו הסתדרתם בלי אז אתם לא צריכים את השירות הזה בשבת.
 

mister K

New member
כי החילונים פראיירים

ולמה אין לחץ מהצד השני...?
הרי ברור שכניעה שכזאת תוביל למצב שאח"כ יאמרו.. אם עד עכשיו הסתדרתם בלי אז אתם לא צריכים את השירות הזה בשבת.
כי החילונים פראיירים
 
לפי מה שהבנתי, עיריית קרית אתא היתה נגד,

איזה לחצים פוליטיים?
קו 2 לא עובר בשום איזור בעל אופי דתי... אני בספק שיש אפילו אוכלוסיית שומרי מסורת גדולה באיזור שקו 2 עובר בק. אתא...
לפי מה שהבנתי, עיריית קרית אתא היתה נגד,
וזאת הסיבה ששירות האוטובוסים מקרית אתא לחיפה מתחיל רק אחרי צאת השבת, שזאת הרעה משמעותית לעומת המצב שהיה לפני הפעלת המטרונית.
 

mister K

New member
היה שם לחץ של גורמים דתיים מסוימים בעירייה

לפי מה שהבנתי, עיריית קרית אתא היתה נגד,
וזאת הסיבה ששירות האוטובוסים מקרית אתא לחיפה מתחיל רק אחרי צאת השבת, שזאת הרעה משמעותית לעומת המצב שהיה לפני הפעלת המטרונית.
היה שם לחץ של גורמים דתיים מסוימים בעירייה
כנראה הם רצו להראות שהם קיימים. במיוחד הרב ההוא מקרית אתא ששכחתי את שמו, שעשה הרבה רעש בנושא וגם קרא לרעיו החרדים בבני ברק להחרים את דן בשל פעילות קו 1 של המטרונית בשבת. הוא השתתק כשהבין שאף אחד לא שם עליו קצוץ.
אם כי גם כיום יש קו אחד בקרית אתא שפועל בשבת והוא קו 23 שמתחיל את פעילותו בשעה 16:00. הוא למעשה החליף את קו 63 שגם הוא היה מתחיל לפעול בשבתות בשעה דומה.
בנוסף פועל גם קו 342 של נצרת נסיעות ותיירות ואיתו אפשר להגיע גם למרכזית המפרץ. יש לו איזה שתי נסיעות בחלופה דרך קרית אתא בשבת אחר"צ. הרעת השירות היא בעיקר לנוסעים מקרית אתא להדר ולנווה שאנן שצריכים עד צאת השבת לנסוע בשלושה אוטובוסים, וכמובן גם לנוסעים שיעדם הוא מחוץ לחיפה.
ובכלל, בחיפה מעולם לא היה דבר כזה שקווים מחכים לשלושה כוכבים כדי לפעול. קווים 2 ו-3 של המטרונית הם תקדים ראשוני לכפייה דתית מסוג זה במטרופולין חיפה. עוד הוכחה לכך שאין דבר כזה סטטוס קוו.
 

Subi777

New member
אני זוכר שהיו תקופות עם תח"צ בשבת בבוקר

היה שם לחץ של גורמים דתיים מסוימים בעירייה
כנראה הם רצו להראות שהם קיימים. במיוחד הרב ההוא מקרית אתא ששכחתי את שמו, שעשה הרבה רעש בנושא וגם קרא לרעיו החרדים בבני ברק להחרים את דן בשל פעילות קו 1 של המטרונית בשבת. הוא השתתק כשהבין שאף אחד לא שם עליו קצוץ.
אם כי גם כיום יש קו אחד בקרית אתא שפועל בשבת והוא קו 23 שמתחיל את פעילותו בשעה 16:00. הוא למעשה החליף את קו 63 שגם הוא היה מתחיל לפעול בשבתות בשעה דומה.
בנוסף פועל גם קו 342 של נצרת נסיעות ותיירות ואיתו אפשר להגיע גם למרכזית המפרץ. יש לו איזה שתי נסיעות בחלופה דרך קרית אתא בשבת אחר"צ. הרעת השירות היא בעיקר לנוסעים מקרית אתא להדר ולנווה שאנן שצריכים עד צאת השבת לנסוע בשלושה אוטובוסים, וכמובן גם לנוסעים שיעדם הוא מחוץ לחיפה.
ובכלל, בחיפה מעולם לא היה דבר כזה שקווים מחכים לשלושה כוכבים כדי לפעול. קווים 2 ו-3 של המטרונית הם תקדים ראשוני לכפייה דתית מסוג זה במטרופולין חיפה. עוד הוכחה לכך שאין דבר כזה סטטוס קוו.
אני זוכר שהיו תקופות עם תח"צ בשבת בבוקר
והיו גם קווים מיוחדים שנסעו לחוף ק. חיים
 

