מה הם גבולות התרבות העברית?

נראה לי שהחיבור בין כולם

והעובדה שהם יכולים להתרחש כולם כמעט בותו מקום, החיבור הזה הוא תרבות עברית שמבחינתי- מודה ומתוודה, היא בעיקר תרבות ישראלית.
 
אבל למה

כל כך חשוב לעלות על מוקשים? יונת שרון מצטטת את דני לסרי שאמר: לרוב הקטגוריות הטבעיות יש מרכז, והמרכז הזה הוא מה שעושה אותן. הן מוגדרות לא דרך הגבול שלהן, היכן הן נגמרות והיכן הן מתחילות, אלא דרך הלב שלהן. (אמנם אח"כ היא קצת סייגה את זה)
 
מוצאת חן בעיני האמירה הזאת

אם כי מבחינה לשונית שים לב שהמילה הגדרה נגזרת מ"גדר". כלומר הקביעה מה נכלל בקטגוריה מסויימת מחייב את קביעת הגבולות. כשניסחתי מחדש את הודעת המנהל של הפורום הזה התקשיתי, כי רציתי להקיף כל מה שאפשרי. אני לא בטוחה שהגעתי לנוסחה הרצויה, אבל אני חושבת שאנחנו לא חייבים לקבוע גבולות חדים. וודאי שעבור כל אחד גבולות התרבות העברית (או גבולות מה שהוא מחשיב כתרבותו) הם שונים מאלה של אחרים. מי שכותב למשל בפורום תרבות עולם יודע על איזה נושא הוא כותב פה ועל איזה נושא הוא כותב שם (אם כי עשויים להיות נושאים השייכים לשניהם, וגם זה בסדר) לא סיכמנו פעם שפורום תרבות עברית הוא קצת כולבויניק של הרבה דברים שאין להם פורום משלהם? זה היופי שלו.
 
ועוד דבר

אולי הקושי בהגדרה נובע מכך שמדובר בלהגדיר "מהי התרבות שלי" כאמור, הדבר שונה מאחד לשני ולכן כנראה לעולם לא נוכל להגיע כאן לקביעה משותפת ומוסכמת על כולם. מסוג ה-זה כן וזה לא. אז מה? אם מישהו יכתוב כאן על חתונה צ'רקסית או על כנס בני ברית בברוקלין אני חושבת שלא ימחקו לו את ההודעה מטעמי "לא שייך"
 

נץ666

New member
אבל יש חובבי שוליים

ובתרבות שלנו עכשיו, המרכז אינו עדיף על השוליים כידוע כמעצב תודעה/קטגוריות וכו'
 
מרכז ושוליים

נדמה לי שעשייה משמעותית בתחום התרבות מתרחשת בדרך כלל בשולי הזרם המרכזי. המרכז, מדרך הטבע, הוא האיזור הבטוח והמשמים. בשוליים מתרחשים כל מיני דברים, וחלקם הופכים עם הזמן למרכז עד שהם מתנוונים. בנוגע להגדרת התרבות העברית. הדיון נראה לי קצת עקר. מצדי אפשר לאמץ הגדרת תרבות רחבה ככל שתהיה. לי לא חשוב אם תופעה מסויימת נכללת בתוך הגדרת התרבות או לא,יותר מעניינת אותי האיכות של התופעה. הגדרות פתוחות הן יפות, אבל הן לא מוסיפות איכות לתופעות ירודות. בקיצור, האיכות לא חיה בהגדרות, אלא בתוצרת.
 

נץ666

New member
אני חושב שאיכות

יכולה גם להיגדר בהגדרות, בתנאי שמבינים שההגדרה היא כלי ולא מטרה.
 

נץ666

New member
אני חושב שאפשר

ואני עוסק כמו רבים אחרים בתחום העיסוק שלי רק בנסיונות להגידר מהי איכות במציאות משתנה ובתוצרים סובייקטיביים בטיבם.
 

נץ666

New member
אני לא מתערב אף פעם

וכיוון שאינני מתערב אני כמובן גם לא מוכן להתחיל להתעסק עם האתגרים שאתה "משליך" עאלק לכיווני. אם כי בהחלט אני יכול להציב הגדרה לאיכות שתחייב רק אותי, כמובן-אבל זה לא ייחשב כנראה בעיניך. איכות בתחום האומנות והגדרת איכות בתחום האומנות היא ענין סובייקטיבי בעיקרו, ועיקר המאמץ של מגדירי האיכות היא לשכנע שהם צודקים. אבל הגדרה אפשר גם אפשר להעלות.
 

נץ666

New member
ואני מתערב אתך ../images/Emo24.gif

שאפילו אתה אתה תסכים עם מה שכתבתי לעיל.
 
מלכדת את עצמך

לא חשוב לך מהי ההגדרה של תרבות אבל חשובים לך קריטריונים של איכות (תופעות ירודות ותופעות נעלות) ומה זה אם לא קביעה שיפוטית, ערכית, סובייקטיבית שהמושג הגדרה הוא ההפך שלה?
 
למעלה