מה הייתם מציעים לה לענות? סקר

אימם

New member
מה הייתם מציעים לה לענות? סקר

ביתי לומדת בכיתה ז' בחטיבת בינייים. יש שם מגמת הצטיינות במספר מקצועות. ציוניה של ביתי ממוצעים ומעלה. היא לא מחוננת ולא במגמת מצטיינים חוץ מאשר בערבית שבזה היא מצטיינת. יש לה חברות במצטיינים שביתי מספרת שבזמן האחרון שהן מזלזלות במי שלא במגמות הצטיינות והן אומרת לרוב:"אני לא מהמטומטמים" כשהכוונה שהן משתייכות למגמת הצטיינות ולא למגמה הרגילה. ביתי נכנסה לחדר שבהם למדו כדי לקחת משהו וחברתה ראתה אותה ואמרה לה: "מה את עושה כאן? כאן זה החכמים"...
ביתי נעלבה אבל לא הראתה לה והיא לא ענתה. אני מחפשת תשובה הולמת כדי לתת לה נשק "לסתום" לה את הפה. יש הצעות?
 
כאן זה החכמים? טוב שסיפרת לי כי

ראיתי אותך והתבלבלתי. מה את עושה כאן?
התשובה צונזרה עקב גיל הנערות/ילדות בהן מדובר
 

קוממי

New member
לא יודעת מה לענות... אבל!!!

לדעתי צריכה להיערך שיחה רצינית עם המורה על כך! לא יתכן שמספר של ילדים יזלזלו ככה בילדים אחרים. האם המצטיינים האלו באמת מצטיינים בהכל בחייהם??? אני מניחה שיש לכיתה הזו ליווי של יועצת או משהו דומה, וכדאי שהוא יכנס מהר בסוד העיניינים ויטפל בהם, לדעתי.
 

bhs

New member
אולי אני טועה אבל לא כדאי להתערב

היא תסתדר בעצמה, אולי מספיק לחזק אותה ולדבר איתה על זה ומה הרגישה כשחברה כך אומרת. לא תמיד צריך לענות התנצחות לא משתלמת.
 
לא יודעת מה להגיד לך

כאמא לילדה כזו (מחוננת) אין אצלנו דברים כאלה בינתיים. כלומר בבית הספר אין להם למחוננים חדר משלהם והם מחולקים בכל השכבה. וגם כילדה שתמיד הוקנטה על החוכמה שלה וקיבלה נידוי לא ממש למדתי עם השנים מה עונים אלא אני מתקפלת בתוך עצמי.
 

מיכל שב

New member
גועל נפש!

אני לא בטוחה שתשובה שתסתום לה את הפה זה הפתרון, כי מספיק שיש ביניהן מישהי שתזרוק משפט משלה ותתחיל חגיגה (והבת שלך שוב תרגיש לא טוב). אני חושבת שכן יש מקום לחזק את הבת שלך ולהסביר שיש אנשים שפשוט חבל לבזבז עליהם את האנרגיות. הן מעדיפות לחשוב שהן הכי חכמות וכל השאר טיפשים? שיבושם להן... כל עוד הבת שלך יודעת את האמת זה מספיק טוב. כל מה שהם רוצים זה תשומת לב וחבל שהיא תיתן להם.
 

מעיןבר

New member
../images/Emo5.gif כיתה ז'

תענוג מפוקפק ביותר. לי היתה בעיה הפוכה - הייתי תלמידה מצטיינת בכיתה נמוכה מהממוצע ומאוד סבלתי מהקנטות, במיוחד על רקע המראה הלא מלבב שלי בגיל ההוא. אף פעם לא ידעתי לענות אבל אני מאוד מבינה את העלבון של הבת שלך. נראה לי שזה מצדיק מעורבות של המורים - אם הם באמת חכמים שיתנהגו בהתאם.
 

לורליי43

New member
מה עם תשובה רצינית?

מתוך אסרטיביות, הרגשה של בטחון ושל שווה בין שווים, במקום לנסות לפגוע בחזרה, היא יכולה להגיד משהו בסגנון- "יש סיבה שאת מנסה להעליב אותי? חשבתי שאנחנו חברות" או "את מנסה להעליב אותי? כי את מצליחה"
 

גילור

New member
אני דווקא פחות אוהבת את התשובה הזו

כי זה משאיר את הילדה במקום של הנפגעת, החלשה. אני יותר אוהבת תשובות ממקום של חוזק ואל של חולשה.
 

לורליי43

New member
לדעתי להפך

היא נמצאת במקום בו היא "מוציאה לאור את האמת". היא בוחרת את הנושא והיא מדברת עליו אם היא עונה תשובות שמנסות להעליב, היא לא בהכרח "תנצח". כל הרעיון הוא לפרק את הילדה השניה מהנשק שלה שהוא רמיזות ו"מכות מתחת לחגורה" ולשים על השולחן את הנושא האמיתי- חברות. הרי זה לא באמת משנה למי יש IQ יותר גבוה. חשוב להיות בן אדם, חבר טוב.
 
למעלה