Ccyclist

Active member
יתכן שתדירות המת-חי (לפני המטרונית) קשורה

מה הסיבה האמיתית שאין תח"צ נורמלי בשבת בחיפה?
הרי הסטטוס קוו מאפשר זאת, אז למה ככל שמתקדמים בשנים השירות הולך ומצטמצם...
למה רק קו אחד של המטרונית עובד?

איך אין לחץ של ארגונים התומכים בתח"צ בשבת להפעיל תחבורה ציבורית בחיפה במתכונת נורמלית... הרי אם שם תהייה הצלחה ויראו שבאמת יש ביקוש כאשר השירות הוא תדיר ונוח אז לבטח יוכלו למנף זאת כהצדקה למשא ומתן על הסטטוס קוו גם באיזורים אחרים בארץ.
יתכן שתדירות המת-חי (לפני המטרונית) קשורה
ממה שהתפרסם פה בפורום התדירות שבה הופעלו הקווים בחיפה בשבתות היתה של אחת לשעה, וכנראה שמשעות הצהריים בלבד. במצב כזה ברור מדוע כל מי שיש לו אלטרנטיבה אחרת השתמש בה כי למה לבזבז שעה כשאפשר להגיע לשם ב10-20 דקות...
 
לא הבנתי לאיזה קווים אתה מתכוון.

יתכן שתדירות המת-חי (לפני המטרונית) קשורה
ממה שהתפרסם פה בפורום התדירות שבה הופעלו הקווים בחיפה בשבתות היתה של אחת לשעה, וכנראה שמשעות הצהריים בלבד. במצב כזה ברור מדוע כל מי שיש לו אלטרנטיבה אחרת השתמש בה כי למה לבזבז שעה כשאפשר להגיע לשם ב10-20 דקות...
לא הבנתי לאיזה קווים אתה מתכוון.
אתה מתכוון לקווים שפועלים מהבוקר? הם עדיין פועלים, המטרונית לא נגעה בהם כי הם ממילא לא מקבילים למסלול שלה. חלקם פועלים פעם בחצי שעה וחלקם פעם בשעה, ובהחלט יש להם ביקוש.

אתה מתכוון לקווים שהוחלפו ע"י המטרונית, כמו 103 וקווי הקריות? הם התחילו לפעול בסביבות 4, ופעלו בתדירות סבירה (כמדומני 20-30 דקות) ולא פעם בשעה.

אז לא ברור לי לאיזה קווים אתה מתכוון שפעלו בעבר פעם בשעה וכיום לא פועלים.
 

Ccyclist

Active member
אינני מכיר את חיפה ספציפית.

לא הבנתי לאיזה קווים אתה מתכוון.
אתה מתכוון לקווים שפועלים מהבוקר? הם עדיין פועלים, המטרונית לא נגעה בהם כי הם ממילא לא מקבילים למסלול שלה. חלקם פועלים פעם בחצי שעה וחלקם פעם בשעה, ובהחלט יש להם ביקוש.

אתה מתכוון לקווים שהוחלפו ע"י המטרונית, כמו 103 וקווי הקריות? הם התחילו לפעול בסביבות 4, ופעלו בתדירות סבירה (כמדומני 20-30 דקות) ולא פעם בשעה.

אז לא ברור לי לאיזה קווים אתה מתכוון שפעלו בעבר פעם בשעה וכיום לא פועלים.
אינני מכיר את חיפה ספציפית.
ממה שקראתי על התח"צ בשבת שם בלטה העובדה שמדובר בתדירות נמוכה במיוחד (הנתון של תדירות שעתית היה בולט). הרושם שנוצר הוא שהקווים פעלו במינימום האפשרי, תוך צימצומם ההדרגתי לאורח השנים.

אישית אני מסרב להשתמש בקו של פעם בשעה לתחבורה עירונית, וכאשר יש לי קו של פעם בחצי שעה אינני משתמש בו למרחקים של פחות מ8 קילומטר כי מבחינת הזמן עדיין עדיף לי לעלות על האופניים. מנסיוני ככל שאמצעי התחבורה תדיר פחות כך מי שיש לו אלטרנטיבה אחרת משתמש בה, בעוד שככל שהאמצעי תדיר יותר ותדיר יותר כך הוא מפתה יותר משתמשים פוטנציאלים.

אם זה הסיפור של התח"צ בשבת בחיפה ברור מדוע הציבור הדיר את רגליו ממנה בהלך השנים - מי שחושב שלציבור יש שעה או חצי שעה להמתין מעודד אותו לחפש דרכים אחרות להתנייע.
 
לא צריך להיות גרידים. תדירות של פעם בחצי שעה

אינני מכיר את חיפה ספציפית.
ממה שקראתי על התח"צ בשבת שם בלטה העובדה שמדובר בתדירות נמוכה במיוחד (הנתון של תדירות שעתית היה בולט). הרושם שנוצר הוא שהקווים פעלו במינימום האפשרי, תוך צימצומם ההדרגתי לאורח השנים.

אישית אני מסרב להשתמש בקו של פעם בשעה לתחבורה עירונית, וכאשר יש לי קו של פעם בחצי שעה אינני משתמש בו למרחקים של פחות מ8 קילומטר כי מבחינת הזמן עדיין עדיף לי לעלות על האופניים. מנסיוני ככל שאמצעי התחבורה תדיר פחות כך מי שיש לו אלטרנטיבה אחרת משתמש בה, בעוד שככל שהאמצעי תדיר יותר ותדיר יותר כך הוא מפתה יותר משתמשים פוטנציאלים.

אם זה הסיפור של התח"צ בשבת בחיפה ברור מדוע הציבור הדיר את רגליו ממנה בהלך השנים - מי שחושב שלציבור יש שעה או חצי שעה להמתין מעודד אותו לחפש דרכים אחרות להתנייע.
לא צריך להיות גרידים. תדירות של פעם בחצי שעה
או פעם בשעה בשבת, שבה לרוב האנשים התזמון המדוייק לא קריטי, היא לא רעה.
הגיוני בהחלט שבשבת התדירות תהיה נמוכה יותר. הבעיה לדעתי היא שפריסת הקווים הפועלים בשבת לא יעילה ובבוקר אכן פועלים מעט מדי קווים.
אם הפריסה תהיה טובה וכל קו יפעל בתדירות של 30-60 דקות (לפי מרכזיותו של הקו), זה יענה על צרכי הנסיעה בשבת של רוב הציבור.

ואופניים הם לא בדיוק אמצעי נוח לנסיעות ארוכות בחיפה.
 

Ccyclist

Active member
התזמון וזמן הנסיעה תמיד חשובים.

לא צריך להיות גרידים. תדירות של פעם בחצי שעה
או פעם בשעה בשבת, שבה לרוב האנשים התזמון המדוייק לא קריטי, היא לא רעה.
הגיוני בהחלט שבשבת התדירות תהיה נמוכה יותר. הבעיה לדעתי היא שפריסת הקווים הפועלים בשבת לא יעילה ובבוקר אכן פועלים מעט מדי קווים.
אם הפריסה תהיה טובה וכל קו יפעל בתדירות של 30-60 דקות (לפי מרכזיותו של הקו), זה יענה על צרכי הנסיעה בשבת של רוב הציבור.

ואופניים הם לא בדיוק אמצעי נוח לנסיעות ארוכות בחיפה.
התזמון וזמן הנסיעה תמיד חשובים.
קודם כל - העובדה שאני רוכב באופניים לא אומרת שכוונתי ל"אמצעים אחרים" היא רכיבה באופניים בלבד. הכוונה היא לכל אותם האמצעים האחרים שהציבור הישראלי משתמש בהם כדי להתנייד ביום החופשי שלו גם במקומות שאין תח"צ בשבת.

מה גם שהיחס שלי לאי-השימוש בתח"צ לא תדיר נובע מתדירות ימי חול פה ובספרד שגורמת לכך שאיש לא משתמש בה אלא אם ממש אין לו אלטרנטיבה אחרת.

וספציפית לעניין חיפה: אפשר לרכב במרכז הכרמל או בעיר התחתית או בקריות מבלי לטפס את כל הכרמל, או אם התדירות של האוטובוס היא פעם בשעה, וברגל ניתן ללכת את זה למטה ב15-20 דקות עדיף כבר ללכת ולקחת אוטובוס חזרה במוצ"ש. ואז כמובן יש גם מוניות / טרמפים / אוטו. בעיר יש חוף, מסעדות בחוף וגם במרכז הכרמל שפתוחות בשבת (ביקרתי שם לפני שנים) וגם אצטדיון כדורגל שבו יש משחקים כך שהטיעון שהתזמון לא חשוב בשבת איננו נכון אם קובעים עם חברים או רוצים להגיע למשחק, וזמן ההמתנה הגבוה לפני שמחשיבים את הנסיעה עצמה פשוט גורמת לנוסע הפוטנציאלי לוותר על התענוג ולחפש אמצעים אחרים.
 
אני חייב להגן על התחבורה הציבורית בשבת בחיפה:

התזמון וזמן הנסיעה תמיד חשובים.
קודם כל - העובדה שאני רוכב באופניים לא אומרת שכוונתי ל"אמצעים אחרים" היא רכיבה באופניים בלבד. הכוונה היא לכל אותם האמצעים האחרים שהציבור הישראלי משתמש בהם כדי להתנייד ביום החופשי שלו גם במקומות שאין תח"צ בשבת.

מה גם שהיחס שלי לאי-השימוש בתח"צ לא תדיר נובע מתדירות ימי חול פה ובספרד שגורמת לכך שאיש לא משתמש בה אלא אם ממש אין לו אלטרנטיבה אחרת.

וספציפית לעניין חיפה: אפשר לרכב במרכז הכרמל או בעיר התחתית או בקריות מבלי לטפס את כל הכרמל, או אם התדירות של האוטובוס היא פעם בשעה, וברגל ניתן ללכת את זה למטה ב15-20 דקות עדיף כבר ללכת ולקחת אוטובוס חזרה במוצ"ש. ואז כמובן יש גם מוניות / טרמפים / אוטו. בעיר יש חוף, מסעדות בחוף וגם במרכז הכרמל שפתוחות בשבת (ביקרתי שם לפני שנים) וגם אצטדיון כדורגל שבו יש משחקים כך שהטיעון שהתזמון לא חשוב בשבת איננו נכון אם קובעים עם חברים או רוצים להגיע למשחק, וזמן ההמתנה הגבוה לפני שמחשיבים את הנסיעה עצמה פשוט גורמת לנוסע הפוטנציאלי לוותר על התענוג ולחפש אמצעים אחרים.
אני חייב להגן על התחבורה הציבורית בשבת בחיפה:
אמנם היא פועלת רק מסביבות 9-10 בבוקר, אבל למשל בין הדר, מרכז הכרמל ואחוזה יש 3 אוטובוסים בשעה (23, 28, 37, כל אחד פעם בשעה), ומ-4 בצהריים זה גדל ל-6 אוטובוסים בשעה.
בשעות שבה מתחילים משחקי הכדורגל כבר יש תחבורה בתדירות טובה יותר, ואם הזכרת ים, אז בקיץ יש קווים לים מכל רחבי העיר בנוסף לאוטובוסים הרגילים.
אצרף כאן מפה שעשיתי לפני כמה שנים (היא כבר לא מדויקת, ומאז נוספה המטרונית). בסך הכל המצב לא רע, ואם כל הארץ היתה כמו חיפה, דיינו.
 

Subi777

New member
ובקריות אין כלום

אני חייב להגן על התחבורה הציבורית בשבת בחיפה:
אמנם היא פועלת רק מסביבות 9-10 בבוקר, אבל למשל בין הדר, מרכז הכרמל ואחוזה יש 3 אוטובוסים בשעה (23, 28, 37, כל אחד פעם בשעה), ומ-4 בצהריים זה גדל ל-6 אוטובוסים בשעה.
בשעות שבה מתחילים משחקי הכדורגל כבר יש תחבורה בתדירות טובה יותר, ואם הזכרת ים, אז בקיץ יש קווים לים מכל רחבי העיר בנוסף לאוטובוסים הרגילים.
אצרף כאן מפה שעשיתי לפני כמה שנים (היא כבר לא מדויקת, ומאז נוספה המטרונית). בסך הכל המצב לא רע, ואם כל הארץ היתה כמו חיפה, דיינו.
ובקריות אין כלום
 

Ccyclist

Active member
מפה מעניינת, אבל האם התושבים לא בשכונות?

אני חייב להגן על התחבורה הציבורית בשבת בחיפה:
אמנם היא פועלת רק מסביבות 9-10 בבוקר, אבל למשל בין הדר, מרכז הכרמל ואחוזה יש 3 אוטובוסים בשעה (23, 28, 37, כל אחד פעם בשעה), ומ-4 בצהריים זה גדל ל-6 אוטובוסים בשעה.
בשעות שבה מתחילים משחקי הכדורגל כבר יש תחבורה בתדירות טובה יותר, ואם הזכרת ים, אז בקיץ יש קווים לים מכל רחבי העיר בנוסף לאוטובוסים הרגילים.
אצרף כאן מפה שעשיתי לפני כמה שנים (היא כבר לא מדויקת, ומאז נוספה המטרונית). בסך הכל המצב לא רע, ואם כל הארץ היתה כמו חיפה, דיינו.
מפה מעניינת, אבל האם התושבים לא בשכונות?
אם יש אנשים שמתגוררים ממש על הציר המרכזי בעל שלושת האוטובוסים יתכן שזה סביר עבורם אלא אם כל שלושת האוטובוסים באים יחסית ביחד ואז אין תחבורה במשך 50 דקות, אבל המודל הישראלי היה של בניית שכנות שלמות על צירים המתרחקים ממרכז העיר כך שמרבית האוכלוסייה נמצאת בשכונות ולהם מגיע רק קו אחד בשעה, מה שלא מעודד אותם להשתמש במערכת.

ברור לי שלתחבורה ציבורית בלו"ז שבת יש לחשוב על מערכת שלד ויתכן שהנוסעים יצטרכו ללכת 10 דקות ברגל כדי להגיע לתחנות, אבל במצב כזה של מערכת מצומצמת הזמן המושקע בהגעה אליה מתבזבז אם הנוסע בדיוק פיספס קו בתדירות נמוכה. מבחינתי מערכת שלד צריכה לתפקד לפחות בתדירות של פעם ב20 דקות - כמחצית התדירות של קו תדיר ראשי בימי חול. ברור לי שאי אפשר לצפות לתח"צ לכל נקודה בימי חול. כמו כן - במודל הבריטי אנשים הולכים 10 דקות לתחנות הרכבת התחתית כדבר שבשגרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה